سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

من آمدم اینجا که بگویم ناصر میرزایی ،اسطوره فوتبال لرستان بیمار است و همه باید کمکش کنند.» پسر جوان با با کلاه مخملی به روزنامه خبرورزشی آمده بود تا حرف بزند. او که خیلی زود استار فوتبال ایران شده و همه به خاطر نوع پوششی که دارد می خواهند درباره اش بدانند.

بیوگرافی کامل خودت را بگو و از کی لیدر شدی؟

من خدارحم دالوند متولد 1360 اهل خرم‌آباد لرستان معروف به «بهروز وثوقی فوتبال» هستم من زمانی که تیم خیبر در لیگ بود می‌رفتم این تیم را تشویق می‌کردم و از دو سال پیش هم که کوثر به خرم‌آباد آمد جزو کانون لیدرهای این باشگاه بودم، متاسفم که این تیم به دلیل بی‌توجهی برخی از مسئولان ورزشی حمایت مالی نشد  و از لیگ دسته اول سقوط کرد. البته آقای آیت‌الله‌زاده برای این باشگاه و مردم خونگرم خرم‌آباد خیلی تلاش کرد تا این تیم در لیگ بماند اما این کار میسر نشد. من خودم هم مدیون ایشان هستم.

الان جزو لیدرهای استیل‌آذین هستی؟

بله، البته  این تیم چهار لیدر اصلی دارد و شش لیدر فرعی که من هنوز اصلی نشده‌ام! لیدرهای اصلی استیل‌آذین ماهانه 800 تا 900 هزار تومان حقوق می‌گیرند اما من هنوز هیچ پولی از باشگاه نگرفته‌ام .

چه شعارهایی در استیل‌آذین سر می‌دهی؟

من بازیکنان را تشویق می‌کنم؛ کریمی جادوگر، کعبی آتیش‌پاره و... البته من  تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم به بازیکنان حریف توهین یا بی‌حرمتی کنم.

این پلاکاردی که  همراهت آوردی چیست؟

روی این پلاکارد عکس ناصر میرزایی اسطوره فوتبال لرستان است که فعلاً در بستر بیماری است و کسی از او سراغی نمی‌گیرد. ناصر میرزایی زمانی در راه‌آهن، تراکتورسازی و منتخب لرستان بازی و مربیگری کرد و الان چشم‌انتظار محبت فوتبالی‌هاست. من از آقای هدایتی می‌خواهم به این اسطوره لرستانی کمک کند. کاش استیل به خرم‌آباد برود قول می‌دهم 30 هزار خرم‌آبادی حامی آن باشند.

راستی تو هنرپیشه هم هستی ؟

بله من در سریال جدید آقای کمال تبریزی بازی کردم. اصلا از خرم آباد به عشق هنرپیشه شدن آمدم تهران و در این مدت در 4 فیلم هم بازی کردم. فکر می کنم پیشرفتم خیلی خوب بوده. من عاشق فیلم های بهروز وثوقی هستم و چهره ام را هم به همین دلیل شبیه نقش های او در آن سال ها کردم که باعث شد خیلی زود مورد توجه باشم و برای فیلم ها دعوت شوم. توجه نود به من خیلی در پیشرفتم کمک کرد.

از هنرپیشه های مرد چه کسی را دوست داری؟

این که گفتن ندارد ؛ بهروز دیگر.

منظورم هنرپیشه های بعد از انقلاب بود

خدابیامرز خسرو شکیبایی ، آقای پرویز پرستویی و دادادش گلم آقای حامد بهداد.

و نقشی بوده که دوست داشته باشی جای این ها بازی کنی؟

البته من دوست دارم جای خودم باشم. وثوقی راد!اما نقش آقای شکیبایی در فیلم هامون را خیلی دوست دارم. البته شهاب حسینی هم در دلشکسته بی نظیر بود. خیلی دوست داشتم جای او بودم.

فکر می کنی بتوانی هنرپیشه موفقی باشی؟

به احتمال 90 درصد من تا یکسال آینده یک هنرپیشه مردمی و محبوب می شوم آن هم نه بر اساس تخیل.الگوی من بزرگانی مثل آقا تختی ، علی پروین و محمد علی فردین هستند برای همین می توانم با اخلاق ورزشکاری یک ستاره محبوب در سینما باشم.

برای این کار ممکن است مجبور باشی چهره ات را عوض کنی؟

اشکالی ندارد . من فعلا باید به سینما با این چهره معرفی می شدم و برای رسیدن به سینما از این تیپ استفاده کردم و به لطف حضور در ورزشگاه در پایتخت به خواسته ام رسیدم. من سالها در لرستان این کار را می کردم اصلا کسی نگاهم هم نمی کرد اما اینجا خیلی زود چهره شدم.هنرپیشه مورد علاقه ام هم در فیلم های مختلف ، از چهره های متفاوتی استفاده می کرد. الان هم تقریبا همه چهره او را تقلید می کنند پس برای من هم مشکلی پیش نمی آید. من این قدر عاشق بازی او هستم که به عشقش رفتم چهارراه سیروس در محله ای که زندگی می کرد یک اتاق رهن کردم 2 میلیون و آنجا زندگی می کنم.


