سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تهیه کننده برنامه فوتبال برتر از انتخاب گزارشگران تلویزیونی لیگ برتر دهم با نظر مردم خبر داد و گفت: مردم باید بدانند فردوسی‌پور نمی‌تواند همه مسابقات را گزارش کند.

مهدی هاشمی در گفت و گو با فارس در مورد برنامه فوتبال برتر اظهار داشت: در این برنامه تغییرات مثبتی ایجاد کرده‌ایم. نرم افزار جدید قابل لمس (فینگر تاچ) را به برنامه‌ آورد‌ه‌ایم و کارشناسان برنامه می‌توانند سیستم‌های مورد نظرشان را خودشان بر روی مانیتور بچینند. اگر این نرم افزار از هفته اول لیگ برتر به کار گرفته نشود قطعا از هفته دوم لیگ برتر از آن استفاده خواهیم کرد. البته این نرم‌افزارها را باید به کارشناسان برنامه آموزش بدهیم.

وی ادامه داد: قصد داریم مسابقاتی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود را به جای 8 دوربین با 10 دوربین تصویربرداری کنیم. ضمن اینکه قصد داریم گزارشگر مسابقات را هم با نظر مردم انتخاب کنیم و مردم می‌توانند برای هر هفته به گزارشگر مورد نظرشان برای گزارش یک دیدار رای بدهند.البته امکان دارد 90 درصد بگویند عادل فردوسی‌پور بازی‌ها را گزارش کند اما واقعیت این است که فردوسی‌پور نمی‌تواند تمام مسابقات را گزارش کند و مردم باید این مسئله را قبول و نظر خود را بر این اساس اعلام کنند.

هاشمی در مورد دلیل حذف زودهنگام نظرخواهی محبوب‌ترین مجری و گزارشگر از روی سایت برنامه تصریح کرد: علت این مسئله اشکال فنی بود زیرا مراجعه به سایت و این نظر سنجی بسیار زیاد بود. البته در همان زمانی هم که نظر سنجی روی سایت قرار داشت نتایج خوبی گرفتیم و به جمع بندی رسیدیم.

تهیه کننده فوتبال برتر در مورد اینکه نتیجه این نظر سنجی اعلام خواهد شد یا نه عنوان کرد: به دلیل اینکه برخی از گزارشگران و مجریان رای کمی آوردند ترجیح می‌دهیم نتیجه این نظر سنجی را اعلام نکنیم.

هاشمی با اشاره به نظر سنجی جدید سایت گفت: در این نظر سنجی از مردم خواسته‌ایم نظر بدهند که برنامه فوتبال برتر با حضور تماشاگر باشد یا بدون حضور تماشاگر که تاکنون 76 درصد مردم نظر داده‌اند که بهتر است با حضور تماشاگران برنامه برگزار شود. البته تعداد تماشاگران را محدود می‌کنیم و حداکثر 20 تماشاگر در استودیو حاضر خواهند بود و سعی می‌کنیم از روزنامه‌نگاران نیز در این برنامه استفاده کنیم


به گزارش مهر، براساس اعلام فدراسیون فوتبال با توجه به آئین نامه رابطه باشگاه ها با لیگ، مبنی بر اینکه بلیط فروشی کلیه مسابقات توسط سازمان لیگ با کمک هیئت های فوتبال استانی انجام می شود، قیمتهای تصویب شده  توسط فدراسیون و سازمان لیگ در خصوص بلیط مسابقات لیگ برتر و مرحله دوم حذفی کشور به شرح زیر اعلام می شود:

الف:ورزشگاه آزادی
1- طبقه اول: زیر و طرفین جایگاه 8000 تومان
2- طبقه اول: روبه روی جایگاه و پشت دروازه ها4000 تومان
3- طبقه دوم: تمامی جایگاهها2000 تومان

ب:سایر ورزشگاهها در سطح کشور:
یکی از قیمتهای تعیین شده در بندهای 3 و2 موضوع(الف) بنا به تقاضای کتبی هیئت فوتبال استان برگزار کننده مسابقه می باشد.
 
