سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

با شروع فصل نقل و انتقالات برخی تیم ها ستاره های خود از دست دادند.

به گزارش سایت نود، استقلالی ها به صورت ناباورانه ای شاهد خروج کاوه رضایی از تیم شان بودند. استقلال البته تنها تیمی نیست که یک بازیکن مهمش را از دست می دهد.

پرسپولیس هم پیش از این متوجه شد سروش رفیعی قصد دارد به خارج از کشور برود. بد نیست نگاهی داشته باشیم به مهم ترین جدا شده هر تیم تا اینجای فصل نقل و انتقالات.

پرسپولیس؛ سروش رفیعی

رفیعی در نیم فصل به پرسپولیس آمد و قهرمانی با این تیم را جشن گرفت. این بازیکن خوش استیل خیلی زود در پرسپولیس محبوب شد. هواداران دوست داشتند سروش در پرسپولیس بماند اما او به پیشنهاد وسوسه برانگیز خارجی اش جواب مثبت داد. سایر بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شدند بازیکنان اصلی این تیم نبودند. به نظر می رسد قرارداد کمال کامیابی نیا هم به زودی تمدید خواهد شد.

استقلال؛ کاوه رضایی

کاوه رضایی را خیلی‌ها بهترین خرید فصل گذشته استقلال می دانند. بهترین گلزن آبی ها در لیگ و آسیا همه را غافلگیر کرد و راهی بلژیک شد. استقلالی‌ها چندان نگران سایر بازیکنانشان نیستند. قرار است امید ابراهیمی هم به زودی قراردادش را تمدید کند.

تراکتورسازی؛ محمدرضا اخباری

در شرایطی که تراکتورسازی از خرید بازیکن محروم است، حفظ تک تک بازیکنان اهمیت دارد. با این حال چند بازیکن تراکتورسازی از این تیم جدا شدند. در میان جداشدگان محمدرضا اخباری مهم‌ترین مهره برای این تیم تبریزی محسوب می شود. تراکتوری ها البته هنوز امید دارند که سایپا رضایت بدهد تا اخباری در تراکتورسازی بماند. سعید آقاییِ ملی پوش هم دومین جدا شده مهم تراکتورسازی است. خبرهایی مبنی بر جدایی محمد ابراهیمی هم به گوش می رسید که این اتفاق نیفتاد. ادینیو و جاسم کرار هم با رضایت خودشان رفتند و تراکتورسازی مانع آنها نشد.

سپاهان؛ شجاع خلیل زاده

سپاهان دست به یک خانه تکانی زد. در بین رفتنی ها شجاع خلیل زاده مهم ترین بازیکن برای آنها بود. حفظ احسان حاج صفی اولویت سپاهان است. حاج صفی اگر برود او به مهم ترین جداشده سپاهان تبدیل می شود.

استقلال خوزستان؛ حسن بیت سعید

حدود 10 بازیکن استقلال خوزستان به دلیل مشکلات این تیم راهی تیم‌های دیگر شدند. حسن بیت سعید ستاره استقلال خوزستان در دو فصل اخیر به استقلال تهران پیوست.

ذوب آهن؛ ؟

ذوب آهن فعلا موفق شده اکثر بازیکنان مهم خود را حفظ کند. مرتضی تبریزی باقی ماند و اگر احسان پهلوان هم جایی نرود این تیم بازیکنی را از دست نداده که غصه‌اش را بخورد.

پدیده؛ حسن جعفری

ستاره جوان پدیده راهی سپاهان شد. جعفری زمانی بازیکن سپاهان بود.

پیکان؛ گادوین منشا

بهترین گلزن پیکان به تور پرسپولیس افتاد. سیامک نعمتی و سیاوش یزدانی دو بازیکن آینده دار پیکان هم راهی تیمهای دیگر شدند.

فولاد؛ ساسان انصاری

انصاری فصل گذشته با انتقال از پرسپولیس به فولاد احیا شد. او یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته بود. ساسان این فصل هم به پیشنهادهای ابتدای فصلش جواب مثبت داد و سپاهانی شد.

سایپا؛ عزت پورقاز

در بین رفتنی‌های سایپا عزت پورقاز ملی‌پوش مهم ترین بازیکن است.

گسترش فولاد؛ فعلا مرتضی اسدی

کاپیتان گسترش فولاد خیلی زود به همراه فراز کمالوند راهی صنعت نفت آبادان شد. البته احتمال جدایی داریوش شجاعیان هم وجود دارد. در صورت رفتن شجاعیان او بزرگ ترین جدا شده گسترش خواهد بود.

نفت تهران؛ ایمان مبعلی

امسال هم مثل سال گذشته نیمی از بازیکنان نفت راهی تیم های دیگر شدند. از سجاد شهباززاده بگیر تا جوانهای این تیم. با این حال چه کسی می تواند جای خالی مهندس نفت را پر کند؟ ایمان مبعلی سرانجام از نفت جدا شد و به تیم سالهای جوانی‌فولاد بازگشت.

سپیدرود؛ شایان مصلح

از این بازیکن به عنوان پدیده آینده دار سپیدرود نام برده می شد. مصلح، پرسپولیس را انتخاب کرد. تیم های مثل سیاه جامگان، نفت آبادان و پارس جنوبی فعلا جدا شده ای نداشتند که از آن بتوان به عنوان یک خروجی بزرگ نام برد.


سجاد شهباززاده بعد از دو فصل حضور در استقلال، فصل گذشته ترجیح داد از این تیم جدا شود و راهی آلانیااسپور شد تا حضور در فوتبال اروپا را تجربه کند اما شرایط برایش آنطور که می‌خواست پیش نرفت و بنابراین بعد از نیم فصل حضور در نفت‌تهران ترجیح داد برای فصل جدید با استقلال قرارداد امضا کند. 


وی در مورد بازگشت به استقلال، جدایی کاوه رضایی و وضعیت باشگاه برای فصل جدید صحبت‌های جالبی به زبان آورد که در ادامه آن را می‌خوانید.


در مورد بازگشت به استقلال صحبت کن. 


