سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران در  فصل 99-98 حساسیت و اتفاقات ویژه‌ای داشت که با صعود آلومینیوم و ناکامی مس همراه بود.

به گزارش "ورزش سه"، درست در شرایطی که عوامل سازمان لیگ با عجله مشغول سرهم کردن تکه‌های سکوی قهرمانی برای اهدای جام قهرمانی لیگ دسته اول به تیم مس رفسنجان بودند، التهاب عجیبی در سه شهر اراک، تبریز و کرمان برقرار بود.

 

تیم آلومینیوم اراک که یک گل به داماش زده بود، با سوت پایان مسابقه چشم به مقاومت لحظه آخری همشهریان سرمربی‌اش رسول خطیبی مقابل حمله‌وران مس کرمان دوخته بود که برای صعود به لیگ برتر در تبریز همه‌کار کردند.

در تبریز و در بازی شهرداری مقابل مس کرمان 10 دقیقه وقت اضافه اعلام شده بود و مس تنها یک گل می‌خواست تا جشن زودهنگام اراکی‌ها که در آستانه حضور اول‌شان در لیگ برتر بودند را خراب کند.

در طول هفته گذشته تحرکات بسیار زیادی از سوی دو باشگاه صورت گرفته بود تا بازی‌های هفته آخر به نفع یکی از دو تیم رقم بخورد و حالا به نظر رقیب باهوش‌تر بلیت پرواز به لیگ برتر را در دست می‌گرفت.

 

مس به حملات خود ادامه می‌داد و اراکی‌ها با نفس‌های برآمده نتیجه بازی را از لایو اسکور تعقیب می‌کردند؛ در دقیقه 10+90 بازی در تبریز، خطای پشت محوطه جریمه شهرداری اعلام شد ولی این آخرین شانس مجتبی حسینی هم راهی به تور نیافت تا داور سوت پایان بازی را بزند؛ سوتی که به معنای جشنی بی‌سابقه در شهر اراک بود و پس از مدت‌ها حضور در سطح لیگ دسته اول فوتبال، برای نخستین بار نماینده‌اش را در جمع 16 تیم برتر ایران می‌دید.

 

 

 

ابوالفضل عکاشه، زننده گل صعود آلومینیوم اراک پس از باز کردن دروازه داماش، زیر پیراهن خود نوشته جالب «آزادی در بی‌آرزویی است» را به نمایش گذاشت

 

 

اراک که در نیمه راه رسول خطیبی را به‌عنوان سرمربی به جمع خود اضافه کرد، با فوتبال اقتصادی و حسابگرانه و بردهایی با حداقل گل، خود را به‌عنوان بخت دوم صعود پس از مس رفسنجان معرفی کرد، اما دو شکست متوالیِ این تیم موجب شد تا مس کرمان در جایگاه بهتر نسبت به اراکی‌ها قرار بگیرد.

 

با این حال مسابقه هفته گذشته دو تیم در کرمان، تقریبا تکلیف صعود اراک به لیگ برتر را روشن کرد؛ آنها یک بر صفر مس را شکست دادند و جشن صعود را در همان شهر کرمان برگزار کردند؛ با این وجود بازی امروز هم داستان خود را داشت و در شرایطی که اراک می‌توانست گل‌های بیشتری هم مقابل داماش به ثمر برساند، به همان یک گل بسنده کرد تا کارش به التهابات ثانیه‌های آخری بیفتد. در این شرایط، شانس با مس کرمان یار نبود و دروازه‌بان شهرداری با نمایشی فوق‌العاده توپ‌های زیادی از مهاجمان مس دفع کرد.

 

پس از صدا درآمدن سوت پایان مسابقه، این رسول خطیبی بود که روی دست هواداران اراکی که خود را به ورزشگاه رسانده بودند، به آسمان پرتاب می‌شد؛ او که قبلا با تیم‌های گسترش فولاد و ماشین‌سازی به لیگ برتر صعود کرده بود، حالا در یک تیم جدید حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را تجربه خواهد کرد.

 

او که نیم‌فصل از ماشین‌سازی جدا شده بود، تنها و تنها برای موفقیت به اراک آمد و در نهایت به قولی که داده بود، عمل کرد. حالا اراک به‌عنوان یک قطب صنعتی، نماینده‌ای در فوتبال ایران دارد که البته باید اسباب حضور قدرتمند در رقابت‌های فصل آینده را فراهم کند.

 

باشگاه آلومینیوم زیر نظر صنایع عظیم آلومینیوم استان مرکزی اداره می‌شود و این باشگاه از امکانات کافی برای حضور در لیگ برتر برخوردار است؛ ضمن اینکه فاصله کم این شهر تا تهران نیز از امتیازات مثبت تیمی است که رسول خطیبی هدایت آن را برعهده دارد.

 

اراکی‌ها سال گذشته با محمد ربیعی، سرمربی این فصل مس رفسنجان بخشی از مسیر لیگ برتری شدن را پشت سر گذاشتند، اما با جدایی او و حضور فراز کمالوند در هفته‌های پایانی نتایج علیه این تیم رقم خورد. امسال هم در ابتدای فصل اراک با محمود فکری مسابقات خود را آغاز کرد، اما در نهایت تصمیم مهم در هفته هفدهم و با استخدام رسول خطیبی گرفته شد؛ در حالی که تیم در آن روز در رتبه هفتم جدول قرار داشت.

 

گزارش صعود اراکی‌ها به لیگ برتر در حالی به اتمام می‌رسد که امشب در تبریز و پس از پایان مسابقه، تنش‌های شدیدی را شاهد بودیم؛ اتفاقاتی که بخشی از آن به دلیل نارضایتی و اعتراض مس کرمان به شرایط برگزاری مسابقه‌اش در شهر تبریز بود و آنها که در نهایت یک گل برای صعود به لیگ برتر کم آوردند، عقیده داشتند سازمان لیگ در این زمینه عدالت را بین تیم‌ها برقرار نکرده است.

 

احتمالا دو تیم آلومینیوم و مس در روزهای آینده مصاحبه‌های آتشینی را علیه یکدیگر انجام می‌دهند که البته این هم بخشی از طبیعت رقابت‌های لیگ دسته اول است؛ مسابقاتی که پرونده‌اش امشب در شرایطی بسته شد که برای انجام بازی‌های آن در فصل آینده باید تمهیدات و احتیاط‌های بیشتری را مد نظر قرار دارد؛ به‌خصوص که پای برخی از پدیده‌های تازه در فوتبال ایران به ویژه در این سطح باز شده است.