سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از یک مقام نظامی فرانسوی اعلام کرد چند فروند هواپیمای شکاری «رافال» ساخت این کشور در آسمان لیبی در عملیات شناسایی شرکت کردند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این اقدام همزمان با آغاز نشست پاریس برای چگونگی اجرای مفاد قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل درباره لیبی صورت می گیرد .

در همین حال  برخی منابع خبری هم اعلام کردند عملیات نظامی برضد لیبی تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد که  فرماندهی آنبر عهده انگلیس گذاشته شده است  .

همزمان ، رهبران و مقامات ارشد هجده کشور و سازمان بین المللی از جمله هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا ، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، انگلا مرکل صدر اعظم المان، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و عمر موسی دبیرکل اتحادیه عرب برای شرکت در نشست پاریس وارد این شهر شدند.

ابتکار عمل برای تشکیل نشست پاریس را دولت فرانسه در اختیار دارد که برای اقدام هر چه سریعتر علیه قذافی تلاش می کند
 

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از اعزام ناو هواپیمابر اتمی شارل دوگل به آب های مدیترانه برای تقویت موج حملات هوایی ضد نیروهای قذافی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، ازاعزام ناو هواپیمابر اتمی شارل دوگل به آب های مدیترانه برای تقویت موج حملات هوایی ضد نیروهای قذافی خبر داد. 

بنا بر این گزارش، این ناو هواپیما برای تقویت عملیات نظامی علیه نیروهای قذافی فردا به سمت آب های مدیترانه حرکت می کند. 

ناو هواپیما بر شارل دوگل مجهز به 30 فروند هواپیما از نوع رافائل برای درگیری و انهدام نیروی هوایی دشمن است. 

لحظاتی پیش نیز نیکلا سارکوزی رییس جمهور فرانسه از بمباران مواضع قذافی در این کشور خبر داد.

معمر قذافی حاکم لیبی تهدید کرد که به تلافی حملات هوایی و موشکی غرب به کشورش، اهداف نظامی و غیر نظامی در حوزه مدیترانه را مورد حمله قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، قذافی در یک نطق تلویزیونی گفت: مدیترانه و آفریقای شمالی اکنون به میدان کارزار تبدیل شده و منافع کشورهای منطقه از این پس در معرض خطر قرار دارد.

وی همچنین اظهار داشت که برای دفاع از لیبی در مقابل آنچه که تعرض "استعماری و صلیبی" نیروهای غرب خواند، مردم غیر نظامی مسلح خواهند شد.

قذافی در ادامه نطق خود افزود: "اکنون لازم است که درهای زاغه های مهمات باز شده و تمام توده ها به انواع سلاحها برای دفاع از استقلال، وحدت و افتخار لیبی دست یابند."

وی اظهار داشت: "ما از مردم و شهروندان کشورهای عرب و اسلامی، آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا می خواهیم در رویارویی با این تعرض در کنار ملت قهرمان لیبی قرار گیرند؛ هرچند که با این اقدام، قدرت، صلابت و وحدت مردم بیشتر خواهد شد

خبرگزاری رویترز خبر داد که جنگنده‌های فرانسوی برخی از مواضع نیروهای قذافی را بمباران کردند.


خبری فوری به نقل از منابعی در وزارت دفاع فرانسه خبر داد که جنگنده‌های فرانسوی مواضع نیروهای وفادار "معمر قذافی " دیکتاتور لیبی را بمباران کردند. 

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می‌شود.