واقعیتش را بخواهید من زمانی هم که در استقلال نبودم هیچ وقت خودم را جدا از این تیم نمی‌دانستم و همیشه این تیم و هوادارانش را دوست داشتم حالا هم که برگشته‌ام به نظر من اتفاق فوق‌العاده‌ای افتاده و خیلی خوشحالم که می‌توانم در کنار این هواداران برای موفقیت استقلال تلاش کنم. 


اینکه باشگاه استقلال پیراهن شماره 10 را برای تو نگه داشت تا برگردی چه حسی منتقل کرد؟


همانطور که خودتان می‌دانید این چیزهایی است که به آن افتخار می‌کنم، از لطف مدیران و اعضای کادرفنی استقلال ممنونم و این مسائلی است که از آن خیلی خوشحالم، باعث می‌شود اعتماد به نفسم بالا برود و صددرصد تلاش می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم. 


زمانی که تو از استقلال جدا شدی، خیلی‌ها می‌گفتند که سجاد شهباززاده شاید به خاطر حضور کاوه رضایی تصمیم گرفته به لیگ ترکیه برود. آیا چنین حرف‌هایی درست است؟


این چیزهایی است که من چندین بار واضح درباره آن توضیح دادم و فکر می‌کنم باید یک بار دیگر آن را اعلام کنم. صددرصد تمام بازیکنانی که در ایران بازی می‌کنند دوست دارند روزی به فوتبال اروپا بروند و وقتی چنین موقعیتی برای امثال من پیش می‌آید دوست داریم از آن استفاده کنیم. به طور قطع یک بازیکن دوست دارد فوتبالش را در خارج از کشور از بوندسلیگا شروع کند اما واقعیت این است در لیگ این کشور یا کشورهای نظیر آن بازیکنان ایرانی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و بنابراین بازیکن مجبور است از لیگ‌های سطح پایین‌تر شروع کند. من نه دلخوری‌ای از مسئولان باشگاه استقلال داشتم و نه هیچ چیز دیگری؛ زمانی هم که بار قبل با استقلال قرارداد 3 ساله امضا کردم گفتم که من در ایران جز این تیم نمی‌خواهم در تیم دیگری بازی کنم اما اگر پیشنهاد اروپایی آمد به من کمک کنند که بتوانم بروم که همین اتفاق هم افتاد. 


حالا بحثی به وجود آمده که کاوه رضایی به خاطر آمدن تو از استقلال جدا شده است. این حرف‌ها را چقدر جدی می‌دانی؟


اول باید بگویم رابطه من با کاوه رضایی خوب است و او دوست عزیز من است. کاوه برای پیشرفت فوتبالش ترجیح داده است به فوتبال اروپا برود و البته تصمیمی گرفته که قطعا به خودش ربط دارد. من هم در آن زمان با اهدافی که داشتم ترجیح دادم از استقلال بروم و احتمالا کاوه هم همین فکرها را کرده. 

 


حتما می‌‌دانی با جدایی کاوه رضایی وظیفه تو در امر گلزنی سنگین‌تر شده است. 


کادرفنی برای هر بازیکنی در قالب یک تیم وظایفی در نظر می‌گیرد که طبیعتا برای من هم اوضاع به همین شکل است و من سعی می‌کنم وظایفی که کادرفنی به من محوله کرده را به بهترین شکل انجام بدهم و باقی حرف‌هایی که مطرح می‌شود به نظرم حاشیه‌ای است. 


استقلال از بعد از آرش برهانی هرگز آقای گلی در لیگ‌برتر نداشته است. فکر می‌کنی زمان آن رسیده که این تیم یک آقای گلی جدید به فوتبال ایران معرفی کند؟


به نظر خودم از نظر سطح فنی در شرایط خوبی هستم و انگیزه فوق‌العاده‌ای هم دارم که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارم. قول دادن در مورد آقای گلی شاید درست نباشد اما می‌توانم این قول را بدهم که بیشترین گل ممکن را بزنم و البته در سطح بسیار خوبی در این فصل برای استقلال بازی کنم. 


حتما می‌دانی که هواداران از روند تیم در فصل نقل و انتقالات نگران هستند، نظر تو در این‌باره چیست؟


من فکر می‌کنم مسئولان باشگاه دارند فعالیت می‌کنند تا اگر استقلال در پستی نیاز به بازیکن داشته باشد آن را جذب کنند. من فکر می‌کنم هواداران نباید نگران باشند و استقلال فصل خوبی را پشت سر خواهد گذاشت. 


و سوال پایانی؛ خیلی‌ها می‌گویند قرارداد تو با استقلال میلیاردی است. این موضوع را تایید می‌کنی؟


اگر اجازه بدهید به سوال شما پاسخ ندهم. قرارداد من یک چیز خصوصی بین خودم و باشگاه است و ترجیح می‌دهم حرفی در این‌باره نزنم.


دروازه‌بان جدید تیم فوتبال پارس جنوبی جم قصد دارد تلاش خود را برای حضور در جام جهانى 2018 بیشتر کند.

محسن فروزان درخصوص پیوستن به تیم پارس جنوبی اظهار داشت: همان‌طور که پیش‌تر گفتم، دلیل اول حضور من در تیم پارس جنوبی خود آقای تارتار بود. من قبلاً دو سال شاگرد این مربی بوده‌ام. در ابتدای فصل سه پیشنهاد داشتم که شرایط بهتر از اینجا را داشتند، اما حضور آقایان تارتار، اینانلو (مربی دروازه‌بانان پارس جنوبی) که مربی به روزی است و نیز رضاییان مدیرعامل باشگاه باعث شد به پارس جم بیایم. من با آقای رضاییان یک ساعت جلسه داشتم که تنها پنج دقیقه آن درباره قرارداد بود.

وی در این مورد که چه شناختی از فوتبال استان بوشهر دارد، با اشاره به نیم‌فصل نخست لیگ دسته اول سال گذشته گفت: زمانی که در خونه‌به‌خونه بودم، به مصاف همین تیم پارس جنوبی در شهر جم رفتیم که احساس کردم بوشهر مردم خونگرمی دارد. در این دیدار با وجود اینکه بازیکن تیم حریف بودم، هواداران پارس جنوبی مرا تشویق کردند و احساس خوبی به من دادند. این عامل هم یکی از عوامل حضورم در این تیم بود و امیدوارم بتوانم مردم شهر جم را خوشحال کنم.

