سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

محمد بحرانی را می‌توان یکی از موفق‌ترین هنرمندان سال‌های اخیر دانست، او با کاراکتر جناب خان که از نظر بحرانی یک نفر و شخصیتی جداست توانسته دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کند. خندوانه با رامبد جوان و جناب خان آن‌قدر در ایران محبوب است که همه منتظرند تا قسمت جدیدش شروع شود و بازهم هر شب حداقل یک ساعت بخندند. گفت و گو با محمد بحرانی و صحبت‌های او از طرف جناب خان را از دست ندهید.

آقای بحرانی مصاحبه را از اینجا شروع کنیم، طرفدار چه تیمی هستید؟

من یا جناب خان؟

جناب خان که صنعت نفتی است، شما چطور؟

بله مطمئناً جناب خان طرفدار صنعت نفت است اما من طرفدار تیم‌های شهرم، شیراز هستم و امیدوارم روزی این تیم‌های شیرازی به مانند برق و فجر دوباره لیگ برتری شوند تا شیرازی‌های عزیز بازهم تیمشان را در لیگ برتر ببینند. پیگیر بازی‌های فجر هستم و تنها متأسفانه می‌توانم آرزو کنم که بازهم این تیم‌ها در لیگ برتر باشند.

شما دوست فوتبالیست شیرازی هم دارید؟

اکنون که نه اما روزگاری با سیاوش اکبرپور چند باری گل کوچک بازی کرده‌ام. من یک دوست صمیمی جنوبی به نام بهنام ارشدی نژاد دارم که در آن روزها باعث آشنایی ما شد. او و سیاوش در تیم‌های پایه‌ی شیراز هم تیمی بودند و ما در کوچه با یکدیگر بازی می‌کردیم البته بعید می دانم سیاوش من را یادش بیاید.

صنعت نفت تیم محبوبی است و با جناب خان محبوب‌تر شده است، دلیل اینکه به لیگ برتر صعود نمی‌کند چیست؟

قطعاً جناب خان آرزو دارد صنعت صعود کند اما دلیل عدم صعودش به نظرم هم فنی و هم مدیریتی است. آبادان ذاتاً شهر ثروتمندی است، حیف است که مردم آبادان در رفاه نباشند و تیمشان هم در لیگ برتر نباشد.


هم جناب خان جنوبی است و هم شما به نوعی جنوبی هستید، حس بچه‌های جنوب به فوتبال چیست؟

من در منطقه‌ای از شیراز بزرگ شدم که بچه‌های جنوبی که به دلیل جنگ آنجا مهاجرت می‌کردند زیاد بود، بهنام ارشدی نژاد هم از آنجا رفیقم شد. در کوچه ما جنوبی‌ها فوتبالی‌تر و با تکنیک تراز بقیه بودند. فکر می‌کنم حال و هوای برزیل تو خون بچه‌های جنوب جریان دارد.

فوتبال اروپا چطور؟ شما چه تیمی، جناب خان کدام تیم؟

جناب خان که مالک پاریس سن ژرمن است و طرفدار این تیم است اما من از بچگی طرفدار آلمان و بایرن مونیخ بوده‌ام.

جناب خان در لیگ خنداننده ی برتر حاضر نبود، آیا دلیلش این بود که مثل بارسلونای گواردیولا اول می‌شد؟

جناب خان در این زمینه ادعایی ندارد و به نظر من حتی خودش را استندآپ کمدین نمی‌داند، هیچ وقت هم ادعای کمدین بودن نکرده، جناب خان یک لبوفروش حرفه‌ای و یک مدیرعامل باشگاه است، به نظر من اصلاً درست نبود که بخواهیم جناب خان رو در این مسابقات شرکت بدهیم.

سرعت عمل جواب دادن جناب خان در خندوانه فوق‌العاده است، آیا این دیالوگ‌ها بین مهمانان و جناب خان از قبل پیش بینی شده بود؟

همگی بداهه هستند، اصولاً قسمت‌های جناب خان در خندوانه بر مبنای یک خط داستانی کلی که در ذهن شکل می‌گیرد و بقیه‌اش بداهه است، بر همین اساس بین جناب خان و رامبد دیالوگ‌هایی رد و بدل می‌شود که خط خاصی دارد اما از قبلش چیزی نمی‌نویسیم و فوق العاده بودن رامبد هم در پاس‌کاری دیالوگی به جناب خان خیلی کمک می‌کند. جناب خان و رامبد نوعی از تیکی تاکا را ارائه می‌کنند.

جناب خان در چه وضعیتی است؟

من اکنون دقیق نمی‌دانم جناب خان کجاست اما لبو فروشی‌اش را گسترش داده است و همچنان در پاری سن ژرمن تیم داری می‌کند.

ایده پاری سن ژرمن از کجا رسید؟

شما می‌توانید بپرسید چرا آبرامویچ در چلسی تیم داری می‌کند؟ قطعاً برای خودش منطق بیزینسی دارد. مطمئناً جناب خان صلاح دیده که این تیم را بخرد و برای او بیزینس خوبی بوده است، این را هم بگویم که صد درصد سهام تیم پاری سن ژرمن مال اوست.

بعد از برد چندروزگذشته پاری سن ژرمن برابر تولوز جناب خان به بازیکنان تیمش چه پاداشی داد؟

لبوی فلافلی!

جای خالی بین تیاگوسیلوا و داوید لوئیز چه شد؟

من آخرین بازی تیم را که دیدم همچنان جای خالی بینشان پر نشده و حفره باقی مانده است، شنیده‌ام که دنبال بواتنگ بازیکن بایرن مونیخ است.


چرا این دو بازیکن انتخاب شدند و جای خالی بین کاوانی و زلاتان سوژه نشد؟

بالاخره این نظر جناب خان بود و مشکل تیمش را در دفاع دیده است.

از نظر شما جناب خان اگر بازیکن می‌شد شبیه کدام بازیکن بود؟

مطمئناً کاپیتان و بازی ساز وسط زمین بود و به نظر من شبیه زیدان بود.

تیم منتخب جهان از نگاه جناب خان و محمد بحرانی کدام است؟

نویر- لام - بواتنگ - راموس - مارسلو - تونی کروس - داگلاس کاستا - آرین روبن - مسی - رونالدو - ابراهیمویچ.

بازیکن مورد علاقه جناب خان؟

زلاتان ابراهیمویچ.


وضعیت لبوفروشی دی ماریا به کجا رسید؟

بعد از شعبه منچستر، دی ماریا در پاریس هم مغازه لبو فروشی راه اندازی کرده بود اما موفقیت آمیز نبود، از دی ماریا فروشنده بیرون نمی‌آید.

موضوع انتقال سردار آزمون به پاری سن ژرمن چقدر جدی است؟

این را دقیق نمی‌دانم باید از خود جناب خان بپرسید. اما مطمئناً خواسته‌ی خود جناب خان است، او هرکس را بخواهد به تیمش می‌برد.

حتی مسی را؟

او بعد از گسترش لبو فروشی‌اش نه تنها مسی بلکه کل بارسلونا را می‌تواند بخرد.

