سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

این ستاره ملی پوش که قراردادش با باشگاه سایپا به اتمام خواهد رسید قصد دارد شانس خود را در تیم دیگری دنبال کند و شاید مهمترین هدف او ادامه درخشش در یک تیم خارجی است. مقصدی که او را به اهداف ملی اش نزدیکتر خواهد کرد.


گفت و گوی ورزش سه با قلی زاده که پاسخ او به اغلب سوال های این روزهاست بخوانید:


پس از گلزنی به سیاه جامگان شادی گل خاصی انجام دادی، آیا منظور خاصی از این شادی گل داشتی؟


بعد از آنکه توپم وارد دروازه شد فقط خوشحالی گل کردم و اینکه گزارشگر اعلام کرد از شأن این بازیکن به دور است، اصلا من کار خاصی انجام ندادم. فکر کنم ایشان فوتبال دنیا را تماشا نمی کنند، اکثر بازیکنان اروپایی چنین شادی گل هایی دارند مثل پوگبا که چنین حرکتی را قبلا انجام داده بود، این فقط خوشحالی گل بود و فکر نمی کنم کار اشتباهی انجام داده باشم. نه توهینی داشتم و نه خواستم هواداران مشهدی را تحریک کنم فقط شادی گل بود، همین. در آن لحظه این خوشحالی به ذهنم رسید و اینطور خوشحالی کردم.

 


باتوجه به پیروزی تان مقابل نفت و سیاه‌جامگان دو بازی‌ آینده‌تان با گسترش و پیکان را چطور ارزیابی می‌کنی و به نظرت می‌توانید این دو تیم را نیز به راحتی شکست داد؟


ما مقابل نفت و سیاه‌جامگان بازی آسانی نداشتیم و شکست این دو تیم خیلی سخت بود علی‌الخصوص نفت که بازیکنان و سرمربی خوبی در اختیار دارد و گذر از این تیم واقعا سخت بود. سیاه جامگانی ها هم با وجود آنکه سقوطشان قطعی شده بود اما در این بازی با تمام قوا بازی کردند پس نمی توان گفت بازی آسانی مقابل این دو تیم داشته ایم. باتوجه به آن دو بازی، مطمئنا مصاف های آینده مان هم آسان نخواهد بود. آن هم باتوجه به مدعی بودن پیکان برای کسب سهمیه آسیایی.


فکر می کنی با این اوصاف فصل را با نایب قهرمانی به پایان خواهید رساند؟


امیدوارم. ما اگر بتوانیم دو بازی آینده مان را هم با پیروزی به پایان برسانیم با فاصله ای اندک نسبت به استقلال و ذوب آهن می توانیم با نایب قهرمانی فصل را تمام کنیم تا یک ذهنیت خوب از سایپا، کادرفنی و بازیکنانی که در این تیم حضور دارند بجا بگذاریم. فکر نمی کنم هیچ کس ابتدای فصل به ما می توانست اینطور اعتماد کند و پیش بینی می کرد که سایپای فصل گذشته چنین نتایجی کسب خواهد کرد.


شنیده می‌شود که با پایان گرفتن فصل به استقلال خواهی رفت، آیا این خبر صحت دارد و آیا به این تیم خواهی رفت؟


بله من هم چنین اخباری را شنیده ام. اما همه آنها در حد حرف‌وحدیث‌ است و هنوز به شخصه نه پیشنهادی به دستم رسیده و نه صحبتی با باشگاه سایپا در این خصوص صورت گرفته است. اما با این وجود از هواداران استقلال که دائم پیگیر حضور یا عدم حضورم در این باشگاه هستند و کامنت‌ها و پست‌هایی در این رابطه می‌گذارند تشکر می‌کنم.


