سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

یوئیچی نیشی مورا دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین ذوب‌آهن ایران و سئونگ‌نام ایلهوا کره جنوبی را سوت می‌زند.


یوئیچی نیشی مورا ژاپنی که داور چهارم دیدار نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بین اسپانیا و هلند در ژوهانسبورگ بود، فینال لیگ قهرمانان آسیا را سوت خواهد زد. وی که سال جاری و در جام جهانی 2010 در 4 بازی داور وسط بود، دیدار یک‌چهارم نهایی بین برزیل و هلند را نیز قضاوت کرده بود.
تورو ساگارا و توشی یوکی هموطنان و همکاران وی در آفریقای جنوبی به عنوان کمک‌های نیشی مورا در این دیدار انتخاب شده‌اند. هیرویوشی تاکایاما نیز به عنوان داور چهارم در این بازی حضور خواهد داشت.

دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا 22 آبان ماه (13 نوامبر) در ورزشگاه ملی شهر توکیو بین تیم‌های سئونگ‌نام ایلهوا کره جنوبی و ذوب آهن ایران برگزار خواهد شد.


 سرپرست باشگاه پرسپولیس صعود تیم فوتبال ذوب‌آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را به مدیرعامل این باشگاه تبریک گفت.


 حبیب کاشانی صعود تیم ذوب‌آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را به اصغر دلیلی مدیرعامل این باشگاه تبریک گفت.
متن پیام تبریک کاشانی به شرح زیر است:

" جناب آقای دلیلی
مدیر عامل محترم باشگاه ذوب آهن اصفهان
صعود پر افتخار تیم فوتبال ذوب آهن به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا نه تنها خوشحالی هواداران این تیم، که غرور و مسرت تمامی فوتبال دوستان کشورمان را به همراه داشت. موفقیتی بزرگ که یقینا در سایه تدبیر جنابعالی، درایت سرمربی ایرانی و پرتوان ذوب آهن، جناب منصور ابراهیم زاده و تلاش خستگی ناپذیر بازیکنان این تیم حاصل شده است.
این پیروزی را به مجموعه مدیریتی و کادر فنی، بازیکنان و مردم خوب اصفهان و فوتبال دوستان کشورمان تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت مجموعه شایسته تیم ذوب آهن را در فینال این رقابت‌ها دارم. موفقیتی که البته تا همین مرحله نیز به نام نماینده فوتبال کشورمان ثبت شده است و کامیابی در دیدار نهایی، آن را شیرین‌تر خواهد ساخت. "


سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز با خداحافظی از بازیکنان این تیم و توافق دوستانه با مسئولان این باشگاه از این تیم جدا شد.


با وجودی پیروزی پر گل شهرداری تبریز مقابل تیم آباده سازان و صعود این تیم به مرحله بعدی جام حذفی اکبر میثاقیان تصمیم گرفت دیگر در این تیم تبریزی باقی نماند.
وی که مدتی به دلیل خونریزی معده در بیمارستان بستری بود و حتی به همین دلیل در تمرینات قبل از بازی این تیم در جام حذفی حضور نداشت، پس از جام حذفی به همین بهانه دو روز با میرمعصوم سهرابی مدیرعامل شهرداری تبریز جلسه گذاشت و خواستار جدایی از این تیم شد.
مدیرعامل شهرداری تبریز ابتدا با درخواست سرمربی تیم خود موافقت نکرد اما توصیه پزشکان به میثاقیان برای بهبود وضعیت او باعث شد تا در توافقی دوستانه طرفین قطع همکاری کنند.
میثاقیان از بازیکنان تیم خود خداحافظی کرده و امروز که تیم از راه زمینی به انزلی می رود تیم را همراهی نکرده است.
سایر دستیاران میثاقیان از این تیم جدا نشده اند و امروز همراه تیم به انزلی می روند.
نکته قابل توجه این جاست که میرمعصوم سهرابی با وجودی مسائلی که درباره این جدایی وجود دارد حاضر به پاسخگویی نیست. تلاش خبرنگاران برای صحبت با مدیرعامل شهرداری تبریز فایده ای نداشت و وی حاضر به جواب به تماس ها نشد.


قائم مقام باشگاه استقلال گفت: قرار است نظر نهایی در مورد قادر حسن توسط پرویز مظلومی به باشگاه ارائه شود.


