سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

نکته جالب : فرهاد مجیدی شماره هفت محبوب در تاریخ 7/7 از فوتبال برای همیشه خداحافظی کرد 

سرانجام روز موعود فرارسید و ستاره 36 ساله و محبوب ترین بازیکن دهه اخیر استقلال تصمیمش برای خداحافظی از فوتبال را علنی کرد. 

 این فکری بود که در دوماه گذشته در سر مجیدی بود و  او را آزار می داد اما در نهایت و بعد از آخرین مصاحبه مدیرعامل استقلال مجیدی به این تصمیم رسید ؛ کاری که باعث خواهد شد طرفداران استقلال دوباره در هر نتیجه بد احتمالی نام او را روی سکوها فریاد کنند.

مجیدی در خال حاضر 36 ساله است و پارسال بعد از انجام یکی از بهترین دوره های بازیگری برای استقلال ماموریت خود را نیمه کاره گذاشت و به قطر رفت تا استقلال که شانس اول قهرمانی به نظر می رسید اقتدار خود را به مرور از دست بدهد و در جدول سقوط کند. این اتفاقات در نهایت منجر به بازگشت امیرقلعه نویی به تیم سابقش شد؛ مربی ای که هیچ علاقه ای به استخدام مجیدی نداسشت اگرچه به نظر استقلال به او احتیاج دارد.


در نهایت با اعلام این تصمیم ناگهانی مجیدی با همان تصویر تاریخی ؛ لحظه اخراج در بازی الغرافه - پرسپولیس با هوادارانش وداع می کند. تصویری که غرور استقلالی ها را بر می انگیزد...4 انگشتی که نماد یک دوره طلایی است. دوره بازگشت یک مهاجم محبوب. فرهاد مجیدی. کسی که بعد از جدایی از استقلال در 13 سال پیش و سفر به اروپا و سپس لیگهای عربی سالی سال استعداش را از فوتبال ایران دریغ کرده بود.


مجیدی یک مهاجم باطراوت و مدرن بود. حالا که نگاه می کنیم با همه توفیقات باشگاهی او به اندازه استعداش در این فوتبال ندرخشید؛ به خصوص در تیم ملی.
به هر حال ؛ بدرود. دلتنگ تو خواهیم بود فرهاد مجیدی.

فرهاد مجیدی نامه خداحافظی خود را منتشر کرد. او دراین نامه - همانطور که انتظار می رفت - آنها که باعث جدایی اش از استقلال شدند را از کنایه بی نصیب نگذاشته است. 

هواداران عزیز

 

وقتی 15 سال پیش به تیم محبوبم استقلال پیوستم، هرگز تصور نمی کردم روزی با حمایت هواداران پر شور و دوست داشتنی آبی دل استقلالی به جایگاه کنونی‌ام رسیده که در آستانه 36 سالگی ، هنوز با تمام وجود و با ذره ذره توانم برای هواداران بتوانم به میدان بروم.

بازیکن و کاپیتان استقلال بودن، افتخاری است که برای " فرهاد مجیدی" فراموش شدنی نیست. بازی کردن در تیمی که بزرگانی چون شادروان ناصر حجازی، علی جباری و حسن روشن روزگاری در آن عضویت داشتند یا پوشیدن پیراهن شماره 7 که در گذشته بر تن تکنیکی ترین بازیکن آسیا " مجید نامجو مطلق " بوده یا بستن بازوبندی که بر دستان ستارگانی چون برادران بیانی و جواد زرینچه بوده برای " فرهاد " فرزند کوچک خانواده بزرگ استقلال مایه اعتبار و افتخار است .

در این مدت در شادی و غم های زیادی با هواداران عزیز سهیم بوده ام . با شادی هوادار خندیدم و با گریه آنها اشک ریختم. پیروزی های دربی، جشن قهرمانی های لیگ برتر و جام حذفی ، شکست ها و از همه غم انگیز تر از دست دادن اسطوره تاریخ باشگاه استقلال ناصرخان حجازی که روز تلخی برای من و هواداران بود، هیچگاه از خاطرم نمی رود.

با عنایت خداوند متعال، حمایت هواداران و لطف نام بزرگ و پیراهن آبی" استقلال" به آرزوهای مادی و معنوی خویش رسیده ام و مانند آقایانی که با خودخواهی ، همواره استقلال را مدیون خود می دانند یا در نبود خود ذلت استقلال را آرزو می کنند، فکر نمی کنم.