طرفدار کدامیک از دو تیم سرخابی هستی؛ استقلالی یا پرسپولیسی؟


با احترام به هر دو تیم باید بگویم که از بچگی فوتبالم را در سایپا شروع کردم و نه استقلالی‌ام و نه پرسپولیسی، فعلا بازیکن سایپا و طرفدار این تیم هستم. خیلی ها تا من را می بینند می گویند امکان ندارد طرفدار یکی از این دو تیم نباشید و باید یا طرفدار استقلال باشی یا پرسپولیس؛ به نظرم بایدی وجود ندارد. از بچگی هم نه جایی بیان کردم و نه دنبال این صحبت ها بودم که کسی پشت سرم بگوید علی قلی زاده پرسپولیسی است یا استقلالی تا یکسری طرفدار را بخواهم دور خودم جمع کنم. از طرفداران هر دو تیم تشکر می کنم و این لطفشان را می رساند که از من می خواهند به تیم های تحت حمایتشان بروم.

 


تو و مهدی ترابی طوری زندگی و بازی می کنید که حول و حوش شما به آن صورت حاشیه نیست، چرا؟


خب ما سعی می کنیم فقط به اهدافمان فکر کنیم و چه زمانی که در سایپا و در اختیار تیم ملی هستیم فقط آنچه از ما خواسته می شود را انجام دهیم و خودمان را از حاشیه ها دور کنیم. مطمئنا این را همه می دانند که شنیده شدن حواشی پشت سر یک بازیکن جلوه خوبی ندارد.


چطور با وجود مشکلاتی که سایپا امسال پشت سر گذاشت اعتراض و گلایه ای نداشتی؟


امسال شرایط در سایپا سخت گذشت اما مطمئنا مدیریت و علی آقا تمام تلاششان را کردند که این مشکلات به تیم آسیب نرساند. آقای دایی نمی خواستند این مشکلات باعث شود تا موفقیت و نتایج خوبی که کسب کردیم از بین برود و ایشان با مدیریت کردن بحران های پیش پای سایپا و حمایت آقای درویش تیم را به جایگاهی خوب رساندند.


تو از ابتدای فصل عملکرد خوبی در سایپا داشتی اما بعد از حضور در ریکاوری های تیم ملی درخشیدی، درست است؟

 

مطمئنا حضور در تیم ملی و تمرینات زیرنظر کارلوس کی روش عملکرد هر بازیکنی را تحت الشعاع خود قرار می دهد. ضمن اینکه در این مدت کم تا جام جهانی خودم هم خیلی انگیزه دارم تا هرطور شده نظر سرمربی تیم ملی را به خود جلب کنم. ضمن اینکه می خواستم حرف و حدیث های بعد از رفتنم به برنامه نود را از روی خودم بردارم.


چرا؟


چون هر فوتبالیستی که به برنامه نود دعوت می شود بعد از آن گفته می شود که دچار افت می شود اما من تمام توانم را گذاشتم تا این صحبت ها بعد از حضورم در نود به گوش نرسد، اگرچه من به این حرف اعتقادی ندارم که هر بازیکنی که به برنامه نود می رود دیگر نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد. اما با همه این اوصاف تلاشم را بیشتر کردم تا حتی قبل از حضور در برنامه هم بهتر دیده شوم.

 


باتوجه به آنکه تیم ملی در پست تو تعدد بازیکن دارد فکر می کنی جز بازیکن حاضر در روسیه باشی؟


دقیقا همین طور است و در پست من لژیونرهای خوبی حضور دارند اما قطعا من هم دست از تلاش برنمی دارم و تمام تلاشم را برای دیده شدن و دعوت شدن به کار می برم ولی تصمیم گیرنده شخص دیگری است و باید دید مدنظر آقای کی روش هستم یا خیر.


نظرت درباره تماشای بازی تان توسط سرمربی تیم ملی چیست؟


من نمی دانستم که آقای کی روش بازی را تماشا کرده است و بعد از بازی این موضوع را متوجه شدم که این موضوع خیلی خوشحالم کرد. امیدوارم عملکردم در این بازی ایشان را راضی کرده باشد.


