سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

کمتر از 10 روز از عملیات موفق ارتش سوریه و حزب‌الله در دو سوی مرز می‌گذرد که در این مدت تروریست‌ها مجبور شده‌اند تا همه سعی خود را در فرار از این منطقه انجام بدهند.

 
موفقیت‌های میدانی حزب‌الله لبنان نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از حومه عرسال در کنترل حزب‌الله لبنان است.
 
در این سوی مرز نیز ارتش سوریه بر شرایط مرز با لبنان اشراف قابل توجهی دارد.
 
گزارش منابع میدانی نشان از دور جدید حملات به مواضع تکفیری‌ها در حومه عرسال حکایت دارد. سه دستگاه از وسایل نقلیه و پایگاه‌های شلیک موشک عناصر جبهه‌النصره در جرود عرسال منهدم شده است و تروریست‌های خطرناک جبهه‌النصره یکی پس از دیگری از بین می‌روند.
 
اما این تنها یک بخش از پیروزی‌های میدانی حزب‌الله و ارتش سوریه در دوسوی مرز است. پیروزی در جرود عرسال از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این موفقیت می‌تواند مقدمه پیروزی‌های بیشتر در جبهه شمالی سوریه علیه تروریست‌های جبهه‌النصره شود، جایی که ادلب مرکز تجمع تروریست‌های تکفیری را نمایندگی می‌کند.
 
در حقیقت عقب‌نشینی جبهه‌النصره از جرود عرسال که هم اکنون کمتر از 150 کیلومتر مربع را در این منطقه در اختیار دارد، می‌تواند مقدمه پیروزی‌های آتی ارتش سوریه و حزب‌الله باشد.
 
سعد‌الله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیروزی حزب‌الله لبنان در عرسال می‌گوید: حزب‌الله لبنان موفق شد در یک زمان بسیار کوتاهی، این منطقه وسیع که بخشی از آن در سوریه و قسمتی دیگر در لبنان بود را آزاد کند.
 
وی افزود: جبهه‌النصره در عرسال کاملا شکست خورد و پذیرفت که بقایای این گروه تروریستی از این منطقه خارج و به منطقه ادلب منتقل شوند.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در جریان این تحولات اسرای حزب‌الله آزاد شدند و اجساد شهدای آنها که نزد گروه تروریستی جبهه‌النصره بود به حزب‌الله تحویل داده شد.این اتفاق نشان می‌دهد که حزب‌الله به عنوان ستون اصلی و امنیتی مردم لبنان، از اقتدار بالایی برخوردار است.
 
وی با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان علیه جبهه‌النصره در عرسال تأکید کرد: این اقدام حزب‌الله از پشتوانه عظیم مردمی در لبنان برخوردار بود.
 
زارعی بیان داشت: این یک حلقه از عملیات‌هایی است که حزب‌الله تاکنون انجام داده و از این به بعد برای پاکسازی کامل مناطق سوریه از تروریست‌ها اقدام می‌کند.
 
موفقیت در عرسال یک شکست بزرگ برای آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای تروریست‌های جبهه‌النصره در حومه عرسال است که نشان از شکست کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و عربستان و اسرائیل به تکفیری‌ها دارد.
 
سید حسن نصرالله درباره پیروزی مهم عرسال می‌گوید: نبرد ما در عرسال و تمام نبرهای ما با پشتیبانی سخاوتمندانه ایران بود.
 
وی افزود: ما این مأموریت را انجام دادیم و حالا در برابر شرایط و مأموریت‌های جدید قرار داریم، ما باید از این تجربه در سایر پرونده‌های (آزاد سازی مناطق در کنترل تروریست‌ها) آتی استفاده کنیم.
 
روند پیروزی‌های حزب‌الله در لبنان به نحوی است که جامعه حامی مقاومت به خوبی دریافته‌اند که سلاح حزب‌الله لبنان تأمین کننده امنیت ملی لبنان است و این موضوع در عملیات پاکسازی عرسال از لوث وجود تروریست‌ها کاملا مشخص بود.

روز گذشته و با رونمایی از نیمار در پاریس، رسما دوران پس از نیمار در بارسلونا شروع شد.

دو هفته پیش کسی تصور نمی کرد که بارسلونا فصل جدید را بدون نیمار آغاز کند؛ اما زلزله پاریسی ها در نهایت آثار مخرب خود را روی بارسا گذاشت و فوق ستاره برزیلی را پس از 4 سال از این تیم جدا کرد. آبی اناری ها حالا صاحب 222 میلیون یورو حاصل از فروش نیمار شده اند ولی همواره در میان کارشناسان و هواداران بارسا این بیم وجود داشته که آیا استفاده ای درست از این پول کلان خواهد شد یا خیر؟

سال 2000 مدیر وقت بارسلونا خوان گاسپارت، با 62 میلیون یورو حاصل از فروش فیگو به رئال، اقدام به خرید سه بازیکن به نام های پتی، اوورمارس و جرارد لوپز کرد که هیچکدام به کار بارسا نیامدند و این تیم 4 سال بدون جام را سپری کرد اما احتمالا امسال اوضاع به گونه ای متفاوت رقم خواهد خورد.

