سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تحولات بی سابقه ای که این روزها در دولت دهم در جریان است و بیشتر به یک پوست اندازی سریع عقیدتی-ایدئولوژیک شبیه است،? حول محور تنها یک نام در جریان است: اسفندیار رحیم مشایی.

اظهار نظر بی سابقه احمدی نژاد درباره "دعوت از شاه اردن"، ورود حمید بقایی به حلقه قدرت اول دولت، تجهیز دهها نشریه و روزنامه برای عملیات رسانه ایی حامیان مشایی و نهایتا عزل کاوه اشتهاردی از مدیریت موسسه ایران تازه ترین این فرایند سریع پوست اندازی دولت دهم بود.

احمدی نژاد که اینک خود را از حامیان سابق خود بی نیاز می بینید،?بی مهابا پازل های قدرت دولت را در اختیار مشایی قرار می دهد و "کل" دولت می رود تا با گرفتن آرایشی کاملا انتخاباتی و هوشمند در خدمت مشایی و ریاست جمهوری او یا فرد مورد نظر او درآید.

تداوم مخالفت های شدید اصولگرایان با مشایی هم کوچکترین اثر تردیدآمیزی در اراده محمود احمدی نژاد برای "سپردن قدرت به مشایی" نداشته است.

این معادله آنچنان برای احمدی نژاد مهم است که ابایی ندارد که هرگونه هزینه ای را هم برای آن بدهد و حتی از حمایت موثر فردی چون آیت الله مصباح یزدی هم محروم شود و برای اولین بار طعم هشدار شدید آیت الله مصباح علیه خود را بچشد،?هشدارهایی که یکی از دلایل تغییر سرنوشت اصلاح طلبان را در سالهای 79-80 شد.

از نظر حامیان سابق احمدی نژاد نظیر آیت الله مصباح یزدی و بسیاری از روحانیون سابقا حامی احمدی نژاد "خاستگاه فتنه جدید" است.

امروز کار به جایی رسیده است که جریان نزدیک به آیت الله مصباح به همراه اخراجی های دولت نهم و دهم کم کم میاندار حملات شدید به شخص محمود احمدی نژاد - و نه فقط مشایی-شده اند، مروری بر محتوای نشریات "یالثارات و نهم دی" در هفته های اخیر شاهدی بر این ادعا است.
با این اوصاف،?هرچند احتمال برخورد جدی یا حتی حذف احمدی نژاد بسیار بعید است،?اما به نظر می رسد چالش بر سر مشایی به مراحل حساسی رسیده است،? با این فرض شاید دومین حکم حکومتی رهبرانقلاب درباره مشایی در راه باشد تا "شاید" این چالش متوقف شود.

مروری بر نخستین حکم حکومتی رهبرانقلاب درباره مشایی بسیار راهگشا است: " انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است."
با این حال نباید فراموش کرد، رفتار سیاسی احمدی نژاد تاکنون اثبات کرده است که او از دادن هیچ هزینه ای در راه مشایی،?حتی استفاده از ابزار استعفاء یا تهدید به استعفاء رویگردان نیست...