ستاره مصری لیورپول در ادامه نمایش های درخشانش در رقابت های این فصل لیگ برتر، امشب موفق شد در پیروزی 3-0 مقابل بورنموث، دروازه حریف را باز کند و تعداد گل هایش در این رقابت ها را به 30 رساند.

در دقیقه 69 بود که روی ارسال عالی ترنت الکساندر آرنولد، صلاح با یک ضربه سر تماشایی، توپ را به گوشه دروازه آسمیر بگوویچ فرستاد.

به این ترتیب صلاح زودتر از لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسا و نزدیک ترین تعقیب کننده اش برای رسیدن به کفش طلای این فصل اروپا، تعداد گل هایش را به 30 رساند. این در حالی است که بارسلونا هم امروز مقابل والنسیا به پیروزی 2-1 رسید اما مسی موفق به گلزنی نشد.

صلاح همچنین با این گل، فاصله اش با هری کین، نزدیک ترین تعقیب کننده اش برای کسب آقای گلی لیگ برتر را به 5 رساند تا در فاصله 5 هفته تا پایان رقابت ها، عنوان آقای گلی اش را تقریبا قطعی کرده باشد.

امروز 6 نامزد نهایی جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر هم معرفی شد که صلاح در بین نامزدهای نهایی قرار دارد و با توجه به درخشش خیره کننده اش، بعید نیست به این عنوان هم دست پیدا کند.

 

 


یوونتوس که در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 3-0 مغلوب رئال شده بود، امشب فاصله زیادی با جبران این نتیجه نداشت اما در ثانیه های پایانی داور یک پنالتی مشکوک به سود رئال گرفت و کریس رونالدو توانست آن را تبدیل به گل کند. بوفون که از این تصمیم داور بسیار عصبانی بود، به شدت به او اعتراض کرد و همین باعث شد تا از زمین اخراج شود.

او که احتمالا دیگر فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپا را پیدا نخواهد کرد، در پایان بازی به خبرنگاران گفت:" این یک دهم یک پنالتی بود. می دانم داور چیزی را که دید، گرفت اما این بی تردید صحنه مشکوکی بود. اصلا پنالتی صد در صد نبود.

و وقتی یک پنالتی واضح در دیدار رفت برای ما گرفته نشد، نباید این صحنه مشکوک در دقیقه 93 برای آنها پنالتی اعلام می شد. تیم هر کاری می توانست انجام داد و یک انسان نمی تواند رویاهایی مانند این را در پایان یک بازگشت استثنایی با چنین صحنه مبهمی خراب کند.

 

 

 

مطمئنا کسی که چنین تصمیمی گرفته، نمی تواند قلبی در سینه داشته باشد؛ بلکه یک سطل آشغال دارد. مهمتر از همه، اگر شخصیت لازم برای حضور در چنین زمین و چنین ورزشگاهی را ندارید، باید روی سکوها بنشینید و همراه با همسر و فرزندان تان، چیپس و نوشابه بخورید.

نمی توانید رویای یک تیم را خراب کنید. من در آن لحظه چیزی به داور گفتم اما او باید میزان فاجعه ای که خلق کرده را درک کند. اگر نمی توانید با فشار کنار بیایید و شجاعت گرفتن تصمیم درست را ندارید، باید روی سکوها بنشینید و چیپس بخورید."


شاگردان اوزه بیو دی فرانچسکو که در دیدار رفت 4-1 مغلوب شده بودند، امشب دست به کار بزرگی زدند و توانستند بارسا را از دور رقابت ها حذف کنند.

 

بارسا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشت ولی این رمی ها بودند که خیلی زود به گل اول رسیدند. در دقیقه 6 بود که ارسال بلند دنیله ده روسی پشت مدافعان بارسلونا به ژکو رسید و او هم با یک ضربه خوب کار را تمام کرد.

 

 

بعد از این گل بازیکنان بارسا برای دقایقی ابتکار عمل را در دست گرفتند اما این رم بود که می توانست در دقیقه 13 به گل دوم برسد ولی ضربه سر پاتریک شیک از بالای دروازه تراشتگن به بیرون رفت.

