سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

سه تیم پایتخت نشین، تا پایان بازی هشتم توانسته اند با به ثمر رساندن 14، 13 و 11 گل خود را به عنوان گلزن ترین تیم های حاضر در لیگ برتر دوره پانزدهم، در صدر تیم های دیگر قرار دهند.

استقلال؛ میانگین 1.75 گل در هربازی


آبی پوشان پایتخت با 14 گلی که در بازی های خود به ثمر رساندند توانسته اند با ثبت میانگین 1.75 گل به ازای هر دیدار، خود را به عنوان هجومی ترین تیم لیگ برتر مطرح کنند، آنها به غیر از بازی برابر ذوب آهن که گلی به ثمر نرساندند و دیدار مقابل پدیده که موفق به به ثمر رساندن یک گل شدند، در سایر بازی ها حداقل دو گل به ثمر رساندند. دیدار تیم های استقلال و راه آهن که به تساوی 3 بر 3 رسید، بیشترین تعداد گلی بود که این تیم در یک بازی به ثمر رساند.

امید ابراهیمی با 5 گل زده، به عنوان هافبک دفاعی این تیم، بهترین گلزن آبی هاست و سجاد شهباززاده با 3 گل، محسن کریمی با 2 گل و میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، آرش برهانی با 1 گل، باقی گلزن استقلالی ها در لیگ پانزدهم به شمار می روند.

سه گل استقلالی ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است و یک گل نیز در بازی برابر پدیده، توسط مدافع حریف به ثمر رسیده است.

راه آهن؛ میانگین 1.62 گل در هر بازی



راه آهنی ها که کارشان را در لیگ پانزدهم با به ثمر رساندن دو گل در مقابل فولاد آغاز کردند، با 13 گلی که در مجموع هشت بازی خود به ثمر رساندند توانستند متوسط 1.62 گل زده را به ازای هر بازی به نام خود ثبت کنند. اوج کار گلزنی راه آهنی ها در مقابل دو تیم آبی پوش استقلال تهران و اهواز بود، آنها در بازی با استقلال اهواز توانستند 5 بار دروازه حریف را باز کنند و در برابر آبی های تهران، 3 بار موفق به انجام این کار شدند.

مهرداد محمدی که پدیده بی چون و چرای لیگ پانزدهم بوده است تاکنون توانسته 6 بار دروازه حریفان را باز کند، امین منوچهری و بهادر عبدی با 2 گل و فرشاد فرجی، استرندوال، حسین کریمی با 1 گل بهترین گلزنان این تیم محسوب می شوند.

از بین گل های به ثمر رسیده توسط لوکوموتیورانان تنها یک گل از روی نقطه پنالتی و توسط استرندوال به ثمر رسید و باقی گل های این تیم در جریان بازی بوده است.

پرسپولیس؛ میانگین 1.37 گل در هر بازی


سرخ پوشان پایتخت که در جدول رده بندی لیگ پانزدهم از اوضاع مناسبی برخوردار نیستند در زمینه بازی هجومی و گل های زده در وضعیت خوبی به سر می برند و در مجموع 8 بازی خود توانستند 11 بار دروازه حریفان را باز کنند و معدل 1.37 گل زده را به ازای هر بازی به نام خود ثبت کنند. البته نکته جالب در مورد سرخ پوشان سه پنالتی از دست رفته آنهاست، چرا که اگر آنها نیز به گل تبدیل می شد این تیم نیز مانند همتایان آبی پوش خود در صدر قرار بگیرند.

مهدی طارمی، با 6 گلی که توانست وارد دروازه حریفان کند نام خود را به عنوان بهترین گلزن سرخ پوشان و البته به عنوان آقای گل لیگ(مشترکا با محمدی) مطرح کند. امید عالیشاه با 2 گل و علی علیپور، جری بنگستون و کاپیتان فقید این تیم، مرحوم هادی نوروزی نیز با 1 گل، همه گلزنان سرخ پوش لیگ پانزدهم هستند.

پرسپولیسی ها از این تعداد گل های به ثمر رسیده، 2 گل را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده اند.

استقلال اهواز، سیاه جامگان، فولاد؛ کم اثرترین تیم های لیگ

سه تیم شهرستانی نیز در پایین ترین رده تیم های هجومی لیگ برتر قرار دارند و نکته جالب در این مورد اینکه دو تیم از این تعداد از تیم های اهوازی حاضر در لیگ برتر محسوب می شوند.

استقلالی های اهواز که کم ترین تعداد گل زده را با 2 گل در 7 بازی هستند میانگین 0.28 گل زده به ازای هر بازی را به نام خود ثبت کردند، پس از آنها سیاه جامگان است که از هر دو بازی یک بار موفق به گلزنی می شوند، آنها 4 گل در 8 بازی به ثمر رساندند و متوسط 0.5 زده به ازای هر بازی را به نام خود نوشتند و در آخر نیز باید گفت دیدن نام تیم فولاد خوزستان در رده سوم قعرنشین ها، عجیب ترین نکته این لیست است، فولادی تاکنون توانسته اند 5 بار دروازه حریفان را باز کنند و معدل 0.62 گل زده را به ازای هر بازی به نام خود ثبت کنند.


از حدود دو هفته پیش که نیروی هوایی ارتش روسیه طبق قرار، در قالب بازوی هوایی نیروهای ائتلاف چهارگانه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، عراق و سوریه در مبارزه با تروریست های تکفیری در منطقه وارد عمل شد، تاکنون تحلیل های متفاوتی پیرامون چرایی این اتفاق در محافل سیاسی و رسانه ای ارائه شده است.

در این باره نکات و شواهد میدانی موجود حکایت از آن دارد که روسیه بر اساس و محور یک سری راهبردهای از پیش تعیین شده، وارد این ائتلاف چهارگانه شده است.     

بر این اساس؛ مهمترین علل حضور روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریست ها را می توان در نکات ذیل خلاصه کرد:

1) موقعیت ژئوپلتیک و راهبردی «طرطوس» و «لاذقیه» برای روسیه

الف) بندر «طرطوس» واقع در استان طرطوس در دوران اتحاد جماهیر شوروی به پایگاهی برای کشتی‌ های روسی در دریای مدیترانه تبدیل شده بود. نیروی دریایی روسیه در شهر بندری طرطوس در شرق دریای مدیترانه پایگاهی دریایی را تا سال 2042 میلادی در اجاره  دارد و اگر این پایگاه را از دست بدهد، دریای مدیترانه به یک دریاچه‌ ی تحت کنترل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تبدیل می‌شود. از این رو شهر بندری طرطوس در روابط روسیه و سوریه دارای اهمیتی استراتژیک است.

ب) از سوی دیگر بندر طرطوس سال هاست که میزبان ناوگان نیروی دریایی ارتش سوریه است و هزاران نفر از اتباع این کشور در شهرک های ساحلی حاشیه محل استقرار ناوگان نظامی روسیه مشغول زندگی بوده و لذا حفاظت از آنان با وجاهت بین المللی روسیه نیز در ارتباط  است.

پ) اهمیت دریا برای تروریست ها: طرطوس در شرق دریای مدیترانه است و دریا برای تروریست ها، هم راهبردی و هم نمادین به شمار می آید. لذا هنگامی که «جبهه النصره» وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» از ترکیه به سوی شهر «کسب» (از شمالی‌ترین نقاط  کشور سوریه و در حومه استان استراتژیک لاذقیه) حرکت کرد، در عرض چند روز توانسته بود خود را به دریای مدیترانه برساند، که البته بعداً و در جریان یک عملیات از این منطقه به طرف شرق سوریه به عقب رانده شد. «جیش الفتح» نیز تمایل دارد تا بندر مهمی همچون لاذقیه یا طرطوس را به کنترل خود درآورد. البته بیشتر لاذقیه را ترجیح می دهند چرا که مسیر لاذقیه هموار تر از مسیر طرطوس است.

(تصویر شماره پنج)

ت) بیشتر جمعیت طرطوس و لاذقیه در غرب سوریه از حامیان دولت اسد هستند. استان  «لاذقیه» و بندر طرطوس واقع در شرق دریای مدیترانه،  قطب صنعت کشاورزی بوده و در زمانی که دولت سوریه تنگناهای اقتصادی ویژه ای را تجربه می کند، حمایت کشاورزان که غذای این دولت و مردم آن را می توانند تا میزان زیادی تأمین کنند، موقعیت راهبردی این منطقه را دو چندان مهم نموده است.

ث) همچنین، حزب الله لبنان با همکاری ارتش سوریه مرزهای لبنان در جنوب طرطوس را کنترل کرده و مانع هر گونه هماهنگیِ احتمالی میان تروریست ها در «طرابلس» و «عکار» لبنان با نفوذی های این دو منطقه می شوند. (تصویر شماره چهار)

ج) روسیه با تثبیت مواضع دمشق در امتداد مرزهای جنوبی ترکیه در سوریه می کوشد تا از رسیدن سیل تروریست ها به دریا جلوگیری کند. (تصویر شماره چهار)

چ) پایگاه دریایی روسیه در طرطوس تنها راه دریایی این کشور به آب های گرم است و هرگونه سهل انگاری روس ها در سوریه، این شاهراه را به روی آنان مسدود خواهد نمود.

ح) گسترش ناتو در شرق اروپا، حوزه بالتیک و دریای سیاه باعث شد تا آمریکا در عمل بخش غربی و جنوب غربی روسیه را تحت نظر گرفته و به انجام رزمایش ها و تمرین های نظامی و نیز استقرار تسلیحات ویژه در آن بپردازد. مسکو نیز برای توازن قدرتِ تحت نفوذ آمریکا در این منطقه، طرطوس و باالتعب دریای مدیترانه را برگزیده است.