دروازه‌بان پارس جنوبی جم در پاسخ به این پرسش که «آیا این احتمال وجود دارد که پس از راه‌آهن و صبا، این بار با تیم پارس جنوبی برای سومین فصل متوالی به لیگ دسته اول سقوط کنید؟»، تصریح کرد: تیم‌های صبا و راه‌آهن دچار مشکلات مالی بودند. مدیران این تیم‌ها تصمیمات نادرست می‌گرفتند و مربیان تیم‌ها مدام تغییر می‌کرد، اما پارس جنوبی چنین شرایطی ندارد و باشگاه در زمینه مدیریت و فنی ثبات دارد.

وی ادامه داد: تیمی که آقای تارتار را داشته باشد هیچ وقت سقوط نمی‌کند. اکنون بازیکنان خوبی داریم و با کمک هم به فکر رسیدن به رتبه‌ای تک‌رقمی هستیم. چیزی که در این چند جلسه تمرین دیدم، این بود که تیم ما شرایط خیلی خوبی دارد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به میانه بالای جدول برسیم.

دروازه‌بان پارس جنوبی جم درباره صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی 2018 با ابراز امیدواری به اینکه بازی‌های تدارکاتی خوبی برای این تیم در نظر گرفته شود، در این باره که می‌تواند در لیست اعزامی به جام جهانى روسیه حضور داشته باشد یا خیر، تصریح کرد: همه دوست دارند در جام جهانى بازی کنند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. همه تلاش می‌کنند نام‌شان در لیست نهایی تیم ملی باشد و من نیز امسال تلاشم را چندین برابر می‌کنم تا در این لیست حضور داشته باشم. آقای کی‌روش از بازیکنان تیم‌های بزرگ داخلی و لژیونرها دعوت می‌کند و به همین خاطر کار برای ما سخت است، اما باید این‌قدر خوب باشم تا آقای کی‌روش مرا دعوت کند.


قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم یکی از اتفاقهای تاریخی لیگ برتر محسوب می شود.

به گزارش سایت نود، در کنار خط دفاعی قدرتمند و دروازه‌بان مطمئن، مثلث هجومی استقلال خوزستان یکی از عوامل قهرمانی این تیم بود.

مثلثی متشکل از رحیم زهیوی، حسن بیت سعید و مهدی زبیدی که به ZBZ معروف شد.

فصل نقل و انتقالات پایانی بود بر مثلث ZBZ.

رحیم زهیوی که نیم فصل از استقلال خوزستان به قطر رفته بود در بازگشتش به اهواز ترجیح داد پیراهن فولاد خوزستان را برتن کند.

حسن بیت سعید به دورانش در استقلال خوزستان پایان داد و به استقلال تهران پیوست.

مهدی زبیدی هم روانه پارس جنوبی شد.

ZBZ فصل آینده دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و هیچ یک از اضلاع این مثلث هم دیگر در استقلال خوزستان نخواهند بود.


در روزی که استقلال سجاد شهباززاده را بخدمت گرفت کاوه رضایی مهاجم فعلی استقلال با انتشار پستی از این تیم خداحافظی کرد و به شارلوای بلژیک پیوست.

کاوه  برای ادامه فوتبال حرفه‌ای‌اش تیم شارلوای بلژیک را  انتخاب کرده است.
این تیم در برهه ای با مدیر ایرانی اش یعنی بیات چند بازیکن ایرانی بخدمت گرفته بود.هم اکنون نیز مدیریت این تیم برعهده بیات است. جالب اینکه کاوه رضایی ساعاتی پیش عکس خود را در بلژیک با پیراهن تیم شارلوا منتشر کرده است و این نشان می دهد او در روزهای اخیر به دنبال جدایی از تیم استقلال بود و بعد از قطعی شدن حضورش در تیم شارلوا این خبر را رسانه ای کرد. 

هر چند استقلال در روزهای اخیر حسن بیت سعید را بخدمت گرفت و امروز هم با سجاد شهباززاده قرارداد بست اما جدایی کاوه می تواند برای علیرضا منصوریان یک شوک باشد.

شاید با حضور کاوه رضایی در  تیم شارلوا و گلزنی هایش در لیگ بلژیک نگاه کی روش به این بازیکن تغییر کند و بار دیگر شاهد حضور این مهاجم در اردوی تیم ملی باشیم. به نظر می رسد یکی از دلایل جدایی کاوه از استقلال حضور دوباره در اردوی تیم ملی باشد. 
کاوه رضایی ابراز امیدواری کرده است باز هم برای بازی به استقلال تهران برگردد.


کاوه رضایی شب گذشته در اینستاگرام خود عکسی منتشر کرد و خبر از جدایی از استقلال و پیوستن به یک تیم اروپایی داد، خبری بسیار دور از انتظار که نه هواداران و نه مجموعه باشگاه استقلال، انتظار شنیدن آن را نداشتند و غافلگیر شدند. باشگاه استقلال در همین خصوص درد دلی با کاوه دارد که در ادامه می خوانید:

 http://www.khabarvarzeshi.com/images/post/main/92507832.jpg
کاوه عزیز
 
حوالی ساعت 10 شب گذشته بود که در اینستاگرامت از رفتن خبردادی و گفتی برای پیشرفت فوتبالی، راهی اروپا می شوی. طی حدود 20 سال اخیر، بازیکنان بسیاری از استقلال و سایر تیمها برای پیشرفت فوتبالی شان، تیمهای اروپایی را انتخاب کردند، من جمله علیرضا منصوریان سرمربی تیم. این یک اتفاق خوب و مثبت برای هربازیکنی است اما به شرطی که قواعد آن هم رعایت شود.
ما بعد از دیدن این پست، بابت حضورت در اروپا از یک سو مسرور و شاد شدیم و از سوی دیگر بسیار غمگین و دلخور. شاد بابت این که حضور یک بازیکن ایرانی در اروپا، باعث خوشحالی است و چه شیرین تر که لژیونر اروپایی فوتبال ایران، استقلالی هم باشد و مهر استقلال بر پیشانی اش اما دلایل دلخوری...
 