در ادامه باز هم این بازیکنان میزبان بودند که حملات خطرناک تری روی دروازه بارسا داشتند و می توانستند در دقیقه 29 به گل برسند ولی باز هم ضربه سر پاتریک شیک  راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد.

فشار حملات رم در دقایق پایانی نیمه اول هم فروکش نکرد اما در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و رمی ها با برتری 1-0 به رختکن رفتند.

 

نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی هر یک موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه هم داشتند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند.

 

بعد از سپری شدن این دقایق رمی ها بار دیگر بر بازی مسلط شدند و در دقیقه 58 توانستند به گل دوم برسند. خطای پیکه روی ژکو در محوطه جریمه بارسا باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. خود ژکو پشت ضربه قرار گرفت و توانست حساب کار را 2-0 کند.

 

 

 

 

رمی ها که به جبران شکست دیدار رفت امیدوارتر شده بودند، بعد از این بر شدت حملات شان افزودند و چند موقعیت خطرناک پیاپی روی دروازه بارسا ایجاد کردند اما ضربات ده روسی و کوین استروتمن راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد.

 

 

 

 

در دقیقه 74 چیزی نمانده بود که مسی دروازه رم را باز کند اما ضربه او را آلیسون مهار کرد. حملات رم در دقایق پایانی ادامه پیدا کرد و سرانجام این تیم در دقیقه 82 به گل سوم رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه بارسا بود که ارسال چنگیز اوندر روی تیر اول به کاستاس مانولاس رسید و او هم با ضربه سر دروازه تراشتگن را باز کرد.

 

بارسایی ها که همه چیز را از دست رفته می دیدند، در دقایق پایانی تلاش زیادی برای زدن یک گل و رفتن به مرحله بعد انجام دادند اما تلاش آنها ثمری نداشت و بازی با پیروزی 3-0 رم و صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان به پایان رسید.


در شبی که داور اسپانیایی بازی عملکرد پر حرف و حدیثی داشت، سیتی نتوانست شکست 3-0 دیدار رفت را جبران کند و با باخت 5-1 در مجموع دو دیدار، از دور رقابت های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت.

سیتی بازی را هجومی آغاز کرد و تنها دو دقیقه از بازی سپری شده بود که به گل رسید. پاس ویرژیل فن دایک در شرایطی نامتعادل به بازیکنان سیتی رسید و در نهایت این گابریل ژسوس بود که روی پاس رحیم استرلینگ موفق شد دروازه قرمزها را باز کند.

 

 

 

بعد از این گه بازیکنان لیورپول برای دقایقی پیش کشیدند اما بازیکنان میزبان خیلی زود بار دیگر ابتکار عمل را در دست گرفتند. برتری آبی ها ادامه داشت و هرچه دقایق بیشتری از نیمه اول سپری می شد، حملات این تیم شدت می گرفت. هرچند دفاع فشرده بازیکنان لیورپول مانع از لیجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد.

در دقیقه 42 چیزی نمانده بود که سیتی به گل دوم برسد اما ضربه تماشایی برناردوسیلوا که در بین راه با ضربه سر دژان لوورن منحرف شد، به تیر دروازه لیورپول برخورد کرد.

یک دقیقه بعد سیتی توانست به گل برسد اما داور به اشتباه گل لروی سانه را آفساید اعلام کردتا بازیکنان سیتی حسابی عصبانی شوند.

 

 

در آخرین ثانیه های نیمه اول چیزی نمانده بود که لیورپول در تنها موقعیت جدی اش در این نیمه به گل برسد ولی  ضربه الکس اکسلید چمبرلین که بعد از پشت سر گذاشتن ادرسون زده شد، از بالای دروازه به بیرون رفت و نیمه اول با همان یک گل به سود سیتی به پایان رسید.

