سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال


علیرضا بیرانوند: 5 از 10
علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در اولین تجربه حساس ملی نمایش قابل قبولی از خود ارائه کرد اگرچه یک اشتباه محاسباتی در دفع کرنر ارسالی از جناح چپ می‌توانست بهای سنگیی برای تیم ملی به همراه داشته باشد. کی‌روش، بیرانوند را با توجه به پرتاب‌های دست بلند به عنوان یک بازیساز از راه دور به علیرضا حقیقی ترجیح داد و او نیز با کلین شیتی که در این مسابقه داشت به اعتماد کی‌روش پاسخ داد.

 

 

 


احسان حاج‌صفی: 3 از 10
احسان حاج‌صفی، مدافع چپ تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل قطر یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های چند ساله خود را ارائه کرد که البته این مساله می‌تواند بی ربط به دوری دو، سه ماه او از مسابقات نباشد. حاج صفی که انتظار داشتیم ستاره ایران در این دیدار باشد به عنوان دفاع چپ در کارهای دفاعی توفیق قابل توجهی نداشت و البته در حمله هم هرگز آن احسانی نبود که انتظار داشتیم. با این حال احسان بخصوص در نیمه دوم یکی دو بار روی حمله‌ها نقش‌آفرینی قابل توجهی داشت و نشان داد که با گذشت زمان می‌تواند به همان بازیکن قابل اعتماد گذشته بشود.

 

 

 


پژمان منتظری: 8 از 10
پژمان منتظری مدافع وسط تیم ملی فوتبال ایران نمایشی بی‌نقص و فوق‌العاده را به اجرا درآورد. منتظری که 2 یا 3 بار با تکل‌ها و حضور به موقع خود موقعیت‌های مسلم را از قطری‌ها گرفت، در طول مسابقه با آرامش و حضور فوق العاده‌اش نشان داد که از چه کلاس متفاوتی در خط دفاعی بهره می برد. منتظری در این مسابقه یک اخطار هم گرفت که البته اگر آن تکل خطرناک را نمی‌زد احتمالا دروازه تیم ملی با خطر جدی مواجه می‌شد. 

 

 

 

 


سیدجلال حسینی: 6 از 10
سیدجلال حسینی مدافع وسط محکم تیم ملی فوتبال ایران مثل همیشه نمایش داد و پرتلاش و کم اشتباه بود. حسینی که تنها مشکلش عدم هماهنگی‌اش برای بازیسازی تیم است، با کنترل سباستین سوریا، هیدوس و سایر حمله‌وران قطر نشان داد که دوباره به فرم بازی ملی خود بازگشته و می‌توانیم روی او حساب کنیم.

 

 

 


رامین رضائیان: 3 از 10
مدافع راست ثابت تیم ملی در دیدار مقابل قطر به همان مشکلی دچار بود که احسان حاج صفی را آزار داد. رضائیان که مدت‌هاست در رقابت‌های باشگاهی حضور پیدا نکرده، در دیدار ایران مقابل قطر بیشتر توانایی خود را صرف دفاع از دروازه ایران کرد و در شرایطی که انتظار داشتیم حملات ایران را از سمت راست رهبری کند، در نفوذهای خود روی دروازه قطر گاه و بیگاه بیشتر چشم به داور داشت تا برخوردهای او با مدافع چپ قطر را خطا بگیرد. البته به نظر می‌رسد مشکل رضائیان هم با مشکل زمان قابل حل باشد، اما این دیدار برای او به هیچ وجه یک نقطه طلایی محسوب نمی‌شود.

 

 

 


آندرانیک تیموریان: 4 از 10
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل قطر با پاسی که برای علیرضا جهانبخش در دقایق پایانی فرستاد سطح کیفی نمایش خود در اولین دیدار ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را بالاتر برد. با این حال آنچه که او در این نمایش نشان داد در حد انتظارها نبود. البته آندو در 6 ماه گذشته در کمتر مسابقه‌ای به میدان رفته و همین مساله کار را برای او دشوار می‌کند. با این حال وی با توجه از تجربه خود بخصوص در توپ گیری‌ها در داخل زمین قطر موفق نشان داد. رهبر ایران در رقابت‌های جهانی، با توجه به انتظاری که از او داریم احتیاج به زمان بیشتری دارد.

 

 

 


سعید عزت‌اللهی: 6 از 10
سعید عزت اللهی به خصوص در نیمه اول از بازیکنان خوب ایران مقابل قطر بود. او در حرکات هجومی و دفاعی نقش خود را نسبتا خوب ایفا کرد. اما آنچه سعید عزت‌اللهی به آن نیاز دارد بازی ساده با ریسک کمتر است. او به عنوان هافبک دفاعی کمتر باید به فکر گلزنی و پاس‌ها باشد و باید بیشترین فکر خود را معطوف به بازیسازی از میانه میدان کند. عزت‌اللهی با توجه به انرژی و سطحی که از آن برخوردار است روزهای خوبی را در تیم ملی ایران خواهد داشت.