طبق ادعای اسپورت و موندودپورتیوو، بارسلونا برای جذب کوتینیو، عثمان دمبله و اینیگو مارتینس گام های بسیار بلندی برداشته و موافقت هر سه بازیکن را نیز گرفته است. حالا تنها مذاکره با باشگاه ها باقی مانده که البته سخت ترین قسمت کار است.

اینیگو مارتینس

مدافع تیم سوسیداد که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی اسپانیا را هم در کارنامه دارد، با درخواست فوری ارنستو والورده(سرمربی جدید بارسا) پای میز مذاکره با بارسلونا نشست. والورده سال گذشته نیز مارتینس را برای بیلبائو می خواست اما باشگاه سوسیداد مانع این انتقال شد. بارسلونا پاسخ مثبت این بازیکن را گرفته ولی در تماس با باشگاه سوسیداد دریافت که برای جذب مارتینس فقط و فقط باید 32 میلیون یورو رقم فسخ قراردادش را بپردازد و سوسیداد حاضر به مذاکره نخواهد شد. به نظر نمی رسد بارسا مشکلی برای پرداخت این مبلغ داشته باشد و مارتینس را از حالا باید بارسایی دانست.

کوتینیو

از سه ماه پیش، بحث پیوستن کوتینیو به بارسا در میان بود ولی هدف اول بارسا درخط میانی، جذب وراتی از پی اس جی بود. ستاره ایتالیایی در مقطعی بسیار نزدیک به بارسا شده بود ولی با فشار مدیران پی اس جی و سپس تغییر ناگهانی مدیر برنامه های وراتی، او از بارسا دور و دور تر شد. در مقابل پی اس جی با جذب نیمار انتقام سختی از بارسلونا گرفت.

مدیران بارسا پس از ناامیدی از جذب وراتی به سراغ کوتینیو رفتند. ستاره برزیلی لیورپول خود بارها از علاقه اش به بارسا سخن گفته و هفته گذشته ایجنت او در مذاکره با تیم اعزامی بارسا به لندن، پیش قراردادی با بارسلونا امضا کرد.

باشگاه لیورپول و کلوپ در عوض بارها از غیرقابل ترانسفر بودن کوتینیو حرف زده اند ولی غیبت این ستاره برزیلی در بازی مقابل اتلتیکو در ائودی کاپ و نیز بازی دوستانه امروز برابر بیلبائو باعث شده تا شایعات در مورد جدایی اش قوت بگیرند. بارسلونا که یک بار پیشنهادی 72 میلیون یورویی برای کوتینیو داد و بلافاصله هم با پاسخ منفی لیورپول روبرو شد حالا منتظر پاسخی جدید از سوی باشگاه انگلیسی است. به نظر می رسد کوتینیو با رقمی معادل 100 میلیون یورو راهی بارسا شود

عثمان دمبله

عثمان 20 ساله که سال گذشته نیز مورد توجه بارسا قرار داشت ولی به دلیل حضور مثلث MSN ترجیح داد از رن راهی دورتموند شود، در ابتدای تابستان سخت مورد توجه بارسا قرار داشت ولی مدیر ورزشی دورتموند باشگاه اسپانیایی را تهدید به شکایت کرد تا به طور موقت پرونده دمبله مختومه شود ولی حالا و با جدایی نیمار از بارسا، یک جای خالی بزرگ برای دمبله ایجاد شده است.

ستاره فرانسوی 20 ساله شاید در حد و اندازه های نیمار نباشد ولی سبک بازی او شباهت های زیادی به فوق ستاره برزیلی دارد. دمبله روز گذشته نیز در یک مصاحبه از علاقه اش برای بارسا سخن گفت و حالا باید منتظر مذاکرات بارسلونا و دورتموند نشست. طبق ادعای رسانه های بارسلونا، باشگاه دورتموند با رقمی بین 90 تا 100 میلیون یورو حاضر به فروش دمبله خواهد شد.

در حال حاضر تنها تردید کادر فنی بارسا برای جذب دمبله، آمار گلزنی پایین او در مقایسه با نیمار و عدم دقتش در مقابل دروازه است ولی با همه این اوصاف جذب او مقدم تر از دیبالا و کیلیان امباپه به نظر می رسد.