(تصویر شماره شش)

2) تهدیدات مشترک روسیه و سوریه:

الف) خاورمیانه به مأمن تروریست های بین المللی تبدیل شده، لذا روسیه باید برای حفظ و تثبیت جایگاه خود در حوزه سنتی نفوذ اش به اقدامی مبادرت ورزد؛ نتیجتاً در موقعیت حساس کنونی که ممکن است تروریست ها خود را به لاذقیه و طرطوس نیز برسانند، روسیه با تحرک جدید خود اوضاع را به گونه ای در جهت منافع اش تغییر خواهد داد.

ب) آمریکا و اروپا سعی کردند تا با بحران آفرینی برای روسیه در مسأله شرق اوکراین، سوریه را در برابر اوکراین وجه المصالحه قرار دهند؛ اما روسیه با چندین دور نشست «نرماندی» توانست با توسل به زیرکی دیپلماتیک از بحران آفرینی که برایش ایجاد شده بود، آن هم موازی با حفظ جایگاه و موقعیت خود در منطقه و جهان از مهلکه بگریزد.

پ) سوریه پیشتر با کشیدن لوله انتقال گاز قطر از خاک این کشور به ترکیه و از آنجا به سمت اروپا مخالفت کرده بود؛ شاید به همین دلیل است که اروپا هنوز هم نیازمند منابع انرژی مسکو است. روسیه نیز اکنون با حملات هوایی خود به تروریست ها نه تنها این اقدام را جبران می کند، بلکه نقشه حذف خود در انتقال انرژی به اروپا را نیز خنثی می نماید.

ت) بخش قابل توجهی از تروریست هایی که در سوریه حضور دارند، دارای اصالت روسی بوده و یا از فدراسیون روسیه (چچن و قفقاز) به سوریه آمده اند و بازگشت آنان به سوی روسیه همان مخاطراتی را به همراه خواهد داشت که آمریکا چشم انتظار آن است. اگر روسیه بخواهد زمانیکه تروریست ها به سوی این کشور هجوم بردند با آن ها به مقابله بپردازد، بسیاری از زیرساخت ها و منابع درآمدی خود از قبیل صنعت توریسم را از دست خواهد داد؛ اما نابود کردن تروریست ها در کشوری که حوزه میدانی عملیات های تروریستی بوده و کانون توجه جهانیان نیز می باشد، برای این کشور معقول تر و مقرون به صرفه تر است. در این راستا می توان به مشارکت کشور چین در عملیات های روسیه نیز پی برد. چین قصد دارد تا علاوه بر توازن راهبردی با آمریکا و به موازات روسیه، «اویغوری» هایی که در شمال سوریه به تروریست هایی از قفقاز و چچن پیوسته اند را مورد حمله قرار دهد.

ث) در این میان گروه های تروریستی حاضر در سوریه تهدید می کنند که اگر موشک های زمین به هوای «استینگر» به این گروه برسد، سوریه را به افغانستانی دوم برای مسکو تبدیل خواهند کرد. این تهدیدها پوشالی هستند.

غیرنظامیان در افغانستان با اشغالگران ارتش سرخ شوروی سابق مخالف بودند و تمام همکاری های لازم اطلاعاتی و امنیتی را با نیروهای جهادی افغان داشتند.اما تنها پس از گذشت چند ساعت از حملات هوایی روس ها به «دیرالزور» یا «الرقه» و فرار داعش از برخی مناطق شرقی سوریه به طرف استان موصل در عراق، شهروندان سوری به شادی و سرور در سطح شهر پرداخته و نقاب سیاه داعش را اسقاط نمودند؛ گویا زندانیان آزاد شده اکنون می توانند به زندگی خود بپردازند. در این میان مردم این شهرها باتشکیل هسته های امنیتی خودجوش، اطلاعاتی را در زمینه مخفیگاه های تروریست ها در اختیار نیروهای ارتش سوریه قرار دادند. اگرچه این اطلاعات ماهیت سری دارند، اما منابع آگاه با توجه به تمرکز اطلاعات واصله مردمی در نقاطی مانند «جسرالشغور»، «ادلب» و یا فرودگاه هایی در «الرقه» و «دیرالزور» (که نقطه تلاقی سوریه با عراق و مسیر فرار داعش محسوب می شود)، هدف های بعدی یورش های برق آسای نظامیان سوری را مخفیگاه های تروریست ها در این نقاط می دانند.

(تصویر شماره هفت)

ج) همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، محور غربی-عبری-عربی تمایل داشت تا از بازگشت تروریست های متعلق به جغرافیایی منطقه ای روسیه و نا آرامی ها در این کشور سود ببرد؛ اما اکنون اوضاع به گونه ایست که خط حملات روسیه موجب می شود تا برخی از سران داعش در قالب کاروان هایی از آوارگان مهاجر به سوی مرزهای اروپا سرازیر شده و لذا با بهره گیری از تکنیک «مهندسی معکوس»، مسکو قادر خواهد بود تا تهدید مذکور برای ایجاد عملیات های تروریستی در اراضی خود را به سمت برخی از مصببان آن هدایت نماید.

3) راهبرد «هژمون ستیزی» روسیه

مداخله مشروع روسیه در سوریه نشان داد که راهبرد روس ها در قبال مناطق پر تنشی در جهان که سابقاً آمریکا یا ائتلاف ضد روسیه در آن به تعقیب منافع خود می پرداختند، تغییر کرده و مسکو دیگر تحمل سکوت و نظاره هژمون تک قطبی آمریکا در جهان را نخواهد داشت.

عصر پسا شوروی: به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در اواخر دهه هشتاد (مطابق با پیش بینی امام راحل ره)، آمریکا نظام بین المللی تک قطبی را در برابر دیدگان جهانیان قرار داد تا بتواند کشورهای مرعوب این هیمنه پوشالی را چپاول نماید. لذا جهان در شرایط آن زمان با موقعیتِ «حفظ و ارتقاء هژمون» آمریکا مواجه و فدراسیون روسیه نیز با هدف تثبیت اقتصاد، سیاست، امنیت و ... و در راستای حرکت خود برای تنش زدایی پیش رفت.

این اوضاع ادامه یافت تا به دنبال الحاق «کریمه» به روسیه، ایجاد بحران در شرق اوکراین و یورش های دیپلماتیک ائتلاف غربی در اعمال تحریم های یکجانبه و یا چندجانبه علیه این کشور، مسکو دریافت که ادامه انفعال در برابر هژمون گرایی آمریکا ممکن است موجودیت اش را نیز با مخاطره مواجه سازد.

در نتیجه در برابر راهبرد مذکور آمریکا، روسیه ناچار به تبیین راهبرد «هژمون گریزی» شد تا اگرچه در حال حاضر این رویه از خاورمیانه آغاز شده است، ولی در کوتاه مدت و میان مدت آن را به سایر نقاط جهان تسری دهد. در این راستا، پیش بینی می شود کشور روسیه پس از سوریه قصد دارد تا توازن راهبردی خود با واشنگتن را از مناطقی در جهان شروع کند که بیشترین احتمال موفقیت را داشته باشد. لذا همانطور که آمریکا از شرق اروپا و دریای سیاه (مناطقی که با روسیه هم مرز هستند) برای رقابت و تحت فشار قرار دادن مسکو استفاده کرد (تصویر شماره شش)، روسیه نیز در پس از اتمام مأموریتش در سوریه، همین راهبرد را از کشورهای آمریکای لاتین که از فرط هژمون گرایی واشنگتن به ستوه آمده اند، آغاز کرده و به سایر نقاط جهان گسترش دهد.

اکنون می توان در این سطح علل رخ داد واقعه 11 سپتامبر و جنگ های متعاقب آن در سال 2001 (افغانستان) و 2003 (عراق) را مکشوف نمود.

از سوی دیگر روسیه در تلاش است نشان دهد آنچه ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش در یک سال نتوانست به دست بیاورد به این علت بود که آن ها تنها بازی هدفمندی را برای بهره گیری سیاسی-امنیتی از آن داشتند. لذا افکار عمومی جهانیان درباره تکراری بودن همین بازی با طالبان و القاعده نیز هشیار شده و این امر روسیه را یک گام مهم به سوی هژمون گریزی پیش می برد.

نباید از یاد برد که پیشتر روسیه در جلسات شورای امنیت سازمان ملل علیه عراق و لیبی مورد فریب شیطان بزرگ قرار گرفت و اکنون نمی خواهد بی راهه ی دوباره رفته را مجدداً در جهت هژمون گرایی کاخ سفید بپیماید.

4) قدرت نمایی روسیه در عرصه نظامی

ارتش سوریه در میان کشورهای عربی از قدرت خوبی برخوردار بود، لیکن 4 سال مبارزه بی امان به طور طبیعی بخش قبل توجهی از توان آن را تحلیل برده ست.

از سوی دیگر، یک ارتش کلاسیک توانایی زیادی برای رویارویی با جنگ های درون شهری نداشته و در این راستا حتی برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال سرزمین خود از تروریست ها، با مواجهه با تک تیراندازها، نبردهای چریکی و یا کمین های نقطه ای با مشکلات زیادی مواجه شده و تلفات زیادی را خواهد داد.

