سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی شنبه آینده پنجمین دیدار متوالی خود در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کنند.

پس از پایان دیدارهای مرحله مقدماتی گروه سوم جام ملت‌های آسیا تیم ملی فوتبال کره جنوبی به عنوان حریف کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی معرفی شد.
پیش از این شاگردان افشین قطبی صعود خود را به عنوان تیم نخست گروه چهارم قطعی کرده بودند.
پنجمین رویارویی متوالی دو تیم در این مرحله درحالی اتفاق می‌افتد که سهم هر دو تیم پیش از این دیدار در مرحله یک چهارم دو پیروزی بوده است.

اولین رویارویی ایران و کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در سال 1996 در امارات بود که در این دیدار تاریخی شاگردان محمد مایلی‌کهن با درخشش علی دایی موفق به شکست 6 بر 2 کره جنوبی شدند. دایی در این دیدار 4 گل از 6 گل ایران را وارد دروازه حریف کرد.
4 سال بعد در یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2000 لبنان بار دیگر مقابل کره جنوبی صف‌آرایی کردیم که این بار شاگردان جلال طالبی با نتیجه 2 بر یک در وقت‌های اضافه بازی را به حریف خود واگذار کردند تا توازن بین دو تیم برقرار شود.

4 سال بعد یعنی در جام ملت‌های 2004 چین و در مرحله یک چهارم نهایی تیم ملی فوتبال کشورمان با درخشش علی کریمی موفق به حذف کره جنوبی شد. این دیدار جذاب با نتیجه 4 بر 3 به سود ایران به پایان رسید که 3 گل از 4 گل ایران را در این مسابقه علی کریمی بازیکن آماده آن روزهای فوتبال ایران وارد دروازه کره‌‌ای‌ها کرد.

آخرین رویارویی متوالی تیم ملی با کره جنوبی به یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2007 برمی‌گردد که شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از تساوی صفر بر صفر در وقت‌های قانونی و اضافی، در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 مقابل حریف تن به شکست دادند تا حذف شده بزرگ این رقابت‌ها لقب بگیرند.
پنجمین رویارویی پیاپی تیم‌های ایران و کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در حالی شنبه اتفاق می‌افتد که با استناد تاریخ و آمار این بار نوبت پیروزی ملی پوشان کشورمان در این مرحله مقابل حریف نامدار خود است.
با توجه به اینکه از سال 96 تاکنون یک در میان مقابل کره پیروز و بازنده بوده‌ایم شاید به پیروزی در این دیدار امید بیشتری داشته باشیم.