سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

سپیدرود بعد از ماندن در لیگ برتر حالا در انتظار یک تصمیم تازه است. علی کریمی که از نیم فصل روی نیمکت این تیم نشست و سپیدرود را در لیگ نگه داشت حالا با شرایط تازه ای مواجه شده است شرایطی که می تواند جادوگر را از سپیدورد و هواداران پرشمارش در رشت جداکند. 


داستان یک تیم


 سپیدورد با چنگ و دندان توانست در لیگ برتر بماند. بعد از آنکه پروژه اعتماد به مربی که تیم را به لیگ برتر آورده شکست خورد سپیدرود مثل هرتیم دیگری در چنین شرایطی با انتخاب های گوناگونی مواجه بود. ادامه با مربی قبلی ، یک مربی خارجی که خوبش گران و دور از دسترس بود یا یکی از مربیانی که معروفند که تیم ها را می توانند در لیگ نگه دارند...! سپیدورد اما راه متفاوت تری را انتخاب کرد و با یک چهره کاریزماتیک و محبوب قرار داد بست و علی کریمی را به رشت آورد. نتایج کریمی با سپیدرود فوق العاده نبود اما تیم در لیگ برتر ماند و هواداران از حضور این ستاره کیف کردند و به ورزشگاه آمدند. ترکیب کریمی که اصالتا مال همان سمت و سو است با سپیدورد، سرنوشت این تیم را به مراتب مهمتر و بازی هایش را جذاب تر کرد اما حالا مالک و مدیران این باشگاه با تصمیمات تازه ای که گرفته اند تیم را مسیری دشوار و فرسایشی قرار داده اند.


دستورالعمل کذایی


امروز قرار است جلسه مهمی در تهران برگزار شود. برخلاف آنچه برخی رسانه ها عنوان کرده بودند در نهایت آنچه کریمی می خواست محقق شد و قرار است امروز جلسه ای میان مالک باشگاه سپیدرود و علی کریمی در تهران برگزار شود. قبل از آن اما داستان فرق می کرد. باشگاه سپیدرود طی اعلامیه ای در 8 بند اعلام کرد که شرایط ادامه همکاری با علی کریمی منوط به پذیرش آن ها است . در این دستورالعمل اما مواردی وج.د دارد به احتمال فراوان چالش بزرگی میان کریمی و سپیدرود خواهد بود. در این دستورالعمل جالب که البته کمی ناپختگی و عدم دید حرفه ای فوتبال در آن دیده می شود که محدودیت هایی را برای سرمربی به وجود می آورد.آن هم در شرایطی که همه می دانند علی کریمی از آن دسته مربیانی است که تنها با اختیار تام کار می کند. همانطور که شفر و برانکو و قلعه نویی و دایی و ...برخی دیگر از مربیان نیز چنین سبک و روشی دارند و خودشان نسبت به تمام مسایل فنی تیم مسئول هستند. اما در این دستورالعمل حتی جذب بازیکن نیز مستلزم تایید کمیته فنی است که البته هیچکس تا امروز نامی از آن ها نشنیده است. اینکه هرچند وقت سرمربی به کمیته فنی پاسخگو باشد و براساس دستورالعمل این کمیته برخی بازیکنان را به دلیل سن و سال کناربگذارند و ...بعید است که مورد قبول کریمی قرار بگیرد.


جلسه ای که برگزار نمی شود


مدیران باشگاه سپیدرود تاکید دارند که جلسه ای در باشگاه و با حضور اعضای هیات مدیره و کمیته فنی که تازگی ها اسم آن شنیده می شود برگزار شود و کریمی این را نپذیرفته است. او تنها حاضر است در تهران و با مالک باشگاه مذاکره کند. در حالی که کانال خبررسانی باشگاه سپیدرود اعلام کرد که این ملاقات امروز در تهران برگزار می شود اما خبرها از رشت حاکی است که مالک تمایلی به به برگزاری این جلسه خصوصی با علی کریمی در تهران ندارد. این یعنی جلسه مهمی که قراربود میان کریمی و مالک باشگاه برگزار شود منتفی است و آیا این به معنای عدم علاقه مالک باشگاه به ادامه همکاری با جادوگر نیست؟