هر چه دارم از استقلال و هوادارانش است و هر کجا که باشم برای سربلندی استقلال تلاش خواهم کرد. اما امروز ، پس از تحمل و سپری کردن روزهای سخت و فرا رسیدن روزهای آبی رنگ زندگی ورزشی ام ، می خواهم سخت ترین تصمیم زندگی ام را برای هواداران بازگو کنم .

طرفداران دوست داشتنی،

بر حسب صبر و تعصب تا به امروز سکوت کردم (حتی در روزهایی که در اوج آمادگی و بنا به سلیقه فنی! نیمکت نشین بودم صحبتی نکردم تا آرامش تیم و مجموعه استقلال برهم نخورد) و برای اثبات خویش تلاش و مبارزه کردم اما امروز وقتی می شنوم که آقایان عامل ناکامی تیم را تشویق فرهاد مجیدی توسط هواداران خونگرم استقلال می دانند برایم تاسف آور است .

قطعا روزی با وجود و حضورم برای سربلندی استقلال تلاش کردم اما در این روزها اتفاقاتی افتاد و صحبتهایی شنیدم که به این نتیجه رسیدم باید برخلاف میل باطنی ام از فوتبال خداحافظی کنم .

علیرغم پیشنهادات بسیار از تیمهای داخلی از ابتدای فصل تاکنون، نتوانستم در ایران پیراهنی جز پیراهن آبی بپوشم و بسیار مایل بودم با حضور در تیم محبوبم استقلال به همراه دیگر بازیکنان بتوانم جام قهرمانی لیگ و حذفی را فتح کنم و در نهایت با پیراهن استقلال از میادین فوتبال برای همیشه خداحافظی کنم که این امکان فراهم نشد و گویا تقدیر برای من این چنین بود.

هر کجا که باشم خود را سرباز استقلال می دانم و امیدوارم در آینده، در کسوت های دیگر بتوانم دین خود به هواداران پرشور استقلال را با کسب جام های متعدد، ادا نمایم.

در این جا لازم می دانم از کلیه مدیران، کارشناسان، مربیان، بازیکنان، کادر پزشکی، تدارکات، پشتیبانی تیم و نیز ارباب جراید که در ادوار مختلف، اسباب زحمت آنها را فراهم نمودم، سپاسگزاری نمایم .

در پایان ، از هواداران متعصب و دوست داشتنی استقلال که همواره در سرما و گرما مرا مورد حمایت و تشویق خویش قرار داده، صمیمانه قدردانی کرده و امیدوارم عذر "جدایی ناخواسته" سرباز خویش را پذیرا باشند .

بی گمان هیچگاه خود را از استقلال جدا ندانسته و الطاف، حمایت ها و تشویق های هواداران پر شور و فهیم استقلال از خاطره ام پاک نخواهد شد و هر جا که باشم برای موفقیت آنها دعا خواهم کرد .

به امید قهرمانی استقلال در مسابقات داخلی و بین المللی و سرافرازی و تندرستی هواداران عزیز انشاءا…

برادر کوچک شما

فرهاد مجیدی

عملکرد فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی امروز در سن 37 سالگی رسماً از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. مجیدی اولین بار در سال 1374 در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور یافت و امروز بعد از 17 سال بازی در لیگ ها و تیم های مختلف بازنشسته شد. سایت عشق است ناصر حجازی و استقلال دوران حرفه ای فرهاد مجیدی را زیر ذره بین برده است:

بهمن کرج

اولین تیم دوران حرفه ای مجیدی تیم بهمن کرج بود. او در این تیم زیر نظر فیروز کریمی و فرهاد کاظمی بازی می کرد و طی دو فصل 7 گل زد.

استقلال تهران

فرهاد مجیدی در 3 مقطع مختلف برای استقلال بازی کرده است: او اولین بار در تیرماه 1376 به استقلال پیوست و در لیگ آزادگان 76 با این تیم قهرمان شد. دومین مقطع حضورش در استقلال پس از بازگشت از اتریش در سال 79 بود، اما او فقط 6 بازی برای این تیم انجام داد و سپس راهی امارات شد. مجیدی در تابستان 86 برای سومین بار به استقلال پیوست تا آخرین روزهای دوران فوتبالش را در تیم سابق خود سپری کند. ناصر حجازی، فیروز کریمی، امیر قلعه نوعی، صمد مرفاوی و پرویز مظلومی مربیان او در 4/5 فصل حضور در استقلال بودند. مجیدی در این مدت گل های زیادی برای استقلال زد و قهرمانی لیگ برتر 87 و دو جام حذفی 86 و 90 را بدست آورد. او در مجموع 223 بازی برای استقلال 83 گل زد.