قیمت بلیط های ورودی به ورزشگاه آزادی در شرایط افزایشی دو برابری نسبت به سال گذشته داشته که تماشاگران فصل گذشته حضور کم رنگ تری نسبت به دوره های گذشته در ورزشگاه ها داشتند.
 
فصل گذشته بلیط های ورودی به ورزشگاه آزادی یک هزار تومان، 2 هزار تومان و 4 هزار تومان بود که برای لیگ دهم دو برابر شده است.


توپ ویژه دهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور صبح امروز طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ صبح امروز پنجشنبه با اشاره به توپهای جدید لیگ برتر امسال گفت: پس از بررسی هایی که انجام دادیم در نهایت توپ آل اسپرت به عنوان توپ رسمی رقابتهای لیگ برتر امسال اعلام شد.

عزیزمحمدی ادامه داد:رقابتهای امسال با توپ آل اسپرت در سه مدل انجام می شود که توپ نارنجی رنگ برای روزهای برفی است و دو رنگ دیگر هم به فراخور استفاده می شود.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به ویژگی های این توپ گفت: توپ های در نظر گرفته شده با توجه به آزمایشهای انجام گرفته از بهترین توپهای موجود هستند که سازمان لیگ برای رقابتهای امسال انتخاب کرده است و فاکتورهای مورد نظر و استاندارد را در حرکت، شتاب گرفتن و در شرایط مختلف روی چمن دارد.

عزیزمحمدی در پایان گفت: قرارداد ما با ال آسپرت در این باره بسته شده و سازمان لیگ به هر باشگاه 25 عدد از این توپها داده است و به هر هیئت استانی هم که در لیگ برتر تیم دارد 10 عدد از این توپها ارائه شده تا باشگاه های لیگ برتری در تمریناتشان هم علاوه بر توپهایی که خودشان ازاین شرکت تهیه می کنند 25 توپ هم از طرف سازمان لیگ دریافت کنند.
 
دهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر از روز 4 مردادماه با دیدار تیم های استقلال و شهرداری تبریز در ورزشگاه یادگار امام آغاز خواهد شد.

از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال مسعود مرادی به همراه کامرانی‌فر قضاوت دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی را برعهده خواهند داشت و ممبینی بازی استقلال با شهرداری را در هفته نخست لیگ را قضاوت می‌کند.

به گزارش مهر، از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران دیدارهای هفته نخست لیگ برتر اعلام شد که طی آن هدایت ممبینی دیدار افتتاحیه لیگ بین تیم‌های شهرداری تبریز و استقلال تهران را قضاوت می‌کند و مسعود مرادی قضاوت دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز را برعهده خواهد داشت.

براین اساس اسامی داوران دیدارهای هفته نخست دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر اعلام شد:

هفته نخست(گرامیداشت ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت،حضرت ولی عصر امام زمان(عج) و اعیاد شعبانیه)
دوشنبه - 4/5/89
* شهرداری تبریز - استقلال تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: هدایت ممبینی، کمک‌ها: مرتضی کریمی و محمدرضا ابوالفضلی
داور چهارم: مهدی سید علی، ناظر: فریدون اصفهانیان

* پاس همدان - مس کرمان، ساعت 18، ورزشگاه قدس همدان
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: رضا سخندان و آرمان اسعدی
داور چهارم: ایرج ساعدی، ناظر: عبداله با عزم

* ذوب آهن اصفهان - پیکان قزوین، ساعت 19:30، ورزشگاه فولادشهراصفهان
داور: سعید بخشی زاده، کمک‌ها: حیدر شکور و سعید علی نژادیان
داور چهارم: سعید فتاحی، ناظر: حسین نجاتی