کاوه عزیز
 
باشگاه استقلال برای ناراحتی و گلایه بایت این نوع لژیونر شدن شما، چند ابهام و پرسش بی جواب دارد؛ اول این که چرا خبر امضای قراردادت با تیم بلژیکی را درست ساعاتی پس از انتشار خبر امضای قرارداد با سجاد شهباززاده منتشر کردی ؟ بسیار مهم تر این که چرا بدون هیچ گونه خبر و اطلاعی به باشگاه، ایران را ترک و به بلژیک رفتی ؟ لژیونر شدن تو، خبر خوبی است اما این گونه رفتن اصلا خوب نیست...
خودت میدانی تمدید قراردادت حرف دل هواداران بود و اولویت سرمربی تیم، طی روزهای اخیر هم بارها و بارها مسئول نقل و انتقالات باشگاه و سرمربی تیم به همین دلیل برای مذاکره با تو تماس گرفتند اما دریغ از یک بار پاسخگویی و جواب دادن به تلفن...
 
کاوه عزیز
 
بعد از عدم پاسخگویی تو در قبال بارها و بارها تماس، سرمربی و مسئول نقل و انتقالات باشگاه سراغت را از مدیر برنامه هایت گرفتند اما پاسخ او با اتفاقی که در نهایت روی داد، فاصله بسیار داشت. آقای محسن ابراهیمی، مدیر برنامه هایت در پاسخ گفت مشغول مسایل شخصی هستی و در صورتی که شرایط مالی باشگاه مناسب باشد، قراردادت را تمدید می کنی.
باشگاه استقلال و کادر فنی و هواداران از این گونه جدا شدن تو ناراحتند و اگر سجاد شهباززاده و حسن بیت سعید جذب نشده بودند و تو این طور جدا می شدی، بسیار بیشتر ناراحت میشدند زیرا خودت و مدیر برنامه ات هیچ حرفی از رفتن به اروپا نزده بودید و حتی خبر از مذاکره برای تمدید دادید اما ناگهان در اینستاگرامت مطلبی نوشتی که با گفته های ظهر دیروز هم بسیار متفاوت بود.
 
کاوه عزیز
 
تو یک فصل در استقلال بازی کردی و به یکی از بازیکنان محبوب تیم تبدیل شدی، در استقلال به شهرت و محبوبیت بیشتری از قبل دست پیدا کردی، با این حساب آیا هواداران و باشگاه حق نداشتند بدانند نباید روی تو برای فصل بعد حساب کنند ؟ آیا نباید حداقل احترام و اصول حرفه ای را برای باشگاه بزرگ و پرافتخار استقلال، سرمربی و مدیرانش قایل میشدی و با وجود تماس های بسیار، یک بار اعلام میکردی قصد مذاکره با تیمهای اروپایی را داری ؟ 
چند روز قبل در اینستاگرامت اعلام کردی هیچ پیشنهاد اروپایی نداری و بعد گفتی برای تمدید با استقلال هیچ شرطی نگذاشته ای، مدیربرنامه هایت هم که گفت اگر پول باشد، تمدید میکنی، پس چرا ناگهان خبر امضای قرارداد با تیم جدیدت را منتشر کردی ؟ هوادار باشگاه استقلال باید پیشنهاد نداشتنت را باور کند یا شرطی برای تمدید نگذاشتن را ؟؟ اینها مطالبی است که خودت نوشتی اما ناگهان مثل رونالدینهو که به چپ نگاه میکرد و به راست پاس میداد، گفتی نه پیشنهاد خارجی داری و نه شرط تمدید، اما سر از اروپا درآوردی! آن هم در روزهایی که مسئولان باشگاه بارها با تو تماس میگرفتند و جوابی نمی دادی...
 
کاوه عزیز
 
ساعت 12 ظهر دیروز، محسن ابراهیمی مدیربرنامه هایت، به باشگاه استقلال آمد و گفت شرایط مالی فراهم باشد، تو و سید مجید حسینی قراردادهایتان را تمدید می کنید. این که چنین حرفی به معنای پیش شرط هست یا خیر، بماند به قضاوت هواداران، اما چطور ممکن است مدیر برنامه ات ساعت 12 ظهر خبر از تمدید بدهد و 10 شب تو در بلژیک عکس امضای قراردادت را منتشر کنی ؟! آیا در آن لحظه به هواداران میلیونی استقلال فکر کردی ؟
همه بازیکنان تیم به خوبی یادشان هست، در چند هفته ابتدایی که هنوز به شرایط مطلوب نرسیده و در تیم جا نیفتاده بودی، سرمربی تیم چطور پایت ایستاد و حمایتش را در مقابل انتقادات، ذره ای کم نکرد و پای اعتمادش به تو ماند. البته متاسفانه این به یک بدعت بد در حال تبدیل شدن است که برخی بازیکنان در طول فصل و زمانی که لیگ و بازیها در جریان است، عادی رفتار می کنند و بلافاصله در فصل نقل و انتقالات، تغییر 180 درجه ای داده و رفتارشان عوض می شود و نه جواب تلفن می دهند، نه هوادار برایشان مهم است، نه احترام باشگاه و سرمربی و ...
 