از مخاطرات دیگری که ارتش سوریه را در جنگ های درون شهری با مشکل مهمی مواجه می سازد این است که اگر به اشتباه نقاط مسکونی و یا شهروندان را مورد هدف قرار دهد، ائتلاف شوم آماده است حتی پیش از مشخص شدن علل و عوامل این اشتباه، همانطور که در حمله شیمیایی 21 آگوست به منطقه غوطه در استان ریف دمشق اتفاق افتاد، واکنش های نظامی و بین المللی شدیدی را از خود نشان دهند. لذا دوراهی احتیاط در جنگ شهری در برابر تسریع حملات برق آسا برای امحاء تروریست ها، عزم روسیه را برای تبادل اطلاعات نظامی و امنیتی جزم نمود.

مسکو با اطلاع از این موارد، حدود 20 هواپیمای سوخو 24 و 25 که مخصوص حمله به اهداف زمینی است را در فرودگاه «باسل الاسد» واقع در لاذقیه مستقر نمود و به پشتیبانی تاکتیکی و عملیاتی مؤثری از میگ های نیروی هوایی روسیه که بیشتر مناسب درگیری های هوایی است، پرداخت.

می توان جمع بندی مطالب فوق را در هشیاری روسیه برای پیوستن به ائتلاف میان عراق، ایران و سوریه قلمداد کرد و اگرچه برخی معتقدند که مسکو پس از وارد آوردن ضرباتی بر پیکره تروریست ها در عراق و سوریه به برخی همکاری ها با آمریکا خواهد پرداخت، اما اقدامات نظامی مسکو نشان می دهد که هیچ کشوری نمی تواند در برابر دسیسه های آمریکا در جهان نظاره گر بوده و یا مواضع انفعالی در پیش گیرد.


باقیمانده رقابتهای مقدماتی یورو 2016 سه شنبه شب با انجام 9 دیدار پیگیری شد و 20 تیم راه یافته به دور نهایی یورو که به میزبانی فرانسه برگزار می شود، مشخص شدند.

تیم اول و دوم گروه های 9 گانه به اضافه بهترین تیم سوم که ترکیه است و فرانسه میزبان، 20 تیم این رقابتها را تشکیل می دهند.

تکلیف چهار تیم باقیمانده پس از رقابتهای پلی آف مشخص می شود. بدین ترتیب که هشت تیم مجارستان، اوکراین، نروژ، دانمارک، سوئد، جمهوری ایرلند، بوسنی و هرزگوین و اسلوونی پس از قرعه کشی به مصاف هم می‌روند و تیم‌های برنده به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

در بازی های سه شنبه شب این نتایج رقم خورد:

گروه A

* ترکیه 1 - ایسلند 0
* لتونی 0 - قزاقستان 1
* هلند 2 - جمهوری چک 3

گروه B

* ولز 2 - آندورا 0

* بلژیک 3 - رژیم صهیونیستی 1

* قبرس 2 - بوسنی 3

گروه H

* بلغارستان 2 - آذربایجان 0

* مالت صفر - کرواسی 1

* ایتالیا 2 - نروژ 1

نتایج جداول گروه های 9 گانه به شرح زیر است. تیم هایی که با آبی مشخص شده اند جواز حضور در یورو 2016 را کسب کرده اند و تیم هایی که با قرمز زیر آنها خط کشیده شده برگزار کننده دیداهای پلی آف خواهند بود. 

گروه A:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- جمهوری چک 10 7 1 2 22
2- ایسلند 10 6 2 2 20
3- ترکیه 10 5 3 2 18
4- هلند 10 4 1 5 13
5- قزاقستان 10 1 2 7 5
6- لتونی 10 - 5 5 5

گروه B:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- بلژیک 10 7 2 1 23
2- ولز 10 6 3 1 21
3- بوسنی 10 5 2 3 17
4- رژیم صهیونیستی 10 4 1 5 13
5- قبرس 10 4 - 6 12
6- آندورا 10 - - 10 -

گروه C:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- اسپانیا 10 9 - 1 27
2- اسلواکی 10 7 1 2 22
3- اوکراین 10 6 1 3 19
4- بلاروس 10 3 2 5 11
5- لوکزامبورگ 10 1 1 8 4
6- مقدونیه 10 1 1 8 4

گروه D:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- آلمان 10 7 1 2 22
2- لهستان 10 6 3 1 21
3- جمهوری ایرلند 10 5 3 2 18
4- اسکاتلند 10 4 3 3 15
5- گرجستان 10 3 - 7 9
6-جبل الطارق 10 - - 10 -

گروه E:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- انگلستان 10 10 - - 30
2- سوییس 10 7 - 3 21
3- اسلوونی 10 5 1 4 16
4- استونی 10 3 1 6 10
5- لیتوانی 10 3 1 6 10
6- سان مارینو 10 - 1 9 1

گروه F:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- ایرلند شمالی 10 6 3 1 21
2- رومانی 10 5 5 - 20
3- مجارستان 10 4 4 2 16
4- فنلاند 10 3 3 4 12
5- جزایر فارو 10 2 - 8 6
6- یونان 10 1 3 6 6

گروه G:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- اتریش 10 9 1 - 28
2- روسیه 10 6 2 2 20
3- سوئد 10 5 3 2 18
4- مونته نگرو 10 3 2 5 11
5- لبختن اشتاین 10 1 2 7 5
6- مولداوی 10 - 2 8 2

گروه H:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- ایتالیا 10 7 3 - 24
2- کرواسی 10 6 3 1 20
3- نروژ 10 6 1 3 19
4- بلغارستان 10 3 2 5 11
5- آذربایجان 10 1 3 6 6
6- مالت 10 - 2 8 2


گروه I:

نام تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1- پرتغال 8 7 - 1 21
2- آلبانی 8 4 2 2 14
3- دانمارک 8 3 3 2 12
4- صربستان 8 2 1 5 4
5- ارمنستان 8 - 2 6 2

این برنامه با تشویق شدید فردوسی پور توسط جوان آغاز شد و با حضور جناب خان در پارت سوم برنامه شکل دیگری به خود گرفت . متن حرفهای او را در برنامه خندوانه بخوانید:

http://otaghkhabar24.ir/sites/default/files/thumbnails/video/jenab-khan.jpg


مجری و گزارشگر محبوب صدا و سیما و برنامه نود درباره علایق خاص فوتبالی اش گفت: در منزل من زمان پخش فوتبال سه تلویزیون روشن است و به پخش فوتبال می پردازد و یک رادیو هم روشن است و مسلما هر کس بیاید دیوانه می شود.

خواب های فوتبالی

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/04/30/635730756845478998.jpg

فردوسی پور در مورد خواب های عجیبش نیز در این برنامه پرده برداشت و گفت: همه می دانند من لیورپولی هستم و یادم هست یک بازیکن فنلاندی در این تیم حضور داشت که همه گزارشگران او را "هیپیا" تلفظ می کردند و البته گزارشگران انگلیسی او را هوپیا؛ من از سفارت فنلاند درباره اسم او پرسیدم که تلفظ درست او را هوپیا گفتند. از آن پس من او را هوپیا تلفظ کردم و یک شب در خوابم آمد و گفت دستت درد نکند و تنها تو اسم مرا درست تلفظ می کنی!

او در ادامه برای اینکه علاقه ویژه خود به تیم لیورپول را عیان کند اعلام کرد بارها در خواب هایش خود را در سمت های مختلف مدیریت و فنی این تیم دیده است.

عادل فردوسی پور در این برنامه درباره خواب هایی که به بازی با ستارگان بزرگ دنیا ارتباط داشت نیز سخن گفت و گفت بعضی اوقات با توجه به چنین خواب هایی اصلا دوست ندارم بیدار شوم.

چرا از فردوسی پور در صدا و سیما حمایت می شود

http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2015/08/Jenab-khan-Amazing-ir-11.jpg

عادل فردوسی پور در برنامه خندوانه در اقدامی جالب درباره حمایت هایی که از او طی این مدت از او شده گفت: من طی این مدت بارها از سوی خیلی ها اذیت شدم. از رییس سازمان تربیت بدنی تا نمایندگان مجلس و ... و خیلی سختی کشیدم. او ادامه داد: اما مدیران سازمان از من حمایت کردند، چون خیلی سالم کار کردم از موقعیتی که داشتم استفاده هم نکردم چه برسد به اینکه بخواهم سواستفاده کنم. فردوسی پور در ادامه درباره سلامت کاری اش گفت: در یک برنامه پربیننده مسلما پیشنهادات اغوا کننده و بی شرمانه ای شده اما هیچ وقت حاضر نشدم از آن سواستفاده کنم چون احساس می کنم شان برنامه و شان خودم پایین می آید.

راز ماندگاری برنامه نود

http://up.khandevone.ir/view/372994/Photo%20Mr.%20Khan.png

مجری و تهیه کننده برنامه نود درباره راز ماندگاری برنامه اش طی این سال ها گفت: خیلی از برنامه ها طی این سال ها آمدند تا برنامه نود را به قول خودشان بزنند و جایگاهش را بگیرند. وی ادامه داد: خیلی از برنامه ها نیت شان خیر نبوده و می گفتند بیاییم نود را بزنیم. من شخصا آدم رقابت جویی هستم و از رقابت نمی ترسم. هرگز تلاش نمی کنم با شکل غیر اخلاقی رقیبم را از راه به در کنم. اینطور نیستم که تیم رسانه ای تشکیل دهم و نیت شان خیر نبوده است.

