سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

یکی از شخصیتهای متنفذ اصولگرایان در جمع محدودی تحلیل مهمی درباره حوادث اخیر داشته است که بخشهای قابل انتشار این تحلیل پس از موافقت ایشان در  آینده منتشر می گردد:

کسانی که همه هستی و وجودشان ناشی از حمایت نظام و رهبری است، دچار توهم قدرت شده و تصور می کنند از خود چیزی دارند و می‌خواهند در برابر نظام و رهبری بایستند، در حالی که اینها تنها سایه‌ای از اقتدار و محبوبیت نظام بودند و با جدا کردن مسیر این سایه از نظام، محو خواهند شد.

ویژگی سایه این است که در شرایط گوناگون ممکن است قدش بلند به نظر برسد؛ در حالی که از خود چیزی ندارد. برخی از افراد کوتاه قد که در گذشته هیچ بودند و با حمایت نظام و بر دوش نیروهای انقلاب به جایی رسیدند، همانند آن سایه هستند. این افراد اگر در شرایط خاص بلند شده‌اند، اما با جدا کردن مسیر خود از نظام به زودی محو خواهند شد. زیرا اصالت با نظام است، نه سایه نظام.

متاسفانه این افراد با بی پروایی و جسارت از شکیبایی نظام و رهبری سوء استفاده کردند و در جلسات خصوصی در برابر ایشان ایستادند و در مقابل مردم به حکم ایشان بی اعتنایی کردند و با این کار، عملا عامل هستی و اعتبار خود را نابود کردند. زیرا همه چیز خود را از حمایت نظام و رهبری دارند.

وقتی در شهرستانها مردم برای این افراد شعار می دادند و در خارج از آنها استقبال می‌شد، تصور می‌کردند این استقبال ها برای خود آنهاست و توهم قدرت در آنها به وجود آورد، در حالی که این استقبال به خاطر نظام و رهبری بود و اگر این افراد در برابر رهبری ایستادند، ان شعارها به جای درود به مرگ تبدیل می شود.

بنی صدر با همه محبوبیت، سواد و زرنگی که داشت، نتوانست در برابر نظام و امام بایستد، تکلیف این افراد که از خود هیچ ندارند، بسیار ساده تر معلوم خواهد شد.

همان نیروهای انقلابی که اراده کردند و قدرت حکومتی را از هاشمی رفسنجانی سلب کردند و مساله اصلاح طلبان را برای نظام حل کردند، هم اکنون برای حل مساله جریان انحرافی اراده جدی دارند. با این تفاوت که هاشمی در میان نخبگان و روحانیت و خاتمی در میان روشنفکران و جوانان پایگاه داشتند، اما این جریان به تعداد انگشتان دست هم نیروی وفادار ندارد و به سادگی طومارش پیچیده خواهد شد.

نقطه مرگ این جریان زمانی بود که با لجاجت در برابر نظر مشفقانه و دلسوزانه رهبری که قصد داشتند این افراد را حفظ کنند و از نابودی نجات دهند، ایستاد و در واقع بدترین رفار را با دلسوزترین افراد نسبت به خود انجام داد.

اگر این جریان تصور می کند با پرداخت پول به مردم و این گونه اقدامات خود را حفظ کند،  باید بداند مردم اگر خدمتی را می بینند، آن را نتیجه نظام می دانند، نه افراد و حتی همین شاکله دولت فعلی نیز خود را نیروهای نظام می دانند و به همین علت محاسبات آنان برای به میدان آوردن مردم و مسئولان به حمایت از خود، سخت اشتباه است