 

سیتی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد اما باز هم این لیورپولی ها بودند که با یک دفاع فشرده و منسجم، مانع از نزدیک شدن آنها به دروازه شان می شدند. در حالی که بازیکنان سیتی سخت به دنبال زدن گل دوم بودند، این لیورپول بود که در دقیقه 56 به گل تساوی رسید.

روی همکاری عالی صلاح و سادیو مانه بود که ستاره مصری لیورپول صاحب موقعیت شد و بعد از پشت سر گذاشتن ادرسون، با یک ضربه حساب شده، دروازه سیتی را باز کرد.

 

 

با این گل کار سیتی برای بازگشت بسیار دشوار شد و همین مسئله انگیزه بازیکنان این تیم برای ادامه بازی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به طوری که از فشار حملات این تیم کاسته شد و در مقابل لیورپولی ها در ادامه صاحب موقعیت های بیشتری شدند.

بازی به این ترتیب ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 77، اشتباه اوتامندی کار سیتی را تمام کرد. مدافع آرژانتینی سیتی توپ را پشت محوطه جریمه خودی به فیرمینو سپرد و او هم در موقعیت تک به تک، توپ را به گوشه ادرسون فرستاد.

 

 

در ادامه بازیکنان سیتی تلاش کردند تا حداقل در این دیدار خانگی شکست نخوردند اما گلی که در دقیقه 82 به ثمر رساندند، باز هم آفساید اعلام شد. در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با برتری 2-1 لیورپول به پایان رسید.


معاون اول رئیس جمهوری، عرضه دلار به قیمت بالاتر از 4200 تومان را مشمول قاچاق اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، نرخ دلار از فردا (سه‌شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققان و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خود به ارز نیاز دارند، 4200 تومان خواهد بود.

اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه و در پایان جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری، گفت: با این رقم، ارز مورد نیاز همه بخش‌ها از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و مردم هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جلسه دوشنبه شب در پی جلسات روزهای گذشته در ارتباط با مسائل ارزی تشکیل شد، تصریح کرد: در این جلسه تصمیمات نهایی با حضور آقای رئیس جمهور اتخاذ شد که جهت اطلاع ملت عزیز ایران اعلام می‌کنم.

جهانگیری ایجاد ثبات اقتصادی را از وظایف دولت‌ها برشمرد و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم ثبات اقتصادی کشور بود که در این حوزه می‌توان به کاهش نرخ تورم و تک‌واحدی شدن این نرخ اشاره کرد. دولت باید شرایطی به وجود بیاورد که شاخص‌های اصلی اقتصادی همانند نرخ ارز و سود بانکی برای فعالان اقتصادی قابل پیش‌بینی باشد.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: متأسفانه در روزهای اخیر اتفاقاتی در نرخ ارز روی داد که موجب نگرانی مردم و فعالان اقتصادی شد و از طرفی ثبات اقتصادی کشور به عنوان یکی از دستاوردهای اقتصادی دولت مورد تهدید قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و مخالفان و بخصوص آمریکایی‌ها بعد از توافق برجام و روی کار آمدن ترامپ برای متلاطم نشان دادن فضای اقتصادی کشور با هدف جلوگیری از تشویق دیگران به همکاری اقتصادی با ایران گفت: خوشبختانه با کار جدی‌ای که در عرصه بین‌المللی انجام گرفت، با دولت‌های مختلف میلیاردها دلار توافق کردیم که فاینانس به ایران اختصاص داده شود و بیش از 30 میلیارد دلار حتی ضمانت‌نامه‌اش در سطح دولت به نام بانک‌های این کشور صادر شد.