جناب خان از رفتن به ورزشگاه آزادی با رامبد جوان برای دیدار والیبال به شما چیزی نگفت؟

جناب خان از رفتنش به ورزشگاه آزادی بسیار خوشحال شده بود و فکر می‌کنم هواداران هم با حضور جناب خان حال کرده بودند و خود جناب خان هم با هواداران کلی انرژی گرفته بود.

جناب خان با صنعت نفت الآن رابطه‌ای دارد؟

بله همچنان بحث لیدری را با رفقایش حسون و عدنان ادامه می‌دهد.

موضوع محرومیت پلاتینی و بلاتر برای جناب خان مشکلی به وجود نیاورد؟

جناب خان هم مدتی از طرف کمیته‌ی اخلاقی فیفا تحت پیگرد بود اما فکر نمی‌کنم وضعیت بدی برایش به وجود نیامده باشد چون جناب خان در بیزینس کاملاً سالم عمل می‌کند.


نظر جناب خان درباره ابراهیم تهامی را به تو گفته است؟

ابراهیم تهامی یکی از دوست داشتنی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال  ایران است و فکر کنم جناب خان ابراهیم تهامی را در کنار علی کریمی یکی از بهترین دریبل زن‌های ایران می‌داند.

وضعیت بهنام و احلام به کجا رسید؟

وارد زندگی شخصی جناب خان نشوید وگرنه میاد براتونا!

سایت ورزش سه هم دیده‌اید؟

ورزش سه یکی از سایت‌هایی است که من هر روز آن را چک می‌کنم و اخبار فوتبال را در آن دنبال می‌کنم، زمانی که کلیپ‌های فوتبالی جناب خان را در سایت می‌گذاشتید برای من جالب بود.

حرف آخر خطاب به هواداران جناب خان و خوانندگان ورزش سه؟

جناب خان خاک پای همه شماست و من محمدبحرانی خوشحالم و حس خوبی به من دست می‌دهد زمانی که در خیابان مردم ابراز رضایت می‌کنند و این رضایت را با هیچ چیزی نمی‌شود عوض کرد. آرزوی فوتبالی من این است که بازهم بچه‌های فوتبالیست ما بتوانند اروپا بازی کنند و جایشان در آنجا خالی است تا یک حال دسته جمعی با دیدن بازی‌شان بکنیم مثل زمان‌هایی که نتایج آرمینیا به یله فیلد، هرتا برلین، اف سی کلن، هامبورگ و بایرن مونیخ را به خاطر فوتبالیست‌های عزیزمان دنبال می‌کردیم و یا در بازی منچستر - بایرن مونیخ 1999 بال بال می‌زدیم تا علی دایی به زمین بیاید، امیدوارم این آرزو برآورده شود.


رضا احدی، پیشکسوت استقلال بامداد امروز دار فانی را وداع گفت تا غم سنگینی را بر دل فوتبالی‌ها بگذارد.

http://www.hammihan.com/users/status/original/HM-2013726869260450291402925834.835.jpg

خبر تلخ است و کوتاه، رضا احدی، رودی فولر ایران، پیشکسوت تیم‌های استقلال و پرسپولیس بامداد امروز دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت تا یک بار دیگر ثابت شود قهرمان زنده را عشق است.


http://static2.varzesh3.com/files/picture/01085359.jpg

نگارنده رضا احدی را 3 سال پیش در حوالی میدان فردوسی دیده و با او به سلام و احوالپرسی پرداختم. جالب اینکه احدی به شدت از اینکه یک نفر او را شناخته و به سمتش رفته بود، تعجب کرده و خوشحال بود. البته این خوشحالی ظاهری بود و پیشکسوت استقلال به شدت از بازی‌های روزگار دلش خون بود و در درددل‌هایش به خوبی مشخص بود که بابت اینکه هرگز توانایی‌هایش آن طور که باید و شاید دیده نشده است چه روزگار سختی را سپری می‌کند.


http://rouznameh.net/images/docs/000001/001345/images/48539_view.jpg

احدی با بازی‌های درخشانش خیلی زود و در سن 17 سالگی به تیم ملی دعوت شده و به خاطر شباهت ظاهری به رودی فولر ایران ملقب شد.


http://www.esteghlali.com/file/pic/gallery/80668_view.jpg

او در جام ملت‌های آسیا در سنگاپور از بازیکنان ثابت تیم ملی بود، آن زمانی که در سمت چپ استقلال یکه تازی می‌کرد و از بهترین‌های تیم آبی‌پوش تهرانی بود تا تبدیل شود به شعار اول هواداران روی سکوها.


http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/5/17/145497_251.jpg

احدی علاوه بر اینکه از نظر فنی از بهترین بازیکنان زمان خود بود، از لحاظ اخلاقی نیز بازیکن نمونه‌ای بود و سرآمد هم‌بازیان روزگار خویش به شمار می‌رفت.


http://www.kanoon.ir/FileRepository/ImageUpload/45646546/xr2n3bg3.jpg

پیشکسوت استقلال پس از بی‌مهری‌های این باشگاه به سمت باشگاه رقیب رفت و مدتی را هم پوشیدن پیراهن پرسپولیس را تجربه کرد و در نهایت با بی‌مهری‌های زیاد از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.


http://static2.varzesh3.com/files/picture/01086822.jpg

به احدی در دوران مربیگری نیز جفای زیادی شد و در حالی که خیلی‌ها از او به عنوان یک مربی آینده‌دار یاد می‌کردند، او در این عرصه نیز به خاطر خیلی از مسائل نادیده گرفته شد. شاید هم حجب و حیای بیش از حد باعث شد تا این پیشکسوت هرگز در فوتبال ایران به حق واقعی‌اش نرسد.


http://www.esteghlali.com/file/pic/gallery/74718_view.jpg

در نهایت هم بازی ناجوانمردانه روزگار احدی را به تخت بیمارستان کشاند و خیلی زود به خط پایان زندگی نزدیک کرد.

**پیام مدیر باشگاه آلمانی :رضا احدی! امیدواریم هر چه سریع‌تر سالم شوی

باشگاه روت وایس اسن که تیم فوتبالش اکنون در رقابت‌های لیگ غرب آلمان حضور دارد، چندی پیش و قبل از فوت این پیشکسوت، پس از اینکه از طریق خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از بیماری رضا احدی، بازیکن نامی دهه شصت و هفتاد فوتبال کشورمان، مطلع شد با صدور بیانیه‌ای که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد واکنش نشان داد و مراتب ناراحتی خود را از این بابت اعلام کرد.

در همین ارتباط پروفسور دکتر میشاییل ولینگ، رئیس کنونی باشگاه روت وایس اسن بلافاصله بعد از آگاهی از خبر بیماری احدی، در اطلاعیه‌ای عنوان کرد:‌

باشگاه روت وایس اسن با تاسف بسیار از بیماری سخت رضا نداف احدی، بازیکن سابقش مطلع شد.ما برای او آرزوی قدرتی زیاد در این مقطع زمانی سخت را داریم و امیدواریم هرچه سریع‌تر بطور کامل سلامتی خود را به دست آورد.