راپیدو وین اتریش

بعد از بازی جنجالی استقلال- فجرسپاسی در حافظیه و محرومیت چند جلسه ای که نصیب فرهاد مجیدی شد، او راهی اتریش شد و پیراهن تیم راپید وین را پوشید. او در نیم فصل دوم 2000-1999 برای این تیم 12 بازی انجام داد و 2 گل زد.

الوصل امارات

مجیدی در آبان ماه 1379 و در روزهایی که تیم ملی در غیاب او آماده حضور در جام ملت های 2000 آسیا می شد، به الوصل امارات پیوست. او بهترین دوران فوتبالش را در این تیم سپری کرد و 5/5 فصل را با زردپوشان دوبی سپری کرد. مجیدی برای این تیم در مسابقات مختلف 108 گل زد و یکی از گلزنان برتر تاریخ این باشگاه شد. او 68 گلش را در لیگ امارات زد و مابقی گل های او نیز در جام حذفی، جام اتحادیه و جام خلیج فارس به ثمر رسید.

العین امارات

در آوریل 2003 مجیدی بطور قرضی به تیم العین پیوست تا بنفش های امارات را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند. مجیدی در دیدار برگشت نیمه نهایی یک گل مهم زد تا العین به فینال اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. او در بازی مقابل دالیان چین در حالی که العین 4-2 از حریف عقب بود و با این نتیجه بازی به وقت اضافی می رفت، دقیقه 87 گلزنی کرد تا العین فینالیست شود. در بازی فینال نیز العین مقابل تروساسانا تایلند پیروز و قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا شد.

الاهلی امارات

در نیم فصل دوم 06-2005 مجیدی الوصل را ترک کرد و به صورت قرضی الاهلی رفت. مجیدی در این تیم 6 گل زد که مهم ترین گل او در یک هفته به پایان لیگ مقابل الوصل بود تا الاهلی در دقیقه 90 پیروز شود. الاهلی در پایان فصل قهرمان لیگ امارات شد.

النصر امارات

بعد از قهرمانی با الاهلی در خرداد 85 راهی النصر شد و با این تیم قرارداد دوساله بست. مجیدی اما بدترین روزهای خود را در این تیم سپری کرد و در نیم فصل اول فقط 2 گل برای النصر در لیگ امارات زد. مثل سال گذشته او دوباره بطور قرضی به الاهلی رفت، اما آنجا هم فقط یک گل در 8 بازی زد. ضمن آنکه در بازی جام حذفی مقابل الجزیره به خاطر توهین به تونی بازیکن سیاهپوست این تیم 3 جلسه محروم شد.

الغرافه قطر

آخرین تیم دوران حرفه ای فرهاد مجیدی تیم الغرافه قطر بود. او نیم فصل دوم 12-2011 از استقلال راهی قطر شد و در 22 بازی برای این تیم 7 گل زد و با الغرافه فاتح جام امیر قطر شد.

تیم ملی:

فرهاد مجیدی اولین بار در فروردین 1376 در بازی دوستانه مقابل کویت به میدان رفت و آخرین بازی او نیز 15 شهریور 90 مقابل قطر در دوحه بود. فاصله اولین تا آخرین بازی ملی مجیدی 14 سال بود، اما او فقط 47 بازی ملی انجام داد و 10 گل نیز به ثمر رساند. بهترین روزهای حضور او در تیم ملی نیز مربوط به سال 76 و مرحله اول مقدماتی جام جهانی 1998 بود. او البته هیچگاه درخشش باشگاهی را در تیم ملی نداشت.

افتخارات باشگاهی:

قهرمان لیگ قهرمانان آسیا: 2003 با العین

قهرمان لیگ ایران: 1376 و 1387 با استقلال

قهرمان جام حذفی ایران: 1386 و 1390 با استقلال

قهرمان لیگ امارات: 2006 با الاهلی

قهرمان جام حذفی قطر: 2012 با الغرافه

آمار گلزنی در سطح حرفه ای:

تیم ملی: 10 گل/ بهمن: 7 گل/ استقلال: 83 گل/ الوصل: 108 گل/ العین: 1 گل/الاهلی: 7 گل/ النصر: 4 گل/ الغرافه: 7 گل


گلها: نوبدکیا (2) برای نفت و توزی (35 ) برای استقلال جانواریو 57 

امیر قلعه نوعی هم به بازدید مزار شهدای گمنام شلمچه رفت واقعا آفرین داره

 
ورزشگاه نختی آبادان ، هفته نمه لیگ برتر 
تماشاچی: 25 هزار نفر   حدود سه هزار استقلالی و 22 هزار هوادار پرشور آبادانی