جهانگیری افزود: یک حجم وسیعی از منابع خارجی در حال حرکت به سمت کشور است و در چنین شرایطی اینگونه تغییرات در نرخ ارز خیلی غیرطبیعی است و به نظر می‌آید که عوامل غیراقتصادی، غیرقابل توجیه و پیش‌بینی‌نشده در این موضوع مؤثر بوده و در چنین شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم فضای اقتصادی کشور متلاطم شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «در این چارچوب تصمیم گرفته شد در ارتباط با مسائل ارز و نیازهای ارزی کشور یک بررسی دقیق انجام گیرد»، اظهار کرد: در شرایط فعلی بیش از 90 میلیارد دلار حجم صادرات ایران است. مجموعه کالاهایی که طی سال‌های گذشته و سال 96 وارد کشور شده به طور متوسط سالی حدود 50 میلیارد دلار بوده است و در کنار آن مقداری ارز هم برای ارائه خدمات به مسافران، دانشجویان، امور درمانی و از این قبیل امور نیاز داریم که باید تامین شود.

جهانگیری افزود: در پنج سال اخیر میزان ارز ما خیلی بیش از نیاز بوده و در برخی از سال‌ها تا 15 الی 20 میلیارد، ارز اضافه بر ارز مورد نیاز برای نیازهای ضروری اقتصاد، واردات کالا و واردات خدمات داشته‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد: اقتصادی که همواره مازاد ارزی دارد، نباید در آن یک اتفاق اینگونه‌ای بیفتد و این غیرطبیعی است. بعضی‌ها می‌گویند که دست‌های مداخله‌گر بیرونی فضای اقتصاد کشور را آشفته می‌کند و بعضی‌ها می‌گویند فضاسازی‌های برخی از جریانات در داخل کشور ممکن است به چنین موضوعی دامن بزند تا نگذارند فضای باثباتی بر اقتصاد کشور حاکم شود.

جهانگیری اظهار کرد: دولت مصمم است به مردم اطمینان دهد که قادر است اقتصاد کشور را باثبات، بااطمینان و قابل پیش‌بینی اداره کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که نرخ دلار از فردا (سه‌شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققان و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خود به ارز نیاز دارند، 4200 تومان باشد و با این عدد و رقم، به همه نیازهای ارزی کشور از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی پاسخ داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: هیچ نرخ ارزی با قیمت‌های دیگری را به رسمیت نمی‌شناسیم و برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد. درست مثل قاچاق مواد مخدر که کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد، دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.

جهانگیری افزود: مجددا تأکید می‌کنم که برای تامین همه نیازهای کشور با این عددی که اعلام شد، ارز از طریق بانک، حواله‌ای، صرافی و روش‌هایی که وجود دارد، تحویل داده خواهد شد و تأمین می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: بعد از این حتما یک مازاد ارزی قابل توجه‌ برای کشور خواهیم داشت و حتی اگر در مواقعی نیاز باشد برای بخش‌های دیگر با امکانات بیشتر، ارز تأمین خواهیم کرد. به این ترتیب دغدغه مردم برطرف خواهد شد و هیچ‌کسی نمی‌تواند در بازار یا هر جای دیگری اعلام کند به دلیل قیمتی که معلوم نیست در کجا ممکن است شکل بگیرد، کالایی که در داخل مغازه است، گران خواهد شد.

وی گفت: ارزش هر کالایی که در بخش‌های مختلف وارد کشور می‌شود، با این عددی که اعلام شد تعیین می‌شود و مردم نباید نگران باشند که کالایی افزایش قیمت پیدا کند و با قاطعیتی که دولت و رئیس‌جمهوری و قوای سه‌گانه دارند، ثبات اقتصادی کشور استمرار پیدا خواهد کرد و ارز مورد نیاز فعالیت‌های اقتصادی کشور تأمین خواهد شد.

جهانگیری افزود: حتی سرمایه‌گذار خارجی که ارز وارد کشور می‌کند، سود آن برای خروج بر اساس همین نرخ اعلامی خواهد بود. به همه بخش‌های مختلف تاکید می‌کنم که ارز مورد نیازشان با این قیمت تأمین خواهد شد.


ورزشگاه 27 هزار نفری اختصاصی فولاد روز به روز در حال تکمیل است و به نظر می رسد فصل آینده قطعا سرخپوشان اهوازی در ورزشگاه خانگی به مصاف حریفان می روند؛ البته شاگردان پورموسوی در این فصل بارها در این ورزشگاه خانگی تمرین کرده اند.