با تقدیم سلام‌های زیاد از خیابان اسن

باشگاه روت وایس‌اسن با ارسال این پیام نشان داد و ثابت کرد بازیکن ایرانی و ارزشمند سال‌های 1986 تا 1987 را هیچگاه از یاد نبرده است.

با این حال عمر احدی هیچگاه تا آنجایی قد نداد که حتی زنده بماند و ببیند باشگاه سابقش در اروپا هنوز به یاد او بوده و حتی برایش آرزوی سلامتی دارد.


**بیوگرافی احدی

رضا نداف احدی (زاده 9 آذر 1341) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران بوده است.

وی سابقه عضویت در تیم‌های باشگاه فوتبال استقلال تهران و باشگاه فوتبال روت‌وایس اسن را دارد.

او از معدود لژیونرهای ایرانی است که در دهه شصت شمسی برای بازی در باشگاهی در آلمان دعوت شد و در لیگ آلمان بازی کرد. احدی همچنین در مدت کوتاهی که مسئول تیم جوانان استقلال بود فوتبالیست هایی مانند وحید طالب لو، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان را به فوتبال ایران معرفی کرد.


نام کامل رضا نداف احدی
زادروز 30 نوامبر 1962 ‏(53 سال)
زادگاه تهران، ایران
پست هافبک
باشگاه‌های حرفه‌ای
1980–1986 باشگاه فوتبال استقلال تهران
1986–1987 باشگاه فوتبال روت‌وایس اسن 8 (1)
1987–1990 باشگاه فوتبال استقلال تهران
تیم ملی
1982–1984 تیم ملی فوتبال ایران 13 (2)
دوران مربیگری
2008 باشگاه فوتبال استقلال اهواز
2008–2009 باشگاه فوتبال ابومسلم خراسان
2009 باشگاه فوتبال شهرداری زنجان
2009 باشگاه فوتبال کوثر لرستان
2010–2011 باشگاه فوتبال پیکان تهران (دستیار)
2011 باشگاه فوتبال پیام مشهد






















http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_shoot-1394-10-29.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_Piroozi-1394-10-29.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_KhabarVarzeshi-1394-10-29.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_IranVarzeshi-1394-10-29.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_AbrarVarzeshi-1394-10-29.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_Navad-1394-10-29.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_Hadaf-1394-10-29.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_Goal-1394-10-29.jpg


دختران کوچکی که استعداد ذاتی درخشیدن روی پرده نقره ای را از خانواده به ارث برده اند. خیلی زود و در نقش های کمرنگ کودکانه جلوی دوربین قرار می گیرند تا رد پای مادران شان را دنبال کنند.

به گزارش دیده بان، دختران کوچکی که استعداد ذاتی درخشیدن روی پرده نقره ای را از خانواده به ارث برده اند. خیلی زود و در نقش های کمرنگ کودکانه جلوی دوربین قرار می گیرند تا رد پای مادران شان را دنبال کنند.

 آن ها از همان سال های کودکی، با فشار تبدیل شدن به یک سلبریتی رشد می کنند و اگر تصمیم به تحمل این فشار بگیرند و از سینما فراری نشوند. در بزرگسالی فرصت خوبی برای درخشیدن در مقابل دوربین به دست می آورند. در سینمای ایران، چندین زوج مادر- دختر حضور داشته اند که بیشتر آن ها، سابقه حضور در فیلم های مشترک را دارند. فیلم هایی مشترک با کارگردان هایی که مادر را دیده اند و دختر را انتخاب کرده اند!

آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

در دو سال اخیر، توجه و جوایز رسانه ای شامل حال ملیکا شده اند اما حالا مهراوه این شانس ویژه را به دست آورده تا در کنار مادرش در طولانی ترین سریال بعد از انقلاب صدا و سیما، نقش اول را بازی کند.

مهراوه شریفی نیا، پیش از این نیز سابقه حضور در آثار مشترک با مادرش را داشته است. روندی که از نقش لیلای کوچک در دزد عروسک ها شروع شد و مدتی بعد به سریال پرحاشیه ساعت شنی رسید. سریالی که برای اولین بار مهراوه را به شکل جدی در تلویزیون مطرح کرد و این فرصت را به او داد تا در چند سکانس، همبازی یکی از متفاوت ترین کاراکترهای دوران بازی مادرش شود.

آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا، این روزها روی بورس ترین مادر- دختر هنرمند ایرانی به شمار می روند. به ویژه حالا که کیمیا، به احساساتی ترین قسمت های ممکن رسیده است.

نورا هاشمی و گلاب آدینه

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

برای فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی، چه راهی به جز هنرمند شدن ممکن است وجود داشته باشد؟ مرور کارنامه گلاب آدینه، نشان می دهد که او یکی از گزیده کارترین بازیگران سینمای ایران در همه این سال ها بوده است.

بیشتر فیلم های دوران بازیگری او، شاخص ترین آثار دوران خودشان بوده اند. آدینه بعد از بازی در «آرامش در میان مردگان» در سال 84، شش سال از سینما دور بود و اکران نشدن قصه ها تا چند سال، این دوری را تقویت کرد تا زمانی که او با «من دیگه گو مارادونا هستم» دوباره به شکل جدی به سینما برگردد.

دختر او نورا هاشمی که ورود به سینما را به عنوان بازیگردان آغاز کرده بود، در عروس افغان و آرامش میان مردگان، همبازی مادرش شد اما درست به سبک خود آدینه، ترجیح داد در فیلم های زیادی بازی نکند. نورا درست مثل مادرش از سال 84 به بعد، تنها دو پروژه سینمایی را به اتمام رسانده است. حوالی اتوبان و جیب بر خیابان جنوبی.

پگاه آهنگرانی، منیژه حکمت

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

تقریبا در همه تجربه های سینمایی پگاه آهنگرانی، رد پای منیژه حکمت دیده می شود. پگاه به عنوان یک بازیگر نوجوان در «دختری با کفش های کتانی» خوش درخشید. فیلمی که مادرش در آن نقش مدیر تولید و برنامه ریز را ایفا می کرد.

دو سال بعد، حکمت اثر پرسر و صدای «زندان زنان» را کارگردانی گروه و دخترش را در میان بازیگران اصلی این فیلم قرار داد و پگاه نیز نشان داد که مستعد تبدیل شدن به یک ستاره در سینمای ایران است.

این اتفاق عینا در «سه زن» نیز تکرار شد و در «صداها» و «ورود آقایان ممنوع» نیز حضور در منیژه حکمت به عنوان تهیه کننده کمک زیادی کرد تا پگاه در کست فیلم جای بگیرد. کمی بعد اما اوضاع تغییر کرد. این بار پگاه در «دربند» بدون حضور مادرش خوش درخشید و صاحب سیمرغ شد. او در لحظه درستی از دوران بازیگری به استقلال رسید.