داور: محسن ترکی

 
اخطار: نکونام (استقلال )
 
استقلال: مهدی رحمتی- امیرحسین صادقی- پژمان منتظری- هاشم بیک زاده- علی حمودی- خسرو حیدری- جواد نکونام- سیاوش اکبرپور-میثم  بائو( میثم بائو 75)-میلاد میداوودی( فابیو جانواریو 45)-رودریگو توزی(امین منوچهری 84)

 
سرمربی: امیرقلعه نویی

 
نفت:حبیب دهقانی- حسین بغلانی- سجاد مشکل پور- والری الکسانیان- رسول نویدکیا- رضا خالقی فر-عباس مرداسی (روح الله عرب 65)- سیامک کوهنورد(حامد سرلک 67)-علی ممبینی-ابوذر رحیمی(سعید حلافی 75)
 
سرمربی:کاستا
 
لحظات حساس

 
 دقیقه ی 2: توپی که در اسمان سرگردان بود توسط رسول نویدکیا و روی اشتباه دفاع استقلال به گل تبدیل شد.

 
 دقیقه ی 5 : استقلال گلی را به ثمر رساند که داور آن را افساید اعلام کرد. البته این افساید مشکوک بود.

 
 دقیقه ی 16:  ضربه سر صادقی به تیر دروازه برخورد کرد.
دقیقه ی 23: حسین بغلانی توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

 
 دقیقه ی 35: رودریگو توزی از روی ضربه ی کرنر با یک ضربه ی تماشایی گل تساوی را به ثمر رساند

 
دقیقه 73: روی یک ضد حمله فابیو جانواریو با دروازه بان نتک به تک شد که تعلل ائو مانع به ثمر رسیدن گل سوم شد

 
دقیقه 86: خسرو حیدری توپی که از روی اشتباهات مدافعین کناری نفت به دست آورده بود, به سمت دروازه فرستاد و ضربه ی سر امین منوچهری به تیرک دروازه برخورد کرد
شرح گل:

 
نفت آبادان 1- استقلال صفر (دقیقه 2): ضربه ی رضا خالقی فر در میانه ی راه به مدفعان استقلال برخورد کرد و رسول نویدکیا در 1 متری دروازه توپ را با ضربه ی ارام و بغل پا به گل تبدیل کرد

نفت آبادان 1- استقلال 1 (دقیقه 35) : ضربه ی کرنر هاشم بیگ زاده در تیر اول به رودریگو توزی رسید و او با یک ضربه ی سر تماشایی گل تساوی را به ثمر رساند

نفت آبادان 1 - استقلال 2 (دقیقه 57) : فابیو جانواریو که در نیمه ی دوم به زمین آمده بود روی حرکت خوب بائو از فاصله ی 25 متری ضربه ی غیر قابل مهاری را زد و توپ پس از برخورد به تیرک عمودی به گل تبدیل شد.


******آقا مهدی جانباز و شیمیایی هستند لطفا مسئولان بیشتر مراقبشون باشند******

http://media.isna.ir/content/0-1-11.jpg/4

******فائزه خانم هم یک مقدار زیادی رک هستند******

http://www.inn.ir/Images/News/Larg_Pic/iran_media/image/2009/06/271560609_orig.jpg

بازگشت مهدی هاشمی به تهران در کنار خبر «بازداشت فائزه هاشمی» ، باعث خواهد شد آیت الله هاشمی رفسنجانی برنده ی نهایی دوئل «احمدی نژاد - هاشمی» نام بگیرد.

نام مهدی و فائزه هاشمی و اتهاماتی که از سوی برخی جریان ها مطرح می شود، همواره از سوی احمدی نژاد و حامیانش برای فشار بر «هاشمی پدر» استفاده شده است، اما در این میان بازگشت یکباره مهدی هاشمی به ایران و از سوی دیگر، بازداشت فائزه باعث خواهد شد

http://www.saudigazette.com.sa/myfiles/Images/2012/09/24/me01-big.jpg

بهانه ی این جریان ها برای حمله به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ته کشیده و معادلات حامیان احمدی نژاد برهم بخورد!