چطور می توان عادل را عصبانی کرد؟

http://up.king98.ir/view/507794/Photo%20Salafi%20Ahlam%20Nominated%20Mr.%20Khan.png

گزارشگر محبوب صدا و سیما در پاسخ به این سوال که آیا عصبانی می شود یا خیر گفت: اصولا خیلی کم عصبانی می شوم و در زندگی شخصی ام فردی آرام و ساکت هستم. وی ادامه داد: اما طی این سال ها بارها اتفاق افتاده که خیلی راحت تهمت مالی زده می شود و خیلی اذیت می شوم. وقتی یک سری آدم که به نظر می رسد مغرض هستند این حرف ها را می زنند عصبانی می شوم. نکته جالب توجه در مورد او این بود که اعلام کرد در زندگی شخصی اش خیلی ساکت است و کم حرف می زند، چیزی که در حین برنامه هایش اصلا دیده نمی شود!

وقتی فردوسی پور مسی را به کنسرت می برد

عادل فردوسی پور در بخشی از برنامه خندوانه درباره خاطرات دوران کودکی اش گفت: در خانواده مان برای انجام کارها و خصوصا ظرف شستن از بازی جذاب «سنگ، کاغذ، قیچی» استفاده می کردم و من معمولا با برنده شدن در این بازی از شستن ظرف ها فرار می کردم.
 
وی در ادامه درباره تنبلی اش برای گفتن جملات نکته جالبی را تعریف کرد و اعلام کرد برای اینکه کاری را بگویم معمولا از کلماتی اختصار استفاده می کردم به طور مثال برای اینکه بگویم چراغ را خاموش کن می گفتم: چ خ! وی برای در را ببند می گفتم: د ب! کولر را خاموش کن را با ک خ می گفتم و ... او در ادامه درباره استفاده از این رمز در برنامه اش نیز گفت: یک بار می خواستم به همکارانم بگویم که بیانیه کی روش را روی صفحه بگذارند و پیامک نوشتم: ب کی! مسوول این کار برایم پیامک نوشت: بیانیه کی (چه کسی) که برایش نوشتم: ب سی کیو (b c q، بیانیه کارلوس کی روش) که او نوشت بابا دیوانه ام کردی!

او در ادامه این برنامه درباره اشتباهاتی که معمولا در ارسال پیامک مرتکب می شود نیز پرده برداشت و گفت: من معمولا اس ام اس اشتباه می فرستم. یک بار یکی از خواننده های خیلی معروف به من پیامک داد که کنسرت من بیا. همزمان یک تورنمنت بود تا تیمی فوتبالی را انتخاب کنیم. چند اسم برای کسی که می خواست این تیم را راه بیندازد نوشتم که او قبول نکرد. نوشتم می خواهی برایت مسی را بیاورم که اشتباهی این پیامک برای خواننده ای که از من دعوت کرده بود فرستاده شد!

فردوسی پور در ادامه نیز اعلام کرد یک بار می خواسته به یکی از عوامل برنامه اش زنگ بزند تا کلیپ موردنظرش را سریعا آماده کند و اشتباها شماره داورزنی، رییس فدراسیون والیبال را گرفته و با عصبانیت از او خواسته تا کلیپ را به برنامه برساند.

درخواست فردوسی پور؛ کتاب بخوانید، جوک نفرستید

عادل فردوسی پور با انتقاد از اینکه مردم توجه و علاقه ای به خواندن کتاب از خود بروز نمی دهند گفت: واقعا برایم جای تعجب است که چرا مردم دیگر به کتاب خوانی علاقه ندارند و این برخلاف تمام کشورهای در حال توسعه است که از فرصتی در مترو و ... در حال خواندن کتاب هستند. ما متاسفانه بیشتر وقت خودمان را صرف حضور در فضای مجازی و فرستادن جوک به یکدیگر می کنیم که به نظرم عادت درستی نیست.

او در ادامه خاطره ای نیز تعریف کرد: ماکس پلانک، یکی از پروفسورهای آلمانی که جایزه نوبل را هم از آن خود کرده در تورهای شهرهای مختلف آلمان شرکت می کرد و کنفرانس می داد. یک روز راننده اش به او گفت خسته نمی شوی این همه در کنفرانس حاضر می شوی و حرف های تکرای می زنی. بگذار یک روز من جای تو کنفرانس بدهم چون تمام مطالب ات را حفظ شده ام. در این کنفرانس بعد از پایان صحبت های راننده ماکس پلانک یکی از اساتید دانشگاه سوالی از او می پرسد که او با زیرکی می گوید واقعا از شما تعجب می کنم که با اینکه استاد هستی این سوال را می پرسی و این سوال را حتی راننده من (ماکس پلانک) هم به خوبی بلد است جواب دهد و اینگونه با زیرکی از این ماجرا جان سالم به در می برد.

رمز موفقیت عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور در پاسخ به سوال رامبد جوان درباره اینکه رمز موفقیتش و راهکارش برای فرار از مشکلات چیست گفت: بیشتر در خلوت خودم سعی می کنم آرام باشم. دوستانی خوبی جدای از خانواده ام دارم و یکی از رموز موفقیت من این بود که دوستانم بدون چشمداشت مالی به من کمک فکری می کنند. مسائل ناراحت کننده خیلی زیاد است اما سعی می کنم زیاد فکر نکنم. وی ادامه داد: سعی می کنم فوتبال ببینم و به مشکلات فکر نکنم چون در زمان دو ساعتی که فوتبال نگاه می کنیم مشکلات را فراموش می کنیم و در همه جا اینطور است که در زمان فوتبال تماشاگران آن تمام مشکلات را فراموش می کنند.

گلایه یحیی گل محمدی از عادل فردوسی پور

 عادل فردوسی پور که گزارشگر دیدار نیمه نهایی جام ملت ها بین ایران و چین بود، بعد از هدر دادن پنالتی یحیی گل محمدی جمله ای جالب درباره آن گفت که باعث گلایه سرمربی حال حاضر ذوب آهن شد. فردوسی پور درباره آن خاطره گفت: تیم دوست داشتنی ای بود و بنده خدا یحیی گل محمدی ضربه اش را چیپ زد که من گفتم الان چه وقت چیپ زدن بود آقا یحیی. چندی پیش آقای گل محمدی مرا دید و با گلایه گفت هر کس مرا هر جا که می بیند می گوید این چه وقت چیپ زدن بود یحیی گل محمدی!

دوست دارم با سقوط هواپیما بمیرم

 عادل فردوسی پور در برنامه خندوانه گفت دوست دارد مرگش به وسیله سقوط هواپیما باشد. مجری برنامه نود درباره این آرزویش گفت: هیجان انگیز است. دوست ندارم مرگم زمانبر باشد. دوست دارم زمان کمی ببرد و حداقل یک دقیقه باشد. حداقل دوست دارم به صخره بخورم. او در ادامه این مساله را کمی هیجان انگیزتر کرد و گفت: دوست دارم در لحظه سقوط و مرگ عزیزانم در کنارم باشند. فردوسی پور البته در پاسخ به شخصیت جناب خان که اعلام کرد دوست دارد مایلی کهن و قلعه نویی نیز در کنارش باشد با زیرکی گفت: "بگذریم!" او در ادامه درباره خاطره اش از پرواز گفت: یک بار یک خانمی در کنارم بود که در لحظه آماده شدن هواپیما برای پرواز غش کرد. من بعدا که به هوش آمد از لذت سقوط با هواپیما و جذاب بودن مرگ اینگونه صحبت کردم که فرد دیگری به من اعتراض کرد که می شود اینطوری او را نصیحت نکنی! فردوسی پور در ادامه از رامبد جوان خواست در پروازی او را همراهی کند که با پاسخ منفی مجری برنامه خندوانه روبرو شد.

حامی اسپانسری ندارم و برآورد خودم را می گیرم

فردوسی پور درباره اسپانسر برنامه اش نیز اینطور توضیح داد: من پولی از اسپانسر نمی گیرم. کل برنامه نود را بانک سپه حامی شده و اینطور است که پول را به شبکه سه می دهد و چه یک پیامک بیاید و چه 10 میلیون چیزی به برنامه نود نمی رسد و با توجه به برآوردی که به شبکه داده ام پول می گیرم.

فوتبال یاد بگیر لامصب

در پایان حضور عادل فردوسی پور در برنامه خندوانه، جناب خان او را با جملات خداحافظ عادل و شاید خداحافظ خندوانه همراهی کرد که عادل با زیرکی و هوش خاص خودش به او گفت متوجه منظورش شده است.
رامبد جوان از فردوسی پور در این باره پرسید که او جواب داد من در پایان جام جهانی آلمان گفتم خداحافظ جام جهانی و شاید خداحافظ برانکو ایوانکوویچ.
فردوسی پور در ادامه انتقادی از رامبد جوان کرد و به او گفت: لامصب یک ذره اطلاعات فوتبالی ات را بالا ببر و از آن لذت ببر!

مرگ با هواپیما آسانتر از سقوط از موتور!

عادل فردوسی پور در بخشی از این گفتگوی جذاب درباره حضورش با موتور در گزارش ها گفت و اعلام کرد به دلیل ترافیک بارها مجبور شده خودرویش را به عابرین بسپارد و با موتور به سمت محل گزارش برود. او در ادامه خاطره ای در این باره تعریف کرد: یک روز سوار ترک موتورسوار شدم و از او خواستم مرا به گزارش بازی برساند. نمی دانم موتورش چه بود و می گفت آماده ای تک چرخ بزنم. واقعا صحنه های ترسناکی را پشت سر گذاشتم و همانجا متوجه شدم مرگ به وسیله سقوط با هواپیما راحت از مرگ بر اثر سقوط از موتور است.

آرزوی فردوسی پور برای مردم

آیتم پایانی برنامه خندوانه اختصاص به آرزوی فردوسی پور برای مردم داشت: آرزوی سلامتی برای مردم خوب ایران و امیدوارم هیچ استعدادی از مملکت خارج نشود و دست به دست هم بدهیم و کشورمان را به سمت شکوفایی ببریم.