 

مجموعه فولاد با 6 زمین چمن، سالن تکنیک، استخر، سالن بدنسازی و ... از جمله کاملترین مجموعه های ورزشی ایران است و با این ورزشگاه کامل تر می شود.

 

عکس زیر آخرین نما از ورزشگاه فولاد آره نا را نشان می دهد، استادیومی که فولادی ها امیدوارند بتوانند روزهای خوبی در آن ببینند.

 


روزبه چشمی در بازی با الریان شب فوق العاده ای را پشت سر گذاشت. او ضمن این که به خوبی موفق به محو کردن تاباتا از جریان بازی شد، یکی از پرکارترین بازیکنان داخل زمین بود.

 


چشمی در بازی شب گذشته 72 بار لمس توپ داشت که در این بین 61 پاس با دقت 93.4 درصد ارسال کرد و از این نظر موفق ترین بازیکن زمین بود؛ اما چون در تمام طول بازی عقب بازی می کرد، نتوانست پاس کلیدی برای هم تیمی های خود ارسال کند.


اما چپاروف هم که در بازی شب گذشته در پست هافبک پشت مهاجم بازی می کرد، هم آمار بسیار موفقی داشت. او در این بازی 57 بار لمس توپ داشت که در این بین 40 پاس با دقت 92.5 ارسال کرد. اما چپاروف در کارهای تهاجمی هم روز فوق العاده ای داشت. او در این بازی 2 پاس کلیدی داد، 3 شوت زد که 2 ضربه آن در چارچوب بود که یکی از آنها به گل اول استقلال تبدیل شد.

 


حضور 6 ملی پوش اتفاق خوبی است


اول سال نو را تبریک می گویم. برای همه آرزوی سلامتی و صلح و آرامش دارم. ما الان باید تیم مان را برای دو مسابقه با نفت و الریان آماده کنیم. خوشحالم 6 بازیکن ملی پوش داریم که یکی از آنها برگشته است. این نشان می دهد بازیکنان در 6 ماه گذشته خوب کار کرده اند. امیدوارم بازیکنان ملی شرایط خوبی داشته باشند و با شرایط بهتری برگردند چون فوتبال بسیار مهم است و برای هر کشوری مثل سفیر می ماند.


ممکن است ملی پوشان مصدوم شوند


این خیلی خوب نیست که هشتم ملی پوشان بر می گردند و نهم باید با نفت و البته سیزدهم با الریان بازی کنیم. این خیلی خوب نیست و ممکن نیست بتوانند برابر نفت تهران بازی کنند، چون ممکن است باعث مصدومیت بازیکنان ملی پوش بشود. من شنیدم این برنامه از اول سال به باشگاه داده شده است؛ ولی من در آن زمان نبودم.


تقویم بازی ها پر است


آنها گفتند مربی های باشگاهی این برنامه را قبول کرده اند. من تقویم را دیدم و نمی شد برنامه را عوض کرد. ما باید برای رتبه دوم بجنگیم، مرحله بعدی لیگ قهرمانان را در نظر بگیریم و قهرمان جام حذفی بشویم؛ اما این برنامه ریزی کاملا آماتور است.


هواداران برابر الریان استادیوم را پر می کنند


من امروز راجع به این موضوع با بازیکنانم حرف زدم و باید دید کدام بازیکنان آماده هستند در این دو بازی در ترکیب قرار بگیرد. من گفتم یکی از دو بازی مهم در لیگ قهرمانان آسیا بازی با الریان است. فدارسیون باید ببیند چه کاری می تواند برای موفقیت باشگاه ها انجام بدهد و نه فقط تیم ملی. هرچقدر تیم های بیشتری بتوانند به مراحل بعدی بروند سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر می شود. همه مردم تهران در سیزده به در شهر را ترک نمی کنند و مطمئن هستم مثل بازی با العین استادیوم پر می شود. می دانم هواداران استقلال به ورزشگاه می آیند و به ما کمک می کنند، دیدید در بازی با العین همه مردم تهران کارشان را متوقف کردند تا بازی ما را ببینند و در بازی با الریان هم همین اتفاق تکرار می شود.