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/09/862079_orig.jpg

آنچه باعث افزایش توجهات به فعالیت های سیاسی فرزندان هاشمی می شود ، نام «هاشمی» است (نه شخص این افراد یا نوع فعالیتشان) و قطعاً برخی اقدامات و داد و فریادهای جریان های منتسب به احمدی نژاد علیه فرزندان هاشمی (جدا از آنکه حق است یا کذب) برای تحت فشار قراردادن رییس مجمع است ؛

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/09/862069_orig.jpg

بنابراین «مهدی» چه محکوم شود و چه تبرئه، فرق چندانی نخواهد کرد ، چرا که در این میان، «هاشمی پدر» پیروز جدالی تنگاتنگ با احمدی نژاد خواهد بود و البته این، پایان بازی نخواهد بود.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/07/03/13910703014120149_PhotoL.jpg
قطعاً «مهدی» با چراغ سبز «پدر» راهی ایران شده ، بنابراین می توان چنین برداشت کرد که این «پیر سیاست» شرایط را برای بازگشت فرزندش مناسب دیده، شرایط خاصی که می تواند به دلیل تضعیف جایگاه  احمدی نژاد باشد و البته تقویت موقعیت آیت الله هاشمی رفسنجانی.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/07/03/13910703014123477_PhotoL.jpg

با این اوصاف، اگر تندگویی ها ، هجمه ها و حملات شدید احمدی نژاد و حامیانش علیه هاشمی را در یک بازی «رفت» تصور کنیم (گو آنکه در دقایق ابتدایی بازی تا اواسط نیمه دوم ، هاشمی حریف را دستکم گرفت، پس به او تاختند و گل های متوالی نثار دروازه اش کردند ، اما در دقایق پایانی، ورق برگشت و احمدی نژاد با اختلافی تنگاتنگ باخت)حال باید منتظر بازی «برگشت» هاشمی - احمدی نژاد بود! بازی که با تغییر «شرایط» و تقویت جایگاه هاشمی و تضعیف شدید موقعیت رقیب، می تواند به شکست سنگین احمدی نژاد بیانجامد.

http://sharghnewspaper.ir/Pdfax/91-07-03/1.jpg

مهدی هاشمی با پرواز دوبی ـ تهران ساعت 21 و 30 دقیقه شب یکشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور برگشت.

http://maghrebonline.ir/roz/today.jpg
بنا بر گفته وکیل خانواده هاشمی یاسر و فاطمه هاشمی که به استقبال مهدی به دوبی رفته بودند، به همراه وی وارد تهران شدند.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/07/03/13910703022402344_PhotoL.jpg

محسن هاشمی از جمله افراد خانوده هاشمی است که در فرودگاه به استقبال وی رفت.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/07/03/13910703025250710_PhotoL.jpg
نماینده دادستانی تهران نیز در فرودگاه حضور دارد.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/07/03/13910703022403157_PhotoL.jpg
در حالی که شب گذشته جمعی از دانشجویان که از خبر ورود مهدی هاشمی آگاه شده بودند، در فرودگاه بین‌المللی امام (ره) تجمع کردند، امشب فقط تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های کشور در فرودگاه حضور دارند.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/07/03/13910703014124306_PhotoL.jpg
دانشجویان تجمع کننده در شب گذشته که اقدام خود را محاکمه مهدی هاشمی در دادگاه افکار عمومی نام گذاشته بودند، با این اعتقاد که مهدی هاشمی در حوادث پس از انتخابات سال 88 دست داشته است، خواهان محاکمه وی هستند.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/07/03/13910703014125149_PhotoL.jpg
در همین زمینه دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان امشب به خبرنگار ایسنا گفت: به دلیل صادر نشدن مجوز تجمع مقابل خانه مهدی هاشمی این اقدام میسر نشد و ما درخواست و طوماری را که برای محاکمه وی جمع کرده‌ایم را به رییس قوه قضاییه ارائه خواهیم کرد.
http://www.magiran.com/cover/mg3291_2501ics.jpg
حضور نماینده دادستانی در فرودگاه امام خمینی (ره) برای ابلاغ احضاریه دادستانی و تفهیم اتهام است و مهدی هاشمی فردا در دادسرا حاضر می شود.

 
محمود علیزاده طباطبائی - وکیل مهدی هاشمی - در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب اظهار داشت : همانطور که پیش از این اعلام کردم دلیلی برای بازداشت موکلم وجود ندارد و حضور نماینده دادستان در فرودگاه امام (ره)  برای ابلاغ احضاریه دادستانی و تفهیم اتهام به مهدی هاشمی خواهد بود.

http://www.inn.ir/Images/News/Larg_Pic/30-6-1391/IMAGE634837676340898437.jpg
وی افزود : پس از دریافت احضاریه، فردا برای دفاع از اتهامات در دادسرا حاضر خواهیم شد و پس از آن قاضی پرونده تصمیم گیری خواهد کرد

حضور نماینده دادستان تهران برای تفهیم اتهام به مهدی هاشمی
نماینده دادستان تهران برای تفهیم اتهامات مهدی هاشمی در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران حاضر شده است.

http://www.enekasonline.com/fa/wp-content/uploads/2012/06/75019_773.jpg
نماینده دادستان تهران برای تفهیم اتهامات مهدی هاشمی در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران حاضر شده و قرار است به محض ورود وی به سالن اصلی فرودگاه روال قانونی مربوط به وی را طی کند.

