تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

سلام

براي اطلاع از آخرين اخبار و تحليل هاي مسئله فلسطين به پايگاه خبري تحليلي فكت نيوز مراجعه كنيد.

نظرتون در خصوص تبادل لينك چيه؟

راستي تا يادم نرفته مطلبي را با نام پايان حقوق بشر را كه 3 قسمته براتون فرستادم.

...

در شرايطي كه يك دهه قبل ياسر عرفات رهبر پيشين سازمان الفتح در سال 1993تصور مي كرد مذاكراتش در اسلوو با سران رژيم صهيونيستي بالاخره به تشكيل دولت فلسطيني منجر خواهد شد، سران تل آويو در تلاش براي گسترش شهرك هاي يهودي نشين در سرزمين هاي اشغالي و محدود كردن بيشتر فلسطيني ها بودند.
در شرايطي كه يك دهه قبل ياسر عرفات رهبر پيشين سازمان الفتح در سال 1993تصور مي كرد مذاكراتش در اسلوو با سران رژيم صهيونيستي بالاخره به تشكيل دولت فلسطيني منجر خواهد شد، سران تل آويو در تلاش براي گسترش شهرك هاي يهودي نشين در سرزمين هاي اشغالي و محدود كردن بيشتر فلسطيني ها بودند.
اسراييل در آن زمان حتي به گسترش شهرك هاي يهودي نشين نيز بسنده نكرد بلكه كارگران فلسطيني را در بخش هايي از سرزمين هاي اشغالي از جمله غزه محصور كرد و امكان كار و فعاليت را نيز از آنان گرفت. اين اقدام رژيم صهيونيستي منجر به آغاز انتفاضه دوم مردم فلسطين در سال 2000ميلادي شد.
اين مصاديق بوضوح حكايت از آن دارد كه سران تل آويو با در تنگنا قراردادن فلسطيني هاي ساكن سرزمين هاي اشغالي با جديت در پي برهم زدن تركيب جمعيتي اين مناطق به نفع خود هستند.
براساس طرح اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي ، تل آويو در لواي نام مذاكره كه با محوريت تشكيلات خودگردان و نشست هاي به اصطلاح صلح آناپوليس و پاريس برگزار مي شود ، اعراب فلسطيني ساكنان شهرها و روستاهاي داخل مرزهاي 1967را از سرزمين هاي اشغالي اخراج مي كند.
از زمان برگزاري كنفرانس آناپوليس در 27نوامبر گذشته يعني طي نزديك به دو ماه پيش بيش از 200فلسطيني در سر زمين هاي اشغالي كشته شده اند. اين روندي كه از سوي تل آويو در پيش گرفته شده بوضوح حكايت از آن دارد كه رژيم صهيونيستي كمترين توجهي به مذاكرات ندارد و طرح نسل كشي و هويت زدايي در سرزمين هاي اشغالي را جدي تر از گذشته دنبال مي كند.
نكته حايز اهميت اينكه فشارهاي رواني، سياسي، اقتصادي و نظامي عليه مردم فلسطين نمي تواند مقاومت در اين سرزمين ها را در هم شكند و حوادث 60سال گذشته بوضوح گواه اين مدعا است و اين مولفه اي است كه همواره از سوي سران رژيم صهيونيستي و حاميانش مورد غفلت قرار مي گيرد.

...