 کاوه عزیز
 
پستهایی که در اینستاگرامت گذاشتی و صحبت های ظهر دیروز مدیر برنامه هایت، هیچ نشانی از احتمال رفتن به فوتبال اروپا نداشت. پاسخ ندادن به تماسهای مکرر سرمربی و مسئول نقل و انتقالات و شرکت در جلسه و خبر از تمدید قرارداد کجا و ناگهان اعلام پیوستن به تیم جدید کجا ؟ ما این را نوعی بی احترامی به باشگاه استقلال و چند ده میلیون هوادارش میدانیم. ای کاش 3-2 روز قبل حداقل خبر مذاکره با تیم جدیدت را اعلام میکردی. این که در اینستاگرام، پیشنهاد اروپایی را تکذیب میکنی و میگویی شرطی برای تمدید نداری و ظهر مدیربرنامه ات خبر تمدید در صورت وجود پول میدهد، اما شب پیراهن تیم جدیدت در دستانت است، نوعی مخفی کاری برای باشگاه و هواداران است، میلیونها هوادار، همان هوادارانی که همواره در طول فصل گذشته برایشان پست تشکر آمیز گذاشتی و قدردانشان بودی، اما حالا سردرگمشان کردی و با احساساتشان بازی شد. ای کاش اصلا آن پست ها را نمی نوشتی... علاقه به پیشرفت و تلاش برای شرایط بهتر، آرزو و خواست هر انسانی است، تو هم حق داری چنین هدف و انگیزه ای داشته باشی، اما چه بهتر که این کار را صادقانه انجام میدادی، نه این که به هوادار و باشگاه یک چیز بگویی و در عمل کار دیگری انجام دهی. هواداران استقلال با پستهای تو، دلگرم و امیدوار شدند اما با عکسی که منتشر کردی، همه آن امیدها را به یاس تبدیل کردی، امیدهایی که خودت ساخته بودی...
 
کاوه عزیز
 
خوب شد باشگاه استقلال حسن بیت سعید و سجاد شهباززاده را جذب کرد، وگرنه با اتفاق دیشب، رفتن تو بسیار تلخ تر میشد. قرار نبود هواداران و باشگاه را این گونه غافلگیر کنی، اگر خودت و یا مدیر برنامه هایت با وجود چند جلسه رو در رو و تماسهای مکرر تلفنی، حتی خبر از احتمال نماندنت میدادید، این گونه هواداران و باشگاه را متعجب و غافلگیر نمی کردید و باشگاه و کادر فنی با پیش فرض نماندن تو، کارهای نقل و انتقالاتی را جلو می برد. باشگاه استقلال و علیرضا منصوریان در طول فصل گذشته، همواره پشت بازیکنان خود ایستادند و نمونه اش را در پرداخت بی سابقه ای که انجام شد، دیدیم. با این حال کمترین توقع ما و هواداران، یک احترام ساده بود. احترامی که می توانست با پاسخ به تماسهای بسیار، دیده شود. احترامی که می توانست با گفتن این که شاید به فوتبال اروپا بروم، به دست بیاید، موضوعی که در همه جای دنیا اتفاق می افتد و اصلا عجیب نیست اما شما به یک سو راهنما زدی و به سوی دیگر پیچیدی!
 
 کاوه عزیز
 
باشگاه استقلال و کادر فنی و به خصوص سرمربی تیم، در طول فصل گذشته نهایت همکاری را با شما و سایر بازیکنان داشتند و حالا هم به نمایندگی از مجموعه باشگاه و هواداران برایت آرزوی موفقیت و پیشرفت روز افزون داریم. کاوه رضایی نماینده استقلال در فوتبال اروپا است و از این جهت بسیار خوشحالیم. از ابتدای حیات باشگاه استقلال هم به لطف خدا و حمایتهای هواداران، بازیکنان بزرگ بسیاری به استقلال آمده و رفته اند که جایشان توسط سایرین پر شده است. بار دیگر می گوییم حضورت در فوتبال اروپا را به فال نیک گرفته و از این بابت خوشحالیم و تبریک میگوییم، اما دلخوری ها پابرجاست. دلخوری بابت گفتار و رفتاری که بسیار با هم فاصله داشت، بسیار...
 
کاوه عزیز
 
ابتدای فصل گذشته، سجاد شهباززاده گفت قصد دارد به فوتبال اروپا برود و روی او حساب نکنیم. با نهایت درستی و صداقت جدا شد و جایگاهش و پیراهنش محفوظ ماند. سجاد حرفه ای رفت و حرفه ای هم بازگشت، با این که نوع جداییت را دوست نداشتیم و به خاطر پستهای اینستاگرام و صحبت های مدیر برنامه هایت، انتظار داشتیم خود تو را پای میز مذاکره ببینیم نه عکست را در بلژیک! اما قدردان زحماتی که برای استقلال کشیدی، هستیم. همان گونه که سرمربی تیم شب گذشته و پس از شنیدن خبر امضای قراردادت، فقط این جمله را گفت: کاوه رفت ؟ مبارکش باشد و برایش آرزوی موفقیت دارم.
جای کاوه رضایی در استقلال محفوظ است، او به عنوان یک استقلالی راهی فوتبال اروپا شده و برای او آرزوی موفقیت و پیشرفت هرچه بیشتر داریم. هرچند امیدواریم این اتفاق در مورد سید مجید حسینی تکرار نشود و او هم با وجود این که گفته شرطی برای تمدید قرارداد ندارد، سر از تیمی دیگر در نیاورد. سید مجید حسینی بازیکن مکتب استقلال است و از تیمهای پایه ای باشگاه خود را به سطح اول فوتبال ایران رسانده است. کاوه رضایی هر زمان که بازگردد، جایش محفوظ است.

وریا غفوری بعد از مدت ها سکوت صحبت های جالبی در مورد تیم ملی، شرایطش در یک فصل حضور در استقلال، مصدومیت های زیادش در این فصل و برنامه اش برای جام جهانی 2018 به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید: 

 

بازی با تیم ملی برابر ازبکستان را از خانه دیدی یا در استادیوم حضور داشتی؟
من متاسفانه نتوانستم به استادیوم بروم  و برای دیدن اقوامم به سنندج سفر کرده بودم.


اینکه این بازی را از تلویزیون تماشا کردی برایت سخت نبود؟
واقعا نمی توانید تصور کنید چقدربرایم سخت بود و چقدر دوست داشتم در این بازی در کنار بچه ها باشم. این بازی بود که ما نتیجه زحمت هایمان را دیده بودیم ولی متاسفانه مصدومیت بدموقع باعث شد من نتوانم در این بازی مهم کنار بازیکنان باشم.