* فولاد خوزستان - استیل آذین تهران، ساعت 20:45، ورزشگاه تختی اهواز
داور: خداداد افشاریان، کمک‌ها: صفدر احمدی و غلام آموزگار
داور چهارم: اسماعیل آمری، ناظر: محمد تولایی

سه شنبه 5/5/89
* راه آهن شهرری - سپاهان اصفهان، 17:40، ورزشگاه اکباتان تهران
داور: سعید مظفری زاده، کمک‌ها: علیرضا کهوری و عباس انتظاری
داور چهارم: پیروز سیف الله پور، ناظر: سیامک بخشی

* سایپا کرج - صبای قم، ساعت 18:15، ورزشگاه انقلاب کرج
داور: محمود رفیعی، کمک‌ها: بابک داوری و محمدرضا منصوری
داور چهارم: رضا کرمانشاهی، ناظر: حسین خوشخوان

* ملوان بندرانزلی - نفت تهران، ساعت 18:15، ورزشگاه تختی بندرانزلی
داور: یدالله جهانبازی، کمک‌ها: محسن فریمانی و مسعود فرح نیا
داور چهارم: رسول رهبر فام، ناظر: علی خسروی

* پرسپولیس تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت 19:40، ورزشگاه آزادی تهران
داور: مسعود مرادی، کمک‌ها: حسن کامرانی فر و حسین خانبان
داور چهارم: بابک وسیله‌بر، ناظر: ایرج نظری

* شاهین بوشهر - صنعت نفت آبادان، ساعت 20:30 ، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
داور: تورج حق وردی، کمک‌ها: حسین طالقانی و مهدی عالیقدر
داور چهارم: قاسم واحدی، ناظر: بهرام مهرپیما


برخی معتقدند که رسانه‌ سوار بر جو می‌شود و به کمک آن بر مردم حکومت می‌کند و برخی هم عقیده دارند که رسانه خودش به راه اندازنده «جو» است!

هنوز فراموش نکرده‌ایم که سرباز احمدی، قربانی واقعی آن جدال نامیمون سپاهان – پرسپولیس که در راه برقراری نظم در ورزشگاه، چشمان خود را از دست داده بود، چگونه مدت‌ها تیتر اول روزنامه‌ها و سوژه‌ اصلی برنامه‌های ورزشی شده بود؟! هنوز از یاد نبرده‌ایم که چگونه مسوولان زیادی سعی می‌کردند با کمک کردن به وی در مرکز لنز دوربین‌های عکاسان قرار بگیرند و مطرح شوند، اما امروز خبری از هیچ کدام آنها نیست! سرباز احمدی امروز دیگر نه یک سوژه داغ است و نه بهانه‌ای برای معروف و محبوب شدن، پس چرا باید منتظر باشیم که باز هم مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد؟!

هفته قبل از طریق روزنامه گل به اطلاعتان رسانده بودیم که سرباز احمدی در آستانه ازدواج است و حالا خوشحالیم که به اطلاعتان برسانیم وی بعد از برگزاری یک مراسم سنتی و ساده در روستای سورش‌جان در 20 کیلومتری شهرکرد، با شریک زندگی‌اش پیمان مقدس ازدواج را رسما امضا کرد.

اما در این مراسم ساده و بی‌تکلف نه خبری از محمدرضا ساکتی بود که روزی وعده داده بود وی را به استخدام شرکت فولاد مبارکه درمی‌آورد و نه خبری از عکاسانی که ماه‌ها با فلاش‌های کور کننده‌شان، آن چند درصد باقیمانده از بینایی وی را هم آزار داده بودند! فقط قاضی شرافتمندی که روزی برای احقاق حق وی جلوی عده کثیری ایستاده بود، در کنار این زوج قرار گرفت و ازدواج‌شان را به آنها تبریک گفت. آری، او کسی نبود به جز عبدالرحمن شاه‌حسینی، رییس سابق کمیته انضباطی و قاضی امروز دادگستری!