علی نظری جویباری در خصوص آخرین وضعیت تیم استقلال اظهار داشت: در حال حاضر تیم شرایط خوبی دارد و بازیکنان بعد از 2 پیروزی پی در پی به فکر ارائه یک بازی زیبا در شهر تبریز هستند.
وی ادامه داد: تمامی تیم‌های لیگ در تبریز کار سختی دارند و بازیکنان استقلال به این مساله واقف هستند.امیدوارم با روندی که در پیش داریم و سیاست‌هایی که سرمربی استقلال در پیش گرفته بتوانیم برای قهرمانی لیگ را دنبال کنیم.
قائم مقام باشگاه استقلال در ادامه با اشاره به انگیزه بازیکنان این تیم برای شکست تراکتور سازی گفت:خوشحال هستیم که استقلال به شرایطی رسیده که بازیکنان تنها به پیروزی در همه مسابقات فکر می کنند.ما توانایی شکست تراکتور سازی با آن همه تماشاگر را داریم.
وی در خصوص جذب قادر حسن بازیکن فرانسوی الاصل تیم دی استرادای اسلوواکی گفت:فیلم بازی‌های این بازیکن را در اختیار آقای مظلومی قرار دادیم و قرار است به عنوان تصمیم گیرنده نهایی کادر فنی ایشان نظر خود را در خصوص قادر حسن اعلام کند.البته آقای فتح الله زاده و حجازی هر دو این بازیکن را پسندیده اند اما سرپرست باشگاه استقلال تاکید داشت که آقای مظلومی نیز نظر نهایی خود را در مورد این بازیکن اعلام کند.


باشگاه استقلال تهران در نامه‌ای صعود تیم ذوب آهن به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به مسئولان این باشگاه تبریک گفت.


باشگاه استقلال تهران با ارسال نامه ای به باشگاه ذوب آهن صعود این تیم به فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را تبریک گفت.
در متن این نامه آمده است:
به ذوب آهن اصفهان که هم اکنون پرچم دار فوتبال ایران در آسیاست تبریک می گوییم و آرزوی توفیق روزافزون برای مسئولان و بازیکنان این تیم داریم. خوشحال کردن جوانان این مرز و بوم وظیفه همه باشگاه هاست و حفظ غرور آن اولین دستور، حال که ذوب آهن چنین افتخاری را رقم زده است باشگاه استقلال نیز در کنار همه مردم ایران به این صعود می بالد و رسیدن به فینال جام باشگاه های آسیا توسط ذوب آهن را موج جدیدی از صعود مستقیم فوتبال ایران می داند. امید است که ذوب آهن اصفهان گام آخر را هم محکم بردارد تا قهرمانی در جام باشگاه های آسیا را در کنار هم جشن بگیریم.

گفتنی است سایت باشگاه استقلال کماکان به جای لیگ قهرمانان آسیا از واژه منسوخ شده جام باشگاه های آسیا استفاده می کند.


سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد از کناره گیری بعضی از تیم‌ها در جام حذفی گفت: چرا باید تراکتور‌سازی 9 روز فرصت استراحت داشته باشد؟


پرویز مظلومی در خصوص آخرین وضعیت استقلال قبل از دیدار با تراکتورسازی در جمع خبرنگاران صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

* پس از درخشش در مسابقه مقابل پرسپولیس و پاس باید به مصاف تراکتور سازی بروید. آیا از این تیم شناخت دارید؟
تراکتور سازی تیم بسیار خوبی است و تماشاگران پرشوری دارد. از تبریز خاطرات خوشی دارم و به مردم این شهر احترام می‌گذارم. این تیم از کادر فنی خوبی برخوردار است و ما بازی بسیار سنگینی را در پیش داریم اما با توجه به اینکه تماشاگران انگیزه‌های هر دو تیم هستند به دنبال 3 امتیاز مسابقه هستیم.

* حتما می‌دانید که تراکتور سازی در خانه خیلی سخت می‌بازد؟
با توجه به داشته‌هایمان 2 روز روی برنامه‌های تراکتور سازی کار می‌کنیم،باید از نقاط ضعف آنها استفاده و نقاط قوت آنها را ببندیم. خوشحالم که تراکتور سازی فوتبال بازی می‌کند و هر تیمی که مقابل ما به فکر ضد فوتبال نباشد کار ما را راحت خواهد کرد.

* آیا تماشاگران را در نظر گرفته‌اید که ممکن است جو مسابقه را به سود تیم حریف تغییر دهند؟
تیم ما از این جور تماشاگرها زیاد دیده است. هواداران انگیزه‌ها را بالا می‌برند و فوتبال با تماشاگر جلوه‌ بهتری دارد. مطمئن باشید هم استقلال و هم تراکتور سازی به فکر کسب پیروزی در این مسابقه هستند.

* با توجه به وضعیت فعلی‌تان در یکی دو هفته گذشته آیا برای انتخاب 11 نفر مشکلی ندارید؟
خوشبختانه مصدومان ما همگی در حال بهبودی هستند و باور کنید حتی برای انتخاب 18 نفر کار سختی دارند. البته از یک بابت خوشحالم چون دستم باز‌تر است و می‌توانم راحت تغییر سیستم دهم اما فوتبال همین است یک سری از خوب‌ها هم باید بیرون بنشینند و تلاش کنند تا به ترکیب برسند. در حال حاضر چند بازیکن ما زیر نظر پزشکان کار بدنی هم انجام می‌دهند و برای من این مسئله خیلی مهم است که همه در کنار هم تمرین کنند.

