سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

پیکان با گذشت 9 هفته از آغاز لیگ‌برتر تنها تیمی است موفق شده پرسپولیس را شکست دهد، مجید صالح راهکارهایی برای شکست این تیم به استقلالی‌ها ارائه کرد که در ادامه آن را می‌خوانید. 

حفظ ساختار دفاعی برگه برنده آبی‌ها وقتی می‌خواهید برابر پرسپولیس موفق شوید حتما باید ساختار دفاعی محکمی داشته باشید و آن ساختار را تا پایان بازی حفظ کنید. پرسپولیس تیمی است که اگر یک لحظه در کارهای دفاعی تمرکز خود را از دست بدهی حتما به شما ضربه می‌زند چراکه خط هافبک تهاجمی و مهاجمان بسیار قدرتمندی دارد. منظور من از ساختار دفاعی 4 بازیکن خط دفاع نیستند بلکه کل تیم در دفاع کردن باید موفق عمل کنند. 
توپ را راحت از دست ندهید

مقابل پرسپولیس اگر توپ را از دست بدهید و خیلی سریع توپ را پس نگیرید حتما آنها روی دروازه شما خطر ایجاد می‌کنند. راز موفقیت برابر پرسپولیس توپ‌گیری است چراکه اگر این کار خیلی سریع انجام نشود ساختار تهاجمی این تیم شکل می‌گیرد و خیلی راحت به شما ضربه می‌زند.
اول نباید گل بخوریم نکته‌ای که استقلالی‌ها باید در بازی روز پنجشنبه آن را رعایت کنند این است که اول نباید برابر این تیم گل بخورید و همانطور که گفتم تمام تمرکز باید روی این موضوع باشد که ساختار دفاعی به هم نخورد. البته ما در پیکان باتوجه به موجودی‌مان با این سیاست جلو رفتیم و شاید این روش برای بازی استقلال فرق کند چراکه این تیم هم مثل پرسپولیس مهره‌های بسیار خوبی دارد.
برنامه برای هر 30 دقیقه بازی از نظر من استقلال اگر می‌خواهد برابر پرسپولیس موفق باشد باید برای 30 دقیقه اول، دوم و سوم بازی برنامه داشته باشد. به عنوان مثال می‌شود در 30 دقیقه اول به دفاع ـ ضدحمله فکر کرد، 30 دقیقه دوم به حمله ـ دفاع و البته استفاده از ضربات ایستگاهی که می‌تواند برای شکست این تیم کاملا مثمرثمر باشد. البته شوت‌های از راه دور هم می‌تواند به این تیم در راه شکست به پرسپولیس کمک کند.
ضعف پرسپولیس چیست؟ از نظر من نقطه‌ای که پرسپولیس در آن آسیب‌پذیر است و این در بازی‌های گذشته مشخص شده ضدحمله است که من فکر می‌کنم از این راه استقلال می‌تواند به حریف روز پنجشنبه‌اش ضربه بزند. البته یک شرط وجود دارد و آن هم اینکه وقتی توپ در موقعیت ضدحمله است بازیکنان باید خیلی سریع توپ را به گردش دربیاورند چراکه این تیم هافبک دفاعی‌های خوبی دارد که اگر تعللی کنید توپ را از شما می گیرند و یک ضدحمله به نفع پرسپولیس تشکیل می‌دهند. 
بازیکنان سرعتی یا فیزیکی؟ من اگر جای سرمربی استقلال باشم در ترکیب تیمم هم از بازیکن سرعتی استفاده می‌کنم و هم فیزیکی. سرعتی برای شکستن ساختار دفاعی پرسپولیس و بازیکن فیزیکی برای برتری در جنگ‌های تن به تن میانه زمین. هر دو در طول بازی به درد استقلال می‌خورد و من فکر می‌کنم هر دو سبک بازیکن در استقلال وجود داشته باشند. 
چطور پرسپولیس را دفاع کنیم؟
مهمترین راه برای دفاع کردن پرسپولیس این است که توپ‌هایی که لو می‌دهید را زود از این تیم پس بگیرید. پرسپولیس تیمی است که هم در فوتبال مالکانه عملکرد خوبی دارد و هم با استفاده از بازیکنان سرعتی مثل علیپور، امیری و منشا در ضدحمله‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین برای زمانی که پرسپولیس توپ می‌دهد باید ساختار دفاعی خوبی داشته باشید و برای زمانی که می‌خواهد ضدحمله بزند لازم است سریع توپ لو داده شده از بازیکنان این تیم پس گرفته شود تا اجازه شکلگیری حمله به پرسپولیسی‌ها داده نشود.