سرمربی تیم فوتبال پوهانگ گفت: مهاجم ذوب آهن بازیکن بزرگی است و نماینده ایران با مهارت او گل زد به دور بعد صعود کرد.


پارک چانگ هیون پس از تساوی مقابل ذوب‌آهن در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و حذف از این رقابت‌ها درباره این دیدار اظهار داشت: موقعیت‌های زیادی را در این بازی هدر دادیم و فرصت بزرگی برای رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان را از دست دادیم. در واقع می‌توان گفت قهرمانی را از دست دادیم.
وی ادامه داد: این ناکامی مطمئنا به لحاظ روانی روی روند تیمی ما در آینده تاثیرگذار خواهد بود. به هر حال لیگ قهرمانان در شرایط فعلی برای ما تمام شده و باید تلاش کنیم در جمع برترین‌های لیگ کره قرار بگیریم.
سرمربی تیم فوتبال پوهانگ، با ابراز تاسف از ناراحتی هوادارانشان تصریح کرد: برای هوادارانمان که به ورزشگاه آمده بودند احساس تاسف دارم چرا که آنها امشب ناامید شدند. علاوه بر این، این‌روزها کره تعطیل بود و بسیاری از تماشاگرا‌نمان به علت تعطیلات به ورزشگاه نیامده بودند، اما برای آنها که آمدند هم ناراحتم.
هیون افزود: امروز شانس با پوهانگ یار نبود. خلعتبری بازیکن خطرناکی است. ذوب آهن از تک‌فرصت خود نهایت استفاده را برد و روی مهارت خلعتبری به گل رسید، همین ویژگی‌ها نشان می‌دهد که یک بازیکن بزرگ است.


 مدیر باشگاه دی‌استراداد اسلواکی خبر پرداخت 200 هزار مارک جداگانه به علی فتح‌الله‌زاده بابت انتقال فرهاد مجیدی را تکذیب کرد.


خشایار محسنی  در مورد شایعه پرداخت 200 هزار مارک به علی فتح‌الله‌زاده که روشن آن را مطرح کرده بود اظهار داشت: برای حسن روشن و علی فتح‌الله‌زاده احترام قایل هستم. روشن از اسطوره‌های استقلال است و فتح الله‌زاده نیز از مدیران موفق بعد از انقلاب این باشگاه، از هر دو هم می‌خواهم من را وارد این دعوای خانوادگی نکنند و هر چه سریع‌تر به این موضوع خاتمه بدهند زیرا دودش به چشم استقلال خواهد رفت.
وی ادامه داد: رقم قرارداد فرهاد مجیدی بابت انتقال به تیم راپیدوین اتریش 200 هزار مارک بود که این قرارداد بین دو باشگاه استقلال و راپیدوین بسته شد.من آن زمان مشاور باشگاه اتریشی بودم.هیچ پولی به غیر از رقم قرارداد به فرد دیگری پرداخت نشد و تمام مفاد قرارداد انتقال مجیدی بین دو باشگاه اجرا شد و نه من و نه هیچ شخص دیگری پول جداگانه‌ای بابت این انتقال پرداخت نکرده‌ایم. این انتقال 11 سال پیش انجام شده است.


منصور ابراهیم زاده پس از صعود تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از مربیان تیم ملی درخواست کرد تا از دو بازیکن ملی‌پوش این تیم استفاده نکند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان پس از تساوی یک بر یک برابر پوهانگ استیلرز در کره جنوبی و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا،ما با این باور که موفق می‌شویم، پا به این میدان گذاشتیم و علی‌رغم اینکه بعضی‌ها به موفقیت ما باور نداشتند، ما این کار را کردیم.

وی با بیان این که پوهانگ را به خوبی آنالیز کرده بودیم، گفت: از ابتدا، بازی را بسته شروع کردیم و در ادامه با شناخت بیشتر پوهانگ، برنامه‌های خود را اجرا کردیم. در دقیقه 11 روی حرکت اشتباه خودمان و کار تاکتیکی پوهانگ، گل دریافت کردیم اما رفته رفته تغییرات مد نظرمان را ایجاد کردیم و بهتر شدیم.

ابراهیم زاده با بیان اینکه چیزی برای از دست دادن نداشتیم، گفت: نیمه دوم مسلط‌تر بازی کردیم. در صحنه گلی که به ثمر رساندیم، دروازه‌بان پوهانگ مغرور عمل کرد و با کار خوب بازیکنان‌مان گل تساوی را به ثمر رساندیم.

