سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 

 رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به بلاتر گفتم از اعتقاداتمان چشم‌پوشی نمی‌کنیم؛ حتی اگر به ما اجازه بازی ندهند.


محمد علی آبادی درباره ایراد سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به پوشش تیم فوتبال نوجوانان ایران، عنوان کرد: بلاتر به لباس تیم ما ایراد گرفت و گفت باید این پوشش تغییر کند. با او صحبت کردیم و گفتیم باید با این لباس بازی کنیم.
وی با بیان اینکه به بلاتر گفته هدف ایران توسعه ورزش است، ادامه داد: در ابتدا به رئیس فیفا نگفتم که یکی ار معاونان رئیس جمهوری هستم؛ اما پس از مطرح کردن این موضوع، به او یادآور شدم چه توسعه عظیمی در ورزش ایران در راه تجهیز امکانات ورزشی رخ داده است.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: بنا بر احداث 6 هزار مجموعه ورزشی در ایران بود که تاکنون 3 هزار مورد به پایان رسیده و 3 هزار مجموعه دیگر در دست ساخت است. به دستور آقای احمدی نژاد، 50 درصد این اماکن به خانم ها تعلق دارد.
علی آبادی اظهار داشت: به رئیس فیفا اعلام کردم، به عنوان مسئول فوتبال در جهان باید تلاش کنید این بانوان امکان حضور داشته باشند. بلاتر در پاسخ گفت، خیلی کمک کردیم؛ اما با شلوار نمی توان فوتبال بازی کرد.
وی تاکید کرد: بلاتر می خواست بازی را قطع کند و خیلی تند برخورد کرد؛ اما به او گفتم فوتبال بانوان در ابران نوپا است و باید اجازه دهید این افراد خودشان را نشان دهند.
علی آبادی افزود: به رئیس فیفا اعلام کردم، اعتقادات مذهبی داریم و باید آن را راعایت کنیم و نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم؛ حتی اگر فوتبال برگزار نشود و به ما اجازه فعالیت ندهند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بلاتر عنوان کرده که می داند بازیکنان ایران روزه هستند و بازی در این شرایط و با آن پوشش برایشان دشوار است، گفت: در پاسخ به وی گفتم، ورزشکاران زن ما با این علاقه و در شرایط دشوار تمرین می کنند و این برای ما ارزنده است.
وی یادآور شد: معاون کره ای بلاتر هم با پوشش تیم ما مخالف بود که به او گفتم تو آسیایی هستی و نباید با ما مخالفت کنی.

علی آبادی درباره اینکه چرا این حساسیت درباره دیگر رشته ها که ورزشکاران ایران در آنها با حجاب حاضر می شوند وجود ندارد، عنوان کرد: فوتبال ورزشی است که از اقتدار و سیستم منسجمی برخوردار است و قدرتمندانه با مسائل برخورد می کنند. به عنوان نمونه، وقتی رئیس جمهوری فرانسه پس از جام جهانی درباره فوتبال صحبت کرد، فیفا این کشور را تهدید به تعلیق کرد.
رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با تاکید دوباره بر اینکه بلاتر بسیار عصبی بود و تند برخورد می کرد، اظهار داشت: حرفم این بود که اینطور نیست که ما هزینه کنیم و زحمت بکشیم؛ اما نتوانیم در مسابقات حضور یابیم. همین که بلاتر قانع شد، گام بزرگی برای ما محسوب می شود. از او دعوت کردیم به ایران بیاید تا درباره مسائل مختلف صحبت کنیم.

علی آبادی  مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که این اتفاق تکرار نشود، خاطر نشان ساخت: هدف ما حضور در این مسابقات با حجاب کامل بود. امیدوارم این مشکل تکرار نشود. این را هم باید بگویم که برای ما برد و باخت مهم نیست.

وی در پاسخ به اینکه تلکیف حضور تیم های ایرانی در گوانگجو چه می شود، گفت: اجازه بدهید فوتبالمان را تماشا کنیم.