تیام به الریان می رسد؟


الان نمی دانم ولی ما با دکتر او در تماس هستیم. همه بازیکنان بارسلونا پیش ایشان می روند و کادر پزشکی ما هر روز با دکتر و خود تیام در تماس هستند. یک ساعت پیش با او صحبت کردیم ولی وضعیت او مشخص نیست.


گرهارد شرودینگر مربی دروازه بان های استقلال می شود؟


ایشان یک مربی دروازه بانی از فدراسیون فوتبال آلمان هستند و در خیلی از کشورها مثل امارات و تایلند کار کرده اند. من از او خواستم با مربی های دروازه بان های ما کار کند و برای 10 روز با ما کار کند. شما در تیم های معتبر دروازه بان ها را می بینید، وقتی دروازه بان توپ دارد یکی از 11 بازیکن داخل زمین است. من از آقای نامداری می خواهم در این 10 روز با او کار کند و یاد بگیرد. فوتبال و تمرینات هر هفته و هر ماه عوض می شود و همیشه موقعیت های جدید پیش می آید.


در حال و هوای سال نو هستیم. شما عیدی دادید به عنوان بزرگتر تیم؟


بله من دیروز یک عیدی به بازیکنان دادم با تست کوپری که از آنها گرفتیم. همچنین هدیه ای که دادم این بود که چون در 6،7 ماه اخیر بسیار خوب کار و تلاش کردند، به آنها استراحت خوبی دادیم و شاید بتوانیم یک روز ناهار را هم کنار هم بخوریم.


برانکو به پرسپولیسی ها ساعت عیدی داده است


این خیلی خوب است. شاید بازیکنان پرسپولیس دیر در تمرین حاضر می شدند که به این دلیل ساعت برای آنها خریده است.


تیم ملی و دیدار مقابل سیرالئون و تونس


من بازی مقابل تونس را از تلویزیون دیدم و مشخص است که یک بازی آماده سازی برای مراکش بود. هرچند زمین یک مقدار خیس بود، اما این یک بازی خوب برای تیم ملی بود. گلی که ایران دریافت کرد اشتباهی از سوی مدافعان بود. تونس بسیار خوب بازی کرد و البته ایران هم تیم کامل را نداشت. امید ابراهیمی و وریا غفوری در ترکیب حضور نداشتند و فکر می کنم با اضافه شدن آنها تیم کامل تر می شود. دیدار با تونس شبیه یک تست و آزمایش بود که مربی ببیند برای آینده چه کارهایی باید انجام دهد. فکر می کنم در بازی مقابل الجزایر در کشور اتریش تیم ملی کامل به میدان برود اما در هر صورت همین اتفاق با توجه به اینکه استقلال چند بازیکن ملی پوش دارد، کار را برای بازی بعدی ما مقابل نفت تهران مشکل می کند.


درست است که تمام تمرکز ما روی مراکش باشد؟


هنوز زمان زیادی تا بازی مقابل مراکش باقی مانده است. تیم های تونس و الجزایر سبک بازی شان صد درصد شبیه مراکش نیست. من مطمئن هستم که اگر بازیکنان اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و با آنها به خوبی صحبت شود، ایران می تواند مراکش را شکست دهد؛ اما برای ما و تیم استقلال در حال حاضر الهلال و الریان خیلی مهم تر از بازی با مراکش هستند. امروز هم می بینید که با وجود حضور چند بازیکن استقلال در اردوی تیم ملی، 6، 7 بازیکن جوان از تیم های پایه در تمرین ما حاضر شده اند و این اتفاق بسیار خوبی برای آینده فوتبال است. باز هم می گویم که اولویت ما بازی مقابل نفت و پس از آن دیدار با الریان و الهلال است.