مراسم باشکوه تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی از مستشاران ارشد جمهوری اسلامی ایران در سوریه که شامگاه پنجشنبه در حومه حلب به شهادت رسید، با حضور جمع کثیری از مردم پایتخت در حسینیه حضرت زهرا(س) در میدان سپاه تهران برگزار شد.

پیکر سردار همدانی پس از شهادت، در حرم حضرت زینب(س) که برای دفاع از آن به سوریه رفته بود، طواف داده شده و جمعه شب به تهران آمد.

پیکر سردار شهید همدانی در حرم حضرت زینب(س)

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ازجمله سرداران رشید، جعفری، رضایی، باقری، محرابی، حاجی‌زاده، پاکپور، فدوی، دهقان، نقدی، قاآنی، قاسمی، نجات، ربانی و نیز مسئولان سیاسی نظیر آیت‌الله آملی لاریجانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، قالیباف و حسین فریدون در این مراسم حضور داشتند.

*رضایی: سردار همدانی در 80 عملیات بزرگ سوریه شرکت کرد

سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در این مراسم گفت: سردار همدانی با تهاجم ظالمانه استکبار به سوریه از سال 90 به این کشور رفت، دفاع وطنی را آنجا تشکیل داد و در 80 عملیات حضور داشت.

فرمانده سپاه در سالهای دفاع مقدس افزود: همدانی قرارگاه حضرت زنیب(س) را در دمشق و قرارگاه حضرت رقیه(س) را در حلب راه انداخت.

رضایی با بیان اینکه سردار همدانی 40 سال برای اعتلای اسلام جنگید، گفت: او تا آخرین روز در جبهه‌های جنگ تحمیلی ماند و در سوریه نیز یک تنه از حرم اهل بیت دفاع کرد و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت.

وی همدانی را یار دوم سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان دانست و افزود: حاج احمد حزب‌الله را در لبنان بنا کرد و سردار همدانی نیز دفاع وطنی را که مشابه حزب‌الله است در سوریه شکل داد و دهها هزار جوان سوری را در این قالب سازماندهی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وقتی به او گفته شد که یک لشکر از ایران به سوریه ببریم گفت ما پاسدارها از مردم و با تکیه بر خود مردم سوریه تروریستها را از بین خواهیم برد.

رضایی با بیان اینکه امروز فتنه بزرگی سراسر اسلام را فرا گرفته که باید آن را از بین بببریم، تصریح کرد: اگر عربستان و تکفیری ها در سوریه، عراق و یمن پیروز شوند، جهان اسلام را 15 قرن به عقب می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: امروز امنیت ایران تنها در چهاچوب مرزها قابل تامین نیست و با امنیت منطقه گره خورده و سردار همدانی نیز در سوریه شهید شد تا ناامنی به تهران نرسد. پس عده ای نگویند که چرا او در سوریه شهید شد.

فرمانده اسبق سپاه گفت: همدانی به پیشواز امنیتی رفت که جهان اسلام را آرام نگه دارد و دشمن هم خیال باطل نکند چراکه با شهادت او، دهها همدانی دیگر بلند خواهند شد و پرچم را در دست خواهند گرفت و آنها را در سوریه و عراق دفن خواهند کرد.

رضایی در پایان با اشاره به تحولات فلسطین و با بیان اینکه این بی سابقه است که صهیونیستها از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی جلوگیری کند، تاکید کرد: انتفاضه جدید در فلسطین آغاز شده است.

* سرلشکر باقری: تروریست‌ها در سوریه دفن خواهند شد

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح نیز در حاشیه مراسم تشییع باشکوه پیکر سردار همدانی، وی را بنیانگذار دفاع وطنی در سوریه عنوان کرد و گفت: حیف بود که چنین فردی در میدان نبرد شهید نشود.

باقری تاکید کرد: به برکت خون شهید همدانی تروریستها در سوریه دفن خواهند شد.

* سردار سلامی: سیاست ایران در برابر تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌کند

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اظهار داشت: سیاست ایران در قبال گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌کند.

وی تاکید کرد: خورشید حیات رژیم صهیونیستی در حال غروب است و آنها همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در دهه‌های آینده از صحنه سیاسی جهان محو خواهد شد.

سلامی با اشاره به شهادت سردار همدانی افزود: با این شهادت ها هیچ تغییری در ما ایجاد نشده جز آنکه عزممان برای مقابله با دشمن افزوده شود.

* طنین فریاد «مرگ بر آمریکا» در حسینیه سپاه

زمانی که سردار محسن رضایی در سخنان خود آمریکا را عامل فتنه بزرگ در جهان اسلام خواند، شعار مرگ بر آمریکا در حسینیه سپاه تهران بزرگ و در جوار پیکر شهید همدانی طنین انداز شد.

* وهب همدانی: پدرم گفت هدف اصلی شهادت نیست

وهب همدانی فرزند سردار شهید همدانی در حاشیه تشییع پدر خود در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی فارس، گفت: آرزوی ایشان شهادت و سالها به دنبال آن بود.

وی تاکید کرد: اما صحبت سردار همدانی این بود که هدف اصلی شهادت نیست، هدف این است که شما در مسیری زندگی کنی که همیشه آماده شهادت باشی.

* پرچم هیهات من الذله در کنار پیکر «حبیب سپاه»

در زمان تشییع سردار همدانی پرچم‌های هیهات من الذله در دستان مردم بود تا این پیام را به دشمنان برساند که دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) مرز نمی‌شناسد.

از دیگر نکاتی که توجه را به خود جلب می‌کرد بنرهایی بود که در محل برگزاری تشییع نصب شده بود، بنرهایی که سردار همدانی را «حبیب سپاه» نامیده بود و این جمله سردار را نمایان ساخته بود: « نمی‌توان با دشمن قدم زد و انتظار شفاعت شهدا را داشت»

* پیام سرباز به فرمانده

در جریان حضور سردار محسن رضایی در جمع تشییع کنندگان سربازی از نیروی زمینی سپاه خود را به او رساند و گفت: بخدا که نمی‌گذاریم یک نفرشان(تروریست‌ها) هم زنده بمانند.

* خداحافظی فرمانده از پادگان

پیکر سردار مجاهد شهید حسین همدانی پس از زیارت همرزمان و دوستان از میدان سپاه و پادگان حضرت ولیعصر(عج) محل سابق خدمت سردار همدانی تا خیابان طالقانی بر دوش مردم تشییع شد و قرار است پیکر این شهید بنابر وصیتنامه خود به همدان انتقال یابد و در زادگاهش به خاک سپرده شود.


صحن جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در حالی آغاز به کار کرد که بررسی طرح اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در دستور کار آن قرار دارد.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1394/7/19/113898_290.jpg

جلسه علنی امروز (یکشنبه، 19 مهرماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی و با حضور 198 نفر از نمایندگان رأس ساعت 8 و 15 دقیقه آغاز به کار کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وی برای دفاع از طرح اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در صحن علنی امروز مجلس حاضر شدند.

درحالیکه نشست علنی به تازگی آغاز شده بود، داد و فریاد ریمی قدوسی علیه ظریف و برجام بلند شد.

در این حین لاریجانی گفت که کریمی قدوسی بنشیند و شلوغ نکند.

پس از این تنش، حمید رسایی طی تذکری خواستار ارائه لایحه برجام به مجلس شد.

طرح برجام خلاف قانون اساسی است

روح الله حسینیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی گفت: چرا مجلس باید وارد کاری شود که از اصل خلاف قانون اساسی است و چرا می خواهند اینگونه مجلس را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند؛ چرا که این موضوع از اساس خلاف اصول 152، 77 و 125 قانون اساسی است.

وی تأکید کرد: کلیه عهدنامه ها و موافقتنامه ها باید به تأیید مجلس برسد و اگر به تأیید نرسد قانونی و درست نیست از این رو این طرح حاشیه ای بر متن است که خلاف قانون اساسی بوده و همه می دانند که عهدنامه ها در طرف های مذاکره کننده به توافق می رسد.

حسینیان افزود: ‌آیین نامه اجازه می دهد که اگر طرحی دو فوریت آن در مجلس رأی نیاورد، حداقل یک فوریت آن در کمیسیون تخصصی طی 10 روز مورد بحث قرار گیرد و مجلس در این خصوص تا حدی دستپاچه است زیرا برخلاف رویه معمول تنها 2 ساعت طرح در کمیسیون امنیت بدون در نظر گرفتن نظر سایر کمیسیون ها مورد بحث قرار گرفته است بنابراین این مسئله واقعا در طول تاریخ به عنوان ترکمانچای دوم و گلستان سوم خواهد ماند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: چرا مجلس می خواهد دست بسته و چشم بسته موردی را تصویب کند بنابراین به اعتقاد بنده پشت قضیه جریانی قرار دارد که می خواهد مجلس را مقابل عمل انجام شده قرار دهد.

روح الله حسینیان نیز طی تذکری گفت: چرا به ما می گویید، کاسبان تحریم؟ من نه تاکنون منافعی داشته ام و نه در اینده منافعی خواهیم داشت، اگر منافعی داشتم، برای مثال اگر الان حقوقم قطع شود، یک ریال پس انداز ندارم و ماه اینده نمی توانم ادامه زندگی دهم.