سرباز احمدی در همان روز عروسی‌اش نامه‌ای خطاب به ملت و فوتبالدوستان ایرانی نوشت و ما را وسیله‌ای ساخت برای انتشار آن، اما از آنجا که در آن زمان فوتبالی‌ها در تب و تاب جام جهانی بودند، می‌دانستیم که چاپ این نامه برش و نفوذی که باید را نخواهد داشت، پس صبر کردیم که جام‌جهانی با تمام هیاهوهایش تمام شود بلکه تاثیر نوشته‌های احمدی بیشتر از قبل شود؛ این شما و این نامه‌ای که خود او برای شما نوشته است:

"به نام خدا
با یاد و نام خداوند بزرگ، خداوندی که ناظر اعمال همه انسان‌هاست، هم پاداش می‌دهد و هم کیفر. سلام من به تمام مردم ایران؛ خصوصا تمامی اهالی ورزش و به ویژه فوتبالی‌ها؟!

آنان که بصیرت دارند همه چیز را دیدند و آنان که بصیرت ندارند هیچ‌چیز را ندیدند و نخواهند دید. من محمد هستم یادتان هست محمد کیست؟ همان سرباز احمدی که امروز همه مردم ایران من را با یک حادثه تلخ تاریخی در فوتبال می‌شناسند. این یادداشت را در شب عروسیم می‌نویسم. شاید آخرین یادداشت من درخصوص آن حادثه تلخ باشد.

یادتان می‌آید در مسابقه فوتبال بین تیم‌های سپاهان و پیروزی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان در حال انجام خدمت مقدس سربازی ناجوانمردانه توسط شخص یا اشخاصی مورد حمله قرار گرفتم و بینایی‌ام را از دست دادم. یکی از چشمانم تخلیه شد و چشم دیگرم نمی‌بیند و فقط تاریکی را از روشنایی تشخیص می‌دهم. حدود سه سال است که نه جایی را دیدم و نه شخصی را... نمی‌دانم این رنج چقدر مادر و پدرم و سایر عزیزانم را پیر کرده است.

اگر بخواهم بگویم که در این مدت چه بر من گذشته، کتابی با هزار صفحه خواهد شد. بس است، امشب شب عروسی من است و قرار است زندگی مشترکم را با وضعیت به‌وجود آمده شروع کنم. قرار است همه با هم شادی کنیم.

ولی هدف اینجانب از نوشتن این نامه علاوه بر عبرت دیگران، قدرشناسی و تشکر از اشخاصی است که طی این مدت همواره در جهت احقاق حق، رفع مشکلات، درمان و همدردی با اینجانب از هیچ کوششی فروگذار ننمودند.

تشکر می‌نمایم از: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، کمیته سابق انضباطی فدراسیون فوتبال، فرمانده محترم نیروی انتظامی سردار احمدی‌مقدم، تمامی روزنامه‌های ورزشی خصوصا روزنامه‌های گل و 90، جناب سرهنگ رادبین و پرسنل هتل پردیس نیروی انتظامی و تشکر ویژه از اشخاص ذیل که در شب عروسی، اینجانب را مورد عنایت ویژه قرار دادند: جناب آقای دکتر فتح‌ا...زاده عضو محترم هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سرپرست باشگاه استقلال، جناب آقای کاشانی عضو شورای شهر تهران و سرپرست باشگاه پیروزی و اعضای سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال.

کلام آخر:
امسال از طریق رسانه‌ها شنیدم که متاسفانه به کرات در فوتبال ما درگیری وجود داشت. نگران مابقی جوانان این مرز و بوم هستم. هرگز نمی‌بینم ولی نشنوم که دیگری هم چون من شود، مسوولان بیکار نباشند و یک بار برای همیشه چاره‌ای اساسی بیندیشند.

