سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 استقلالی ها که در لیگ شانزدهم تاکنون به پیروزی دست نیافتند در برابر پرسپولیسی ها نیز نتوانستند اولین سه امتیاز خود را کسب کنند. آنها در دربی تهران نیز درخشان ظاهر نشدند و می توان گفت بازیکنان دفاعی این تیم در بین سایر بازیکنان به امتیاز بیشتری رسیدند.


تیم آنالیز ورزش سه به بررسی عملکرد تک تک بازیکنان استقلال پیوسته است و به آنها از 10 امتیاز نمره داده است:


مهدی رحمتی (6 از 10)


کاپیتان آبی پوشان را می توان اصلی ترین مهره این تیم در بازی بزرگ پایتخت دانست، رحمتی که سابقه حضور در بازی های مختلف را در کارنامه خود دارد در دربی هشتاد و سوم توانست به اولین کلین شیت خود در لیگ شانزدهم دست پیدا کند. با این حال رحمتی که یک بار در موقعیت آفساید دروازه خود را باز شده دید به مانند قبل نتوانست برای تیمش به عنوان یک ستاره ظاهر شود.


رابسون جانواریو (7.5 از 10)


مدافع برزیلی استقلالی ها را می توان بهترین بازیکن این تیم در دربی هشتاد و سوم دانست، رابسون که اولین بازی خود را در دربی انجام می داد در انجام عملکرد خود موفق نشان داد و توانست مهاجمان روبروی خود را به خوبی خنثی کند، او در صحنه های مختلف جا نماند و توانست در حد انتظار ظاهر شود.


مجید حسینی (7 از 10)


مدافع جوان آبی ها که در بازی قبلی برای اولین بار به میدان فراخوانده شد در این بازی توانست بالاتر از حد انتظار ظاهر شود، حسینی جوان اسیر جو ورزشگاه نشد و از اضافه کاری جلوگیری کرد تا مختصر و مفید تنها به انجام بازی خود بپردازد. حسینی در تعقیب بازیکنان پیش رو نیز موفق بود و علیرغم تجربه کم در بازی برای استقلال، در این میدان بازیکنی پخته نشان داد.


هرائر مگویان (5 از 10)


مدافع ارمنستانی استقلالی ها برای چندمین بار در این فصل در پست غیرتخصصی خود به میدان رفت، او که یک مدافع میانی است در بازی برابر پرسپولیس هم در پست مدافع چپ به میدان رفت و طبیعتا نتوانست به مانند همیشه ظاهر شود، هرچند مگویان اشتباه عجیب و غریبی نداشت اما نتوانست شرایط مناسبی هم برای تیمش ایجاد کند، با توجه به عبورهای مختلف پرسپولیسی ها از این جناح شاید با کمی اغماض بتوان به مدافع ارمنی آبی ها نمره قبولی ناپلئونی داد.


وریا غفوری (3 از 10)


مدافع راست استقلالی ها در ادامه بازی های خود در لیگ شانزدهم در دربی هم نتوانست موفق باشد، مدافع ملی پوش استقلالی ها در این بازی نتوانست زوج موفقی با خسرو تشکیل بدهد و عملا نشان داد هنوز از دوران اوج خود به دور است، نفوذها و ارسال های مختلف غفوری با اشتباهات زیادی همراه بود و او جز یک نفوذ یک تنه به محوطه جریمه حریف کار خاصی در فاز تهاجمی نکرد.


فرشید باقری(4 از 10)


هافک دفاعی فصل گذشته صبا در بازی امروز بهترین سانتر بازی را برای تیمش انجام داد. باقری که امسال با قیمتی گزاف به استقلال پیوسته هنوز در حد این رقم بازی نکرده. او امروز هم نمایشی معمولی و کاملا متوسطی داشت و صحنه خاصی جز همان سانتر از او به خاطر نمی‌آوریم.


امید ابراهیمی(4 از 10)


واقعا از امید ابراهیمی خیلی بیشتر از این‌ها توقع داریم. هواداران استقلال که این هافبک دفاعی مازندرانی را دوست می‌دارند در انتظار نمایش‌های سطح بالاتر از او هستند؛ شبیه چیزی که او در دوران امیر قلعه‌نویی برای استقلال به نمایش می‌گذاشت. ابراهیمی امروز در حد یک هافبک ملی‌پوش طراح نشان نداد و نمره خوبی از بازی نگرفت.


فرشید اسماعیلی(5 از 10)


هافبک انرژیک استقلالی‌ها با بازی رو به جلو و البته پرخطا تاثیر خود را روی خط میانی پرسپولیس گذاشت. البته بهتر است از اسماعیلی در کارهای خلاقانه‌تری استفاده شود اما او در جنگ هم کم نیاورد. البته نمایش امروز او در حد بازی خوبش در هفته گذشته نبود.


خسرو حیدری(5 از 10)


ترفند برانکو ایوانکوویچ در استفاده از فرشاد احمدزاده در پست وینگر چپ جواب داد و قطع ارتباط بین خسرو و وریا باعث شد این هافبک خوش‌نقش استقلال کمتر فرصت سانتر پیدا کند. با این حال خسرو که مدافع سمجی مثل ربیع‌خواه را چسبیده به خود می‌دید، چند باری سانترهای روی دروازه پرسپولیس کرد که البته موثر نبود.


جابر انصاری (2 از 10)


ستاره دربی‌های فصل گذشته استقلال امروز یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود را برای آبی‌پوشان به نمایش گذاشت و کاملا بی‌اثر بازی کرد. تنها حرکت موثر جابر در نیمه اول روی نفوذی از سمت چپ بود که آن هم توسط سیدجلال حسینی مهار شد.


کاوه رضایی(5 از 10)

 

 

انتظار ما از کاوه رضایی خیلی بیشتر است اما مهاجم فصل گذشته ذوب آهن واقعا از سمت هافبک‌های استقلال تغذیه نمی‌شود. کاوه امروز تنها موقعیت‌های تیمش در دربی را خلق کرد که با کمی دقت می‌توانست موقعیت دوم را به گل برتری استقلال تبدیل کند. کاری که او موفق به انجامش نشد.