غزل شاکری و فرشته طائرپور

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

اولین پروژه تهیه کنندگی فرشته طائرپور در سینما در سال 67، دختر کوچک او را صاحب شهرت زیادی کرد. غزل شاکری، بازیگر اصلی فیلم سینمای کودکانه گلنار بود. فیلمی که هنوز هم در بازپخش ها مورد توجه کودکان قرار می گیرد. شاکری بعد از گلنار، 17 سال دیگر جلوی دوربین نرفت و با فیلمی به تهیه کنندگی مادرش به سینما برگشت. 4 سال بعد از «وقتی همه خواب بودند» غزل شاکری بالاخره صاحب یک نقش جدی شد. نقش اصلی «آینه های روبرو» فیلم که این بار طائرپور به عنوان نویسنده در آن حضور داشت.

باران کوثری و رخشان بنی اعتماد

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

دو سال بعد از تولد باران، رخشان بنی اعتماد کارگردانی فیلم های بلند در سینمای ایران را آغاز کرد. «خارج از محدوده» و «زرد قناری» اولین فیلم های بلند بنی اعتماد به شمار می رفتند و «نرگس» اولین فیلم او با بازی دختر کم سن و سالش باران کوثری بود. از ان به بعد، باران تبدیل به بازیگر ثابت فیلم های مادرش شده بود.بازی باران در فیلم های بنی اعتماد، با «خون بازی» از همیشه جدی تر شد.

این اولین بار بود که نقش اول کارهای بنی اعتماد به دخترش می رسید و این کاراکتر موفق، یکی از بهترین بازی های کوثری جوان را رقم زد و او را به یک بازیگر تثبیت شده در سینمای ایران تبدیل کرد. باران و مادرش در همان سال ها، پروژه مشترک دیگری داشتند. بنی اعتماد قصه شخصیت های سابق اش را در «قصه ها» ادامه داد و باران ادامه شخصیت اش در خون بازی را در یکی از مورد توجه ترین سکانس های قصه ها با پیمان معادی بازی کرد. این آخرین همکاری آن ها، در سال های کم کار شدن بنی اعتماد بود. فیلمی که با 5 سال تاخیر روی پرده رفت. باران کوثری نیز بعد از مدتی ممنوع الکاری، با قدرت به سینما برگشته و این روزها فعالیت زیادی در اکران ها دارد.

لیلا حاتمی و زهرا حاتمی

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

زهرا حاتمی، یکی از مهم ترین بازیگران دهه چهل و پنجاه سینمای ایران به شمار می رفت. او علاوه بر بازی و درخشیدن در کنار سوپراستارهای مرد آن دوران، در چند فیلم هنری و متفاوت با موج عمومی فیلمسازی نیز درخشیده بود. اولین بازی مشترک همسر علی حاتمی با دخترش، در سال 82 رقم خورد. علی مصفا با «سیمای زنی در دوردست» مادر همسرش را همبازی لیلا حاتمی کرد. اثر بعدی مشترک آنها نیز دوباره در رود فیلم تولید شد. لیلا و مادرش در این فیلم البته سکانس مشترک نداشتند و این علی مصفا بود که در سکانس های زهرا حاتمی در فیلم صفی یزدانیان حضور داشت.

بهاره رهنما و پروین قائم مقامی

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

به طور معمول، همیشه این مادرها بوده اند که پای دخترها را به سینما باز کرده اند اما در مورد بهاره رهنما و پروین قائم مقامی، اوضاع کمی متفاوت است قائم مقامی که در «دایره زنگی» زیاد دیده نشده بود، در «مرد هزار چهره» مهران مدیری، نقش کوتاه مادر سریع الاشک(!) مدیری را بازی کرد و خیلی زود مورد توجه قرار گرفت.

 بهاره نیز در این سریال حضور داشت اما سکانس مشترکی با مادرش نداشت.قائم مقامی در ساختمان پزشکان، مسافران و در حاشیه که همگی جزو سریال های طنز شاخص این سال های تلویزیون بودند بازی کرد. او در 4 فیلم سینمایی نیز حضور داشته است.

ثریا قاسمی و حمیده خیرآبادی

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

نادره سینمای ایران، مادر همیشگی سینما، در 153 اثر مختلف سینمایی ایفای نقش کرد تا از این حیث به یک رکورد جاودانه رسیده باشد. حمیده خیرآبادی در دوره های مختلف زندگی، نقش های مختلفی در سینما بر عهده داشت.

 اما با بازی های پرشمارش در نقش مادران دلسوز، به خاطر سپرده شد. دختر او نیز درست در همین مسیر قرار گرفت. ثریا قاسمی که در اواسط دهه شصت در «خانه ابری» همبازی مادرش شده بود. ثریا در سینما، کم کارتر از مادرش به شمار می رفت. او در دهه هفتاد، تنها در سه اثر سینمایی بازی کرد که سومی اش منجر به رسیدن سیمرغ بلورین به او شد. از آن به بعد، مسیر او بیشتر با حضور در سریال های تلویزیونی گره خورد.

شقایق فراهانی و فهیمه رحیم نیا

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

در سینمایی که بیشتر بازیگران اش حتی سطوح اولیه تحصیلات را هم پشت سر نگذاشته اند، فهیمه رحیم نیا به عنوان دانش آموخته علوم انسانی در فرانسه، یک استثنا به شمار می رفت. رحیم نیاز در سال 49 وارد سینما شد اما همواره علاقه اصلی اش تئاتر بود و به همین خاطر مجموعا در 7 فیلم سینمایی بیشتر بازی نکرد تا نه به عنوان بازیگر، بلکه به عنوان همسر بهزاد فراهانی و مادر شقایق فراهانی شناخته شود.

 مادر بازیگر عجیبی که بازیگری را با داریوش مهرجویی و فیلم لیلا شروع کرده بود.شقایق در «طوطیا» تبدیل به یک چهره پاپیولار شد و توقع می رفت بازیگر مهمی برای سینمای ایران شود اما رفته رفته با انتخاب هایش، از مسیر درست فاصله گرفت. فراهانی تلاش زیادی انجام داد تا جایگاه از دست رفته را پس بگیرد و تا حدودی نیز موفق شد و دوباره در کارهای زیادی حضور پیدا کرد.


آزاده اسماعیل خانی و گوهر خیراندیش

مادر و دخترهای سینمای ایران (+عکس)

فیلم سیمرغ گرفته بهروز افخمی، فرصت حضور دختر گوهر خیراندیش به سینما را فراهم کرد.آزاده در بدو حضور در این مدیوم، چند نقش را به صورت همزمان در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بر عهده گرفت اما در مجموع، شانس زیادی برای دیده شدن نداشت.

«معمای شاه» دومین تجربه تصویری جدی او، این بار در تلویزیون پخش خواهد شد. اثری که باز هم پروژه ای مشترک برای آزاده و مادرش به شمار می رود.به نظر می رسد دختر جمشید اسماعیل خانی، سمپاتی خاص مادرش را برای درخشیدن در سینما ندارد اما شاید بتواند به عنوان بازیگری متفاوت، تجربه های متفاوتی نیز به دست بیاورد.

