سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

این روزها دو ستاره استقلال و پرسپولیس بیشترین توجه ها را به خود جلب کرده اند و خیلی ها دوست دارند بدانند ارزش کدامیک در بازار نقل و انتقالات بیشتر است.
به گزارش  خبرورزشی، بازیکن اول مهدی طارمی است، بازیکنی که آقای گلی لیگ برتر شد و البته در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم عنوان آقای گلی را به خود اختصاص داد. اما بازیکن بعدی کاوه رضایی است، بازیکنی که آقای پاس گل لیگ برتر شد و البته در لیگ قهرمانان آسیا هم تنها یک گل کمتر از طارمی زده است.

http://www.khabarvarzeshi.com/images/post/main/45604263.jpg
برای این که ببینیم کدامیک از این 2 بازیکن ارزش بالاتری دارند و شانس بیشتری برای حضور در فوتبال اروپا، مقایسه ای بین آمار مهدی طارمی و کاوه رضایی انجام دادیم.
طارمی، مرد همیشه در موقعیت
هرچند به طارمی بابت موقعیت هایی که در بازی شب گذشته از دست داد انتقاد می شود چرا که او شب گذشته 3 موقعیت گل عالی را از دست داد اما فراموش نکنید این بازیکن همیشه در موقعیت گل است. این بازیکن شب گذشته 4 بار در موقعیت گلرنی قرار گرفت که 2 شوت آن به سمت دروازه بود که البته در این بین یک پنالتی هم خراب کرد. البته طارمی دقت پاس خوبی نداشت و آمار پاس صحیح 75 درصد را به ثبت رساند. طارمی در این بازی 2 بار هم توانست برای هم تیمی هایش موقعیت گل ایجاد کند.
 
کاوه، سلطان استفاده از فضاها
کاوه رضایی بدون تردید بهترین بازیکن است که می تواند در فضاها حرکت کند و برای خود و هم تیمی هایش موقعیت گل ایجاد کند. رضایی در طول بازی تنها 2 شوت به سمت دروازه زد که یک شوت در چارچوب بود که همان یک ضربه هم از روی نقطه پنالتی وارد دروازه العین شد. این نشان می دهد که کاوه فرصت طلب تر از طارمی است هرچند که رقیبش در گلزنی آمار بهتری دارد. کاوه رضایی در طول بازی 4 موقعیت گل برای هم تیمی هایش ایجاد کرده است و با دقت پاس بالای 80 درصد آمار بهتری نسبت به هم تای خود در پرسپولیس دارد.