ملت خواهان تصویب برجام هستند

در ادامه کمال الدین پیرمؤذن در موافقت با این تغییر دستور گفت: غالب نمایندگان نگاه خود را در اساس به مصالح و منافع ملی دارند و طرح مذکور چکیده توافق دو فراکسیون در مجلس است و در حال حاضر به طور عام توپ در زمین ایران و به طور خاص توپ در زمین مجلس است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس رکن رکین جمهوریت نظام است و چرا تعداد اندکی اجازه می دهند که مجلس در پیش ایرانیان و جهانیان بی مقدار شود.

وی تأکید کرد: ملت خواهان تصویب برجام هستند و حتی برخی بزرگان نظام مانند آیت الله مکارم به تسریع برجام تأکید کردند بنابراین نباید منافع تعدادی باعث ایجاد مشکل شود و اگر نمی خواهیم صهیونیست ها و مخالفان برجام در آمریکا خوشحال شوند باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

فریادهای زاکانی در مخالفت با برجام


رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام که در هنگام رای گیری برای بررسی خارج از نوبت و با اولویت طرح اجرای برجام به همراه سایر مخالفان این طرح با نشان دادن عدد دو مخالفت می کرد در ادامه بررسی کلیات با فریادهای تذکر تذکر اجازه صحبت می خواست.

در هنگام رای گیری بررسی خارج از نوبت و با اولویت طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام برخی اعضای کمیسیون برجام و همچنین تعدادی از مخالفان این طرح با نشان دادن عدد دو با این طرح مخالفت کردند.

پس از آن نیز علیرضا زاکانی بارها با مخالفان طرح در جای جای مجلس صحبت می کرد که چهره وی بسیار برافروخته و عصبانی بود.

در عین حال پس از تصویب بررسی با اولویت کلیات این طرح علیرضا زاکانی با فریادهای مکرر اجازه تذکر می خواست که در ادامه رئیس مجلس نیز به مخالفان اعلام کرد که در زمان مقتضی وقت تذکر خواهید گرفت.

بررسی طرح یک‌فوریتی اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام در اولویت قرار گرفت


نمایندگان مردم در خانه ملت به تغییر دستور بررسی طرح یک‌فوریتی اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام رأی موافق دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 مهر) مجلس شورای اسلامی، با تغییر دستور نشست علنی امروز مجلس با 133 رأی موافق، 96 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس این گزارش محمدحسین فرهنگی درخصوص این تغییر با بیان اینکه 50 امضا درخصوص گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره طرح یک‌فوریتی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، جمع شده است، گفت: عباس قائیدرحمت پیشنهاد این تغییر دستور داده است.  

در ادامه قائیدرحمت با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع بحث برجام باید تا 26 مهرماه براساس توافقات انجام شده تعیین تکلیف شده و در دستور کار قرار بگیرد، گفت: تعداد زیادی از نمایندگان براساس آیین‌نامه داخلی مجلس امضا کرده‌اند که این موضوع خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت‌هایی در این طرح مورد نظر بود، ادامه داد: از جمله این ضرورت‌ها صیانت از دستاوردها و حقوق ملت ایران در زمینه دانش هسته‌ای، رعایت حدود شرعی و قانونی مقرر شده توسط مقام معظم رهبری درخصوص مذاکره با کشورهای موسوم به 1+5، جلوگیری و انسداد هرگونه راه نفوذ و اقدام یکجانبه طرف‌های مقابل و همچنین نزدیک شدن به سررسید اجرای برجام تا 26 مهرماه بود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که در این طرح آمده است و می‌تواند ضرورت‌های آن را برای مردم بیشتر کند، چند موضوع است، افزود: در این طرح به دولت اجازه داده می‌شود که به شکل داوطلبانه در صورتی برجام را اجرا کند که تکالیف و احکام متعددی که در 9 بند و 2 تبصره آمده در فرآیند اجرا رعایت کند. از جمله اینها فتوای مقام معظم رهبری است که برای همه ما سمعاً و طاعتا قابل اجراست. در ارتباط با موضوع سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی و خلع سلاح هسته‌ای امر کردند که حتماً باید مواضع‌مان را روشن کنیم. مجلس در همین طرح مواضع خود را برای همیشه روشن می‌کند. ما باید سلاح‌های هسته‌ای دنیا را برچینیم و باید جمع شود و اینطور نیست که فقط جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد و رژیم صهیونیستی روزبه‌روز سلاح هسته‌ای تولید کند و توسعه دهد.

وی با بیان اینکه در بند دیگر برجام باید بر پایه همکاری و احترام متقابل باشد، تصریح کرد: حقوق ملت ایران باید رعایت شود و هرگونه اقدام مبتنی بر فشار و تهدید موجب تجدیدنظر در این همکاری خواهد شد. هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر توسط دولت باید به دقت رصد شود و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران باید صورت گیرد. اینها الزاماتی است و همکاری داوطلبانه در صورتی که آنها همکاری نداشته باشند، باید متوقف شود. موضوعات دیگری هم مانند بحث آب سنگین، موضوعات موشکی و دفاعی نیز در این طرح آورده شده است.

قائیدرحمت در پایان گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما در مذاکرات امتیازاتی به‌دست آوردند و این مذاکرات یک بده‌بستان بوده است، لذا از نمایندگان استدعا دارم رأی بدهید تا این طرح به سرعت تعیین تکلیف شود.

دعوت حسینیان از مخالفان طرح برجام برای تجمع در صحن علنی  / فریادهای مجدد زاکانی


روح الله حسینیان دقایقی پیش در ادامه اعتراض خود به روند بررسی طرح اجرای برجام از مخالفان این طرح خواست به جمع معترضان بپیوندند.

وی که یکی از مخالفان اصلی این طرح است در حال حاضر با جمعی اندک در جلوی صحن علنی جمع شده اند و وقت برای صحبت و تذکر می خواهند.

در عین حال علیرضا زاکانی، حسینعلی حاجی دلیگانی و حمید رسایی نیز از صندلی خود همچنان برای روند بررسی این طرح با فریادهای مکرر اجازه ارائه تذکر می خواهند.

لاریجانی در واکنش به سخنان حسینیان که می گفت توافق به مانند سلطه بیگانگان است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و توافق سلطه ی بیگانگان نیست.

زاکانی ضمن انتقاد شدید از لاریجانی گفت: شما یک تنه در حال دفاع از برجام هستید.

زاکانی افزود: شما فرمودید که طرح را به رهبری داده ام اما اقا گرفتند و نظر ندادند.

لاریجانی در واکنش به این اظهارات گفت: من گفتم با ایشان در مورد برجام صحبت کردم و اقا بنایی برای دخالت ندارند.

وی ضمن انتقاد از مخالفت های بی مورد گفت: برجام بحث ملی است و برخی طوری می گویند که انگار من نفعی از آن می برم.

زاکانی در ادامه گفت: همه ادعاها در مورد برجام نادرست است، می گفتند این برجام سایه جنگ را از ایران برداشته است، اما مشخص شد که چنین چیزی نیست. اعلام کردند که از فصل هفت خارج شدیم، اما همان شرایط باقیست.

وی افزود: برجام خطرات بسیار بزرگی برای کشور به بار می آورد و باید بگویم تحریم ها لغو شدنی نیست.

این نماینده مدعی شد: شمخانی گفته که شورای عالی امنیت ملی در جریان برجام نبوده است.

زاکانی در ادامه ادعا کرد که سند محرمانه ای بین ایران و امریکا وجود دارد.

وی در پایان گفت: ما خواهان تغییر اساسی و محتوایی برجام هستیم، چراکه این طرح مورد نظر وندی شرمن است.

لاریجانی که ارتباط مستقیم بارهبری دارد نمی فهد، امازاکانی می فهمد؟!

کاظم جلالی به عنوان موافق طرح برجام، پشت پرده تدوین این طرح را بیان کرده و خطاب به زاکانی گفت:چطور است که آقای لاریجانی که سال هاست در جلسات می روند و از نزدیک در ارتباط با دفتر رهبری هستند و مسائل را دنبال می کنند، مواضع رهبری را نمی فهمند اما برخی دوستان که با واسطه هایی رابطه دارند می فهمند !

به نوشته خبر، کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت به عنوان موافق طرح اجرای برجام با اشاره به پشت پرده تدوین طرح اجرای برجام گفت:رهبری دستور داد در بحث هسته ای جامعه را به دو قطبی تبدیل نکنید. بر همین اساس آقای لاریجانی زمانی که درباره طرح با من حرف زدند گفتند که حتما با فراکسیون اصولگرایان و همینطور دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هماهنگ باشید.

وی ادامه داد: در شورای عالی امنیت ملی هم نقطه نظراتی داشتند و ما هم حرف هایمان را زدیم. بعد از آن جلسه ای یک ساعته با حضور آقای لاریجانی، زاکانی و بنده داشتیم. که در آن آقای لاریجانی طرح را توضیح دادند. بعد از آن سه شنبه گذشته زاکانی با دوستانش جلسه گداشتند و فردای آن روز به من زنگ زدند که ما باید حتما با لاریجانی جلسه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با اینکه ایشان باید به جلسه علنی می رفت اما من صبح چهارشنبه با او تماس گرفتم و ایشان هم آقای ابوترابی را به مجلس فرستاد و خودش با آقای زاکانی و دوستانش جلسه گذاشت.

جلالی افزود: در آن جلسه آقای لاریجانی یک سوال مطرح کرد که اگر دنبال رد برجام هستید چون ما چنین اعتقادی نداریم؛ پس شما طرح خود را بیاورید ما هم طرح خودمان را می دهیم. انجا آقای نبویان گفت من به دنبال رد برجام هستم و طرح خود را هم آماده کردم. اما بقیه دوستان این را نگفتند. فردای آن روز هم یعنی در پنج شنبه، جمعه و شنبه ما با آقای زاکانی و دوستانشان جلساتی را گذاشتیم و طرح را بررسی کردیم.