امیر مقصودلو با خیل طرفداران؛ همان‌هایی که رگ خوابشان را در دست دارد، برای گفت و گو بسیار وسوسه کننده است؛ به خصوص که در این مصاحبه تمام و کمال از فوتبال گفته است. رشته‌ای که با وجود استعداد ذاتی راهی به آن نیافته است. او در گفت و گو با ورزش سه، درباره این موضوع دقیق صحبت کرده است؛ این که اساساً چرا این‌قدر اطراف فوتبال چرخیده و حرف از حضور در یک باشگاه لیگ برتری زده است. این البته همه مصاحبه نیست، چراکه تا تتلو تا رسیدن به قسمت مورد علاقه‌اش، حرف‌های جذاب دیگری هم زده؛ از جمله اینکه در یک بازی فرضی چگونه بهکام را نیمه دوم به زمین می‌آورد تا با ضربات کاشته کار را دربیاورد!

انجام این مصاحبه خواندنی برای "ورزش سه" میسر نمی‌شد مگر با همراهی اردشیر احمدی و محمد مسعودی.

آقای تتلو در کنار خوانندگی به فوتبال هم خیلی اهمیت  می‌دهد که بسیار هم سر و صدا کرده. این علاقه‌ات به فوتبال مال کدام دوره‌ی زندگیت است؟

والا من تمام دوران بچگیمو فوتبال بازی کردم. یعنی قبل از اینکه خواننده بشم تمام دوران قبل خوانندگیم میشه فوتبال و بعد خوانندگیم میشه خوانندگی.

تتلو فوتبال رو به چه صورتی بازی می‌کرده؟ گل کوچک، زمین خاکی، باشگاهی شروع کرده و تا کجا رسانده است؟

همه شو بازی کردم به صورت گل کوچیک، گل بزرگ، زمین خاکی اون زمان زمین خاکی.

کجا بود زمین خاکی؟

- زمین خاکی بالای میدون ملت نزدیک میدون ملت.

هنوزم خاکیه؟

- نه دیگه اتوبان شد اونجا.

گل کوچیک هم تو کوچه؟

- تو کوچه، زمین خاکی، زمین آسفالت، زمین تو خونه، زمین فرش، تو خونه، همه جا.


پستی که بازی می‌کردی اون موقع چی بود؟ دفاع، هافبک، مهاجم؟

- من همیشه گلزن بودم.

پس مهاجم بودید.

- بله مهاجم بودم.

از اینها بودی که از دفاع حمله کنی بری تا نوک حمله گل بزنی؟

- این یکی از فانتزی‌هام بود که یه گل بزنم مثل گل مارادونا.

که مثلاً دروازه‌بان باشی از دروازه بیای بیرون؟

- نه. دروازه خز بازیه. توپ رو از دروازه‌بان بگیرم برم همه رو دریبل کنم بزنم تو گل.

چپ پا بودی یا راست پا؟ و بزرگترین ویژگی بازیت چیه؟

- هر دو پا هستم و بزرگترین ویژگی بازیمم همینه که هر دو پا هستم.

یعنی با هر دو پا به یک اندازه مهارت داری؟

- بله

همه می‌دونن که استقلالی هستی یا پرسپولیسی. فکر می‌کردی این که طرفدار پرسپولیس هستی روی مخاطبت تأثیر بذاره و از دست بره یا مخالفت بشه؟

- نه خب. من اون زمان پرسپولیسی بودم بعد واقعیت رو گفتم الانم پرسپولیسی نیستم بازم واقعیت رو می‌گم که پرسپولیسی نیستم. به نظر من اصلاً رنگ‌ها مهم نیستند. خیلی ما مهم‌شون کردیم. به نظرم تو فوتبال ایران باشم خیلی مهم‌تر از همه چیز است. حالا طرفدار تیمی هم باشی بگی یا نگی مهم نیست. بیخودی داریم قضیه رو مهم می‌کنیم.

این ابراز نظر کردن درباره پرسپولیسی بودنت خیلی شجاعت می‌خواد ولی سؤال اینه که چرا اصرار داری که بری در یک تیم باشگاهی بازی کنی؟

- یعنی چی؟

خب پرسپولیسی هستی.

- پرسپولیسی می‌گم نیستم حاجی! قدیم بودم الان نیستم.

پرسپولیس و استقلال و راه‌آهن باشگاه‌هایی بودند که می‌خواستی در آنها بازی کنی ودر اینستاگرامت  صحبت از یک تیم اکراینی هم بود اما در فوتبال مدرن سابقه حرفه‌ای رو نگاه می‌کنن و لزوماً طرفدار داشتن باعث نمی‌شود که در تیمی بازی کنی. این خواسته تو تا چه حدی جدی و واقعی بود؟

- عرضم به حضورتون درسته که فوتبال اگه بلد نباشی و هوادار داشته باشی که نمی‌ذارن بازی کنی. صرفاً به خاطر اینکه من هوادار داشتم، حاضر شده بودند که از من تست بگیرند. خب یک آدم معمولی همینطوری بره توی یک باشگاه که ازش تست نمی‌گیرند که. ولی اگر کسی با دو میلیون،  دو میلیون و پونصد نفر هوادار بگه از من تست بگیرید و من ممکنه بازیم خوب باشه و هوادارانم به کمکتون بیان اگه بازیم خوب بود به نظرم هر کسی باشد اوکی می‌دهد. ما هم با خیلی جاها صحبت کردیم و اوکی دادن ولی خب تصمیم گرفتم فعلاً ایران باشم به همین خاطر لزومی نمی‌بینم بگم.

تو یه آرتیست خاص هستی یعنی از روش‌های معمول برای جذب مخاطب استفاده نکردی. به همین دلیل الان باعث شده جوری به نظر برسی که انگار پکیجی از چیزهای منشوری که در فوتبال ایران از آن دوری می‌کند را داشته باشی. اگر آدم کم حاشیه‌تری بودی شاید راحت‌تر می‌تونستی وارد این عرصه بشی. آیا دست از تلاش برای فوتبالیست شدن می‌کشی یا اینکه محدودیتی درباره فشار اخبار روت هست؟ آیا هنوز فکر می‌کنی استقلال یا پرسپولیس جذبت کنن؟ آدمی هستی که با تمرینات بدنی آشنایی داری. خودت رو آماده می‌دونی برای فوتبال؟

- عرضم به حضورتون که روش‌های من برای جذب مخاطب غیرمعمول بود اما الان دیگه نیست. دیگه وقتی نوک حمله تیم ملی تتو داره، حالا نمی‌دونم نوک حمله س یا نه. کجا بازی می‌کنه اشکان دژاگه؟ کل بدنش تتوئه دیگه. الان همه تتو دارن دیگه چه منشوری؟ دیگه کار دیگه‌ای که من نمی‌کنم. نه کلاه‍برداری می‌کنم نه دزدی. یه تتو بوده و آهنگامونم که چیز خاصی نداره. کلاً مشکل من همیشه فقط یک تتو بوده. چون آهنگ من اصلاً به کسی ربطی نداره. من مجانی می‌ذارم بیرون پولی درنمیارم که بخوام مجوز بگیرم یا هر چی. چیز منشوری‌ای نیست. اگر هم بوده قدیم بوده نه الان که همه تتو دارند.