شب گذشته آبی پوشان پایتخت در خانه مقابل همنام خوزستانی با نتیجه بدون گل متوقف شدند. علیرضا منصوریان در ابتدا جابر انصاری و علی قربانی را در خط آتش و سرور جپاروف و داریوش شجاعیان را پشت آن ها قرار داده بود اما ناکامی این بازیکنان در به ثمر رساندن گل سبب شد تا آقای سرمربی، دست به تغییر در ترکیب تیمش بزند. مهدی قائدی جوان به جای نورافکن به زمین آمد و جباری از دقیقه 67 جای سرور جپاروف را گرفت، شهباززاده هم تنها 15 دقیقه فرصت خودنمایی پیدا کرد.

مجتبیِ استقلالی ها به میدان آمد تا رابط بین خط دفاع و حمله باشد. اتفاقا استقلال در نیمه دوم به بازیکنی ایستا همچون جباری نیاز داشت تا به بازی نظم ببخشد و با پاس های کلیدی برای مهاجمان موقعیت سازی کند اما عملکرد این بازیکن نشان داد که او فاصله زیادی با دوران اوجش دارد. جباری 25 پاس داد و آمار 73 درصد پاس صحیح را از خود به جای گذاشت. 


پس از ورود مجتبی، اکثر ضربات ایستگاهی و کرنرها به او محول میشد اما سانترهای او با وجود ظرافت همیشگی، هیچگاه تبدیل به موقعیت خطرناک نشد و شاید یکی از دلایل آن، عدم هماهنگی مهاجمان با او و موقعیت جایگیری در محوطه جریمه باشد.

هافبک 34 ساله تیم استقلال که در بین دوستداران این تیم به «زیدان آسیا» معروف است، 3 بار دروازه شیخ ویسی را نشانه گرفت و یکبار موفق به زدن شوت در چارچوب شد که با عملکرد بسیار خوب دروازبان، تبدیل به گل نشد.

باید دید مجتبی جباری در بازی های بعدی چه عملکردی خواهد داشت اما مسئله مشخص این است که حضور او در استقلال به نفع آبی پوشان است. جباری با خلاقیت کم نظیر خود بدون شک در لیگ هفدهم عصای دست منصوریان خواهد بود و در بازی های حساس، گره از بازی استقلال بازخواهد کرد. باتوجه به دوری طولانی مدت از لیگ ایران، این عملکرد نیز تا حدودی طبیعی به نظر میرسد.


وحید کاظمی شب گذشته اولین قضاوت خود را در لیگ برتر تجربه کرد، آن هم در بازی که استقلالی ها برای کسب اولین پیروزی خود در لیگ برتر بی تاب بودند.


اما در عمل تصمیم های داور روی از دست رفتن 3 امتیاز بازی برای استقلال کاملا تاثیر گذار بود چراکه داور در دقایق پایانی نیمه اول بازی پنالتی واضح روی علی قربانی را اعلام نکرد تا آبی ها در بدست آوردن اولین پیروزی فصل خود ناکام باشند.

 


با این حال این موضوع تنها باری نبود که تصمیم های کاظمی بازیکنان استقلال را عصبانی کرد، در دقایق پایانی داور پشت محوطه جریمه روی سجاد شهباززاده خطا اعلام کرد و مجتبی جباری برای تلف نشدن وقت بازی خیلی زود توپ را به شجاعیان داد اما داور بلازی را قطع کرد و اعلام کرد باید بازیکنان استقلال کار را با سوت آغاز کند.

 


همین مساله باعث شد مجتبی جباری که در بازگشت به استقلال سعی کرده چهره آرامی از خود نشان دهد هم به شدت از این اتفاق عصبانی شود و به همراه شجاعیان به داور بازی اعتراض کند.



سرنگون شدن علی قربانی در محوطه جریمه در صحنه مشکوک به پنالتی باعث شد تا جو آرام ورزشگاه آزادی ملتهب شود. در حالیکه برخلاف انتظار، هواداران استقلال هیچ شعاری علیه فدراسیون سر ندادند، تصمیم کاظمی در عدم اعلام ضربه پنالتی باعث شد تا هواداران استقلال علیه فدراسیون شعار دهند
بازیکنان استقلال عقیده داشتند ابوالفضل اعلایی با کشیدن پیراهن قربانی، این بازیکن را سرنگون کرده اما کاظمی این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. علیرضا منصوریان و اعضای کادرفنی استقلال نیز در پایان نیمه اول به همراه هواداران نسبت به این تصمیم داور مسابقه اعتراض کردند. منصوریان بعد از سوت پایان بازی به سمت کاظمی رفت و دقایقی با او درباره این صحنه صحبت کرد تا اعتراض خود را به داور مسابقه نشان دهد.