یاسر و فاطمه هاشمی: مهدی را دستگیر کردند
در همین حال بعد از آن که مهدی هاشمی تحت الحفظ از فرودگاه خارج شد ، یاسر و فاطمه هاشمی در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

http://up.vatandownload.com/images/v0voob4terfx7u4w329.jpg
یاسر هاشمی یکی از سه پسر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران گفت: "مهدی هاشمی با افتخار به کشور بازگشت و با افتخار بازداشت شد."
فاطمه هاشمی خواهر بزرگتر مهدی هم به کنایه به خبرنگاران گفت:" پس از برخورد دستگاه قضایی با دزدان 3000 میلیاردی بیت المال تنها برادر من مانده بود که باید در این کشور با او برخورد می شد که او را هم دستگیر کردند."
 فارس و مهر به نقل از وکیل هاشمی: بازداشت نشده است
 در همین حال خبرگزاری فارس نوشت که با سیدمحمود علیزاده طباطبایی گفت‌وگو کرده و او نیز ادعای فاطمه و یاسر هاشمی مبنی بر بازداشت برادرشان در فرودگاه امام خمینی (ره) را رد کرده است.

http://www.fararu.com/images/docs/000011/n00011529-r-b-002.jpg
فارس به نقل از وی نوشت:دقایقی قبل که با محسن هاشمی تماس گرفتم، به من گفت که مهدی با ماشین دادسرا به سمت منزل پدرش در جماران راهی شده است.
مهر هم نوشت، سید محمود علیزاده طباطبایی، ادعای یاسر و فاطمه دو فرزند آیت اله هاشمی مبنی بر بازداشت برادرشان در فرودگاه امام خمینی (ره) را تکذیب کرد و گفت: همانطور که پیش از این هم گفتم با توجه به ابلاغ حکم دادستانی به موکلم دلیلی برای بازداشت وی وجود ندارد.

http://www.tarikhirani.ir/Images/news/1297598065_taleghani-hashemi-beheshti-banisadr2.jpg
طباطبایی افزود: موکلم به وظایف قانونی خود در قبال ابلاغیه دادستانی عمل خواهد کرد.
وی تصریح کرد: طی تماس تلفنی که با آقای محسن هاشمی برادر بزرگتر خانواده داشتم ایشان به من اطلاع دادند که مهدی با ماشین دادسرا به طرف خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در جماران تهران حرکت کرده اند.

http://i2.mail.com/052/1573052,h=425,pd=1,w=620/ali-khamenei-akbar-hashemi-rafsanjani-ali-larijani.jpg
وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود: حضور نماینده دادستان در فرودگاه امام (ره) برای ابلاغ احضاریه دادستانی و تفهیم اتهام به مهدی هاشمی خواهد بود.
علیزاد طباطبایی افزوده بود: پس از دریافت احضاریه، فردا برای دفاع از اتهامات در دادسرا حاضر خواهیم شد و پس از آن قاضی پرونده تصمیم گیری خواهد کرد.

http://www.bultannews.com/files/fa/news/1390/8/15/67502_241.jpg

مهدی هاشمی از ساعت 9:45 دقیقه روز دوشنبه به همراه سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع خود در دادسرای شهید مقدس که در کنار زندان اوین قرار دارد، حاضر شده است.
حضور مهدی هاشمی در دادسرای جرایم امنیتی به دلیل اخطار نماینده دادستان مبنی بر لزوم حضور وی در دادسرا ظرف 24 ساعت پس از بازگشت است که این مهم شامگاه روز یک‌شنبه به مهدی هاشمی در فرودگاه امام (ره) ابلاغ شده است.

http://previous.presstv.ir/photo/20101124/ostovar20101124083415530.jpg
 یاسر، محسن و فاطمه از اعضای خانواده هاشمی به همراه عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محوطه بیرونی دادسرا در مقابل زندان اوین منتظر بیرون آمدن مهدی هاشمی از دادسرا هستند.

