سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

دو تیم استقلال و فولاد در هفته ی شانزدهم رقابت ها در آزادی به مصاف هم می روند. استقلال برای حفظ صدرنشینی به میدان می رود و فولادی ها هم برای حفظ روند خوبشان پای به میدان می گذارند.
استقلالی‌ها با بردن فولاد می‌توانند قهرمانی نیم‌فصل را قطعی کنند و فولاد نیز در صورت پیروزی تا رتبه سوم صعود خواهد کرد
دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان
چهارشنبه 8 آذر 91 - هفته شانزدهم لیگ دوازدهم - جام خلیج فارس
ساعت 17:30
دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان
تماشاگر: حدود شش هزار نفر
داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: رسول فروغی و مصطفی فراهانی، داور چهارم: محمدحسین اسدی،ناظر: حیدر شکور
دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان
ترکیب فولاد:
ارشاد یوسفی- عبدالله کرمی- ایوب کلانتری- اسماعیل شریفات(ساسان انصاری 90)- لوسیانو- ارش افشین- بختیار رحمانی- مهرداد جماعتی- ایوب والی- مهدی نوری- امید خالدی
سرمربی:  حسین فرکی
دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان
ترکیب استقلال:
مهدی رحمتی- پژمان منتظری- امیرحسین صادقی- علی حمودی- میثم حسینی - جواد نکونام- خسرو حیدری- لوید ساموئل- - میثم بائو (امین منوچهری 45)- سیاوش اکبرپور(میداوودی 85) - آرش برهانی- 
سرمربی: امیر قلعه نویی
دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان
شرح بازی: 
نیمه اول: 
نیمه ی اول در حالی آغاز گردیده است که دو تیم در حال محک زدن یکدیگرند و در ده دقیقه ی ابتدایی موقعیت خاصی به وجود نیامده است. 
در استقلال میلاد میداوودی پس از بازی خوبی که درد دیدار قبل انجام داد دوباره نیمکت نشین شده است و قلعه نویی به زوج برهانی- اکبرپور اعتماد کرده است. 

دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان

در دقیقه ی چهاردهم در اولین موقعیت دیدار ارش افشین پاسی که از روی سماجت رحمانی به وی رسیده بود از دست داد. 
بعد از دقایق ابتدایی استقلالی ها میدان را در دست گرفتند و بازیکنان فولاد سعی در استفاده از ضد حملات دارند.

دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان
در یک سوم ابتدایی نیمه ی اول بیشتر بازیکنان زیر توپ می زنند و بازی بی هدفی انجام می دهند. بازی ای کسل ککنده و خواب آور مطابق اکثر بازی های لیگ.
در دقیقه سی و هفتم حرکت خوب عرضی آرش افشین دفاع استقلال را به هم ریخت و پاس وی به شریفات رسید که ضربه ی این بازیکن ریزنقش به تیرک دروازه ی رحمتی برخورد کرد و به زمین بازگشت
در دقیقه 44 ام قهرمانی برخورد خشنی را با قلعه نویی داشت و بسیار سفت و سخت او را تهدید به اخراج کرد.

نیمه دوم:
. در ابتدای نیمه ی دوم قلعه نویی منوچهری را به میدان فرستاد تا بتواند از روی توپ های هوایی به نتیجه برسد

دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان
در همان دقایق اولیه ارش افشین در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گرفت که سوپر واکنش رحمتی باعث شد تا باز هم دروازه اش بسته نگه داشته شود
نکته ی جالب با گذشت بیش از پنجاه دقیقه از زمان بازی استقلالی ها هنوز نتوانستد موقعیت خطرناکی را به وجود بیاورند.

دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان

کمبود یک هافبک خلاق به شدت در این تیم احساس می شود
در دقیقه ی 58 ام پاس نکونام به برهانی او را در موقعیت فوق العاده قرار داد و ضربه ی برهانی به تیرک دروازه برخورد کرد. طی یک رفت و برگشت توپ به نکونام رسید که ضربه ی وی را فولادی ها از روی خط دروازه برگرداندند.

دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان
بازی ارش افشین بسیار چشم نواز است. بازی وی شباهت های زیادی به کریستین تیو  بارسا و هم چنین جوانی های کریس رونالدو دارد

شرح گل ها:

دقیقه ی 61: کرنر بختیار رحمانی را عبدالله کرمی با یک ضربه ی زیبا به گل تبدیل کرد. 


