سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

فولاد خوزستان پنجشنبه این هفته باید در ورزشگاه غدیر میزبان استقلال باشد. این در حالی است که هر دو تیم وضعیت بسیار خوبی در هفته های اخیر پیدا کرده اند و به دنبال برد در این بازی هستند و مطمئنا هواداران بازی حساس و زیبایی را می بینند.

جدال بختیار رحمانی، آرش افشین، کاوه رضایی و لئاندرو پادوانی برابر تیم سابق خود بسیار جالب توجه خواهد بود. وضعیت هرکدام را در فولاد بررسی می کنیم:

بختیار رحمانی/ از تقابل با رائول تا قهرمانی در لیگ

بختیار رحمانی متولد (سر پل ذهاب)1370 که البته خودش در برنامه 90 گفت که شناسنامه اش دو سال کوچک تر است. رحمانی البته در کنار فوتبال صدای خوبی نیز دارد که این صدا باعث شده بختیار کلیپ هم بیرون بدهد.
بختیار رحمانی از آن دسته بازیکنانی است که با وجود اینکه از فولاد رفته اما هنوز محبوبیت خاصی در بین هواداران دارد و ساخته آکادمی فولاد است.
بختیار از لیگ هشتم برای فولاد به میدان رفت و در لیگ های بعد آهسته آهسته مهره تاثیرگزار فولادی ها شد. او در لیگ دوازدهم و با آمدن حسین فرکی به عنوان کاپیتان فولادی ها انتخاب شد و با این انتخاب و بازی های فوق العاده اش در میانه میدان، محبوب دل هواداران شد.
البته در این بین صحبت هایی از رفتن بختیار به فوتبال اروپا (از جمله اشتوتگارت آلمان) شد که البته به وقوع نپیوست. بختیار در لیگ دوازدهم موفق شد با فولاد به مسابقات آسیایی برود.
وی علاقه فوق العاده ای به رئال مادرید دارد و با فولاد برابر رائول، کاپیتان افسانه ای رئال، قرار گرفت. رائول در تیم السد قطر همگروه فولاد عضو بود.
بختیار در لیگ سیزدهم موفق شد با فولاد قهرمان ایران شود و جام را بالای سر ببرد. ماجرای کارت های سربازی، بختیار را مجبور کرد از فولاد برود و بعد از یک فصل خانه نشینی، لیگ پانزدهم را در تراکتورسازی بگذراند. بختیار رحمانی که شاه ماهی نقل و انتقالات لقب گرفته بود، در ابتدای فصل به استقلال رفت.
حال بختیار باید باز هم در غدیر به میدان برود و به مصاف فولادی ها برود. کاپیتان به خانه باز می گردد و مطمئنا مورد استقبال فولادی ها قرار می گیرد. هوادارانی که قدر تلاش های بختیار را می دانند.

آرش افشین / لیل نشد، برگشت به استقلال!

افشین متولد سال 67 در ابوذر رامهرمز  است و در تیم های بنیاد رامهرمز و فرهنگ و شهرداری رامهرمز عضویت داشت. وی چنان درخشید که چشم مربیان جوانان استقلال را گرفت و به تیم استقلال تهران پیوست. پس از یک سال حضور در تهران به خوزستان برگشت و راهی تیم قرمزپوش اهوازی شد. افشین سومین گلزن تاریخ باشگاه فولاد است.
از بازی های خاطره انگیز افشین که وی را به فوتبال ایران شناساند، بازی برابر امارات در جام ملت های آسیا 2011 بود که در شب تولدش توانست بازی قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد. یک گل به ثمر رساند و چند دقیقه بعد هم اخراج شد. او با زدن این گل پس از کریم انصاری فرد، جوانترین گلزن در تاریخ جام ملت های آسیا نام گرفت. آرش افشین برای تیم امید 15 بازی انجام داده و موفق به زدن 5 گل شده؛ همچنین برای تیم بزرگسالان ایران 5 بازی کرده و یک گل به ثمر رسانده است.

یکی از نمایش های جذاب افشین در تیم فولاد، در بازی با پیکان قزوین اتفاق افتاد که در آن بازی افشین 4 گل به ثمر رساند و نقشی اساسی در شش تایی کردن پیکان داشت.
افشین البته در قهرمانی فولاد در لیگ سیزدهم  تاثیر بسزایی داشت. گل او در ثانیه های آخر به پرسپولیس هنوز هم برای فولادی ها شیرین است، گلی که پرسپولیسی ها معتقدند خطا بوده است. افشین لیگ چهاردهم را به دلیل کارت های پایان خدمت از دست داد و در ابتدای لیگ پانزدهم به ملوان آمد.
آرش همان بازی اول برای قوهای انزلی گل زد و البته بدشانسی ول کن آرش نبود. هنوز نیم فصل تمام نشده آرش افشین مصدوم شد و بقیه بازی ها را از دست داد. افشین ابتدای این فصل و در حالیکه شنیده می شد راهی فولاد می شود، سر از استقلال در آورد؛ اما هنوز نتوانسته فرصت کافی از منصوریان بگیرد.
آرش افشین البته می توانست اولین بازیکن ایرانی شاغل در لوشامپیونه شود؛ اما حضور او در تمرینات لیل با بدشانسی به سرانجام نرسید. افشین از آن دسته مهاجمینی بود که نتوانسته تا کنون به حقش در فوتبال برسد. شاید اگر پشتکاری علی دایی وار داشت، اکنون او را در اروپا می دیدیم.

کاوه رضایی/  از نیمکت فولاد تا ستاره استقلال

رضایی از بازیکنان آکادمی فولاد بود، خیلی زود نظر مجید جلالی را به خود جلب کرد و در سن 17 سالگی برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت. او خیلی زود موفق شد به تیم ملی جوانان راه یابد. در لیگ های نهم و دهم با حضور مهاجمانی مانند غلامرضا رضایی، آرش افشین و رضا نوروزی در فولاد، اغلب نیمکت سهم کاوه رضایی بود. در فصل بعد هم بازی زیادی به او نرسید؛ در این فصل رضایی یک مصدومیت طولانی را سپری می‌کرد. در سال‌های حضور این بازیکن در فولاد، جلالی چندین بار او را در پست هافبک چپ به‌کار گرفت.
کاوه پس از فولاد در تیم های سایپا و ذوب آهن بازی کرد و در ابتدای این فصل راهی استقلال شد و بازی بسیار خوبی تا کنون برای آبی پوشان انجام داده است. می توان گفت او بهترین خرید این فصل آبی ها تا کنون بوده است. 3 گل زده و 2 پاس گل برای تیم منصوریان داده است. حال او باید برابر تیم سابقش قرار بگیرد.

لئاندرو پادوانی سلین

البته علاوه بر این سه بازیکن، لئاندرو پادوانی نیز سابقه حضور در فولاد را دارد. پادوانی در لیگ دوازدهم همراه با پادوانی به فولاد آمد و در اواخر فصل به قطر رفت. او نیم فصل دوم لیگ چهاردهم به فولاد بازگشت و در جشن قهرمانی همراه فولادی ها بود. حضور او در این بازی نیز جذاب است. پادوانی برای فولادی ها سه گل به ثمر رساند.