http://irannews24.ir/FileCenter/News/1967_203_zqbfbmd.jpg
عفت مرعشی مادر مهدی هاشمی از احضار فرزند خود به دادسرا انتقاد کرد و گفت: اتهامی که وجود ندارد را می‌خواهند تفهیم کنند. به مردم اتهام می‌زنند، مردم اتهامی ندارند.
مادر مهدی هاشمی افزود: اسامی دزدان را در دادگاه با حروفی مانند "چ"، "ر"، "د" و غیره بیان می‌کنند ولی اسم پسرم،‌ مهدی را در همه جا پر کرده‌اند و فریاد می‌زنند.

http://ashouraeyan.persiangig.com/image/88-Effat-Marashi.jpg
 مهدی هاشمی هم‌چنان در دادسرای شهید مقدس حضور دارد و مشخص نیست تصمیم دادستانی درباره او چه خواهد بود.

دقایقی قبل به دستور قاضی پرونده مهدی هاشمی بازداشت و راهی زندان شد.

http://s1.picofile.com/file/6179329974/%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C_%D8%AD%D8%AC.jpg
مهدی هاشمی که صبح امروز به همراه وکلای خود به دادسرا مراجعه کرده بود ، با نظر بازپرس پرونده بازداشت شد.
اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می شود


هفته نهم لیگ برتر- جام خلیج فارس

استقلال - فجر سپاسی شیراز

 
جمعه 31 شهریور ماه 1391 ساعت 18:30
داور: محسن قهرمانی با کمک های محسن فریمانی و علیرضا ایلدروم. داور چهارم: محمدرضا اکبریان

hemmat khahi-11-64.jpg

تماشاگر: حدود 40 هزار نفر

hemmat khahi-3-80.jpg

استقلال: سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، میثم حسینی، جی لوید ساموئل (46 علی حمودی)، خسرو حیدری،جواد نکونام، فابیو جانواریو، رودریگو توزی، سیاوش اکبرپور (85 حنیف عمران زاده)، آرش برهانی ( 63 فریدون زندی) سرمربی: امیر قلعه نویی

hemmat khahi-4-81.jpgفجرسپاسی: وحید شیخ ویسی، علیرضا جلیلی، سعید قزل گچلی، محمد آفند، مجتبی ترشیز، خالد شفیعی، رضا حقیقی، محمد مهدی نظری، جابر انصاری (88 امید خلیلی)، عباس محمد رضایی (79 دیه گو ماکسیمو، محمدرضا حسینی (فرشید اسماعیلی)  سرمربی: محمود یاوری

hemmat khahi-13-55.jpg

شرح بازی:

استقلال بعد از پیروزی مقابل راه آهن، با یک تغییر به این بازی آمده بود؛ علی حمودی از ترکیب به بیرون رفته بود و خسرو حیدری بار دیگر به دفاع راست منتقل شده بود تا جا برای حضور سیاوش اکبرپور در ترکیب اصلی باز شود.

با این چیدمان قلعه نویی، باز هم میداوودی، زندی و بائو بازی را از روی نیمکت آغاز کردند. در تیم مقابل، سپاسی بعد از برد شگفت انگیز برابر داماش با همان ترکیب به زمین آمده بود. تیم محمود یاوری که امسال یکی از پدیده های لیگ بوده، تا قبل ازاین بازی تقریباً در هر بازی دو گل به ثمر رسانده و برخلاف آنچه که قبلاً از فجر سپاسی می شناختیم، امسال تیمی کاملاً هجومی و گلزن است.

hemmat khahi-15-50.jpg

آنچه که در نیمه اول از فجر سپاسی می شد دید، تمرکز در یک سوم میانی و دفاع کردن با نفرات پرتعداد بود و در فاز حمله هم اکثر حرکات این تیم از سمت راست شکل می گرفت، جایی که میثم حسینی یکی دو بار مغلوب حریف شد ولی در نهایت دروازه رحمتی به شکلی خطرناک تهدید نشد.

شوت از راه دور یکی دیگر از ترفندهای شاگردان یاوری برای رسیدن به گل بود. سپاسی در فصل گذشته هم یک تیم شوتزن بود ولی در نیمه اول شوت های حقیقی، آفند، ترشیز و نظری آنقدر باکیفیت نبود که یک گل برای میهمان فراهم شود.

در تیم استقلال، منتظری، صادقی، میثم حسینی و خسرو حیدری خط دفاع چهار نفره آبی ها را تشکیل می دادند و جلوی آن ها، جواد نکونام و جی لوید ساموئل دو هافبک دفاعی قلعه نویی بودند. اما مشکل استقلال در نیمه اول جایی بود که سه عنصر هجومی این تیم یعنی اکبرپور، توزی و برهانی برش و کارایی لازم برای عبور از مدافعان سپاسی را نداشتند.

