سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال از جمعه با برگزاری 8 دیدار آغاز می‌شود و شنبه با انجام یک دیدار دیگر به پایان می‌رسد.

بیست و سومین هفته از رقابتهای لیگ برتر فوتبال در حالی از روز جمعه آغاز می‌شود که تنها 5 روز از برگزری هفته قبل بازی‌ها می‌گذرد و این موضوع گویای بازگشت فشردگی و حساسیت به این رقابت‌هاست.

** جمعه 29 بهمن

فولاد خوزستان - مس کرمان، ورزشگاه تختی اهواز- ساعت 15

شاگردان مجید جلالی از ابتدای نیم فصل دوم روند خوبی را آغاز کرده‌اند و با یک پیروزی خانگی برابر نفت و یک تساوی خارج از خانه مقابل صبا چشم به هر سه امتیاز این بازی دارند. البته آنها 4 بازیکن اصلی خود را از جمله رضا نوروزی و آرش افشین برای این بازی در اختیار ندارند.

با این حال امتیازگرفتن از فولاد در اهواز نمی‌تواند برای مس آسان باشد و همین امر به زیبایی‌های این بازی می‌افزاید. ادینیو گلزن ترین مهاجم لیگ هم هفته گذشته پس از 71 روز دوباره گلزنی کرد تا در غفلت رقیبانش فاصله خود درصدر جدول گلزنان را بیشتر کند. در بازی رفت، صمد مرفاوی و تیمش فولاد را با شکست بدرقه کردند، باید دید این بار کدام یک پیروز می‌شوند، جلالی یا مرفاوی؟

استیل آذین- پیکان، ورزشگاه دستگردی تهران- ساعت 15

کهکشانی‌های لیگ برتر ایران در بدترین وضعیت خود از ابتدای لیگ به سر می‌برند. استیل آذین 6 هفته است که طعم برد را نچشیده و اکنون برای چندمین هفته متوالی مکان آخر جدول را از آن خود کرده است. اگرچه محمد خاکپور پس از شکست هفته قبل مقابل مس قول داد که استیل‌آذین را در لیگ نگه دارد، اما از زمانی که پروین و پس از او خاکپور به این تیم اضافه شده‌اند تغییری آنچنانی در روند این تیم بوجود نیامده است.

در آن سوی میدان تیمی قرار دارد که از ابتدای فصل تاکنون حاشیه‌های زیادی را تجربه کرده است. پیکانی‌ها در اوایل فصل با شکست 6 بر صفر مقابل فولاد خود را مطرح کردند. سپس استعفای چند باره‌ی محمد احمدزاده از مربیگری این تیم، پس از آن اتفاق پرسروصدای الونگ الونگ و در نهایت اخراج رحمان رضایی و صابر میرقربانی از تمرین‌های پیکان (در هفته جاری) بود که شاگردان حمید علیدوستی را تحت تاثیر قرار داد و شاید همین اتفاقات از پیکان در این فصل یک تیم قعر جدولی ساخته است. این دیدار را می‌توان به نوعی بازی مرگ و زندگی برای دو تیم انتهای جدولی لیگ دانست.

ملوان – تراکتورسازی، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت 15

ملوان و تراکتورسازی به غیر از دیدار رفت در این فصل یک بار دیگر با هم بازی کرده‌اند که در میان تعجب اهالی فوتبال انزلی‌چی‌ها در رقابتهای جام حذفی تراکتور را در تبریز و مقابل چشم هوادارانش شکست دادند تا اکنون در میان 4 تیم برتر این بازی‌ها باشند. ملوان هفته گذشته در خانه سایپا یک امتیاز گرفت و آماده مصاف با تراکتوری است که شاهین را در تبریز از پیش رو برداشته و باز هم امیدهای آسیایی شدن خود را زنده می‌بیند.

