سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

دو تیم استقلال و گسترش فولاد در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت شاگردان شفر موفق شدند این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارند. استقلال با کسب این سه امتیاز به رتبه نهم جدول صعود کرد و گسترش فولاد هم به رتبه دوازدهم سقوط کرد.


هفته: سیزدهم لیگ برتر/ ساعت: 17:30/ استادیوم آزادی
داور: علی صفایی ، کمک ها:  رضا سخندان و علی دودانگه


ترکیب استقلال
سید حسین حسینی، مجید حسینی، میلاد زکی پور، داریوش شجاعیان (46 - علی قربانی)، امید نورافکن (84- فرشید باقری)، خسرو حیدری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی و جابر انصاری (82 - حسن بیت سعید)
سرمربی: وینفرد شفر


ترکیب گسترش فولاد

فرناندو دخسوس، سید احمد موسوی(80- علیرضا ارجمندیان)، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، یوسف سیدی، احمدرضا زنده‌روح، سامان نریمان‌جهان، اسماعیل فرهادی، امید جهانبخش (71 - نیما مختاری)، رضا خالقی فر (66 - احسان افراز) و پیمان بابایی

سرمربی: فیروز کریمی

 

شرح گل:

 

1-0 (استقلال): پاس عمقی بازیکنان از سمت چپ محوطه جریمه به اسماعیلی رسید و او با حرکت زیبا جلو رفت و توپ را با ضربه محکم وارد دروازه گسترش فولاد کرد.

2-0 (استقلال): پاس فوق العاده علی قربانی در موقعیت تک به تک توپ را به اسماعیلی رساند و او با یک بعل پا دروازه گسترش فولاد را برای بار دوم باز کرد.

 

 

شرح بازی:

 

نیمه اول بازی دو تیم استقلال و گسترش فولاد با تنها 2 موقعیت جدی به پایان رسید. استقلال که در دو بازی گذشته خود موقعیت های زیادی روی دروازه حریفان خود خلق کرده بود، در نیمه اول بازی بدون این که حتی یک موقعیت گلزنی خلق کند بازی به پایان رساند تا تاثیر نبود تماشاگران در این بازی حس شود.
تنها موقعیت حساس گسترش فولاد در نیمه اول به تک به تک پیمان بابایی با حسینی مربوط می شود که او ضربه اش را با بی دقتی به بالای دروازه زد. همچنین روزبه چشمی هم ضربه سرش را به تیر دروازه زد تا سهم دو تیم از نیمه اول بازی صفر گل باشد.
استقلالی ها که به شدت به 3 امتیاز این بازی نیاز داشتند با آوردن علی قربانی در ابتدای این نیمه بازی را تهاجمی آغاز کردند و در ابتدای این نیمه دو موقعیت گلزنی خوب ایجاد کردند که راه به جایی نبرد. در ادامه اشتباه مدافع گسترش فولاد علی قربانی را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد که بی دقتی این بازیکن باعث شد که این موقعیت برای آبی پوشان از دست برود.
تلاش استقلالی ها سرانجام در دقیقه 62 نتیجه داد و روی حرکت فرشید اسماعیلی و ضربه این بازیکن قفل دروازه گسترش شکسته شد. گسترشی ها که تلاش چندانی برای رسیدن به گل تساوی نمیکردند توپ و میدان را در اختیار آبی پوشان قرار داده بودند که آن ها نیز با استفاده از مالکیت توپ در دقیقه 85 و روی پاس عالی علی قربانی و ضربه تمام کننده فرشید اسماعیلی به گل دوم رسیدند تا خیالشان از کسب 3 امتیاز راحت شود.

 

 

بهترین بازیکن:

 

فرشید اسماعیلی با دو گلی که در بازی امروز زد، طلسم گل نزدن مهاجمان این تیم را شکست. به جز او جپاروف هم در بازی امروز نمایش بسیار خوبی داشت.

 

دقایق حساس:


دقیقه 2: سانتر شجاعیان به روی دروازه به انصاری نرسید تا این موقعیت عالی از دست برود.

دقیقه 18 : پاس عمقی خط هافبک گسترش پیمان بابایی را در موقعیت تک به تک قرار داد؛ اما ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 24 : خسرو حیدری از سمت راست به داخل محوطه جریمه زد و به چپاروف پاس داد؛ اما ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 30 : سانتر چپاروف از روی سر چشمی عبور کرد و به اسماعیلی رسید؛ اما ضربه او با بیشترین اختلاف ممکن به بیرون رفت.

دقیقه 42 : سانتر چپاروف از روی نقطه کرنر با ضربه سر روزبه چشمی همراه شد؛ اما با بدشناسی توپ به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 46 : سانتر زکی پور با ضربه سر اسماعیلی همراه شد؛ اما توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 47 : سانتر زکی پور به ضربه سر قربانی در محوطه 6 قدم به جابر انصاری رسید؛ اما ضربه او با عکس العمل دخسوس دفع شد.

دقیقه 52 : سانتر بی نقص چپاروف از سمت چپ با ضربه جابر انصاری همراه شد؛ اما توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 54 : با اشتباه عجیب مدافعان گسترش فولاد توپ به اسماعیلی رسید، او توپ را به قربانی داد؛ اما این بازیکن به شکلی عجیب دوباره ترجیح داد توپ را به اسماعیلی بدهد و این موقعیت بسیار خوب از دست رفت.
دقیقه 59 : پاسکاری خوب بازیکنان گسترش در نهایت به اسماعیل فرهادی رسید؛ اما ضربه او با برخورد به مدافعان استقلال به کرنر رفت.

دقیقه 65 : حرکت تکنیکی اسماعیلی با ضربه او همراه شد؛ اما دخسوس با عکس العمل خوب توپ را دفع کرد.

دقیقه 72 : ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 79 : اشتباه عجیب مدافعان استقلال باعث شد توپ در موقعیت عالی به نریمان جهان برسد و او شوتش را با بی دقتی به بالای دروازه زد.

 

اتفاق ویژه:

 

استقلال برای اولین بار در این فصل رتبه اش در جدول رده بندی یک رقمی شد. همچنین این تیم با یک گل خورده در 5 بازی آمار فوق العاده ای در کارهای دفاعی به ثبت رسانده است.

 

حواشی

 

* با تصمیم شفر آرمین سهرابیان از لیست 18 نفره استقلال برای بازی با گسترش فولاد خط خورد.

*درحالی که بازی چند ثانیه ای است آغاز شده است، شفر سمت نیمکت گسترش رفت و با فیروز کریمی به خوش و بش پرداخت.

*میرشاد ماجدی، جواد قراب و هوشنگ نصیرزاده در استادیوم آزادی حضور دارند و این بازی را از نزدیک تماشا می کنند.

*همچنین مارکار آقاجانیان و اوسیانو 2 دستیار کارلوس کی روش هم در آزادی حضور دارند و بازی را از نزدیک تماشا می کنند.

*جیری ساناک و ساشا شفر با حضور در جایگاه ویژه استادیوم آزادی این بازی را از نزدیک تماشا می کنند.

*بعد از اشتباه عجیب قربانی در دقیقه 54 شفر از عصبانیت به داخل زمین رفت.