 

 

 


اشکان دژاگه: 5 از 10
انتظار ما از اشکان دژاگه بسیار بالاتر از چیزی است که در بازی قطر نمایش داد. او که به دلیل مصدومیت در اواسط نیمه دوم از زمین بیرون رفت، پیش از این اگرچه در دریبل ها و حرکات تکنیکی مقابل قطری ها موفق نشان داد اما اگر نمایش او را با اولین بازی ملی‌اش مقابل قطر مقایسه کنیم چندان جالب توجه نخواهد بود. این هافبک باتجربه و با کیفیت بخصوص در استارت‌های سرعتی و ارسال پاس‌های نهایی در حد و اندازه‌های خود نشان نداد.

 

 

 

 


علیرضا جهانبخش: 9 از 10

جهانبخش، انرژیک‌ترین و روبه جلوترین بازیکن 90 دقیقه ای تیم ملی بود که با گل تماشایی و فوق‌العاده‌اش باعث شد نمایش نه چندان خوب تیم ملی مقابل قطر به خوبی و با خوشی به پایان برسد. جهانبخش در طول مسابقه در بازیسازی، درگیری‌های نفر به نفر و حرکات هجومی کاملا موفق عمل کرد و در نهایت نیز با استارت و کنترل منحصر به فرد خود یک گل تماشایی را وارد دروازه قطر کرد. او که به دنبال یک فصل خوب در رقابت‌های فوتبال هلند به تیم‌ملی ایران پیوسته است نشان داد که در فرم بودن چه تاثیری در نمایش ملی‌پوشان می‌گذارد. 

 

 

 


مهدی طارمی: 2 از 10
وینگر چپ ایران در بازی مقابل قطر روز خوبی را پشت سر نگذاشت و با حرکات بی ثمر یکی، دو شیرجه بی دلیل و عدم درک متقابل با سردار آزمون باعث شد تا گلزنی تیم ملی ایران تا لحظات پایانی بازی به تاخیر بیفتد. طارمی که البته چندان در کوران رقابت‌های باشگاهی حضور نداشته و از آمادگی تیمش به دور است، در این بازی در پست غیرتخصصی مورد استفاده قرار گرفت که همین مساله روی نمایش او تاثیر گذاشت.

 

 

 


سردار آزمون: 5 از 10
دیدار ایران ـ قطر برای سردار آزمون هیجان‌انگیز مسابقه قابل قبولی محسوب نمی شود. اگرچه او بخصوص در نیمه دوم با یکی، دو حرکت انفرادی نشان داد که در چه سطحی از آمادگی بدنی و فنی قرار دارد. آزمون در دیدار مقابل قطر از عدم تغذیه مناسب توسط هافبک و وینگرها رنج بود و هرگز در موقعیت گلزنی قرار نگرفت و در نهایت مجبور به ترک زمین شد.

 

 

 

 


رضا قوچان‌نژاد: 10 از 10
رضا قوچان‌نژاد با استیل و فرم فوق العاده خود همواره کلاس بازی تیم ملی را بالاتر می‌برد. او در یکی، دو سال گذشته تحت تاثیر درخشش فوق تصور سردار آزمون بوده در دیدار ایران مقابل قطر نشان داد که به وقتش چه مهره قابل اتکایی است. قوچان‌نژاد در بدو ورود یک پاس خوب برای کریم انصاری فرد فرستاد و سپس با یک بغل پا از فاصله نزدیک گل پیروزی ایران را وارد دروازه قطر کرد. مسابقه دیروز برای گوچی که در هیرنفین به بازی مشغول است یکی از روزهای خوب ملی محسوب می‌شود.

 

 

 


کریم انصاری‌فرد: 8 از 10
کریم می توانست در بازی دیروز زننده اولین گل ایران باشد اگر تلاشش برای قطع کردن پاس ارسالی رضا قوچان‌نژاد با کمی خوش‌شانسی همراه بود. با این حال او از پا ننشست و پس از دقایقی با پرسی که روی مدافع حریف ایجاد کرد باعث پاس به عقب وی به دروازه بان و سپس اشتباه گلر قطری‌ها شد و این حرکتی بود که گل سرنوشت‌ساز رضا قوچان‌نژاد را به ارمغان آورد اگرچه کریم انصاری‌فرد قصد پاس دادن به گوچی را نداشت و دخالت مدافع قطر توپ را به زوج کریم در دقایق پایانی بازی رساند. با این صرف کنترل پاس دروازه بان قطر و ایجاد موقعیت کریم را صاحب نمره خوب در این بازی می کند. 

 

 

 


وحید امیری: 4 از 10
وحید امیری وینگر چپ پرسپولیس در این دیدار در نیمه دوم به زمین آمد و نمایش قابل توجهی نداشت. امیری که قبلا جز بازیکنان ثابت تیم ملی بوده باید به تلاش خود اضافه کند چراکه در حال حاضر مدعیان سرسختی جای ثابت او را تهدید می‌کنند.