وی گفت: در انتهای جلسه آقای بذرپاش گفت من حاضرم پشت بلندگو بروم و اعلام کنم که ما موافق این طرح هستیم اما به این شرط که اجازه دهید ابتدا گزارش کمیسیون ویژه برجام خوانده شود. که همینطور هم شد و کمیسیون گزارش خود را خواند اما دوستان خلف وعده کردند.

جلالی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه نمایندگان مخالف طرح از خانم شرمن کدهایی را می آورند گفت: چرا ما از سید حسن نصرالله کد نیاوریم؟ او گفت اسرائیل تلاش کرد تا جلوی توافق هسته ای میان ایران و 5+1 را بگیرد اما این توافق که درهای زیادی را به روی ایران باز می کند انجام شد. او پیش از انجام توافق هم گفت که این توافق به منزله قدرت ایران در منطقه است. اینکه برای کوبیدن مسئولین خودمان به دشمنان خود استناد کنیم درست نیست. شرمن و اوباما که دوست ما نیستند و اگر بتوانند جو داخلی ما را به می ریزند حتما با سخنان خود این کار را می کنند.

جلالی با بیان دو نکته ای که او را در موافقت و تدوین این طرح قانع کرده است گفت: نکته اول این بود که برخی مصوبات در مجلس داریم این ها در مخالفت با برجام است و دست دولت را می بندد. نکته دوم هم خطاب صریح رهبری است. ایشان گفتند که نمی شود که مجلس را کنار گذاشت. لذا این عزم ما را جزم کرد که وارد بررسی شویم. و این طرح را بدهیم.

وی افزود: نباید یادمان برود که وضعیت امروز کشور نتیجه اظهارنظرهای غیرکارشناسی شده مسئولین قبلی و عملکرد گذشته آنان است. برخی از این دوستان که الان معترض هستند چرا آن موقع که گفته می شد قطعنامه ها کاغذپاره هستند معترض نبودند. آن موقع چرا هیچ صدایی درنیامد.
جلالی ادامه داد: زمانی نخست وزیر ترکیه و رییس جمهور برزیل واسطه شدند تا سوخت به طور کامل از ایران خارج شود و در مقابل سوخت راکتور وارد ایران شود. در همان زمان که گفتند کل سوخت باید برود و دولت وقت هم تایید کرد تنها صدایی که درآمد صدای آقای لاریجانی بود. یادم هست در جلسه ای یک مقام خارجی به لاریجانی گفت دولت شما می خواهد مسئله را حل کند اما چرا شما نمی گذارید. سوخت را بدهید. تا مسئله حل شود. من گفتم این ارسال سوخت بازدارند است.

وی افزود: با این حال آن موقع قرارداد سوخت را امضا کردید و دست ها را بالا بردید. آن موقع خیلی از ما نمایندگان اصولگرا در مجلس هیچ اعتراضی نکردیم. حالا چرا معترض هستید.

جلالی گفت: چرا مذاکره کنندگان خود را را خائن می نامید. این عبارت هایی که آقا درباره مذاکره کنندگان گفته است در باره هر کس گفته بود شما حتما اظهار نظر درباره او را تابو می دانستید. حالا جرا درباره آنها اینطور حرف می زنید.

جلالی در بخش دیگر سخنانش به اظهارات زاکانی واکنش نشان داده و گفت: چطور است که آقای لاریجانی که سالهاست در جلسات می روند و از نزدیک در ارتباط با دفتر رهبری هستند و مسائل را دنبال می کنند، مواضع رهبری را نمی فهمند اما برخی دوستان که با واسطه هایی رابطه دارند می فهمند !

وی ادامه داد: مذاکرات فنی ما را دکتر صالحی انجام داد. صالحی وزیر خارجه احمدی نژاد بود. اگر می خواست نفسانی برخورد کند حتما طور دیگری برخورد می کرد. شخصیت هایی مثل صالحی که متقی و دلسوز و و فراجناحی است ایا نباید سخنان انان را حجت قرار دهیم.

جلالی با بین اینکه درست است که برجام لغزندگی هایی دارد گفت: ما مذاکره کردیم بیانیه سیاسی ندادیم . جاهایی آنها کوتاه امدند و جاهایی هم ما امدیم. مجلس باید جلوی لغزندگی ها را بگیرد. این طرح هم ین کار را میکند. می گویند اگر تحریم ها لغو نشود چه کنیم. خوب لغو نکنند ما هم در طرح اوردیم که اگر لغو نکردند ما هم برجام را اجرا نمی کنیم.

جلالی در پایان گفت: ما برجام را تایید نمی کنیم بلکه به دولت اجازه می دهیم برجام را با شرایط خاصی اجرا کند.

جلالی پیش از آغاز سخنان خود به عنوان موافق در تذکری خطاب به نمایندگان مخالف طرح گفت: گفتند مصوبه برای ذلت ملت ایران است. این توهین به کمیسیون امنیت و امضا کنندگان این طرح است. این ادبیات فاخری نیست. برخی تلاش می کنند صف یزید و امام حسین درست کنند. این فضا شایسته ملت ایران نیست. مخالفان ما هم برادران دلسوزی هستند. ایجاد این صف غلط است.


هادی نوروزی، کاپیتان تیم پرسپولیس به دلیل سکته قلبی در ساعت 4 صبح امروز به بیمارستان آتیه منتقل شد؛ اما متاسفانه این بازیکن جان خود را از دست داد تا شوک بزرگی را به جامعه فوتبال و هوادارن این تیم وارد کند و تیم و هوادارانش را در میانه فصل تنها بگذارد. (فیلم خبر درگذشت هادی نوروزی)

کاپیتان رفیق نیمه راه شد + بیوگرافی و عکس

* و ناگهان کاپیتان رفت
هادی نوروزی متولد 28 تیر ماه 1364 در بابل بود. این مهاجم سابقه بازی در تیم های داماش ایرانیان، پرسپولیس و نفت تهران را در کارنامه داشت. وی این فصل نیز برای سرخ پوشان تهرانی توپ می زند که سحرگاه 9 مهر ماه 94 بر اثر ایست قلبی درگذشت.

کاپیتان رفیق نیمه راه شد + بیوگرافی و عکس

نوروزی در سال های 79 تا 83 در تیم های پایه پرسپولیس توپ زد. وی در پایان این سال راهی پاسارگاد شد و یک فصل در آن بازی کرد تا نگاه های را به خود جلب کند. همین نیز باعث شد تا در سال 85 سر از تیم فجر شهید سپاسی درآورد. 
او سپس راهی داماش شد تا با درخشش در این تیم، نظرها را معطوف توانایی خود کند و راهی تهران شود. او از سال 87 وارد پرسپولیس شد و تا سال 92 در این تیم ماند که کارنامه خوبی را نیز بر جای گذاشت. وی در این سال ها 149 بازی برای سرخ ها انجام داد و 26 گل به ثمر رساند.
او فصل بعد را به صورت قرضی به نفت تهران رفت تا در 12 بازی 3 گل بزند. در انتهای این فصل نیز بار دیگر به تیم محبوبش بازگشت تا بازوبند کاپیتانی را بر دست خود ببیند. البته، نوروزی در سال های 88 تا 90 نیز 9 بازی برای تیم ملی انجام داد. (فیلم سوپر گل هادی نوروزی)

کاپیتان رفیق نیمه راه شد + بیوگرافی و عکس

* برانکو در شوک: نمی‌توانم چیزی بگویم!
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که از شنیدن خبر درگذشت کاپیتان تیمش شوکه شده بود به سختی دراین‌باره اظهار نظر کرد.

برانکو ایوانکوویچ پس از درگذشت ناگهانی هادی نوروزی گفت: برای خانواده نوروزی آرزوی صبر دارم. ما یک ورزشکارجوان، ممتاز ، خوش اخلاق و متعصب را از دست دادیم.من واقعاً نمی توانم در این باره حرفی بزنم.

وی افزود: برای خانواده نوروزی صبر آرزو می کنم. امیدوارم روح او در شادی و آرامش باشد .به طور حتم نوروزی تا ابد در کنار پرسپولیس خواهد ماند و جاودانه خواهد بود.

کاپیتان رفیق نیمه راه شد + بیوگرافی و عکس


پروین: هادی پسر شایسته‌ای بود
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: به خانواده نوروزی تسلیت می‌گویم چرا که آنها یک پسر شایسته را از دست دادند.
علی پروین درباره درگذشت هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: واقعا از شنیدن خبر درگذشت نوروزی شوکه شدم و باورم نمی‌شود که این بازیکن دیگر در بین ما نیست.

وی ادامه داد: نوروزی بچه بسیار خوبی بود و واقعا کسی از او بدی ندید. هنوز هم نمی‌توانم این مسئله را باور کنم و فقط از خداوند برای نوروزی طلب مغفرت می‌کنم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند به خانواده او صبر بدهد چرا که یک پسر شایسته را از دست دادند.

زمان وداع آخر کاپیتان نوروزی با ورزشگاه آزادی

مراسم تشییع پیکر مرحوم هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس فردا در ساعت 8 و 30 دقیقه صبح در ورزشگاه آزادی و با حضور مربیان، بازیکنان، پیشکسوتان و هواداران تیم فوتبال پرسپولیس برگزار خواهد شد.

پس از مراسم تشییع پیکر مرحوم نوروزی جسد کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس برای خاکسپاری عازم شهرستان بابل که زادگاه مرحوم نوروزی بود منتقل می‌شود.