اينكه پزشكي در غزه نتواند به علت كمبود امكانات و دارو، بيماري با وضعيت وخيم را از مرگ نجات دهد ، افسانه تراژيك نيست بلكه واقعيتي است در غزه که به دفعات مکرر اتفاق مي افتد. سران و نظاميان رژيم صهيونيستي درسخنانشان از كلمه "جنگ" استفاده مي كنند ولي حقيقت اين است كه جنگي وجود ندارد. در يك سو مردمي بي دفاع و محروم از همه چيز قراردارند كه از خانه و كاشانه خود رانده شده اند و در سوي ديگر ارتشي مجهز به جديدترين سلاح هاي سبك و سنگين روز دنيا.
آنچه كه رژيم صهيونيستي از آن به عنوان جنگ ياد مي كند يك نسل كشي گسترده عليه مردمي است كه نه مي توانند فرار كنند ، نه مكاني براي مخفي شدن دارند و نه آزادي و امكانات مقابله با دشمن. ساكنان غزه به مثابه افرادي هستند كه درون قفس قرار گرفته اند و از زمين ، دريا و هوا با جهان خارج ارتباطشان قطع شده است. ساكنان غزه از سال 1948ميلادي و زمان شكل گيري دولت صهيونيستي با اين تجاوزها و وحشي گري ها آشنا شدند. هنگامي هم كه اردوگاه پناهندگان در خان يونس در سال 1956ميلادي مورد تجاوز نيروهاي صهيونيستي قرار گرفت و در جريان اين تهاجم وحشيانه صدها زن و كودك فلسطيني به شهادت رسيدند باز هم ساكنان غزه با اينگونه حملات بيگانه نبودند.
مردم غزه هنوز خاطره تلخ عمليات وحشيانه "باروخ گلداشتين" نظامي ارتش رژيم صهيونيستي را از ياد نبرده اند زماني كه وي در 25فوريه سال 1994ميلادي وارد مسجد شد و 29فلسطيني را در حالي كه مشغول نماز بودند به شهادت رساند و 150تن ديگر را مجروح كرد.استراتژي رژيم صهيونيستي در برخورد با فلسطيني ها كه به پشتيباني آمريكا انجام مي شود چندان پنهان نيست. سران تل آويو در نهايت يك هدف را دنبال مي كنند و آن نابودي و محو هويت مردم فلسطين است.
واشينگتن نيز در يك سو از گفتگوهاي صلح و استقرار دمكراسي در خاورميانه سخن مي گويد و در سوي ديگر در تلاش براي روشن كردن آتش يك جنگ داخلي در سرزمين هاي اشغالي و لبنان است . تمامي اين اقدامات نيز با هدف فرسايش و نابودي نيروهاي مقاومت صورت مي گيرد. سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل پس از آنكه شوراي امنيت بخاطر تنها راي منفي آمريكا نتوانست بيانيه اي را در اعتراض به جنايات اسراييل در غزه تصويب كند با تمسخر اين شورا گفت : "شوراي امنيت وقت خود را تلف مي كند . اسراييل نيازي به هيچگونه بيانيه از طرف شوراي امنيت ندارد."
سفير آمريكا در سازمان ملل نيز در واكنش به حوادث اخير گفت:‌" اين حق اسراييل است كه مردم فلسطين را سركوب كند." وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي در خصوص عملكرد اين رژيم در حوادث اخير غزه گفت: اسراييل به اقدامات خود ادامه خواهد داد حتي اگر به بهاي محكوميت جهاني باشد.
اينگونه سخنان و موضع گيري ها در كنار تمامي پيامدهاي آن نشان مي ده؛ مجامع و سازمان هاي بين المللي براي سران واشينگتن و تل آويو بازيچه اي بيش نيستند .
12 آژانس مختلف وابسته به سازمان ملل متحد و 28سازمان غيردولتي NGO با انتشار بيانيه هايي نسبت به ادامه محاصره غزه هشدار داده و ابراز نگراني كرده اند . جنبش كشورهاي غيرمتعهد نيز با بيانيه اي كه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرائت شد قاطعانه از مردم فلسطين در برابر تجاوزات وحشيانه اسراييل به غزه حمايت كرد و از اين شورا خواست تا به وظيفه خود عمل كند.
آري در شرايطي كه اكثر دولت ها و ملت هاي جهان با صدور بيانيه و يا برپايي تظاهرات و راهپيمايي خواستار لغو محاصره غزه شده اند، شوراي امنيت سازمان ملل ناتوان تر از هميشه هيچ کاري نمي تواند انجام بدهد.دولت تل آويو طي دهه هاي گذشته به دفعات ناكارآمدي عمليات نظامي عليه نيروهاي مقاومت را تجربه كرده است به همين خاطر با تغيير تاكتيك در صدد است اهداف خود را به گونه ديگري دنبال كند.
از سوي ديگر رژيم صهيونيستي براساس برنامه ريزي هاي قبلي خود نتوانست از طريق ترغيب به مهاجرت يهوديان جهان به اسراييل تركيب جمعيتي سرزمين هاي اشغالي را به نفع خود تغيير دهد بنابراين در تلاش است تا مسير عكس را طي كند. به بيان ديگر رژيم صهيونيستي تلاش مي كند كه با ايجاد رعب و وحشت ، كشتار فلسطيني ها و رهبران آنان ضمن تضعيف جبهه مقاومت ،فلسطيني ها را ناگزير به مهاجرت از اين منطقه كند و از اين طريق تركيب جمعيتي سرزمين هاي اشغالي را به نفع خود تغيير كند.
ادامه دارد...

باريكه غزه در محاصره است، زمان در آن منطقه به تاريخ گذشته مي گذرد، آنجا قرن بيست و يكم نيست، قرون وسطي است شايد هم زماني دورتر، غزه امروز در پرتگاه زمان است ، در پايان تمدن بشري و واپسين روزهاي حقوق بشر.
كودكان، زنان ، مردان و سالخوردگان غزه توسط يك رژيم نژادپرست به گروگان گرفته شده اند. نبود مواد غذايي، دارو و حتي سوخت در زمستان فضايي بوجود آورده كه يادآور لشكركشي هاي قرون وسطايي است . لشكرياني كه همانند بلا نازل مي شدند، تمامي ساكنان شهر را بي هيچ ترحمي به كام مرگ مي فرستادند و سرانجام از خود طاعوني به ارمغان مي گذاشتند و مي گذشتند. اماآنچه كه امروز در غزه قرباني مي شود فقط كودكان، سالخوردگان ، بيماران ، زنان و يا مردان نيستند ، بلكه تمامي ارزشهاي انساني و دستاورد هزاران سال تاريخ تمدن بشري است كه به مسلخ فرستاده شده است.شگفت انگيزترين صحنه اين حادثه هم بي رحمي متجاوزان و يا مظلوميت قربانيان نيست بلكه حيرت آور اينكه اين رويداد اسفبار در برابر ديدگان جهانيان رخ مي دهد و اين در حالي است كه سازمان هاي بين المللي مدعي همه چيز ، هيچ كاري انجام نمي دهند و يا نمي توانند!

رويدادهاي اخير غزه بيش از گذشته سياستهاي دوگانه حاكم بر سازمان هاي بين المللي را به نمايش گذاشت. اينكه 5/1 ميليون انسان بي دفاع را محاصره و آنان را از تمامي حقوق اوليه محروم كنند و هيچ مرجعي حتي بصورت ظاهري و تشريفاتي قادر به مداخله نباشد حقيقتا لكه ننگي بر چهره بشريت است.

ادامه دارد...