با تشکر
سرباز فداکار میهن
محمد احمدی
3/ 4/ 1389"

برخلاف اعلام رئیس هیات فوتبال تهران
بازی‌های خانگی استیل آذین در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دیدارهای‌ خانگی استیل آذین در لیگ برتر و جام حذفی در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس، سایت باشگاه استیل آذین نوشت: " بازی‌های خانگی تیم فوتبال استیل آذین در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور و مسابقات جام حذفی در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار خواهد شد.

این باشگاه در آستانه آغاز فصل جدید رقابت‌های فوتبال پس از امضای قرارداد با مسئولان ورزشگاه دستگردی تهران واقع در شهرک اکباتان این استادیوم را برای انجام تمرینات و بازی‌های تدارکاتی در اختیار گرفته است.

ورزشگاه شهید دستگردی شهرک اکباتان به عنوان محل برگزاری بازی‌های استیل آذین در فصل جدید به سازمان لیگ برتر فوتبال ایران معرفی شده و مسابقات این باشگاه در ورزشگاه دستگردی برگزار خواهد شد. "

به گزارش فارس رئیس هیات فوتبال تهران امروز اعلام کرده بود بازی‌های خانگی استیل آذین در شهرقدس برگزار می‌شود.


پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل نفت تهران

تیم فوتبال استقلال با نتیجه یک بر صفر از سد نفت تهران در جام ولایت گذشت.

 دیدار تیم‌های استقلال تهران و نفت تهران با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان پرویز مظلومی به پایان رسید.
تک گل تیم استقلال را مجتبی محبوب‌ مجاز در دقیقه 90 به ثمر رساند.
این دیدار از ساعت 19:45 دقیقه در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد.

تیم ملی فوتبال ایران مقابل لاتزیو متوقف شد
 تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود مقابل تیم باشگاهی لاتزیو از ایتالیا با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

تیم ملی فوتبال ایران که در اردوی اروپایی به سر می‌برد امشب در آخرین دیدار تدارکاتی خود در زمین تمرینی باشگاه لاتزیو ایتالیا مقابل این تیم به میدان رفت که در پایان با نتیجه یک بر یک متوقف شد.
محمدرضا خلعتبری در دقیقه 12 با پاس گل سید مهدی رحمتی دروازه‌بان تیم ملی در موقعیت تک به تک با داروزه‌بان لاتزیو قرار گرفت و موفق شد از این فرصت نهایت بهره را برده و تک گل تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر برساند.
در نیمه دوم نیز برشانو در دقیقه 80 با اشتباه میلاد زنیدپور هافبک تیم ملی ایران در موقعیت مناسبی گل مساوی بازی را به ثمر رساند.
تیم ملی ایران در این مسابقه بازی مناسبی را ارائه کرد و روی موقعیت‌هایی می‌توانست دروازه حریف را باز کند که مهاجمان با بی‌دقتی آن‌ها را از دست دادند. همچنین رحمتی و مدافعان تیم ملی نیز چند موقعیت خوب را از بازیکنان لاتزیو گرفتند و در نهایت این مسابقه دوستانه با تساوی یک بر یک به پایان ‌رسید.
کاروان تیم ملی فوتبال ایران که قبل از سفر به ایتالا در اردوی اتریش به سر می‌برد در این کشور نیز دو بازی تدارکاتی انجام داد که به ترتیب مقابل ستاره سرخ بلگراد با نتیجه یک بر یک متوقف شد و واشاش مجارستان را یک بر صفر شکست داد.
ترکیب تیم ملی در دیدار با لاتزیو به شرح زیر بود:
سید مهدی رحمتی - محمد نصرتی (میلاد زنید‌پور) - فرزاد آشوبی - محمد‌ رضا خلعتبری (غلامرضا رضایی) - هادی نوروزی (کریم انصاری‌فر) - سید جلال حسینی - قاسم حدادی‌فر (ایمان مبعلی) - خسرو حیدری - پژمان نوری - هادی عقیلی - احسان حاج صفی -


برنامه نیم‌فصل اول دهمین دوره لیگ برتر فوتبال اعلام شد

با برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ دهم برنامه کامل دور رفت مشخص شد.


