سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

امیرحسین خیرخواه در ابتدا تصمیم داشت از تمرین غلامی در دوران قرنطینه عکس بگیرد اما خود این بازیکن در خانه تنها بود و تمایل داشت چندساعتی میهمانش باشیم و فریم هایی از زندگی شخصی او در دوران شیوع ویروس کرونا را به ثبت برسانیم. 


 
عارف غلامی اصالتا اهل استان گلستان است اما چون از سنین کم در رده های پایه سپاهان بازی کرده به همراه خانواده اش به اصفهان مهاجرت کرده است اما پوشیدن پیراهن آبی و قبول پیشنهاد استقلال باعث شده این بازیکن به دور از خانواده در سن 22 سالگی تنها زندگی کردن را تجربه کرد، زندگی که در آن این بازیکن جوان مجبور است وظایف مختلف اداره یک خانه را برعهده بگیرد، همه این ها دلیلی شد تا به همراه امیر حسین خیرخواه در تاریخ بیستم فروردین ماه به منزل عارف غلامی برویم و ساعاتی از زندگی او در دوران قرنطینه را به تصویر بکشیم. 

 


غلامی از آن دسته بازیکنانی است که خیلی زود راه شمال شهر تهران را یاد گرفته است، خانه او در یکی از گران ترین مناطق این شهر است و  این روزها تنها در یک واحد آپارتمان لاکچری در منطقه زعفرانیه تهران زندگی می کند، غلامی که در طول تعطیلی لیگ یک ماهی به اصفهان سفر کرده بود تا در کنار خانواده اش باشد، به تهران برگشته بود تا بتواند ساعاتی را میزبان تیم خبری ورزش سه باشد. 

 

اغراق نیست اگر بگوییم عارف غلامی یکی از میهمان نوازترین بازیکنانی است که به خانه او رفتیم، او که نشان می دهد در کنار تخصصی که در بازی کردن فوتبال دارد بسیار هم با سلیقه است، به محض ورود تیم خبری ورزش سه از آنها با چای و شیرینی استقبال کرد و البته اصرار که حتما آنها را میل کنند. 

 

 

 

 

اما صحبت با عارف غلامی در مورد فوتبال جذاب است، بازیکنی که در سن جوانی به پیراهن تیم های بزرگی مثل استقلال و سپاهان رسیده و البته بازوبند کاپیتانی تیم امید را به بازو بسته است. ماجرای دلدادگی او به استقلال جالب است، غلامی می گفت تمام تلاش خود را کرد که از سپاهان جدا نشود، تیمی که از رده نوجوانان در آن توپ می زد و با طلایی پوشان اصفهانی به همه جا رسیده بود اما او می گفت از انتخاب استقلال کاملا راضی است چرا؟ چون تیمی است که به مردم نزدیک است و بازیکنان آن در وقایع اجتماعی مختلف پشت سر آنها ایستاده اند. 

 

جالب است که بدانید صمیمی ترین دوست عارف غلامی مربی بدنسازش است، کسی که معمولا روزی چند ساعت با مدافع جوان استقلال وقت می گذارند و مراقب است تا این بازیکن تمرینات بدنسازی خود را به موقع و به دقت انجام بدهد.

 

اوقات فراغت غلامی هم با پلی استیشن و تمرین زبان انگلیسی پر می شود، او هم مثل اکثر فوتبالیست ها در بازی فیفا ادعا دارد و مدعی است بیشتر هم تیمی های خود را شکست داده است. 

 

ماجرهای دوربین امیرحسین خیرخواه و بررسی زندگی شخصی بازیکنان فوتبال در دوران قرنطینه همچنان ادامه دارد، عکاسی از عارف غلامی چند روز قبل از آن انجام شد که او مراسم نامزدی خود را برگزار کند و متاهل شدن این بازیکن بهانه ای شد تا دقایقی از زندگی شخصی این بازیکن جوان را برای شما به تصویر بکشیم.

 

 

 

دقایقی بعد از ورود ما به خانه غلامی دوست او که مربی بدنسازش هم هست، با خرید اقلام لازم برای پختن ناهار وارد خانه شد. غلامی توضیح داد که تا قبل از کرونا هرگز دست به پخت و پز نزده و از رستوران نزدیک خانه اش غذا می گرفته است. عجیب اینکه او می خواست برای ناهارش ماهی درست کند، غذایی که پختن آن برای آشپزهای حرفه ای هم کار ساده ای نیست. 

غلامی در طول پخت و پز دائم با مادرش که در اصفهان ساکن است در تماس بود که روی برنج جقدر آب بریزم، آیا ماهی را پیاز سرخ کنم و ...  

 

 

 

 

 

 

 

 

 تا  غذا آماده شود موقع آن است که غلامی به دوست صمیمی اش پلی استیشن بازی کند، او در بازی فیفا 20 یک مدعی تمام عیار است و می گوید همه بازیکنان را شکست داده است. 

غلامی بارسایی است ولی در فیفا رئال را بر می دارد و با آن راحت تر است، او طوری بازی می کند انگار خودش در زمین فوتبال است، با هر از دست دادن توپ یا چسباندن توپ به تور به هوا می پرد. او دوستش را با نتیجه 4 بر یک می برد و تا پایانی که در خانه او بودیم برای مربی بدنساز خود کری می خواند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  غلامی و دوست صمیمی اش به قدری هیجان زده بازی را ادامه می دهند که یادشان  می رود ماهی در ماهی تابه دارد سرخ می شود، در نهایت غذای او می سوزد و مدافع استقلال شانس خوردن یک غذای خوشمزه را از دست می دهد.

 

 

 


 

 

 بعد از خوردن غذا نوبت تمرین در خانه است، دوست عارف غلامی تلاش می کند تا با دادن برنامه تمرینی مناسب  او را آماده نگه دارد. عارف می گوید صبح ها به مناطق دور افتاده تهران می رود و در شرایط امن تمرینات هوازی انجام می دهد. او در خانه تلاش می کند از کم تحرکی خودش را نجات بدهد و بدنش را آماده و سرحال نگه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 حالا نوبت تمرین زبان انگلیسی است، غلامی جوان است و بدش نمی آید حضور در فوتبال اروپا تجربه کند، او برنامه ریزی کرده است که بتواند لژیونر شدن را تجربه کند و به همین دلیل آموزش زبان انگلیسی را ترک نمی کند. 

 

 

 

 

 گوشه ای از خانه غلامی به نقاشی هایی اختصاص دارد که یکی  از هوادارانش برای او کشیده است، از عکسش با پیراهن استقلال تا ذوب آهن نقاشی هایی است که یکی از هوادارنش برای او کشیده است. غلامی می گوید عاشق کسانی است که او را دوست دارند  و تلاش می کند  با آنها رابطه نزدیکی داشته باشد.

 

 


شایان ذکر است، همانطور که در گزارش‌های تصویری قرنطینه ورزشکاران در روزهای گذشته عنوان کرده بودیم، این عکس‌ها در فروردین‌ماه به ثبت رسیده است.