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به این سوال که پس از صعود چه احساسی دارد، گفت: من احساسم را پس از صعود به جام باشگاه‌های جهان بیان می‌کنم. کار سخت و مشکلی است ولی هیچ چیز سخت و مشکل غیر ممکن نیست. این کار، مربی آبدیده و بازیکنان پرتلاش می‌خواهد.

ابراهیم زاده در رابطه با دیدار ذوب آهن با برنده تیم‌های الهلال عربستان و الغرافه قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: سبک بازی تیم‌های شرق با غرب آسیا تفاوت می‌کند. دو تیم با یک سبک بازی نمی‌کنند ولی ما با شناخت بهتر و آماده‌تر مقابل هر کدام از این حریفان حضور پیدا خواهیم کرد. هدف ما حضور در جام باشگاه‌های جهان است که تنها با قهرمانی در لیگ آسیا اتفاق می‌افتد. امیدوارم فوتبال آبرومندانه‌ای را به نمایش بگذاریم.

سرمربی ذوب آهن با درخواست از فدراسیون فوتبال برای همکاری هرچه بیشتر با این تیم گفت: می‌دانم که تیم ملی در رقابت‌های غرب آسیا حضور دارد و تیم امید نیز مسابقه‌هایی را پیش رو دارد اما به دلیل شرایط ویژه و حساس ذوب آهن و با توجه به اینکه روز 14 مهر باید در مرحله نیمه نهایی به دیدار حریف‌مان برویم، از فدراسیون فوتبال درخواست دارم که اجازه دهند دو بازیکن ملی‌پوش ما در این دو هفته با ما باشند.

ابراهیم زاده گفت: رجب‌زاده مصدوم است و دو بازیکن ما دو اخطاره هستند. از مربیان تیم ملی درخواست می‌کنم که دو بازیکن از باشگاه‌های دیگر به تیم ملی دعوت کنند تا ما بتوانیم از خلعتبری و حدادی‌فر نهایت استفاده را ببریم.

وی به حضور افشین قطبی در رختکن ذوب آهن پس از دیدار رفت با پوهانگ استیلرز اشاره کرد و گفت: پس از این دیدار قطبی به همراه منصوریان، رشیدی و عزیز محمدی، در رختکن تیم ذوب آهن حاضر شد و به ما گفت که اگر به مرحله بعد صعود کنید، بازیکنی از تیم ذوب آهن به تیم ملی دعوت نخواهد شد تا تیم شما قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا بجنگد اما برای من جای تعجب دارد که چرا دو بازیکن ما برای رقابت‌های غرب آسیا دعوت شده‌اند و مربیان تیم ملی اصرار به حضور آن‌ها دارند.

وی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنم که ما را دعا کنند و از کلیه رسانه‌ها می‌خواهم که تلاش بازیکنان و باشگاه ذوب آهن را به ثبت برسانند.


 تیم فوتبال ذوب آهن ایران با تساوی مقابل پوهانگ استیلرز به به جمع 4 تیم برتر آسیا راه یافت.


دیدار تیم‌های پوهانگ استیلرز و ذوب‌آهن از دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 14 به وقت ایران در ورزشگاه استیلیارد آغاز شد که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
در این دیدار کیم جائه‌سونگ در دقیقه 10 برای میزبان موفق به گلزنی شد و در نیمه دوم محمدرضا خلعتبری با ضربه‌ای زیبا در دقیقه 80 بازی را به تساوی کشاند.
نماینده ایران که در دیدار رفت موفق شده بود با نتیجه 2 بر یک به برتری برسد با کسب این تساوی در ورزشگاه استیلیارد پوهانگ، در مجموع دیدارهای رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به‏دست آورد تا همانند تیم ملی برابر نماینده کره به برتری برسد.

ذوب‌آهن در مرحله نیمه‌نهایی باید با برنده دیدار تیم‌های الهلال عربستان و الغرافه قطر بازی کند. این دیدار ساعت 19 امروز به میزبانی الغرافه برگزار خواهد شد.
بنجامین ویلیام داور استرالیایی این دیدار در نیمه اول به کیم ون ایل از پوهانگ استیلرز کارت زرد نشان داد و در دقیقه 86 نیمه دوم مهدی رجب زاده را با نشان دادن کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج کرد.

ترکیب ذوب‌آهن:
شهاب گردان، محمد حسینی، علی احمدی، محمد قاضی (از دقیقه 63 اسماعیل فرهادی)، فرشید طالبی، قاسم حدادی‌فر، ایگور کاسترو، احمد محمدپور (از دقیقه 78 حسین ماهینی)، مهدی رجب‌زاده، شاهین خیری، محمدرضا خلعتبری
سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده