سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

قهرمان تکواندوی جهان با کسب مدال طلا به کار خود در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو خاتمه داد تا هفتمین طلایی کاروان ایران باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، محمد باقری معتمد در دور اول موفق شد سوپا چانتری وودنگ از تایلند را با نتیجه 5 بر یک شکست دهد. او در راند اول با نتیجه 3 بر یک از تکواندوکار تایلندی پیش افتاد. نتیجه دومین راند 2 بر صفر به سود باقری معتمد به پایان رسید و تلاش دو مبارز در راند سوم به تساوی صفر بر صفر رسید.

باقری معتمد در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف محمد عبدالله مبارز اردنی رفت و توانست با نتیجه 2 بر یک این حریف را شکست دهد تا با این پیروزی به مرحله یک چهارم صعود کند.

وی برای صعود به مرحله نیمه نهایی با سعید غفار صالح قطری روبه رو شد و با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید تا یک مدال برنز دیگر برای ایران مسجل شود.

قهرمان جهان از ایران در دور نیمه نهایی به مصاف هوآنگ از چین رفت و در راند اول 3 بر صفر از حریف عقب افتاد اما در راند دوم با گرفتن 7 امتیاز جبران مافات کرد تا با خیال راحت به کارش در راند آخر ادامه دهد. در وقت سوم یک امتیاز دیگر گرفت تا با نتیجه 8 بر صفر به برتری کامل دست یابد.

او در دور آخر در مصاف با چانگ سه ووک از چین با نتیجه 6 بر 4 به برتری دست یافت و طلایی شد.


تیم ملی هندبال ایران در آخرین مسابقه خود در دور مقدماتی برابر کویت به برتری رسید و راهی دور دوم بازی‌های آسیایی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، ملی‌پوشان هندبال ایران که امروز برای رسیدن به دور دوم در دیداری حساس برابر کویت قرار گرفته بودند موفق شدند حریف خود را شکست داده و راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند.
ملی‌پوشان ایران که در دور مقدماتی تنها بازی برابر کره‌جنوبی را با اختلاف 2 گل واگذار کرده بودند در این مسابقه توانستند با نتیجه 32 بر 27 کویت را شکست داده و در جمع 4 تیم برتر قرار بگیرند. نیمه نخست این مسابقه با نتیجه 16 بر 11 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
پیش از این بازی تیم بحرین با نتیجه 40 بر 20 هنگ‌کنگ را از‌ پیش‌رو برداشت.
حریف ایران فردا از میان تیم‌های قطر و عربستان مشخص خواهد شد.


تکواندوکار وزن 67- کیلوگرم ایران در دیدار آخر در مصاف با نماینده کشور میزبان شکست خورد و نقره گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، پریسا فرشیدی که در دور اول استراحت داشت به طور مستقیم راهی دور نیمه نهایی شد تا مدال برنزش بدون مبارزه قطعی شود.
او در اولین مبارزه به مصاف گلنفیس از قزاقستان رفت و با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد تا دومین تکواندوکار ایران در فینال روز سوم باشد.
فرشیدی در دور آخر با گویانفی از چین مبارزه کرد و با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره قناعت کرد.


اولین تکواندوکار زن ایران در فینال وزن 62- کیلوگرم بازی‌های آسیایی گوانگجو مقابل نماینده کره‌جنوبی شکست خورد و نقره گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، راحله آسمانی در این وزن ابتدا به مصاف خودژایف از تاجیکستان رفت و با نتیجه 13 بر 3 به برتری رسید تا گام به دور بعد بگذارد.
او در این مرحله به مصاف ساهی از نپال رفت و در حالی که از حریف بارها عقب افتاده بود در نهایت با نتیجه 5 بر 4 به برتری رسید و مدال برنزش قطعی شد.

آسمانی برای راهیابی به فینال پریم وایف از تایلند را پیش‌رو داشت که با نتیجه 6 بر 2 به برتری دست یافت.
او در فینال رو در روی ان سیل نوح از کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 14 بر 2 تن به شکست داد و به مدال نقره بسنده کرد.


حریفان سه تکواندوکار ایران در فینال شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو مشخص شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، راحله آسمانی در وزن 62- کیلوگرم بانوان در دیدار نهایی خود با ان سیل نوح از کره جنوبی دیدار خواهد داشت.
در وزن 67- کیلوگرم زنان پریسا فرشیدی به مصاف گویانفی از چین می رود.
در وزن چهارم مردان نیز محمد باقری معتمد نیز با چانگ سه ووک از کره جنوبی برای کسب مدال طلا مصاف خواهد داشت.


نماینده وزن 62- کیلوگرم بانوان ایران در دور سوم مسابقات تکواندو شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به فینال راه یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، راحله آسمانی در این وزن ابتدا به مصاف خودژایف از تاجیکستان رفت و با نتیجه 13 بر 3 به برتری رسید تا گام به دور بعد بگذارد.
او در این مرحله به مصاف ساهی از نپال رفت و در حالی که از حریف بارها عقب افتاده بود در نهایت با نتیجه 5 بر 4 به برتری رسید و مدال برنزش قطعی شد.

آسمانی برای راه‌یابی به فینال پریم وایف از تایلند را پیش‌رو داشت که با نتیجه 6 بر 2 به برتری دست یافت.
او در فینال برنده دیدار کره و تایوان را پیش رو دارد.
آسمانی در روزهای آخر جایگزین فاطمه نعمتی شد.
تاکنون تکواندو بانوان ایران به مدال نقره دست نیافته بود


مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر گفت: برای دیدار با استقلال در جام حذفی تمرین مهار پنالتی کرده‌ایم.

مجید حسینی کنگانی در مورد اینکه روز شنبه شاهین بوشهر برابر استقلال در جام حذفی به میدان خواهد رفت یا می‌خواهد به دلیل اعتراض به داوری در میدان حاضر نشود، گفت: بعد از جلسه‌ای که با هواداران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است برابر استقلال به میدان برویم. تیم هم اکنون در تهران است و آمادگی کاملی برای حضور در این مسابقه دارد.
کنگانی در مورد اینکه دوست دارد کدام یک از داوران دیدار با استقلال را سوت بزند گفت: برای ما دیگر فرقی نمی‌کند و بدتر از قضاوتی که در لیگ برتر برایمان اتفاق افتاد رخ نخواهد داد. در آن دیدار دو پنالتی به ضرر ما گرفتند و ما فقط تمرین مهار پنالتی کرده‌ایم تا دروازه‌بانمان آمادگی مهار پنالتی‌ها را داشته باشند.
وی در مورد اینکه شاهین برای کسب مساوی تمرین پنالتی کرده یا نه گفت: اگر در دیدار با استقلال در جریان بازی اتفاق غیر معمولی رخ ندهد فکر نمی‌کنم این دیدار به وقت اضافه یا ضربات پنالتی کشیده شود و بازی در همان 90 دقیقه تمام می‌شود.


با مدال طلای قایقران ایران، کاروان ورزش کشورمان به رده چهارم جدول توزیع مدال‌های بازی‌های آسیایی رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، محسن شادی امروز (جمعه) در هفتمین روز بازی‌های آسیایی ششمین مدال طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.
شادی در گروه A و در خط چهارم با حریفانی از ژاپن، هنگ کنگ،‌ تایلند، کره جنوبی و ازبکستان به رقابت پرداخت با ثبت رکورد 6 دقیقه 55 ثانیه و 62 صدم ثانیه عنوان اول و مدال طلا را به خود اختصاص داد.
ورزشکار ژاپنی با رکورد 7 دقیقه و 43 صدم ثانیه به مقام دوم دست یافت و ورزشکار ازبکستانی با رکورد 7 دقیقه 6 ثانیه و 17 صدم ثانیه به مقام سوم و مدال برنز رسید.

با احتساب این مدال طلا و همچنین مدال برنز قایقرانان زن کشورمان، کاروان ورزش ایران با 6 مدال طلا، 5 نقره و 12 برنز، برای اولین بار در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که به میزبانی گوانگجو در حال برگزاری است به رده چهارم بازی‌ها دست پیدا کرد.

رده بندی توزیع مدال تاکنون:
1- چین؛ 116 طلا، 47 نقره و 50 برنز
2- کره‌جنوبی؛ 37 طلا، 32 نقره و 43 برنز
3- ژاپن؛ 22 طلا، 48 نقره و 47 برنز
4-ایران؛ 6 طلا؛ 5 نقره و 12 برنز
5-کره‌شمالی؛ 5 طلا؛ 8 نقره و 11 برنز
6- هنگ‌کنگ؛ 5 طلا، 8 نقره و 6 برنز
7-قزاقستان؛ 4 طلا، 8 نقره و 15 برنز
8-تایوان؛ 4 طلا، 6 نقره و 20 برنز
9-ازبکستان؛ 3 طلا، 9 نقره و 13 برنز
10-مالزی؛ 3 طلا؛ 3 نقره و 4 برنز


قهرمان روئینگ بازی‌های آسیایی گوانگجو از کسب اولین مدالش در این قاره اظهار خوشحالی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، محسن شادی پس از قهرمانی در مسابقات آسیایی گوانگجو عنوان کرد: این اولین مدال آسیایی من است. این مدال را به مردم خوب شهرم نقده تقدیم می‌کنم و امیدوارم در مسابقات بعدی با تلاش و اتکای به خداوند مدال‌های بیشتری بگیرم.
وی یادآور شد: برای کسب این مدال در اوج آمادگی بودم و پس از مسابقات جهانی تنها چند روز استراحت کردم و پس از آن در 3 ماه فشرده تا بازی‌های آسیایی تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم.
شادی در پایان اظهار امیدواری کرد که کاروان ورزشی ایران نیز در مسابقات آسیایی موفق باشد.