سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

مدیر مسئول سایت مستضعفین می گوید: مقام معظم رهبری سالهاست که نسبت به وضعیت بد مردم مسلمان در کشورهای مصر و اردن سخن گفته اند، اتخاذ راهبردی جز آنچه رهبری طرح کرده اند یا نشانه ولایت ناپذیری است و خیانت و یا لجاجت.

محمد صالح مفتاح عضو سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی حضور ملک عبدالله اردنی به ایران را مخالف مصالح ملی و ارزشهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: این سفر در شرایطی صورت خواهد پذیرفت که خیزش عربی-اسلامی در منطقه علیه دیکتاتورهای وابسته به غرب آغاز شده است و آنها در وضعیت خوبی به سر نمی برند و به دنبال کسب آبرو خواهند بود.

وی گفت: سفر ملک عبدالله به ایران می تواند باعث کسب آبرو و عزت برای پادشاه اردن در شرایطی شود که ملت اردن او را دیگر صالح برای ادامه مسئولیت نمی دانند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: مقام معظم رهبری سالهاست که نسبت به وضعیت بد مردم مسلمان در کشورهای مصر و اردن سخن گفته اند؛ ایشان در سال 1370 در دانشکده افسری امام علی علیه السلام گفته بودند که «ملتها تریبون ندارند. ملتها جایى که به آنها اجازه داده بشود سخن خود را بگویند، به دست نمى‌آورند. شما به ملتها فرصت بدهید؛ شما در خیابانهاى مصر و اردن و بقیه‌ى کشورهاى اسلامى، با گاز اشک‌آور و باتوم و سلاح گرم جلوى ملتها را نگیرید، تا معلوم بشود که ملتهاى اسلامى چه مى‌گویند و چه مى‌خواهند. این، حرف همه‌ى ملتهاى اسلامى است.» مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیر خود موضع جمهوری اسلامی را درباره خیزش عربی-اسلامی مردم منطقه بیان کرده بودند، اتخاذ راهبردی جز آنچه رهبری طرح کرده اند یا نشانه ولایت ناپذیری است و خیانت و یا لجاجت. 

وی خاطر نشان کرد که این شیوه از دولتی که برآمده از رای مردم ولایت مدار است به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

مفتاح پادشاه اردن را یکی از دست نشاندگان غرب و سیا در منطقه خواند که راه پدرش را ادامه می دهد. اردن در جنگ تحمیلی از کشورهایی بود که علیه ایران نیرو فرستاد. تنها در مرحله اول در سال 1360 چهل هزار سرباز به مرزهای ایران گسیل داد.

وی بیان کرد: اردن از جمله اولین کشورهای اسلامی بوده که در 1994 در کمپ دیوید به مذاکره با رژیم صهیونیستی پرداخت و به جهان اسلاح خیانت کرد. بازخوانی وقایعی چون سپتامبر سیاه تاریخی پر از خفت برای اردن در جهان اسلام ترسیم می کند. با این وجود باید دید که دولتمردان دولت اصولگرا به چه استدلالی به خود اجازه می دهند از حاکم چنین کشوری دعوت به عمل بیاورند که به ام القرای جهان اسلام بیاید؟!

مدیر مسئول سایت مستضعفین ملک عبدالله دوم را اینگونه توصیف کرد: وی از حاکمان خودفروخته ای بوده که در موارد متعدد در جهت منافع ایالات متحده حرکت کرده است، به طوری که جور دبلیو بوش او را هم پیمان شجاع خود در خاورمیانه نامیده است. وی در زمان جنگ سی و سه روزه در کنار حاکمان مصر (مبارک) و عربستان (سعودی) قرار داشت و مثل خائنان به امت اسلامی عمل کرد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر ظلم به مردم اردن نیز آن چنان بالا گرفته بود که که نام این کشور را در لیست بدترین کشورها از نظر عدم رعایت حقوق مردم و شکنجه و اذیت و آزار مخالفان قرار داده است.

مفتاح گفت: انتظار ما از دستگاه اجرایی و سیاست خارجه کشور آن است که با در نظر گرفتن سه اصل عزت و حکمت و مصلحت، همراهی خود را ملت های آزاده و خیزش های ضدظلم و دیکتاتوری در منطقه اعلام کند و اگر بنا به مصلحت یا بی عرضگی سکوت کرده است لااقل در حمایت از دیکتاتورها اقدامی نکند.