- من سال‌هاست که از بچگی از وقتی که یادم می‌یاد ورزش کردم. فول کنتاک رو یه زمانی فکر می‌کنم سال 83-84 بازی کردم که قهرمانی هم دارم در این رشته و کمربند مشکی تاپ کاراته هم دارم. عرضم به حضورتان که تمام این سال‌هایی که فوتبال بازی نکردم را هم بدنسازی کردم و عضلاتم حجم کافی رو داره خیلی بیشتر از فوتبالیست‌ها و فکر می‌کنم که الان یه ذره روی تعادل و سرعتم کار کنم شاید از خیلی‌ها جلوتر هم باشم.

بین بازیکنان ایرانی کدوم رو بیشتر دوست داری و علتش چیه؟

- من بین بازیکنان ایرانی کلاً دو نفر رو دوست دارم یکی وحید شمسایی و یکی علی کریمی. ولی خب فوتبالیست خوب خیلی داریم. جدیداً نمی‌تونم نام ببرم کسی رو به اندازه این دو نفر دوست داشته باشم و بازیکنان محبوبم همین دو نفر هستند.

خودت رو تو کدوم بازیکن ایرانی پیدا می‌کنی و کدوم بازیکن رو بیشتر قبول داری؟

- همون علی کریمی و وحید شمسایی. دقیقاً همین دو نفر. یعنی اگرم بخوام بازیکن بشم دوست دارم در اون سطح باشم و اگر نباشم اصلاً فایده نداره.

ما تو ایران تیم هنرمندان داریم. چرا هیچ وقت در اون تیم بازی نکردی و خودت رو به عنوان یک هنرمند اونجا نشون ندادی؟

- رفتم دیگه! اونجا هم رفتم بعد نامردی کردن سر بازی با دنیا که شد به ما گفتند نیاید چون تلویزیون می‌خواست نشون بده. استفاده‌هاشون رو از ما کردن و سر بازی نامردی کردن و ما هم آمدیم بیرون و یک آهنگ هم براش خوندیم.

بعله آهنگ «تو کوچه ما هم عروسی میشه». اگر قرار باشد از کل بازیکنان تاریخ فوتبال یه تیم بکشی یازده تا بازیکنت کیا هستن؟

- مارادونا حتماً هست. رونالدینیو هست. کریس رونالدو و مسی که حتماً هستن. عابدزاده حتمن هست در دروازه. علی کریمی و وحید شمسایی. رودگولیت و ...

رودگولیت واقعاً هست؟

- آره

لوییس فیگو چطور؟

- لوییس فیگو نه. زیدان مثلاً اوکیه. نیمارم هم می‌گفتم بیاد گناه داره بچه. روبرتو باجو رو هم خبر می‌کردم.

دیوید بهکام چی؟

- دیوید بکام هم خوبه. بکهامو نیمه دوم میاوردم تو که وقتی همه خسته‌ن ایستگاهی بزنه.

یه سری کلمه می‌گم در مورد هر کدوم یه نظر بده.

سوشا مکانی: سوشا مکانی؟ بدشانسی که ممکنه سراغ هر کسی بیاد.
پیام صادقیان: آمیتا باچان ایران. من همیشه بهش می‌گم پیام صادقیان/ آمیتا باچان ایران، همینطوری یه روزی از دهنم دراومد و موند روش. پیام صادقیان استعدادی بود که می‌تونستند باهاش لج نکنن. مثل یه بچه باهاش رفتار می‌کردن، بهش سمت و سو می‌دادن و درکش می‌کردن شاید یکی از استعدادهای خوب ایران می‌شد.
علی کریمی: جادوگر.
فرهاد مجیدی: به نظرم در جایگاهی بود که اون هفت را تنش کند و خدا می‌خواهد که برای کسی همچین اتفاقی بیفتد و تا خدا نخواهد همچین اتفاق بزرگی برای کسی نمی‌افتد و اگر بیفتند هم به این معناست که لیاقتش را داشته است. به نظرم آدم با استعدادیه.
استادیوم آزادی: ورزشگاهی که حقش بیشتر از اینهاست.

با توجه به رقم قراردادهای فوتبالیست‌ها، اگر یک روز بخوای با تیمی قرارداد ببندی رقم پیشنهادیت چقدر است؟

- رقم پیشنهادیم یه میلیارده، پونصد تاشم نمی‌گیرم. به خاطر اینکه باشگاه ایرانیه و به هر حال کمک می‌کنم به خودمون و به اون باشگاه. پونصد میلیون می‌گیرم برای هزینه رفت و آمد و هزینه‌های خود فوتباله.

مگه با چی رفت و آمد می‌کنی؟ هلی کوپتر؟

- (می‌خندد) آخه پولش اصلاً برام مهم نیست حاجی. مهم برای من اون حرکته ست.

فکر کن میخوای یک شادی بعد از گل طراحی کنی...

- اونا سوپرایزه. شادی بعد گل دارم ایشالا رفتم تو زمین می‌بینید.

یعنی فکرشو کردی قبلاً.

- آره بابا. (می‌خندد) مشتی من فکر اینکه جام جهانی چطور ببرم بالا سرم هم کردم. حالا شما می‌گید این دیوونه ست ولی فکر دیگه کنتور نداره که می‌ندازه!

اگر به فوتبال حرفه‌ای راه پیدا کنی و اولین بازیت هم در استادیوم آزادی باشه چند هزار تا تماشاگر میان ورزشگاه؟

- بدون شک پر میشه. من اصلاً تنها هدفم برای اینکه برم تو فوتبال پر کردن ورزشگاه‌هاست چون به طرفدارای خودم ایمان دارم. اول از همه به خدا ایمان دارم و می‌دونم که کمکم می‌کنه و وقتی که خدا بخواد اگه همه نخوان باز هم میشه. اینه که ایمان دارم به این قضیه که برم ورزشگاه پر میشه و به خاطر همین برنامه‌هایی هم دارم، حرکت‌های جالبی هم دارم برای توی ورزشگاه رفتن که مردم رو مجذوب کنه دوباره به ورزشگاه.