شهرداری تبریز - صبای قم؛ ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت 15

حمید درخشان و شاگردانش با وجود عملکرد پرنوسان در اواخر نیم فصل اول درنیم فصل دوم عزم خود را برای گرفتن نتایج خوب و ماندن در لیگ جزم کرده‌اند و تاکنون 4 امتیاز به اندوخته‌های خود اضافه کرده‌اند. در عین حال صبا نیز همین تعداد امتیاز را از دو بازی نخست نیم فصل دوم بدست آورده و به فکر بهبود رتبه خود در جدول است. دیدار رفت دو تیم یکی از زیباترین و پرگل‌ترین بازی‌های لیگ دهم بود که با تساوی 4-4 پایان یافت.

ذوب آهن – صنعت نفت آبادان، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت 15

دو باخت متوالی در اصفهان نمی‌تواند برای صدرنشین جدول که پس از دو سال نایب قهرمانی، سودای آقایی در ایران را در سر دارد، قابل قبول باشد. منصور ابراهیم زاده و شاگردانش با شروع نیم فصل دوم هنوز امتیازی کسب نکرده‌اند اما همچنان با دو امتیاز اختلاف در صدر جدول هستند. پس از شکست در شهرآورد حساس اصفهان خلعتبری لب به انتقاد ازمدیرعامل تیمش گشود و نشان داد این باخت چقدر در روحیه ذوب آهنی‌ها تاثیرگذار بوده و می‌تواند این تیم را به حاشیه ببرد.

به گزارش ایسنا، نفت آبادان نیز از دیدار خانگی مقابل شهرداری تبریز یک امتیاز بیشتر کسب نکرد و حال برای ماندن در جمع بالانشینان می‌خواهد جبران مافات کند.

راه‌آهن- سایپا، ورزشگاه اکباتان، ساعت 15

کسب یک تساوی از پرسپولیس با تیمی 10 نفره آن هم در ورزشگاه آزادی کار ارزشمندی بود که تارتار و راه‌آهن هفته قبل انجام دادند. راه‌آهن از دو بازی قبلی خود همین یک امتیاز را گرفته و درمقایسه با سایپا نیم فصل دوم ر ا خوب آغاز نکرده است. شاگردان مایلی کهن هفته گذشته برابر ملوان متوقف شدند اما روحیه و انگیزه ناشی از شکست ذوب آهن هنوز آنها را بر غلبه بر هر تیمی آماده می‌کند.

پاس- سپاهان، ورزشگاه قدس همدان، ساعت 15

دو تیم با روحیه‌ای کاملا متفاوت در همدان به مصاف هم می‌روند. پاسی‌ها که هنوز هم باخت 4 بر یک مقابل نفت تهران برایشان قابل هضم نیست و در شوک این شکست سنگین به سر می‌برند باید در خانه از یک سپاهان آماده و سرشار از انگیزه پذیرایی کنند. به نظر می‌رسد تیم محمود یاوری هنوز کمبودهای زیادی دارد که باید برطرف شوند. در عین حال پرسابقه‌ترین مربی کنونی لیگ از رویارویی با تیم سابقش استقبال می‌کند و برای مصاف با امیر قلعه نویی آماده است. این بازی مطمئنا جذابیت‌های بالایی خواهد داشت.

استقلال- نفت تهران، ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 17

آبی‌پوشان تهران به همراه پرویز مظلومی روزهای خوبی را سپری می‌کنند. دو پیروزی پیاپی 3 بر یک که مقابل تیم‌های قعر جدولی پیکان و استیل آذین بدست آمده استقلال را به صدر جدول نزدیک کرده و  هواداران این تیم را نسبت به ادامه فصل امیدوار کرده  است. استقلال دوست ندارد همانند بازی رفت در این بازی هم مقابل نفت متوقف شود و بدین ترتیب از کورس مدعیان قهرمانی دور بماند. در مقابل، نفتی‌ها با زدن 4 گل به پاس روحیه بالایی گرفته‌اند و به راحتی مقابل استقلال تسلیم نخواهند شد. حسین فرکی و پرویز مظلومی یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته بیست و سوم را رقم خواهند زد.

در آخرین دیدار این هفته، شنبه 30 بهمن شاهین بوشهر میزبان پرسپولیس است.