 

 

 

 

 


شاگردان علیرضا منصوریان بعد از شکست هفته اول برابر نفت آبادان اینبار برابر دیگر حریف جنوبی خود در استادیوم آزادی به دنبال دستیابی به اولین سه امتیاز فصل بودند که در آن ناکام ماندند.
علیرضا منصوریان که همچون فصل گذشته اینبار نیز در هفته دوم در کسب پیروزی ناکام ماند، در پایان بازی به روحیه دادن به باتجربه ترین مدافع خود پرداخت. مدافع بین المللی استقلال که برخلاف هفته اول اینبار در مهار مهاجمان رقیب عملکرد موفقی داشت و توانست آنها را در دستیابی به دروازه آبی پوشان ناکام بگذارد، بابت عدم کسب پیروزی ناراحت بود و در پایان بازی در میانه زمین باقی ماند. سرمربی آبی پوشان اما به سراغ مدافع جنوبی اش رفت و به روحیه دادن به او پرداخت تا او را راهی رختکن کند.

 

 

 


تیم فوتبال پارس جنوبی فصل گذشته از رقابت های لیگ دسته ی دوم به رقابت های لیگ آزادگان راه یافت و بلافاصله موفق شد، به عنوان صدرنشین رقابت های دسته ی اول به لیگ برتر صعود کند.
شاگردان مهدی تارتار اولین دیدار لیگ هفدهم را با پیروزی پر گل در خانه ی گسترش فولاد تبریز آغاز کردند و در هفته ی دوم مقابل پیکان قرار گرفتند و موفق شدند دومین پیروزی پیاپی خود را در لیگ برتر جشن بگیرند.

بازیکنان تیم پارس جنوبی در پایان بازی با تشویق ایسلندی هواداران خود روبرو شدند و با آنها همکاری کردند.

 

 

 


رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی را تنفیذ کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی را در دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری تنفیذ کردند.

http://entekhab.ir/files/fa/news/1396/5/12/281703_399.jpg

متن حکم تنفیذ رهبر انقلاب که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفر مقام معظم رهبری در این مراسم قرائت شد، بدین شرح است:

بسم الله‌الرحمن‌الرحیم

خداوند متعال را سپاس می‌گوییم که در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری ملت عظیم‌الشأن ایران و سرافراز فرمود و حضور مبارک آنان را در یکی از اساسی‌ترین اقدامات ملی گامی بلند در جهت حراست از عزت و امنیت کشور و ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داد.

انتخابات پرشور در صفوف طولانی رأی‌دهندگان در سراسر کشور و نصاب درخشان شرکت‌کنندگان در انتخاب رئیس جمهور و آن گاه رأی بالای شخصیت منتخب همگی نشانه‌های روشن از موفقیت نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت جمهوریت و خصلت مردمی این نظام انقلابی است و این یکی از اساسی‌ترین و مهمترین توانمندی‌های بی‌شمار کشور اسلامی عزیز ما است که دستیابی به آرمان‌های والای انقلاب را ممکن می‌سازد و آینده روشن کشور و ملت را نوید می‌دهد، اکنون با استمداد از هدایت و عنایت پروردگار و در سایه توجهات حضرت ولی‌الله اعظم ارواحنافداه و با تبرک و تفأل به همزمانی با ایام ولادت حضرت امام ابی‌الحسن‌الرضا علیه آلاف‌التحیه و الثناء، اینجانب به پیروی از گزینش ملت ایران، رأی آنان را تنفیذ و دانشمند محترم جناب حجه‌الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم و با دعا برای موفقیت ایشان مؤکداً توصیه می‌کنم که این منصب خطیر را وسیله‌ای برای کسب رضای الهی و ذخیره‌ای برای هنگامه‌ی لقاء پروردگار قرار دهند و همت خود را متوجه استقرار عدالت و جانبداری از محرومان مستضعف و اجرای احکام اسلام ناب و تقویت وحدت و عزت ملی و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و صراحت در بزرگداشت ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی نمایند و مطمئن باشند که ملت غیور و شجاع، خدمت‌گزاران کشور را در دشواری‌ها و در مقابله با زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار تنها نخواهند گذاشت.

لازم می‌دانم بار دیگر درباره اجرای برنامه‌ اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تأکید کنم و یادآوری نمایم که رأی ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.

در پایان یاد امام عزیز راحل را گرامی می‌دارم و به روح مطهر ایشان و شهیدان این راه درود می‌فرستم، والسلام علی عبادالله الصالحین.

سیدعلی خامنه‌ای