در بیست دقیقه ابتدایی نیمه دوم، شکل بازی تفاوت چندانی با نیمه اول نداشت، تنها علی حمودی جانشین ساموئل ناموفق شد و خسرو حیدری بار دیگر به خط میانی آمد.

دیدار تیم های استقلال و فجر سپاسی

با ورود حمودی، جناح راست استقلال تحرک بیشتری پیدا کرد و اکبرپور هم به سمت چپ منتقل شد ولی مالکیت توپ آبی ها منجر به ایجاد موقعیت جدی نمی شد.

دیدار تیم های استقلال و فجر سپاسی

بعد از بیست دقیقه، تیم محمود یاوری کاملاً عقب نشست و با ایجاد لایه های دفاعی و دوندگی بی امان، فضا را از تیم حریف گرفت.

دیدار تیم های استقلال و فجر سپاسی

در دقایق پایانی، قلعه نویی باز هم به همان روش قدیمی و منسوخ خود روی آورد و عمران زاده را به عنوان مهاجم به زمین فرستاد تا گره استقلال با بازی مستقیم باز شود، ولی این روش هم نتیجه ای نداشت و در نهایت یک مساوی خانگی دیگر برای استقلالی ها ثبت شد.

hemmat khahi-1-87.jpg

دقایق حساس:

hemmat khahi-17-40.jpg

دقیقه 14: خسرو حیدری بعد از یک دو با اکبرپور تا درون هجده قدم پیشروی کرد، سانتر کوتاه خسرو با ضربه سر ساموئل همراه شد و چیزی نمانده بود با اشتباه شیخ ویسی به گل تبدیل شود. اما دروازه بان سپاسی در دو مرحله توپ را جمع کرد

hemmat khahi-16-44.jpg

دقیقه 25: آرش برهانی روی پاس پشت دفاع جانواریو در موقعیتی مناسب صاحب توپ شد ولی به جای اینکه خودش ضربه بزند، تصمیم گرفت اکبرپور را صاحب موقعیت کند. این توپ با دفع مدافعان سپاسی به کرنر رفت
دقیقه 27: شوت محمد مهدی نظری از روی خط هجده قدم را رحمتی به زمین برگشت داد

hemmat khahi-18-35.jpg

دقیقه 48: شوت رودریگو توزی از کنار دروازه شیخ ویسی به بیرون رفت
دقیقه 55: رضا حقیقی ضربه ایستگاهی را به همان جایی زد که رحمتی ایستاده بود

hemmat khahi-22-19.jpg

دقیقه 60: روی حرکت خوب توزی، حمودی از راست نفوذ کرد و توپ را روی دروازه سانتر کرد اما اکبرپور به جای اینکه توپ را به طرف دروازه بزند، با ضربه سر توپ را به وسط زمین فرستاد

hemmat khahi-32-3.jpg

دقیقه 61: شوت خوب نظری یا واکنش رحمتی دفع شد. این جدی ترین موقعیت سپاسی تا این دقیقه از بازی بود

hemmat khahi-25-11.jpg

دقیقه 77: روی حرکت پا به توپ اکبرپور، خسرو حیدری صاحب توپ شد و او هم جانواریو را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما شوت جانواریو را شیخ ویسی مهار کرد

hemmat khahi-30-5.jpgدقیقه 82: روی سانتر توزی از جناح چپ، جواد نکونام از در موقعیتی عالی به توپ رسید و بعد از کنترل توپ، شوت کرد ولی رضا حقیقی با تکلی عالی مانع از رفتن توپ به سمت دروازه شد

hemmat khahi-27-9.jpg

بهترین بازیکن:

دیدار تیم های استقلال و فجر سپاسی

در روزی که اغلب بازیکنان نمایشی متوسط داشتند و اتفاق عجیب و غریبی روی دروازه ها رخ نداد، خسرو حیدری بهتر از بقیه بود
اتفاق ویژه: 

hemmat khahi-20-30.jpg 
مزه پرانی ها و کنایه های سیانکی که اغلب هم بامزه و جالب نبود، نشان داد که او چقدر خوب در راه جواد خیابانی شدن گام برمی دارد.

دیدار تیم های استقلال و فجر سپاسی

نکته دیگر اینکه در این بازی هیچ بازیکنی کارت زرد و قرمز نگرفت.