 برنامه کامل دور رفت لیگ برتر به شرح زیر است: 
(نام تیم‌های میزبان ابتدا آمده است) 

هفته اول 5 مرداد 

فولاد خوزستان- استیل آذین 
سایپا - صبا 
پرسپولیس- تراکتورسازی 
شهرداری تبریز - استقلال 
راه‌آهن- سپاهان 
ملوان- نفت تهران 
شاهین بوشهر- X(نفت آبادان- داماش گیلان) 
پاس همدان- مس کرمان 
ذوب آهن اصفهان -پیکان 

هفته دوم 10 مرداد 

استقلال- فولاد خوزستان 
X (نفت آبادان- داماش گیلان)-سایپا 
استیل‌آذین- پاس همدان 
صبای قم- پرسپولیس 
تراکتورسازی- راه‌آهن 
نفت تهران- شهرداری تبریز 
پیکان- شاهین بوشهر 
مس- ذوب‌آهن 
سپاهان- ملوان انزلی 

هفته سوم 15 مرداد 

فولادخوزستان- سپاهان 
پرسپولیس - سایپا 
استیل‌آذین- نفت تهران 
ذوب‌آهن- استقلال 
راه‌آهن- X(نفت آبادان- داماش گیلان) 
شاهین بوشهر- صبای قم 
ملوان- مس کرمان 
پاس همدان- پیکان 
تراکتورسازی- شهرداری تبریز 

هفته چهارم 22 مرداد 

نفت تهران- فولاد 
سایپا- ذوب‌آهن 
استیل‌آذین- استقلال 
X(نفت آبادان- داماش گیلان)- پرسپولیس 
صبای قم- راه‌آهن 
سپاهان- شاهین بوشهر 
مس کرمان- شهرداری تبریز 
پیکان-ملوان انزلی 
پاس همدان- تراکتورسازی 

هفته پنجم 26 مرداد 

فولاد- صبای قم 
ملوان- سایپا 
استیل‌آذین- مس 
راه‌آهن- پرسپولیس 
استقلال- پیکان 
پاس همدان- نفت 
شاهین بوشهر- تراکتورسازی 
ذوب‌آهن- سپاهان 
شهرداری تبریز- X(نفت آبادان- داماش گیلان) 

هفته ششم 31 مرداد 

مس کرمان- فولاد 
سایپا- راه‌آهن 
پیکان قزوین -استیل‌آذین 
پرسپولیس- شاهین بوشهر 
نفت تهران- استقلال 
تراکتورسازی- ملوان 
X (نفت آبادان- داماش گیلان)-ذوب‌آهن 
صبای قم- شهرداری تبریز 
سپاهان- پاس همدان 

هفته هفتم 5 شهریور 

فولاد- پرسپولیس 
پاس همدان- سایپا 
استیل آذین- تراکتورسازی 
استقلال- سپاهان 
شاهین بوشهر- راه‌آهن 
نفت تهران- مس کرمان 
ملوان -X(نفت آبادان- داماش گیلان) 
شهرداری تبریز- پیکان قزوین 
ذوب‌آهن- صبای قم 

هفته هشتم 19 شهریور 

X(نفت آبادان- داماش گیلان)- فولاد خوزستان 
سایپا- شاهین بوشهر 
استیل آذین- صبای قم 
پرسپولیس- پاس همدان 
مس کرمان- استقلال 
راه‌آهن- ملوان 
پیکان قزوین- نفت تهران 
تراکتورسازی- ذوب‌آهن 
سپاهان - شهرداری تبریز 

هفته نهم 26 شهریور 

فولاد- پیکان 
سایپا- استقلال 
استیل‌آذین- X(نفت آبادان- داماش گیلان) 
شهرداری تبریز- پرسپولیس 
ذوب‌آهن- راه‌آهن 
نفت- سپاهان 
ملوان- شاهین 
مس- تراکتورسازی 
صبای قم- پاس 

