عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

سید محمد خاتمی درگذشت حاج سید اسماعیل موسوی، پدر مهندس میرحسین موسوی را تسلیت گفت.
متن کامل این پیام بدین شرح است:

سم الله الرحمن الرحیم
برادر بزرگوارم جناب آقای میرحسین موسوی
"مرگ" یقینی ترین پدیده هستی و آغازی است برای زندگی دیگر که جاودانه است و آدمی در گرو انگاره ها و انگیزه ها و رفتار خویش؛ و خوشا به حال آنان که با ایمان پاک و باور استوار و احساس مسؤولیت در برابر حضرت پروردگار و سرنوشت بندگان او می زیند و با دل مطمئن به دیدار خداوند منان می شتابند.
پدر بزرگوارتان جناب حاج سید اسماعیل موسوی رحمة الله علیه، مظهر ایمان و ادب و پاکی و پرورنده فرزندان بزرگواری چون شما، پس از عمری بندگی خدا و خدمت به خلق، اینک جان به جان آفرین تسلیم کرده است. اطمینان دارم که لطف حضرت حق تسلی بخش شما است که اهل صبر و توکل هستید و همواره خواستار سربلندی کشور، استواری انقلاب و آزادی و حرمت و رفاه مردم بوده اید.
من این مصیبت را به جناب عالی و همه بستگان داغدار تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از درگاه حضرت پروردگار علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای جناب عالی گشایش عاجل و تداوم خدمت به اسلام و انقلاب و ایران و مردم مسألت می کنم.
با احترام
سید محمد خاتمی
10 فروردین 1390

رئیس جمهوری سابق ایران در پیام جداگانه ای این ضایعه را به میرمحمود موسوی نیز تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است:
انسان مؤمن، شریف، نجیب و صبور جناب آقای حاج سید اسماعیل موسوی پدر بزرگوارتان که عمری را به پاکی و نیکی گذراند به دیدار معبود شتافت تا ان شاء الله از خوان رحمت گسترده او برخوردار باشد و ما و شما را داغدار کرد.
من این ماتم را به جناب عالی و خاندان شریف موسوی و همه بستگان محترم بخصوص خواهر ارجمندتان، مادر بزرگوار شهید موسوی تسلیت عرض می کنم و از خداوند قادر متعال برای آن فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان گرامی شکیبایی و پاداش نیکو و تندرستی و برای جناب عالی که از شایستگان ارجمند این مرز و بوم اید طول عمر و دوام توفیق خدمت به اسلام و انقلاب و ایران طلب می کنم

 

خانواده‌ی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در پیامی در گذشت مرحوم حاج میراسماعیل موسوی خامنه را به خانواده مرحوم موسوی تسلیت گفتند.

خانواده ی شهید بهشتی در این پیام ضمن ابراز همدردی با مهندس موسوی و خانواده ی مرحوم حاج میر اسماعیل برای بازماندگان طلب صبر کردند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه یسبح له فیها بالغدو و الاصال* رجال لا تلهیهم تجاره و لابیع عن ذکر الله

حضور محترم جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و خاندان مکرم

ضایعه غمبار درگذشت پدر بوستان سادات موسوی، فرزند موسی بن جعفر (ع)، مرحوم حاج میر اسماعیل موسوی، که عمری در خدمت به خلق و تربیت فرزندانی شایسته گذراند را تسلیت عرض کرده از خداوند مهربان علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای جنابعالی و یکایک بازماندگان خواستاریم.

خانواده شهید آیت الله دکتر بهشتی

 

در پی درگذشت حاج سید میر اسماعیل موسوی، آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی مصیبت وارده را به خاندان موسوی و فرزندان خادم و برومند آن مرحوم به ویژه مهندس میرحسین موسوی تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:


انالله و اناالیه راجعون

خاندان محترم موسوی

خبر درگذشت شادروان حاج سید میراسماعیل موسوی موجب تاسف و تالم خاطر گردید.

مصیبت وارده را بر شما خاندان معزز و به خصوص فرزندان خدوم و برومندشان به ویژه مهندس میرحسین موسوی تسلیت می‌گویم.

خاندانی که خدمات شایسته‌ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی‌مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند.

از درگاه احدیت برای آن مرحوم مغفور رحمت واسعه و برای بستگان صبر و اجر مسالت می‌کنم.

اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
پنجشنبه 11 فروردین 1390

 

خانواده و فرزندان آیت الله طالقانی در پیامی خطاب به خاندان موسوی درگذشت پدر بزرگوارشان را تسلیت و با بازماندگان آن مرحوم اظهار همدردی نمودند.

متن پیام تسلیت خانواده و فرزندان آیت الله طالقانی بدین شرح است:

بسمه الله الرحمن الرحیم

انا ? و انا الیه راجعون

حضور محترم برادر ارجمند جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و خانواده محترم

سلام علیکم بما صبرتم

خبر درگذشت پدر گرامیتان موجب تاسف و تاثر گردید. ضمن تسلیت به شما و دیگر بازماندگان آن مرحوم از خداوند متعال آرامش ابدی ایشان را آرزومندیم. «حاج میراسماعیل موسوی» پدری مهربان و بردار بود و شرافت و فرهیختگی فرزندان آن بزرگوار ماحصل سالها زحمت و تلاش این پدر رنجدیده بود.

دوشادوش دیگر فرزندان ایران زمین مارا نیز در غم از دست دادن این عزیز شریک بدانید. از خداوند سبحان، صبر و برداباری را برای خانواده آن مرحوم خواستاریم.

خانواده آیت الله طالقانی