به خاطر مصدومیت از لیست تیم ملی خط خوردی یا این موضوع دلیل دیگری داشت؟
من از نظر مصدومیت تا حد زیادی خوب شده بودم و مشکل خاصی نداشتم اما از نظر بدنی کمی شرایطم خوب نبود و همین موضوع باعث شد که نتوانم برابر ازبکستان بازی کنم.


از این که تیم ملی به جام جهانی صعود چه حسی داشتی؟
صد درصد بسیار خوشحال بودم. اگر گفتم ناراحت بودم برای این بود که نتوانستم در این بازی مهم کنار تیم باشم اما شما شک نکنید که بسیار خوشحال شدم که بازیکنان و آقای کی روش نتیجه زحمت های خود را گرفتند و توانستیم صعود بی دغدغه ای به جام جهانی داشته باشیم.از این که مردم خوشحال بودند بسیار خوشحال هستم.


تو به همراه بختیار رحمانی و کاوه رضایی مهمترین خرید فصل گذشته استقلال بودی. از عملکرد خودت در این فصل راضی بودی؟
متاسفانه من زمانی که به استقلال آمدم مینیسک پایم را عمل کرده بودم و شاید کمی از شرایط آرمانی دور بودم. در طول فصل هم چند بازی خوب انجام دادم و تا می آمدم به اوج آمادگی برسم با بدشانسی با مصدومیت روبه رو می شدم. در فوتبال ایران قانونی وجود دارد که خیلی مهم است یک بازیکن در هفته های پایانی حضور داشته باشد و اگر یک بازیکن پنج شش بازی آخر فصل را انجام بدهد دیگر کسی یادش نمی آید که در جریان فصل با مصدومیت روبرو شده است یا نه. متاسفانه من در هفته های پایانی بازی های استقلال و بازی تیم ملی برابر ازبکستان را از دست دادم و همین موضوع باعث شد فصل به بدترین شکل برایم به پایان برسد.


برای تو سخت نیست که نام گزینه های مختلف در پست تو در فصل نقل و انتقالات مطرح می شود؟
برای من که توانایی های خودم را می شناسم و می دانم اگر مصدوم نباشم می توانم چه نمایشی داشته باشم بسیار سخت است که نام این گزینه ها مطرح می شود. به هرحال باشگاه هم حق دارد که بخواهد شرایط خود را بهتر کند اما مطمئنم هستم فصل بعد همه چیز را جبران می کنم.


تا حالا به تو پیشنهادی برای تمدید قرارداد شده است؟
نه هنوز مسوولان باشگاه استقلال صحبتی با من انجام نداده اند و احتمالا ظرف روزهای آینده صحبت ها آغاز خواهد شد.


خودت دوست داری در استقلال بمانی؟
بله من دوست دارم در استقلال بمانم. زمانی که به استقلال آمدم خیلی دوست داشتم نمایش خوبی داشته باشم ولی در فصل اول این اتفاق نیفتاد. استقلال به گردن من دین دارد و می خواهم فصل دیگر با حضور در استقلال خاطره بد این فصل را از ذهن هواداران استقلال کاملا پاک کنم. اگر فصل بعد در خدمت استقلال بودم تمام توانم را می گذارم تا برای موفقیت استقلال تلاش کنم و اگر هم نبودم برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم.


در مورد شکست عجیب در مورد العین صحبت کن. 
باور کنید حتی فکر کردن به این بازی هم اعصاب من را خراب می کند. مطمئنا تلخی این شکست سال ها از ذهن ما و هواداران استقلال پاک نخواهد شد. دوست ندارم با این خاطره های تلخ از استقلال جدا شوم و دوست دارم فصل بعد بمانم و همه چیز را جبران کنم. می خواهم وقتی بعدها که از استقلال جدا شدم خاطرات بدی در ذهنم از  این تیم نباشد و البته هواداران هم از من به نیکی یاد کنند.


پیش بینی ات از شرایط خودت در جام جهانی چیست؟
واقعیتش را بخواهید آقای کی روش همیشه به من لطف داشته است و من از جام جهانی به بعد در تمام اردوهای تیم ملی حضور داشته ام. فکر می کنم اکر خدا به من سلامتی بدهد و مصدوم نباشم در جام جهانی در تیم ملی حضور خواهم داشت و بازی هم می کنم چراکه توانایی های خودم را می شناسم و آقای کی روش سبک بازی من را قبول دارد.


شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند با دو گلی که وارد دروازه ازبکستانی ها کردند از سد حریف خود بگذرند و در حالی که دو بازی تا پایان این رقابت ها باقی مانده است خود را به روسیه برسانند. بردی که شادمانی مردم ایران، تیم ملی و کارلوس کی روش را به دنبال داشت، اکنون تیم ملی ایران پس از تیم ملی برزیل دومین تیم صعود کننده به جام جهانی است.

هفته هشتم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، دوشنبه 22/03/96، ساعت 21:15، ورزشگاه آزادی  
داور احمد ابوبکر(عمان)                کمک ها: حامد سلیمان، ابوبکر سلیم(عمان)

تیم ملی ایران: 

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش(2+45 وحید امیری)، مهدی طارمی(90 رضا قوچان نژاد)، مسعود شجاعی(69 اشکان دژاگه) و سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی روش 

تیم ملی ازبکستان: 

لوبانوف، کریمتس، شوراخمدوف، اسماعیلف، آندرف(7 داورونبک خاشیموف)، آفونین(53 سردار رشیدوف)، حیدروف، اخمدوف، شمورودوف، سرگیف و عبدولخولیکوف(62 جلال الدین ماشاریپوف)
سرمربی: ساموئل بابایان

اخطار

آفونین(28) - خاسیموف(3+90) از ازبکستان

سردار آزمون (76) از ایران

شرح گل ها
ایران 1 ازبکستان 0 (دقیقه 23، سردار آزمون): در حالی که بازی در میانه میدان در حال انجام بود حمله غافلگیرانه ملی پوشان ایران دروازه ازبکستان را باز کرد، پاس دیدنی علیرضا جهانبخش در موقعیت فوق العاده ای به آزمون رسید و سردار نیز پس از جاگذاشتن مدافع ازبکستانی به محوطه جریمه رسید و موفق شد با ضربه ای دقیق و دیدنی دروازه لوبانوف را باز کند.