چیزایی هم که می‌خواستم چاپ به شه که در سؤالات نبود رو اگر فرصت بدید من به گم.
قصدم از فوتبال بازی کردن اصلاً درآمدزایی یا فوتبال بازی کردن یا توی چشم بودن نیست. خدا رو صد هزار مرتبه شکر که من به اندازه کافی تو چشم هستم و بیشتر از این را نمی‌خواهم باشم و همینشم دارم اذیت می‌شم. بحث مالی هم که من هیچ وقت نکردم. حالا قبل‌تر گفتم و شوخی کردم یک میلیارد و اینا ولی اصلاً بحث مالی هیچ وقت نکردم و نخواهم کرد چون اصلاً حرفه من این نیست و من اعتقاد دارم وقتی خداوند یک استعدادی به آدم می‌دهد نمی‌شود روی آن قیمت گذاشت. همونطور که می‌دونید من برای آهنگامم پولی نمی‌گیرم حالا برای فوتبالم خودمم نمی‌خواستم پولی بگیرم. تنها چیزی که در ذهن من هست این است که اگر یک خواننده زیرزمینی با این همه ممنوعیت به لیگ برتر فوتبال برسه خیلی از جوونا می‌فهمن که یک کار غیرممکن صورت گرفته و می‌فهمن که واقعاً می‌شه به هر چیزی که می‌خوان برسن و فکر می‌کنم اتفاق و فرهنگ سازی بزرگیه. از طرفی می‌دونم ورزشگاه‌ها پر خواهند شد، اینو بهش ایمان دارم همونطور که گفتم به بزرگی خدا و عشق هوادارانم ایمان دارم و از اون اولش هم گفتم امضا می‌کنم همون لحظه که وارد فوتبال بشم که روزی که ایشالا ورزشگاه‌ها پر شد من اصلاً از فوتبال میام بیرون و آینده مم تو این کار نمی‌بینم. چون خیلی‌ها به من می‌گن تو 27 سالته تازه می‌خوای شروع کنی، کی می‌خوای فوتبالیستشی؟ بابا من اصلاً نمی‌خوام ده سال بازی کنم. من فقط می‌خوام یک سال دو سال اون شور و هیجان رو به ورزشگاه‌ها برگردونم چون میدونم با پلن‌هایی که توی ذهنمه این اتفاق می‌یفته و بعدش میام بیرون. برای من نه سن مهمه نه پول مهمه نه هیچی و چون می‌دونم که این کارو می‌تونم انجام بدم به این زودیها هم عقب‌نشینی نخواهم کرد. و اینکه سعی می‌کنم این کارو انجام بدم برای کمک به فوتبال مملکتم چون اعتقاد به این دارم که فوتبال یکی از ورزش‌هاییه که 99% مردم ما از بچگی پسرا عاشقشن و در دنیا علاوه بر اینکه یک ورزش باشه یک فرهنگ و یک صنعته و ما باید برای اینکه سری در سرها داشته باشیم در فوتبال باید فوتبال را راه بندازیم و فوتبال که راه بیفتد خیلی چیزهای دیگری هم راه میفتد و ورزش‌های دیگه هم راه میفتند و فوتبال فقط در صورتی راه می‌افتد که ورزشگاه‌ها پر باشند و من این هنر رو در خودم می‌بینم که ورزشگاه‌ها رو پر کنم.

فوتبالیست حرفه‌ای بشی دوست داری پشت پیرهنت از اسم تتلو استفاده کنی یا مقصودلو؟

- تتلو.

آخه شدنیه؟ مقصودلو راحت‌تر نیست؟

-  نخیر تتلو اوکیه. نه معنی بدی می‌ده نه اسم بدیه چرا باید بد باشه اصلاً؟

حرف پایانی با مسئولین فوتبال و باشگاه‌ها، مربیان، هوادارانت و کسانی که می‌تونن کمکت کنن تا به فوتبال حرفه‌ای وارد بشی؟

- فقط اینکه سه ماه و نه شیش ماه (چون قبلاً گفته بودم شیش ماه) به من اجازه تمرین با یک تیم حرفه‌ای را بدهند. اگه در این سه ماه همه دست‌اندرکاران این تیم به این نتیجه رسیدند که من بازی نکنم، بازی نکنم. اگر به این نتیجه رسیدن که از نظر اخلاقی، از نظر انرژی‌ای که به تیم تزریق میشه، از نظر تبلیغات و از نظر هزاران پلن دیگه ای که در ذهن من هست همه چیز خوب و تاثیرگذار بود به من اجازه بازی بدهد. من لااقل توقع اون سه ماه رو دارم که بذارن من با یک تیم تمرین کنم که ببینند اصلاً من شرایط بدنیم، فیزیکیم، بازیم و اخلاقیم اوکی هست برای بازی در تیم یا نه. فکر هم نمی‌کنم سه ماه تمرین کردن با یک تیم خواسته بزرگی باشد. سه ماه همه ایران می‌توانند بفهمند که من چیکاره م، ما که خرده برده‌ای با کسی نداریم. قربان شما. خداحافظظظظظظ.


امروز داشتم تیتر روزنامه ها رو می دیدم اول صبح عکس سوشا رو دیدم گریه کنان و نالان.

تو رو خدا آزادش کنید.

اللهم فک کل اسیر

خدا هیچ آدمی رو تو این شرایط قرار نده.

هیچ کس تا تو این شرایط نباشه این طفلک رو درک نمیکنه.

سووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووشا دوستت داریم و دوست دارم هر چه زودتر آزاد شی.

http://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user7192/news/sosha-makani.jpg

http://www.bultannews.com/files/fa/news/1394/10/13/458007_265.jpg

http://uc.niksalehi.com/up2/images/hppeqaduoexfx9kwy0.jpg

http://up.actorfans.ir/up/actpic/Pictures/93/Sport/Sosha-Makani/Jadidtarin%20Axhaye%20Shahrivar%2093%20Sosha%20Makani%20(02)%20--%20_Actorfans.IR_.jpg

http://www.poonak.org/wp-content/uploads/2015/05/3184031_569.jpg

http://rishe.ir/assets/rishe.ir/repo/pics/1394/10/12//pic-21654-1451733571.jpg

http://www.irjavan.com/wp-content/uploads/2015/05/1431724395-d199563408a90ac0403cb19456d2cf8e.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_KhabarVarzeshi-1394-10-17.jpg


دو گل سجاد شهباززاده در مقابل تک گل آگوستو سزار کافی بود تا آبی‌ها در طول 90 دقیقه کار تراکتورسازی را تمام کنند و حریف ذوب‌آهن در فینال جام‌حذفی شوند.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857137546768764.jpg

داورر: حسین زرگر کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و سعید علی نژادیان

http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713825.jpg تراکتورسازی

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857129126768764.jpg

محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، کارلوس کاردوسو، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، سینا عشوری،  شجاع خلیل زاده، آگوستو سزار، بختیار رحمانی، شاهین ثاقبی(علی حمودی 70)، سروش رفیعی(سامان نریمان جهان 59).

استقلال

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857138326768764.jpg

مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، هرائل مگویان، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری(علیرضا رمضانی 82)، جابر انصاری(خرسدنیا 94)، فرشید اسماعیلی(محسن کریمی 54)، سجاد شهباززاده

http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713820.jpg اخطار

شجاع خلیل زاده(32(94)) - سینا عشوری(93) از تراکتورسازی
مهدی رحمتی (32) - خسرو حیدری (55) - مگویان (83) از استقلال

http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713847.jpg شرح گل

1-0 (استقلال): سانتر خسرو حیدری با قیچی زیبای حنیف همراه شد، سجاد شهباززاده در موقعیعت تک به تک قرار گرفت و او دروازه تراکتورسازی را باز کرد این دومین گل شهباززاده در دومین بازی متوالی برای استقلال است.


http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713851.jpg شرح گل‌ها:
1 ـ 1 (تراکتورسازی): اوت دستی خالد شفیعی در یک رفت‌وبرگشت به خودش رسید، او با ضربه سر سزار را در موقعیت دروازه خالی قرار داد و او توپ را به زیر طاق دروازه حمتی چسباند.

http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713848.jpg 1 ـ 2 (استقلال): تنها چند دقیقه بعد از گل مساوی تراکتورسازی استقلال روی اشتباه فاحش بختیار رحمانی و سعید آقایی سجاد شهباززاده را در سمت چپ صاحب توپ کرد او مدافع تراکتور را به زیبایی از پیش رو برداشت و با یک ضربه فنی دیدنی گل دوم استقلال را به ثمر رساند.


