سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

پس از پایان جنگ، ایالات متحده آمریکا طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد که یکی از اتباعش در جریان جنگ لبنان کشته شده و خواستار تعیین سرنوشت وی گردید.یارون یکی از روستاهای جنوب لبنان است. این روستا در فاصله 126 کیلومتری از پایتخت لبنان قرار دارد و از توابع بنت جبیل به شمار می رود.ساکنان آن بالغ بر 6000نفر می باشند اما مانند تمامی لبنان، تنها یک سوم از اهالی این روستا در آن اقامت دارند و سایرین در کشورهای غربی و عمدتا آمریکا و استرالیا سکنا گزیده اند.در نهمین روز از جنگ 33 روزه لبنان، یکی از اهالی یارون در نبرد با اشغالگران صهیونیستی که به مارون الراس یورش برده بودند به شهادت رسید.پیکر این شهید، مانند سایر رزمندگان، در محلی امن به امانت سپرده شد تا پس از فراغت از جنگ ، به خاک سپرده شود.پس از پایان جنگ، همزمان با تشییع این شهید در زادگاهش، ایالات متحده آمریکا طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد که یکی از اتباعش در جریان جنگ لبنان کشته شده و خواستار تعیین سرنوشت وی گردید. آمریکایی ها اعلام کردند که این شخص «رادوان صالح» نام دارد.

شهروند آمریکایی که مقامات آمریکا در پی او بودند، کسی نبود «رضوان محمد صالح» که اینک در قبرستان روستای یارون با تابوتی پیچیده در پرچم حزب الله تشییع می شد. نام رادوان هم در حقیقت تلفظ انگلیسی «رضوان» بود. 
آمریکایی ها درست می گفتند.رضوان صالح شهروند رسمی و شناسنامه دار ایالات متحده آمریکا بود.او بخش اعظمی از عمر خود را در آمریکا گذرانده و در آن جا رشد کرده و بالیده بود و حالا در یونیفرم جنگی مقاومت اسلامی لبنان جان خود را از دست داده بود. 
آمریکایی ها با اطلاع از جزئیات ماجرا، دیگر دنبال مطلب را نگرفتند و امروز، مزار شهید رضوان محمد صالح یا همان رادوان صالح ، چون نگینی در یارون می درخشد.

رضوان برای ورود به مقاومت اسلامی لبنان، تلاش سختی نمود. حضور طولانی مدت او در آمریکا، شرایط امنیتی او را برای ورود به صفوف رزمندگان حزب الله غیر قابل قبول می نمود.این مطلب بارها به او اعلام شد اما رضوان تسلیم نشد و حتی گفته می شود که نامه ای به سید حسن نگاشت و ملتمسانه درخواست خود را تکرار نمود.پافشاری های طولانی مدت رضوان سرانجام پاسخ داد و او ثروت و موقعیت خود را در آمریکا رها کرد و به لبنان بازگشت و رزم جامه پوشید و سرانجام در روز 21 جولای سال 2006، در نبرد با ارتش صهیونیستی شربت شهادت نوشید. روحش شاد