سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

در طول ماههای اخیر و پس از قهر محمود احمدی نژاد در ابتدای اردیبهشت ماه، رسانه های اپوزسیون و وابسته به بیگانه در چرخشی آشکار به حمایت از وی و نزدیکانش بویژه مشایی پرداخته و همزمان چهره های نظیر هاشمی رفسنجانی که ایده برون رفت از چالش را دنبال می کنند را بشدت مورد حمله و تخریب قرار دادند.

رسانه هایی نظیر بی بی سی، صدای آمریکا، روز آنلاین و رسانه های وابسته به اپوزیسیون در مطالب متعددی که عمدتا با قلم چهره های نظیر اکبرگنجی، فرج سرکوهی و تعداد دیگری از روزنامه نگاران و چهره های سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی به صورتی آشکار به حمایت از حرکات احمدی نژاد پرداختند.

اکبر گنجی که حمایت وی از معترضان انتخابات به صورت ویژه از سوی صداوسیما و رسانه های نظیر کیهان پوشش داده شده بود، اکنون که در مقالات مفصل و متعددی به حمایت از احمدی نژاد می پردازد با کمترین توجه رسانه های رسمی جمهوری اسلامی مواجه نمی شود.

اکبر گنجی در مقالات اخیر خود اقدامات احمدی نژاد را حمله به رهبری با کمترین هزینه ممکن توصیف کرده و حمایت از حرکتهای وی در تفکیک جنسی، متهم کردن نهادهای نظام به قاچاق، و سیاسی خواند فعالیت قوه قضاییه در کنار اصرار بر طرح باغشهر با وجود مخالفت صریح رهبرانقلاب را مصداق اقداماتی می داند که فارغ از انگیزه احمدی نژاد برای دست زدن به آن فعالیتی آشکار در جهت تضعیف نظام است و باید از آن حمایت کرد!

گنجی در همین مقاله که با عنوان منافع و انگیزه شناسی سیاسی در روزآنلاین منتشر شده است از تلاش هاشمی برای کاهش پرداخت هزینه اشتباهات مسئولات توسط رهبری بشدت انتقاد کرده است و البته در مقابل با اشاره به اینکه انگیزه های احمدی نژاد هرچه باشد، رفتارهایشان آنها را به اهدافشان که در مقاله مذکور ذکر شده نزدیک می کند، آورده است: «ضمن داوری درباره ی نیات و انگیزه های سیاستمداران، به اعمال و سیاست هایشان به طور مستقل نیز باید نظر کرد و موجه بودن و ناموجه بودنشان را باز کاوید. در مورد مثال آخر، به طور طبیعی طرفداران نظام جمهوری اسلامی عمل احمدی نژاد را بد به شمار خواهند آورد، ولی مخالفان نظام عمل او را خوب به شمار خواهند آورد. از سوی دیگر، بدبین کردن مردم به نظام و تحریک اقشار محروم و کم درآمد علیه نظام، به سود فرایند گذار به دموکراسی است...»

فرج سرکوهی دیگر رونامه نگار اپوزیسیون نیز همزمان در تحلیل در بی بی سی فارسی با حمله به هاشمی وی را چهره ای منفور خوانده است که در جهت حفظ نظام تلاش می کند و اتهامات متعددی نسبت به دوران مدیریت هاشمی در قوه مجریه و پس در آن، عمدتاً در راستای حفظ نظام مطرح کرده که با ادبیات و الفاظی غیرمعمول و توهین آمیز ذکر شده است.

مشابه مطالب مذکور ده ها عنوان مطلب در رسانه های اپوزسیون و بیگانه در ماههای اخیر منتشر شده که پژوهشگرانی نظیر عبدالله شهبازی در مقالات خود با استناد به آنان خواستار واکاوی دلایل حمایت محسوس اپوزیسیون جمهوری اسلامی و رسانه های وابسته به دولتهای آمریکا، انگلیس و هلند از جریان احمدی نژاد و تخریب چهره های که خواستار حل چالش فعلی می باشند، شده اند