* به نظر می‌رسد تیم استقلال از لحاظ تاکتیکی روی غلتک افتاده است؟
ایده‌های من کم کم در حال جا افتادن هستند، خوشبختانه هدفی که از ابتدای فصل داشتیم نزدیک است. البته هنوز معتقدم استقلال نقیصه دارد چون ما بازی‌های تدارکاتی کمی داشتیم و در جریان بازی‌های لیگ به هدفمان می‌رسیم. فوتبالیست‌های استقلال از درک تاکتیکی خوبی برخوردار هستند و تیم‌های حریف نمی‌توانند مقابل درک تاکتیکی بازیکنان استقلال مقاومت کنند.

* در هفته های اخیر فاصله بازی‌ها کم شده است این مسئله کار شما را سخت نمی‌کند؟
شما حساب کنید ما بازی با پرسپولیس با آن فشار پشت سر گذاشتیم و 4 روز بعد به همدان رفتیم، فکر می‌کنم عدالت در مورد تمام تیم‌ها رعایت نمی‌شود. تراکتور سازی که روز یکشنبه با ما بازی دارد از جام حذفی کنار کشیده و 9 روز فرصت استراحت داشته است. پس برنامه ریزی یعنی چه؟ اگر تیمی در جام حذفی شرکت می‌کند باید تا انتها در مسابقات حضور داشته باشد. این گونه است که حق دیگر تیم‌ها ضایع می‌شود. اگر آقایان مشکل داشتند از همان روز اول باید اعلام می‌کردند که در مسابقات شرکت نمی‌کنند. معتقدم فدراسیون باید سختگیرانه تر با این موارد برخورد کند چون حریف روز یکشنبه تیم استقلال در لیگ فرصت 9 جلسه تمرین تاکتیکی داشته اما ما فقط 2 جلسه می‌توانیم تمرین کنیم.

*‌ فکر می‌کنید در پایان نیم فصل استقلال چه رتبه‌ای را کسب کند؟
همانطور که گفتم هنوز صد در صد از تیمم راضی نیستم اما مطمئن باشید اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد و بازیکنان من تمام و کمال بدون مصدومیت در اختیار تیم باشند همه شاهد استقلالی خواهند بود که از سال‌ها پیش قول آن را داده بودم.

*‌ از عملکرد دستیارانتان راضی هستید؟
مهمترین مسئله‌ای که بین من و همکارانم به وجود آماده اتحاد و همدلی است وهیچ کس نمی‌تواند این اتحاد را از بین ببرد.


کاپیتان تیم فوتبال تراکتورسازی به دلیل محرومیت نمی‌تواند مقابل استقلال به میدان برود.


محمد نصرتی به دلیل سه اخطاره بودن نمی تواند تراکتورسازی را مقابل استقلال همراهی کند.
مسئولان باشگاه تراکتورسازی نسبت به محرومیت نصرتی تردید داشتند اما با استعلامی که از سازمان لیگ گرفته اند متوجه شدند این بازیکن سه اخطاره است.
دیدار تیم های تراکتورسازی و استقلال یکشنبه ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام برگزار می شود.


مدیرعامل سرمایه‌گذاری استیل آذین گفت: به دنبال کسب نتایج ضعیف و صرف هزینه‌های کلان باشگاه استیل آذین واگذار یا منحل می‌شود.


عیسی رضایی اظهار داشت: در حالی هدف مالک باشگاه استیل آذین از تأسیس و تزریق منابع مالی قابل توجه ایجاد روحیه نشاط بین جوانان بود که به دنبال کسب نتایج ضعیف، واگذاری یا انحلال این باشگاه در دستور کار مالک آن قرار گرفت.
وی ادامه داد: ابتدا مقرر بود این باشگاه بعد از مدتی بتواند خود را اداره کند،اما در قبال شرایط حاکم بر فوتبال که قیمت بازیکنان و هزینه‌ها را به شدت افزایش داده است، همچنین شرایط اقتصادی فعلی منجر شده که برخی بازیکنان این باشگاه در برابر دریافت مبالغ قابل توجه در زمین راه بروند به همین دلیل به مالک باشگاه استیل آذین پیشنهاد انحلال یا واگذاری داده شد تا سرمایه صرف شده در این باشگاه در بخش دیگری به کار گرفته شود.
رضایی افزود: برخی می‌گویند مالک باشگاه استیل آذین به دنبال شهرت بود که حاضر به راه‌اندازی این باشگاه و صرف هزینه‌های کلان شده است، اما چنین مسئله‌ای به هیچ وجه درست نیست چرا که وی با سختی منابع مالی لازم را تهیه کرده و انگیزه و دلیلی برای کسب شهرت ندارد، از سوی دیگر هر کس که به دنبال شهرت است می‌تواند با باشگاه‌داری استیل آذین به این هدف برسد.
رضایی با بیان اینکه هزینه 5 ساله برخی تیم‌ها معادل هزینه یک بازیکن استیل آذین است،تأکید کرد: با این شرایط، باشگاه‌داری با عقل و منطق سازگار نبوده و بر همین اساس قرار شده این باشگاه در تهران واگذار و هبه شود و یا اینکه در صورت تمایل به یکی از شهرستان‌ها واگذار شود.
رضایی در پایان گفت: واگذاری یا انحلال شرکت استیل آذین جدی است و این اتفاق رخ خواهد دهد.