دقیقه 63: در اولین حمله ای که استقلالی ها بعد از گل فولاد انجام دادند جماعتی روی حمودی خطا کرد که داور یک پنالتی را برای استقلالی ها گرفت. این پنالتی را نکونام به گل تبدیل کرد تا اولین گلش را برای استقلال بزند.


در نیمه ی دوم بازی بسیار سریعتر دنبال می شود و موقعیت های گل بیشتری روی دروازه ها اتفاق می افتد.
دقیقه 73: ارش افشین روی یک حرکت انفرادی فوق العاده گل دوم را به ثمر رساند. این ارش فوق العادست!


دقیقه 75: مانند دفعه ی پیش استقلالی ها دو دقیقه بعد از گل فولاد به گل رسیدند. برهانی روی یک شوت برگکمپی از پشت محوطه بازی را به تساوی کشاند. 

دقیقه 88: روی اشتباه دفاع استقلال و هم چنین اشتباه عجیب میداوودی مهرداد جماعتی که پنالتی ای را به استقلال هدیه کرده بود گل سوم را از روی یک شوت سنگین به ثمر رساند

بهترین بازیکن: آرش افشین از فولاد یکی از دلیل های اصلی پیروزی بود. به نظر فرانسوی ها در انتخاب وی اشتباهی نکرده اند. در استقلال هم نکونام علاوه بر اولین گلی که به ثمر رساند بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشت.



اتفاق ویژه: در استقلال اکبرپور آنقدر بد بود که اعصاب هواداران را به بازی گرفته بود. اما جایگزین وی در بدو ورود در یک اشتباه سهمگین باعث شکست استقلال شد

استقلال بعد از کسب 4 برد متوالی، بالاخره مقابل جوان‌های فولاد تسلیم شد و حالا امیر قلعه‌نویی می‌گوید پیش‌بینی این اتفاق را می‌کرده است. سرمربی استقلال از نقطه ضعفی می‌گوید که پیش از بازی آن را به شاگردانش گوشزد کرده اما از همان نقطه دو بار تسلیم شده است.

سرمربی آبی‌ها که معتقد است تیمش نیاز مبرمی به جذب 5-6 بازیکن جدید دارد بعد از سومین شکست فصلش گفت: اگر قانون اجازه می‌داد باید 6 نفر را تعویض می‌کردم!امیر قلعه‌نویی پس از شکست 3 بر 2 تیمش برابر فولاد در نشست خبری حاضر شد و گفت: ابتدا می‌خواهم به فولاد به خاطر بازی زیبایش تبریک بگویم و پس از آن باید به این نکته اشاره کنم که پیش از بازی پیش‌بینی می‌کردم که اگر خط هافبک و حمله فولاد را از کار نیاندازیم به مشکل برمی‌خوریم و دیدید که همین اتفاق رخ داد. ما به بازی مسلط بودیم اما در دو نوبت بر خلاف جریان بازی گل خوردیم و هرچند توانستیم خیلی زود به بازی برگردیم و در نهایت بازی را واگذار کردیم.

وی ادامه داد: من برای اولین بار در عمر مربی‌گری‌ام به حرف هواداران گوش کردم و به خاطر شعارهای آن‌ها یک بازیکنم را تعویض کردم. به هر حال هر تیمی که با غیرت و معرفت بازی کند پیروز می‌شود. ما باید در نیم‌فصل حداقل 5 یا 6 بازیکن جدید بگیریم وگرنه در نیم‌فصل دوم به مشکل می‌خوریم. چند هفته است که برنامه این کار را به باشگاه داده‌ام و مطمئنا آقای فتح‌الله‌زاده به فکر تغییرات است. ما در نیم‌فصل دوم باید در سه جام شرکت کنیم و باید برای این کار قدرت کافی داشته باشیم.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند جناح راست تیمش که روی دو گل خورده مقصر بود متزلزل نشان داده است، گفت: در جلسه آنالیز قبل از بازی گفته بودم که وقتی در حالت حمله هستیم آرش افشین از فضای خالی پشت سر حمودی استفاده می‌کند و این مسئله برای ما مشکل‌ساز می‌شود.

