سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

طارمی سه فصل موفق باپرسپولیس داشته و در این سه فصل به هر آنچه که خواسته رسیده. نقطه مشترک هر سه فصل طارمی و پرسپولیس، آقای گلی و تلاش برای ترانسفر به اروپا بوده است. حال 25 نکته از دوران بازیگری ستاره این روزهای فوتبال ایران را باهم مرور می کنیم.

 

1. مهدی طارمی 25 سال پیش در بوشهر به دنیا آمد.

 

2. به گفته خود مهدی، پدرش اولین مربی او بود که در رده های نونهالان و نوجوانان او را پرورش داد.

 

3. او فوتبال حرفه را با برق بوشهر آغاز کرد و پس از یک دهه بازی در 4 تیم بوشهری، راهی پرسپولیس شد.

 

4. طارمی پیش از پیوستن به پرسپولیس در لیگ آزادگان با ایرانجوان 12 گل زد و آقای گل این رقابت ها شد.

 

5. این بازیکن درباره پیشنهاد پرسپولیس گفته بود پس از پیشنهاد پرسپولیس وا رفتم! همچنین درخصوص تماس علی دایی هم گفته بود پس از تماس علی آقا داشتم بال در میاوردم!

 

6. طارمی اولین گلش با لباس پرسپولیس را در هفته سوم لیگ چهاردهم وارد دروازه ذوب آهن کرد.

 

7. جنجالی ترین گل او نیز هفت ماه پس از اولین گلش برای پرسپولیس بود. زمانی که در دیدار مقابل النصر و در حضور بیش از 100 هزار هوادار با پنالتی چیپ گلزنی کرد و به تلافی حرکت عربستانی ها خوشحالی جنجالی انجام داد.

 

8. طارمی در همان فصل با 7 گل آقای گل سرخ ها در لیگ چهاردهم شد.

 

9. پس از پایان این فصل، پیشنهادات مختلف از تیم های عربی به دست او رسید که جدی‌ترینشان القادسیه کویت بود اما او در نهایت قراردادش را یک فصل با پرسپولیس تمدید کرد.

 

10. او هفته اول لیگ پانزدهم را محروم بود اما از هفته دوم گلزنی را با استقلال خوزستان و سپاهان آغاز کرد. البته پرسپولیس در آن روزها نتایج مناسبی نمی‌گرفت.

 

11. طارمی تا هفته 25اُم 14 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و در هفته بیست و ششم مقابل استقلال دبل کرد و 16 گله شد.

 

12. دبل مقابل رقیب سنتی، پیروزی چهارتایی در دربی و صعود به صدر جدول آخرین خاطره خوش طارمی و پرسپولیس در لیگ پانزدهم بود. پس از این بازی طارمی، مهاجم همیشگی نشد و قهرمانی هم برای پرسپولیس از دست رفت و برخی دلیل افت طارمی را پیشنهادات تیم های خارجی پس از دربی عنوان کردند.

 

13. مهاجم جنوبی سرخپوشان در پایان فصل قصد رفتن داشت و هواداران هم با این موضوع کنار آمده بودند. لگانس اسپانیا مقصد طارمی عنوان می‌شد اما برخی دیدارها با هوادار متمول، طارمی و پرسپولیس را به تمدید دوباره قرارداد نزدیک کرد.

 

14. طارمی به باشگاه پرسپولیس رفت و با طاهری دیدار هم کرد. برخی رسانه ها نیز خبر از توافق برای تمدید دادند اما آقای گل در تصمیمی عجیب به ریزه اسپور پیوست و همه را غافلگیر کرد!

 

15. این انتقال هواداران پرشمار پرسپولیس را خشمگین کرد و طارمی و رضاییان در فضای مجازی رفتار تندی با آن ها داشتند. اقدام جالب آن ها، آنفالوکردن این دو بازیکن بود و آن ها که انتظار چنین رفتاری را نداشتند، از همان شب به فکر بازگشت افتادند.

 

16. طارمی زودتر از رضاییان و با نظر مساعد برانکو به پرسپولیس برگشت. سال پیش در چنین روزهایی او اولین تمرین خود با پرسپولیس را انجام داد و با بخشش دوستداران تیم، او بار دیگر صاحب پیراهن شماره 9 شد. مدیران باشگاه از پشیمانی او بهترین استفاده را کرده و با این بازیکن قراردادی دو ساله امضا کردند.

 

17. با توجه به کمبود مهاجم، برانکو طارمی را به ترکیب اصلی آورد و او هم با گلزنی، پاسخ اعتماد سرمربی را داد.

 

18. مهاجم 25 ساله فوتبال کشورمان، فصل رویایی را با پرسپولیس آغاز و سپری کرد و گهگاه خبر پیشنهادهای اروپایی‌اش در رسانه ها منتشر می‌شد اما این بار با توجه به قرارداد دوساله، هواداران نگران جدایی ستاره تیمشان نبودند.

 

19. طارمی در لیگ 18 گل زد و در آسیا هم با 7 گل جزو گلزنان برتر این رقابت ها بود. درخشش او با پیراهن تیم ملی، سبب شد تا فصل 95-96 بهترین فصل او باشد.

 

20. پایان لیگ با شایعات جدایی طارمی همراه بود. شایعاتی که هر روز پررنگ تر از قبل می‌شدند و این بازیکن نیز تقلای عجیبی برای جدایی می‌کرد!

 

21. رقم تعیین شده توسط باشگاه پرسپولیس برای جدایی آقای گل، سنگ بزرگی در راه این انتقال بود. هیچ باشگاهی حاضر به پرداخت 1 میلیون دلار برای جدایی طارمی نبود.

 

22. در ابتدا عنوان می‌شد طارمی از دورتموند، اورتون و... پیشنهاد دارد اما در نهایت تنها مشتری جدی او پانیونیوس یونان بود.

 

23. سرانجام طارمی به اروپا رفت اما نه برای بازی بلکه برای حضور در تمرینات پرسپولیس در اوکراین. حالا او در سال منتهی به جام جهانی کار بسیار سختی دارد.

 

24. اهداف پیش روی او در فصل جدید، هت تریک در آقای گلی، عنوان مرد سال آسیا و حضور در جام جهانی خواهد بود.

 

25. پس از سه فصل موفق در طول فصل و پرحاشیه در فصل نقل و انتقالات، می‌توان مطمئن بود که لیگ هفدهم آخرین فصل حضور طارمی در پرسپولیس خواهد بود؛ اما او نشان داده به شدت غیرقابل پیش بینی است و هر احتمالی درخصوص آینده اش وجود دارد.