دور زدن کریمی با فرمول جهانیان


علی کریمی دو سال دیگر با سپیدورد قرارداد دارد و اعلام کرده است که قصد دارد به کارش در این باشگاه ادامه دهد. او حتی در آخرین مصاحبه اش اعلام کرده که از مالک باشگاه اختیار تام گرفته و با همین شرط در این باشگاه کار کرده است و حالا گویا شرایط محدودکننده ای برای او به وجود آمده است. از طرفی همه می دانند که قرارداد مالی کریمی با سپیدرود کم نیست و این می تواند یک حربه از سوی مدیران این باشگاه به نظر برسد که با اعمال محدودیت یا او را به پذیرش آن ها مجاب کرده و یا شرایطی را به وجود می آورند تا او استعفا داده و در این صورت سپیدرود ملزم به پرداخت مبلغ قرارداد او نیست. اخباری که از درز دیوارهای باشگاه های سپیدرود به بیرون درز کرده حتی ماجرایی جدی تر و کمی مرموزانه تر را نشان می دهد. «فرمول جهانیان» همان روشی است که گویا مالک سپیدرود هم قصد دارد از آن استفاده کند. اینکه علی کریمی به دلی نداشتن مدرک مربیگری A نمی تواند به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم بنشیند و اینجا است که فرمول جهانیان که اولین بار توسط مالک سابق باشگاه راه آهن در قبال کریمی اجرا شد کارایی پیدا می کند. اینکه مسئولان سپیدرودی سعی دارند که القا کنند که کریمی چون به عنوان مربی قراردادبسته است پس در صورتی می تواند در سپیدرود ادامه دهد که مربی و دستیار یک سرمربی باشد! اتفاقی که در نفت هم افتاد و بعد از اختلاف جهانیان و کریمی ، مالک نفت اعلام کرد که کریمی باید به عنوان مربی و دستیار و حمیددرخشان به کارش ادامه دهد و اظهرمن الشمس بود که کریمی نمی پذیرد. 

 


سپیدرود و آینده


برای موفقیت در لیگ هجدهم سپیدرود باید برنامه ریزی های درستی برای  آینده اش بکند. هوادارانی که امروز به خاطر ماندن این تیم در لیگ برتر جشن گرفتند سال آینده اگر همین شرایط تکرار شود اشک ناراحتی خواهند ریخت. سپیدرودی ها باید بدانند که بازگشت به لیگ یک در سال آینده می تواند از آنچه که به آن فکر می کنند نزدیکتر باشد. تصمیمات نادرست در این زمان می تواند تاوانی سنگین داشته باشد چرا که فصل آینده تیم های مدعی با قدرت بیشتری به میدان می آیند و نفتی هم وجود ندارد که قربانی دیگر فانوس به دستان شود.


شایعات جدید


امروز اما حرف های رئیس هیات فوتبال استان گیلان شرایط تازه ای را درباره باشگاه سپیدرود به وجود آورده است. او می گوید باشگاه سپیدرود از باشگاهی که 3 میلیارد بدهی داشته به باشگاهی که 30 میلیارد بدهی دارد تبدیل شده است. او از مالکان این باشگاه خواسته که اگر توان اداره این باشگاه را ندارند هرچه زودتر اعلام کنند چرا که افراد دیگری هستند که می خواهند و می توانند به این باشگاه کمک کنند. این می تواند خبر خوبی برای هواداران جادوگر و سپیدرود باشد چرا که شایعاتی وجود دارد که حامیان علی کریمی حاضرند این باشگاه را بخرند و برای آن هزینه کنند و این به معنای استمرار امپراطوری جادوگر در رشت است. 


معامله ای که انجام نمی شود


مجموعه اخباری که از باشگاه سپیدرود به گوش می رسد حاکی است که ماجرای کریمی و این سپیدرود به پایان خود نزدیک شده است مگر آن که تغییرات اساسی در مالکیت باشگاه انجام شود که البته با توجه به حرف های رئیس هیات فوتبال استان گیلان این نیز شدنی است. الماسخاله به صراحت اعلام کرده که از مالک باشگاه خواسته اند اگر توان اداره سپیدرود را ندارد کنار برود تا افرادی که توانایی دارند وارد کار شوند. او درباره کریمی هم می گوید:« تن زاده با کریمی دو فصل و نیم قرارداد بسته و نمی تواند او را کنار بگذارد مگر اینکه پولش را بدهد.» مبلغ قرارداد علی کریمی با سپیدرود در حدود سه میلیارد تومان است و بعید است این باشگاه در حال حاضر توان پرداخت چنین مبلغی را داشته باشد. این حرف های الماسخاله البته نکته مهم دیگری هم دارد و آن این است که او خواهان دخالت بیشتر اداره کل در نحوه اداره باشگاه شده و این می تواند محدودیت مالک را کاهش دهد.


کریمی یا تن زاده؟ برنده دوئل کیست


با وجود حضور تن زاده مالک حال حاضر باشگاه و روابطی که پیش آمده باید گفت جدایی کریمی قطعی است حالا اینکه آیا تن زاده می تواند با فرمول جهانیان کریمی را به مجبور به استعفا کند یا مثل جهانیان بازی را به جادوگر می بازد معلوم نیست. در صورت ماندن تن زاده به نظر کریمی خواهد رفت اما اگر مالکیت او تحت الشعاع بدهی های موجود باشگاه قرار گرفته و در نهایت مالکیتش منتفی شود آن وقت شاید کریمی با تیم جدید مالکیت فصل آینده نیز سرمربی سپیدرود باشد و رشتی ها را از حضورش شاد کند.a