سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

پس از اعلام نام 19 بازیکن حاضر در اردوی جدید تیم ملی، تعدادی از بهترین های لیگ برتر نتوانستند راهی به لیست جدید کی روش پیدا کنند. 10 بازیکنی که نتوانستند خود را به دیدار برابر قطر برساند را با هم مرور می کنیم. 

سروش رفیعی
شاید این بازیکن را می توان مطرح ترین نامی دانست که نتوانست خود را به تیم ملی برساند، بازیکنی که پیش از این و با وجود سرباز بودن در تیم ملی حضور می یافت هم در دوران حضور در تراکتورسازی و هم پس از پیوستن به پرسپولیسی ها توانست بازی های خوبی از خود به نمایش بگذارد؛ اما او نتوانست نظر کی روش را جلب کند تا پایان سال 95 را با ناکامی به پایان برساند. 


کاوه رضایی 
مهاجم استقلالی ها در طول رقابت های لیگ شانزدهم موفق شد بازی های خوبی به نمایش بگذارد، او با 7 گل و 6 پاس گل هم در گلزنی و هم در گلسازی موفق بود و توانست در دیدارهای فراوانی برای آبی پوشان امتیاز بگیرد، رضایی پیش از این نیز توسط کی روش به تیم ملی دعوت شده و برای این تیم به میدان رفته است. 


محمد ایرانپوریان 
مدافع راست تراکتوری ها که در اردوی پر حرف و حدیث امارات نیز یکی از بازیکنان تیم ملی بود نتوانست خود را به کی روش تحمیل کند، در حالی که رامین رضاییان تنها مدافع راست اردوی تیم ملی محسوب می شود و وریا غفوری نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند، ایرانپوریان نتوانست به حضور خود در تیم ملی ادامه دهد، او در طول رقابت های لیگ توانسته 6 بار برای تبریزی ها گلزنی و 6 بار گلسازی کند. 


حسن بیت سعید 
مهاجم گلزن استقلالی های خوزستان که پس از جدایی زهیوی تبدیل به مهاجم تعیین کننده این تیم محسوب می شود نیز می توانست نماینده خوزستانی ها در تیم ملی محسوب شود؛ اما این اتفاق هرگز نیفتاد. بیت سعید هم در لیگ قهرمانان و هم در لیگ برتر به خوبی برای تیمش گلزنی می کند و تاکنون توانسته با 9 گل در رده سوم بهترین گلزنان لیگ قرار بگیرد. 


محسن مسلمان
مسلمان یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در لیگ فعلی محسوب می شود. او که تاکنون موفق شده 7 بار با پاس های خود موجبات گلزنی تیمش را فراهم کند، در اغلب بازی های این تیم به عنوان مهره ای تعیین کننده در زمین حضور پیدا می کند. 


امید نورافکن 
هافبک جوان استقلالی ها این روزها بیشترین توجه را به خود اختصاص داده است. او که پس از آغاز بازی های دور برگشت به مرور توانست خود را به ترکیب اصلی این تیم برساند، اکنون به عنوان یکی از مهره های مهم این تیم به همراه امید ابراهیمی در میانه میدان قرار می گیرد. 


داریوش شجاعیان 
هافبک گسترشی ها یکی از پایه های اصلی اردوهای مختلف تیم ملی در دو سال اخیر محسوب می شد؛ اما به ناگاه برای دیدار با قطر به تیم ملی دعوت نشد، او که در بازی های اخیر گسترشی ها نیز به خوبی توانست بازی کند، از نکات تعجب برانگیز لیست کی روش محسوب می شود. 


علی اصغر عاشوری

هافبک جوان استقلالی های خوزستان در بازی های این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان توانسته بازی های موثری از خود به نمایش بگذارد، عاشوری که هم در پست هافبک دفاعی و هم نفوذی به میدان رفته، پیش از این نیز یک بار خود را به اردوی تیم ملی رسانده بود.


سعید آقایی 
مدافع چپ تراکتوری ها که پیش از این و با وجود مصدومیت نیز به تیم ملی دعوت می شد، این بار از لیست کی روش جا افتاد، آقایی که به عنوان یکی از بازیکنان خوب تراکتورسازی در لیگ برتر به میدان رفته، پس از مصدومیت نیز توانست خود را به سرعت به شرایط بازی بازگرداند. 


کمال کامیابی نیا 
هافبک دفاعی پرسپولیسی ها شاید تنها دلیل دوری خود از تیم ملی را در سه جلسه محرومیت خود ببیند، محرومیت بدموقعی که در نهایت ضربه خود را به این بازیکن زد. کمال نیز در سال های اخیر بارها توسط کی روش به تیم ملی شد و برای این تیم به میدان رفت. 


فرشید اسماعیلی 
هافبک جوان استقلالی ها که توانست دربی فوق العاده ای را پشت سر بگذارد، نیز در نام های احتمالی حاضر در تیم ملی حضور داشت؛ اما در نهایت موفق نشد لباس این تیم را بر تن خود ببیند، او یکی از جوان های استقلالی است که در بازی های اخیر این تیم درخشیده و توانسته مثمرثمر واقع شود.



نکته پایانی
البته اصلا بعید نیست سرمربی تیم ملی تا یکی، دو روز پس از اعلام لیست، از نام های دیگری نیز رونمایی کند؛ اتفاقی که تقریبا در اغلب اعلان ها افتاد و یکی از خصوصیات سرمربی تیم ملی محسوب می شود. پرده برداری از نام چند بازیکن، ساعاتی پس از اعلام لیست اصلی تیم ملی.