http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713852.jpg شرح بازی:

http://media.isna.ir/content/1450798672546_Amir+Sadeghi-9.jpg/4

پرویز مظلومی باز هم موفق شد به آمار خوبش برابر تیم‌های امیر قلعه‌نویی ادامه بدهد. نیمه اول این استقلال بود بازی را بهتر شروع کرد و چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه تراکتور داشت و در نهایت در دقیقه 29 موفق شد دروازه تراکتورسازی را باز کند. اما تراکتوری‌ها بلافاصله بعد از شروع نیمه دوم در دقیقه 49 روی پاس خالد شفیعی و ضربه سر آگوستو سزار گل تساوی را زد. شاگردان پرویز مظلومی که عزم خود را برای صعود به فینال جام‌حذفی جزم کرده بودند، تنها چند دقیقه بعد باز هم روی حرکت فردی سجاد شهباززاده به گل دوم رسیدند. در بازی‌ای که بارها بین بازیکنان دو تیم درگیری ایجاد شد، این استقلال بود که توانست با ارائه یک بازی هدفمند و استفاده از ضدحمله‌ها به فینال جام‌حذفی صعود کند.

http://media.isna.ir/content/1450798673014_Amir+Sadeghi-13.jpg/4
بهترین بازیکن:

http://media.isna.ir/content/1450798672874_Amir+Sadeghi-12.jpg/4

سجاد شهباززاده با دو گل فرصت‌طلبانه در تبریز، مهمترین بازیکن تیمش محسوب می‌شود. البته طبق معمول امید ابراهیمی، 2 دفاع وسط تیم و مهدی رحمتی نیز خوب کار کردند.

http://media.isna.ir/content/1450798672187_Amir+Sadeghi-6.jpg/4

اتفاق ویژه:

سبک امیر قلعه‌نویی تغییرات ناگهانی در ترکیب تیم‌هایی است که سرمربی آن شده است. او امروز شجاع خلیل‌زاده را به پست هافبک دفاعی منتقل کرد و آگوستو سزار را دوباره به نوک حمله برد. تغییراتی که به هیچ وجه به کار تراکتور نیامد تا این تیم اولین جام سال را از دست بدهد.

http://media.isna.ir/content/1450798672062_Amir+Sadeghi-5.jpg/4
دقایق حساس

http://media.isna.ir/content/1450798671953_Amir+Sadeghi-4.jpg/4

دقیقه 8: سانتر خسرو حیدری را دفع ناقص اخباری همراه شد در ادامه به نظر می رسید شوت استقلالی ها به دست سعید آقایی برخورد کرده است اما داور صحنه را پنالتی تشخیص نداد.
دقیقه 12:  امید ابراهیمی در داخل محوطه جریمه توپ توپ را از سینا عشوری دزدید و می رفت که با دروازه بان تک به تک شود اما داور روی عشوری خطا اعلام کرد.

http://media.isna.ir/content/1450798672421_Amir+Sadeghi-8.jpg/4

دقیقه 19: سانتر خسرو حیدری روی دروازه را جابر انصاری به آرامی به دستان اخباری فرستاد.
دقیقه 23: سانتر زیبای سعید آقایی به ضربه آرام سروش رفیعی به سمت دروازه همراه شد.

http://media.isna.ir/content/1450798672764_Amir+Sadeghi-11.jpg/4

دقیقه 25: ضربه اوت خالد شفیعی می رفت که یک موقعیت خطرناک را برای تراکتورسازی ایجاد کند اما مدافعان استقلال توپ را دفع کردند و اجازه ندادند بازیکنان حریف ضربه اول را بزنند.
دقیقه 34: اگوستو سزار در موقعیت تک به تک توپ را به آسمان کوبید.


http://media.isna.ir/content/1450798671844_Amir+Sadeghi-3.jpg/4

دقیقه 40: سانتر سروش رفیعی روی دروازه از دو قدمی دروازه به کاردوسو رسید و ضربه سر او را به زیبایی مهدی رحمتی دفع کرد.
دقیقه 42: سروش رفیعی از سمت چپ توپ را به وسط زمین آورد و شوت بی دقتش با اختلاف زیاد به بیرون رفت.


http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713834.jpg دقیقه 44: شوت سعید آقایی از ضربه آزاد با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 45: پاس به بیرون شهباززاده و شوت دیدنی فرشید اسماعیلی را اخباری به زیبایی دفع کرد و اجازه نداد دروازه تیمش برای بار دوم باز شود.


http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713833.jpg دقیقه 48: پاس عمقی ایران‌پوریان با اشتباه هرائل مگویان سزار را در موقعیت تک به تک قرار داد اما رحمتی اجازه نداد تراکتور را به گل تساوی برساند.
دقیقه 55: شاهین ثاقبی یک تنه مدافعان استقلال را به هم ریخت و با یک پاس در عرض آگوستو سزار را در موقعیت دروازه خالی قرار داد اما او با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713835.jpg

دقیقه 59: پاس عرضی فوق‌العاده سروش رفیعی تنها یک نوک پا لازم داشت تا دروازه استقلال باز شود اما کاردوسو به توپ نرسید و دروازه مهدی رحمتی از یک خطر مهم نجات پیدا کرد.
دقیقه 62: پاس عمقی استقلالی‌ها سجاد شهباززاده را در موقعیت تک به تک قرار داد و ضربه فنی با پای چپ او را اخباری با واکنشی فوق العاده محار کرد.

http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713838.jpg دقیقه 72: سانتر خسرو حیدری را محسن کریمی با ضربه سری بی دقت به بیرون زد.
دقیقه 76: جابر انصاری روی تکل شجاع خلیل زاده به زمین خورد اما داور صحنه را پنالتی تشخیص نداد.


http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713839.jpg دقیقه 84: سانتر بختیار رحمانی در شلوغی محوطه جریمه به سامان نریمان جهان رسید اما ضربه ضعیف او را مهدی رحمتی دفع کرد.


http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713832.jpg دقیقه 85: توپ دزدی علیرضا رمضانی و پاس او به سجاد شهباززاده باعث شد که زننده دو گل استقلال جابر انصاری را در موقعیت تک به تک قرار بدهد اما اخباری جلوی گل سوم استقلال را گرفت. اما اخباری به زیبایی اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.


http://img7.irna.ir/1394/13941001/3010357/n3010357-4713843.jpg دقیقه 87: امید ابراهیمی ضربه ای از پشت محوطه جریمه زد که توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.


http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857133026768764.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857134116768764.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857143786768764.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857132086768764.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/13941001185714986768764.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857143166768764.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857136766768764.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/13941001185713526768764.jpg

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/01/139410011857133026768764.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_KhabarVarzeshi-1394-10-02.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_Goal-1394-10-02.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_Esteghlal-1394-10-02.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_shoot-1394-10-02.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_IranVarzeshi-1394-10-02.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_Navad-1394-10-02.jpg

http://static2.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/820_AbrarVarzeshi-1394-10-02.jpg