ایران 2 ازبکستان 0 (دقیقه 88، مهدی طارمی) : در حالی که تنها دو دقیقه تا پایان بازی زمان بود حرکت دیدنی طارمی بین مدافعان ازبکستان باعث شد تا وی به دروازه این تیم برسد و با ضربه ای فنی و فوق العاده دومین گل ایران را وارد دروازه حریف کند.

شرح بازی:

ملی پوشان ایران موفق شدند با دو گلی که در میانه های نیمه اول و دقایق پایانی بازی وارد دروازه حریف کردند با ارائه یک بازی حساب شده به عنوان تیم پیروز بازی را به اتمام برسانند و صعود خود به جام جهانی را جشن بگیرند. 
شاگردان کی روش از همان دقیقه اول بازی میل به دروازه ازبکستان داشتند و حملات خود را آغاز کردند، حملاتی که باعث ارسال یکی دو سانتر خطرناک در دقایق ابتدایی شد، هجوم ملی پوشان ایران باعث شد تا ازبک ها در همان دقایق ابتدایی به فکر از نفس انداختن بازی شوند و به همین دلیل در پنج دقیقه ابتدایی چند بار با عنوان مصدومیت اقدام به متوقف کردن بازی کردند. پس از آن ملی پوشان ایران که از تک و تای ابتدایی بازی افتاده بودند به دنبال حفط توپ بودند و تا دقیقه بیستم بازی به همین ترتیب پیش رفت. 
از دقیقه بیستم به بعد باز هم ملی پوشان ایران تلاش خود را برای باز کردن دروازه ازبک ها آغاز کردند و این بار پیش از از نفس افتادن بازی موفق شدند روی یک حرکت زیبا به گل برسند، گل آزمون که در دقایق میانی نیمه اول به ثمر رسید باعث نشد تا بازیکنان ایران عقب بکشند و به دنبال حفظ نتیجه بازی تا پایان نیمه اول باشند، به همین دلیل تلاش خود را برای دوباره باز کردن دروازه حریف به کار بستند، حملات ایران از جناح چپ با حرکات انفجاری میلاد محمدی و در طرف دیگر از میانه قلب دفاعی ازبک ها توسط جهانبخش و آزمون و طارمی بارها دروازه حریف را با خطر مواجه کرد اما هر کدام از آنها به دلایلی همچون بدشانسی و یا بی دقتی از بین رفت تا در نهایت نیمه اول با همان یک گل به سود ایران به پایان برسد. 
اما در نیمه دوم بازهم این بازیکنان ایران بودند که تصمیم به باز کردن دروازه حریف داشتند، آنها به مانند نیمه اول از همان دقیقه یکم آغاز بازی روی دروازه ازبک ها خطرناک ظاهر شدند و خیلی زود موفق شدند به یک ضربه پنالتی نیز دست پیدا کنند، ضربه ای که با بی دقتی کاپیتان تیم ملی راهی به دروازه حریف نیافت. پس از حملات و فشار ابتدایی تیم ملی، ازبک ها سعی در شکل دادن به خط میانی و دفاعی خود داشتند و چند بازیکن تعویضی را به کار گرفتند تا بتوانند جلوی حملات ایران را بگیرند، اتفاقی که چندان کارگر نیفتاد و ملی پوشان ایران در چند مورد  دیگر تا فروریختن مجدد دروازه لوبانوف پیش رفتند اما هر بار به طریقی ناکام بودند. 
البته ازبکستانی ها نیز در بیست دقیقه پایانی بازی تلاشی برای رسیدن به دروازه ایران به کار بستند اما استحکام و بازی منطقی مدافعان و هافبک های ایران باعث شد تا حملات نصفه و نیمه حریف مهار شود، هر آنچه که بود ملی پوشان کشورمان در این دیدار نشان دادند استحقاق صعود به جام جهانی را داشتند و با بازی حساب شده و بی نقص خود یک تیم ملی باکلاس را نشان دادند. آنها در دقایق پایانی بازی با حرکت دیدنی طارمی به گل دوم نیز رسیدند تا پیروزی محکم تری به دست بیاورند. شاگردان کی روش که هیچگاه بازی دفاعی را در دستور کار خود نداشتند بارها می توانستند گلزنی کنند تا با اختلاف بیشتری از سد حریف خود بگذرند اما این اتفاق نیفتاد تا بازهم با اختلاف تنها دو گل برد خود را جشن بگیرند، بردی که تیم ملی ایران را روانه جام جهانی روسیه کرد.

اتفاق ویژه:
* ملی پوشان فوتبال کشورمان توانستند صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشته باشند، آنها در حالی که هنوز دو بازی تا اتمام رقابت ها باقی مانده است خود را به جام جهانی رساندند. 
* ایران پس از برزیل دومین تیمی است که توانسته خود را به روسیه برساند. 
* مهدی طارمی در سومین بازی پیاپی برای تیم ملی در رقابت های جام جهانی گلزنی کرد تا روند گلزنی های خود را قطع نکرده باشد. 
* خوشحالی زایدالوصف کارلوس کی روش پس از به ثمر رسیدن گل دوم ایران همه نگاه ها را به خود معطوف کرد، خوشحالی عجیب و غریبی که در سال های حضور این مربی در ایران از وی ندیده بودیم.

بهترین بازیکن:
مهدی طارمی با به ثمر رساندن گل دوم این بازی توانست روند گلزنی های خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی را حفظ کند، او در این دیدار علاوه بر به ثمر رساندن یک گل دیدنی، یک ضربه پنالتی نیز به دست آورد تا نشان دهد پس از پایان بازی های لیگ کماکان آمادگی بالای خود را حفظ  کرده است. 
علی کریمی دیگر بازیکنی بود که در این دیدار توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد، او که اولین بازی رسمی خود را برگزار می کرد توانست با عزت اللهی زوج خوبی تشکیل دهد و از عهده وظایف خود بربیاید. 
بازیکنان دیگری نظیر میلاد محمدی و علیرضا جهانبخش توانستند در دیدار برابر ازبکستان بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند، البته جهانبخش که پاس دیدنی گل اول را برای آزمون فرستاد در پایان نیمه اول به دلیل مصدومیت تعویض شد اما محمدی نود دقیقه در برابر حریف مقاومت کرد و با استارت های فوق العاده خود هم در دفاع و هم در حمله حضور موثری داشت.

دقایق حساس

دقیقه 1 – اولین حرکت بازی در اولین دقیقه بازی اتفاق افتاد و نفوذ شجاعی با ارسال او روی دروازه ازبک ها خطرناک بود اما این توپ توسط دروازه بان این تیم مهار شد. 

دقیقه 1 – ارسال شجاعی درحالی به محوطه ازبکستانی ها رسید که سردار آزمون به روی زمین افتاده بود و معتقد بود بازیکن ازبک روی وی مرتکب خطا شده است.

دقیقه 6 – یک حرکت دیگر از جناح راست و این بار ارسال جهانبخش با واکنش مدافع ازبک راهی کرنر شد.
دقیقه 6 – ارسال جهانبخش از روی نقطه کرنر با ضربه سر پورعلی گنجی روی دروازه حریف خطرساز شد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 9 – یک ارسال دیگر از سوی جهانبخش و از روی نقطه کرنر دروازه ازبک ها را به خطر انداخت اما ضربه زیبا و چکشی سیدجلال حسینی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 20 – ارسال میلاد محمدی از روی سر مهاجمان ایران عبور کرد و در برگشت نیز ارسال تند و تیز و مواج رضاییان توسط لوبانوف مهار شد.
دقیقه 30 – حرکت بازیکن ازبکستانی در بین مدافعان ایران توپ خوبی را برای مهاجمان این تیم مهیا کرد اما تعلل سرگیف باعث شد تا مدافع ایران این توپ را از محوطه خطر دور کند. 
دقیقه 33 – پاس محمدی در فاصله ای دور از دروازه به عزت اللهی رسید اما این بازیکن شوت زیبای خود را روانه دروازه حریف کرد، ضربه ای که با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 36 – حرکت بازیکنان ازبکستان از جناح راست با ارسال آنها ادامه یافت اما این توپ راهی به غیر از کرنر نداشت.

دقیقه 40 – حرکت دیدنی میلاد محمدی از جناح چپ باعث شد تا مدافع ازبک با خطا او را متوقف کند، خطایی که برای دومین بار در یک دقیقه اتفاق افتاد. 
دقیقه 41 – ارسال مدافع کشورمان از روی ضربه ایستگاهی در محوطه شش قدم ازبک ها خطرناک بود اما لوبانوف توانست بالاتر از آزمون این توپ را مهار کند. 
دقیقه 44 – یک پاس زیبای دیگر از سوی جهانبخش در محوطه جریمه حریف فرصت مناسبی برای ایران به وجود آورد اما ضربه طارمی راهی به دروازه حریف پیدا نکرد. 
دقیقه 45 – حرکت سرعتی محمدی و گذر او از مدافع مستقیم خود با ارسال کم دقت او همراه شد اما لوبانوف خیلی زودتر از مهاجم ایران به توپ رسید.

دقیقه 46 – به مانند نیمه اول، در این نیمه نیز ملی پوشان ایران یک دقیقه پس از آغاز بازی دروازه حریف را با خطر روبرو کردند اما در این لحظه ضربه بی دقت آزمون راهی به دروازه حریف نیافت. 
دقیقه 49 – حرکت زیبای طارمی بین مدافع ازبکستانی باعث شد تا مدافع این تیم با خطا روی مهاجم ایران وی را متوقف کند و داور میدان نیز با کمی تاخیر به نشانه پنالتی در سوت خود دمید، مسعود شجاعی پشت این توپ قرار گرفت تا دومین گل ایران را وارد دروازه لوبانوف کند اما ضربه کاپیتان تیم ملی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 55 – ارسال شجاعی از روی ضربه ایستگاهی از حرکت هوشمندانه و ضربه طارمی دروازه لوبانوف را با خطر روبرو ساخت اما این ضربه راهی به دروازه نیافت. 
دقیقه 61 – پاس به موقع شجاعی با اشتباه مدافع ازبک ها به آزمون رسید اما ضربه کم دقت مهاجم ایران با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 65 – استارت امیری و مهار زیبای توپ توسط او چیزی نمانده بود تا دروازه ازبکستانی ها را با خطر روبرو کند اما مدافع این تیم با سرعت عمل خود، توپ را راهی کرنر کرد. 
دقیقه 80 – ارسال خوب امیری با ضربه سر مهدی طارمی از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه 86 – یکی از معدود حملات خطرناک ازبکستانی ها از بین مدافعان ایران عبور کرد اما پیش از اینکه به مهاجم حریف برسد با سرعت عمل بیرانوند مهار شد.


حسن بیت سعید درباره پیوستنش به آبی های پایتخت گفت: استقلال را با قلبم انتخاب کردم. باعث افتخار من است که به این تیم بزرگ و پر افتخار پیوستم. از پیوستن به استقلال خیلی خوشحالم. مذاکرات من با مسئولان این تیم 10 دقیقه هم طول نکشید. من هیچ بحث مالی ای با استقلالی ها نداشتم و ملاک حضورم در این تیم پول نبود. از هواداران بابت پیگیری هایشان ممنونم. به آنها اطمینان می دهم که بازی های خوبی را به نمایش بگذارم.


او اضافه کرد: مطمئنا با حمایت و درایت مدیرعامل استقلال و تلاش کادرفنی در کنار همت بازیکنان، استقلال فصل درخشانی پیش روی خواهد داشت. پوشیدن پیراهن استقلال، افتخار بزرگی است که نصیب من شده است و از این بابت خدا را شکر می کنم. امیدوارم که بتوانم با پیراهن استقلال روزهای خوبی را پشت سر بگذارم و هواداران از عملکردم راضی باشند.