کاپیتان رفیق نیمه راه شد + بیوگرافی و عکس

واکنش کی‌روش به درگذشت نوروزی

کارلوس کی‌روش پیش از آغاز تمرین تیم، با اشاره به درگذشت هادی نوروزی برای بازیکنان صحبت کرد.

کی‌روش گفت: آقایان! امروز روز ناراحت کننده‌ای برای همه ماست.روز بسیار غمگین و جانگدازی برای تک تک ماست. یک دوست، یک برادر و یک هم تیمی خوبمان را از دست دادیم. از شما می‌خواهم به احترام هادی بایستید و یک دقیقه سکوت کنید و برای آمرزش او دعا کنید. از خداوند بزرگ عاجزانه درخواست می‌کنیم که این دوست عزیز، این پسر گل، این برادر عزیز و این پدر مهربان را مورد رحمت و مغفرت خودش قرار بدهد.

جلسه فوری پرسپولیسی‌ها برای درگذشت نوروزی
جلسه اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در غیاب حسین عبدی و محمدرضا زادمهر که در خارج از ایران حضور دارند امروز در باشگاه پرسپولیس برگزار شد.

در این جلسه علی اکبر طاهری، حسین گرشاسبی و جعفر کاشانی سه عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس به همراه برانکو ایوانکوویچ سرمربی و محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در این جلسه اضطراری حضور دارند.

همچنین پیشکسوتانی نظیر حسین کلانی، محمد پنجعلی، نبی‌الله باقری‌ها و ... با حضور در باشگاه پرسپولیس یاد و خاطره هادی نوروزی، کاپیتان فقید این تیم را گرامی داشتند. همچنین تعدادی از هواداران پرسپولیس هم مقابل ساختمان این باشگاه حضور دارند.

کاپیتان رفیق نیمه راه شد + بیوگرافی و عکس

بزرگترین شوک زندگی برانکو
برانکو ایوانکوویچ در مورد درگذشت هادی نوروزی گفت: به خانواده نوروزی تسلیت می‌گویم این اتفاق یک شوک عظیم برای ما و هواداران بود. نورورزی لحظات زیبایی به هواداران هدیه کرده بود. پیدا کردن کلمه در مورد هادی و این تراژدی که اتفاق افتاد سخت است. در زندگی‌ام چنین شوکی را تجربه نکرده بودم.

وی افزود: کار ساده نیست و همه باید مسئولیت‌مان را بپذیریم. به خاطر هادی و خانواده‌اش باید مسئولیت‌مان را بپذیریم و کار را پیش ببریم.

واکنش علی دایی به درگذشت هادی نوروزی
علی دایی طی پیامی پس از در گذشت هادی نوروزی اعلام کرد: "خبری بهت آور، پنج‌شنبه تقویم‌ها را ویران کرد. کاپیتان نجیب پرسپولیس رفتنش هم مثل همه روزهای بودنش ساده و آرام بود. باورش سخت است ولی فوتبال‌مان در عزای یکی از بهترین هایش رخت سیاه برتن کرده است. برای تسلیت گویی جملات گنگ و بی معنا شده‌اند. در غم بازماندگان شریکم".

پیام تسلیت سرمربی آبی برای کاپیتان سرخ‌ها

پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال درگذشت هادی نوروزی را به جامعه ورزش، فوتبال ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

پرویز مظلومی در این خصوص گفت: خبر بسیار تلخ و ناراحت کننده‌ای در صبح روز پنجشنبه به من رسید. هادی نوروزی یک بازیکن خوب و با اخلاق بود که در گذشت او اتفاق بسیار بدی برای اهالی ورزش و فوتبال ایران است. من از شنیدن این خبر بسیار اندوهگین شدم. درگذشت هادی نوروزی را به خانواده ایشان، باشگاه پرسپولیس و جامعه ورزش ایران از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده‌اش صبر و شکیبایی را از خداوند متعال مسئلت دارم.

خوردبین: بعد از این اوضاع پرسپولیس بدتر می‌شود
محمود خوردبین در خصوص درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس گفت: درگذشت نوروزی مصیبت بزرگی برای باشگاه است و نمی‌دانم چطور در مورد آن صحبت کنم. نوروزی روز گذشته در درفشی‌فر کلی با من صحبت کرد و از همه جا حرف زدیم اما صبح شنیدم که او از بین ما رفته است.

وی اظهار داشت: هادی هیچ مشکل و دغدغه‌ای نداشت و اگر مشکلی بود در دل خودش نگه می‌داشت.

سرپرست تیم پرسپولیس با بیان این مسئله که نوروزی مشکلی نداشته و فقط از ناحیه کشاله پا مصدوم بوده در خصوص برنامه‌های باشگاه برای مراسم تشییع و تدفین این بازیکن عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده که فردا از ورزشگاه آزادی پیکر نوروزی تشییع شود. بعد از آن هم پیکر هادی را به زادگاهش منتقل می‌کنیم تا در آنجا به خاک سپرده شود. تمام اعضای باشگاه پرسپولیس و بازیکنان هم برای خاکسپاری به بابل می‌روند.

خوردبین در خصوص اینکه پس از درگذشت نوروزی چه شرایطی در انتظار پرسپولیسی‌ها خواهد بود گفت: چه بگویم وضعیت پرسپولیس بد بود و حالا با این ضایعه بدتر هم می‌شود.

پرسپولیسی‌ها عازم بابل می‌شوند
همه بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس فردا برای حضور در مراسم تشییع پیکر مرحوم هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس راهی بابل خواهند شد تا در مراسم تدفین این مرحوم شرکت کنند.

مراسم تشییع پیکر مرحوم هادی نوروزی فردا در ساعت 8 و 30 دقیقه در ورزشگاه‌ آزادی برگزار می‌شود و سپس طبق برنامه پیکر مرحوم نوروزی برای تدفین به بابل اعزام خواهد شد.

در همین رابطه قرار است همه اعضای کادر فنی، بازیکنان و مدیران باشگاه پرسپولیس به بابل بروند تا آخرین وداع خود را با این بازیکن خوش اخلاق انجام دهند.

محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس این خبر را تأیید کرد.

پیام تسلیت استیلی برای نوروزی
در پی درگذشت هادی نوروزی، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس، حمید استیلی بازیکن و کاپیتان سابق پرسپولیس و سرمربی پیشین این تیم پیام تسلیتی صادر کرد و با خانواده آن مرحوم ابرازی همدردی نمود که به شرح زیر است:

اندوه باورنکردنی گریبان ما را گرفته است.بی شک واژه غم برای بیان احساسات بسیار ناچیز است. باور از دست دادن پسر محجوب و بی حاشیه پرسپولیس این قدر سخت است که احساس می‌کنم میان زمین و آسمان هستم. قدر مسلم واژه برای بیان غم بی پایانم کم می آورم.از خداوند برای خانواده‌اش به خصوص یادگارهایی که به جا گذاشته صبر می‌خواهم. این مصیبت قطعا به این زودی‌ها از دل و ذهن ما بیرون نخواهد رفت.

تجمع هواداران مقابل منزل کاپیتان فقید پرسپولیس
تعداد زیادی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس به همراه بازیکنان و مربیان این تیم امروز و پس از درگذشت مرحوم هادی نوروزی به منزل وی آمده تا با خانواده کاپیتان پرسپولیس ابراز همدردی کنند.

همچنین تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس هم مقابل منزل مسکونی مرحوم نوروزی تجمع کرده و اشک می‌ریزند.

این در حالی است که قرار است مراسم تشییع پیکر کاپیتان فقید تیم فوتبال پرسپولیس فردا ساعت 8:30 در ورزشگاه‌ آزادی برگزار شود.

همسر نوروزی: هادی به شمال رفته، برمی‌گردد
همسر هادی نوروزی نمی‌تواند باور کند که هادی با 30 سال سن فوت کرده است. او یکی از عکس‌های هادی نوروزی را بغل کرده و می‌گوید: «هادی رفته شمال، برمی‌گرده.» او همچنین برای فرزندانش هم گریه می‌کند و عکس آن‌ها را هم در آغوش می‌گیرد.

کاپیتان رفیق نیمه راه شد/ زمان و مکان تشییع هادی نوروزی/ واکنش بزرگان فوتبال +بیوگرافی، عکس و فیلم

ترین های لیگ را تا پایان هفته هفتم مرور می کنیم :

جدول بیشترین برد
1. استقلال 5 برد
2. سپاهان، استقلال خوزستان و سپاهان 4 برد

کمترین باخت
1. استقلال، سپاهان، صبا و استقلال خوزستان یک باخت

بیشترین گل زده
1. استقلال 13 گل زده
2. پرسپولیس 10 گل زده
3. سپاهان 9 گل زده

بهترین تفاضل
1. استقلال و سپاهان5 گل
2. استقلال خوزستان 4 گل

کمترین گل خورده
1. استقلال خوزستان و ذوب آهن 3 گل
2. تراکتورسازی و سپاهان 4 گل

کمترین برد
1. فولاد و نفت بدون برد
2. تراکتورسازی، راه آهن و استقلال اهواز یک برد

بیشترین باخت
1. سیاه جامگان 5 باخت
2. فولاد و پرسپولیس 4 باخت

کمترین گل زده
1. استقلال اهواز 2 گل
2. سیاه جامگان 3 گل
3. تراکتورسازی 4گل

بدترین تفاضل گل
1. فولاد 8-
2. استقلال اهواز 4-
3. راه آهن 3-
4. سیاه جامگان 3-

بیشترین گل خورده
1. پرسپولیس و فولاد 12 گل
3. راه آهن 11 گل