هفته دهم 23 مهر 

راه‌آهن- فولاد خوزستان 
سایپا- شهرداری تبریز 
سپاهان- استیل‌آذین 
پرسپولیس - ملوان 
صبای قم- استقلال 
X (نفت آبادان- داماش گیلان)- پاس همدان 
تراکتورسازی - نفت تهران 
شاهین- ذوب‌آهن 
پیکان- مس کرمان 

هفته یازدهم 30 مهر 

فولاد خوزستان- تراکتورسازی 
استیل‌آذین- سایپا 
استقلال- پرسپولیس 
راه‌آهن- شهرداری تبریز 
نفت تهران- صبا 
پاس همدان- شاهین 
مس کرمان-(نفت آبادان- داماش گیلان)X 
ملوان- ذوب‌آهن 
پیکان - سپاهان 

هفته دوازدهم 4 آبان 

سایپا- فولاد خوزستان 
شاهین - استیل آذین 
پرسپولیس- ذوب‌آهن 
تراکتورسازی - استقلال 
راه‌آهن - پاس 
نفت- X(نفت آبادان- داماش گیلان) 
سپاهان- مس 
ملوان- شهرداری 
صبا- پیکان 

هفته سیزدهم 9 آبان 

فولاد- شاهین 
نفت تهران- سایپا 
استیل‌آذین - پرسپولیس 
استقلال- راه‌آهن 
مس کرمان- صبا 
پاس همدان- ملوان 
پیکان- X(نفت آبادان- داماش گیلان) 
شهرداری تبریز- ذوب‌آهن 
سپاهان- تراکتورسازی 

هفته چهاردهم 14 آبان 

فولاد- ملوان 
سایپا- مس 
راه‌آهن- استیل آذین 
پرسپولیس- نفت تهران 
X (نفت آبادان- داماش گیلان)- استقلال 
شاهین بوشهر- شهرداری 
تراکتورسازی- پیکان 
ذوب‌آهن- پاس 
صبای قم- سپاهان 

هفته پانزدهم 18 آبان 

فولاد- ذوب‌آهن 
پیکان- سایپا 
استیل‌آذین- ملوان 
مس کرمان- پرسپولیس 
استقلال- شاهین بوشهر 
راه‌آهن- نفت تهران 
پیکان - سایپا 
سپاهان-X(نفت آبادان- داماش گیلان) 
شهرداری تبریز- پاس 

هفته شانزدهم 7 آذر 

پاس - فولاد 
سایپا- تراکتورسازی 
شهرداری تبریز - استیل‌آذین 
پرسپولیس - سپاهان 
ملوان- استقلال 
راه‌آهن- پیکان 
ذوب‌آهن- نفت 
شاهین- مس 
صبای قم-X(نفت آبادان- داماش گیلان) 

هفته هفدهم 12 آذر 

فولاد- شهرداری تبریز 
سپاهان -سایپا 
استیل‌آذین - ذوب‌آهن 
پیکان - پرسپولیس 
استقلال- پاس 
مس- راه‌آهن 
نفت تهران- شاهین 
صبای قم- ملوان 
تراکتورسازی- X(نفت آبادان- داماش گیلان) 


تیم فوتبال استقلال برای اولین بازی لیگ برتر یکشنبه هفته آینده به تبریز می‌رود.


 اعضای تیم استقلال برای اولین بازی خود مقابل شهرداری تبریز در لیگ یکشنبه هفته آینده راهی تبریز می شوند. 
این تیم ساعت 16:45 به سمت تبریز پرواز می کند. آبی پوشان در هتل پارس ایلگلی اقامت می کنند.
بازی استقلال و شهرداری تبریز روز دوشنبه چهارم مرداد در ورزشگاه تختی تبریز ساعت 17:30 برگزار می شود.