در صحنه گل دوم هم پژمان منتظری و حمودی به یکدیگر برخورد کردند که باعث شد توپ به مهاجم حریف برسد وگرنه سمت راست ما نقطه قوت‌مان و از همان سمت هم موفق شدیم پنالتی بگیریم. امروز به جز سه یا چهار نفر سایر بازیکنان ما خوب نبودند. من حتی می‌توانم بگویم با اینکه رحمتی امروز سه گل خورد باز هم روز خوبش بود. در مجموع فولاد لیاقت این پیروزی را داشت که به آن‌ها تبریک می‌گویم.

در ادامه یکی از خبرنگاران خطاب به قلعه‌نویی گفت: من هیچ گاه پس از باخت استقلال تبریک نمی‌گویم چون استقلال را خیلی دوست دارم اما این بار می‌خواهم به شما تبریک بگویم چون به عقیده من استقلال امروز خیلی خوب بازی کرد و فقط روی دو اشتباه فردی گل خورد.

قلعه‌نویی در پاسخ گفت: من قبول دارم که امروز خوب بودیم اما استقلالی که می‌خواهد به لیگ قهرمانان آسیا فکر کند، باید خیلی باکیفیت‌تر از این باشد. من مثل مربیانی نیستم که بعد از برد نقاط ضعف تیمم را فراموش کنم. من پس از پیروزی برابر پیکان هم گفتم که تیمم در به دست آوردن موقعیت‌های گل ضعف‌هایی دارد. ما امروز باید 6 تعویض می‌کردیم اما نیمکت‌مان شرایط مناسبی برای تعویض نداشت.

وی در ادامه گفت: از دست برخی دوستان دلخورم. آن‌هایی که آنقدر به بیک‌زاده فشار آوردند که او از شرایط عادی بازی هم دور شد و کار به جایی رسید که وقتی توپ را از دست می‌داد تا چند دقیقه مات و مبهوت می‌ماند. بیک‌زاده جزو پرافتخارترین بازیکنان لیگ برتر است اما حالا با کوچک‌ترین حرکتی مصدوم می‌شود و تمرکزش را از دست داده است.

من برخی از طرفداران تیم را مقصر این مسئله می‌دانم. امروز هم به نظر آن‌ها احترام گذاشتم و میداودی را به زمین فرستادم. البته نمی‌خواهم بگویم که او خوب نبوده است اما به بازیکنی مثل میلاد باید حداقل 45 دقیقه وقت داد. از هواداران می‌خواهم که اجازه دهند کارمان را انجام دهیم و سرمایه‌هایمان را به این روز نیاندازیم. آن‌ها مطمئن باشند که در نیم فصل دوم وضعیت بهتری خواهیم داشت.

سرمربی آبی‌پوشان در ادامه و در پاسخ به این سوال که در نیم‌فصل چه بازیکنانی را به تیمش اضافه می‌کند و از بین دو بازیکن کروات و مصری کدام یک را مد نظر دارد خطاب به خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود گفت: مثل اینکه شما اطلاعات خیلی خوبی از تیم ما دارید! بهتر است اول دعا کنید که پول به باشگاه بیاید تا بتوانیم بازیکن بگیریم.

دیگر کروات یا مصری بودنش خیلی مهم نیست. من اعتقاد دارم که باید جناح چپ تیم را تقویت کنیم و بر خلاف آنچه برخی می‌گویند باید خط هافبک‌مان را قدرتمند کنیم. ما اکنون مجبور هستیم اکبرپور را یک خط عقب‌تر بیاوریم در حالی که اگر او در خط حمله باشد کارایی بیشتری دارد.

در ادامه خبرنگاری از قلعه‌نویی پرسید که آیا فکر نمی‌کند ساموئل امروز روز خوبی نداشته است؟ او در پاسخ گفت: امروز در مجموع 5 یا 6 بازیکن ما خوب نبودند و این مسئله فقط درباره ساموئل صدق نمی‌کند.

خط هافبک ما امروز بسیار ضعیف عمل کرد و نتوانست جلوی جوان‌های خوب فولاد آن طور که باید کار کند. فولاد یک باشگاه است و من به همین دلیل به این تیم، بازیکنانش و هوادارانش تبریک می‌گویم.

همان طور که گفتم امروز باید حداقل 6 تعویض انجام می‌دادیم و شاید لازم بود که برای این کار از سازمان لیگ اجازه می‌گرفتیم!