سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 استقلال که بعد از دو سالی که در آستانه‌ی کسب عنوان قهرمانی بود و ناکام ماند، اینبار موفق به قهرمانی شد.

استقلال که نیم فصل اول را چندان مقتدرانه آغاز نکرد با نتایج خوب خود در نیم فصل دوم، موجبات قهرمانیش را فراهم کرد

هرچند که این تیم در این فصل از مشکلات مالی زیادی رنج می‌برد.

استقلال که از آغاز تا پایان فصل درگیر ماجرای بازگشت مجیدی به این تیم بود، در انتهای فصل تا حد زیادی در استرس رفتن قلعه‌نویی از این تیم قرار داشت.

سرمربی استقلال معتقد بود رفتار تماشاگران این تیم برابر الهلال، رفتار شایسته‌ای نبوده است. تماشاگران استقلال در آن بازی لیگ قهرمانان آسیا، در دقایق پایانی فرهاد مجیدی را تشویق کرده بودند.

استقلال در نیم فصل لیگ دوازدهم با 31 امتیاز و بخاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در جای دوم ایستاد اما در نیم فصل دوم با کسب 36 امتیاز موفق شد تا با کسب 67 امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی شود.

استقلال در نیم فصل با کنار گذاشتن توسی، جانواریو، لیام ردی، میداوودی، منوچهری و محمد انصاری و جذب اشجاری، چهارمحالی، فرزاد حاتمی، موسوی، محمدرضایی، آرزه و مجیدی چهره ای نو به خود داد و همین تغییرات در نوع نتیجه‌ گیری استقلال در نیم فصل دوم تاثیری بسزا داشت.

استقلال ه با تیمی کامل در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر حضور داشت، تلاش کرد تا در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی را کسب کند.

این تیم در جام حذفی و در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان شد و در لیگج قهرمانان آسیا در جمع هشت تیم پایانی قرار گرفت.

بررسی آماری استقلال نشان می‌دهد که برترین خط دفاعی لیگ برتر چگونه موجبات قهرمانی استقلال را فراهم آورده است.

  نام بازیکن تعداد گل
1 آرش برهانی 10
2 فرزاد حاتمی 6
3 جواد نکونام 5
4 فرهاد مجیدی 3
5 سیاوش اکبرپور 3
6 جی‌لوید ساموئل 2
7 فابیو جانواریو 2
8 ویسنته آرزه 2
9 امین منوچهری 1
10 حسن اشجاری 1
11 سید ایمان موسوی 1
12 خسرو حیدری 1
13 پژمان منتظری 1
14 میثم بائو 1
15 میلاد میداوودی 1
16 رودریگو توزی 1
17 ایران نژاد 1 (گل بخودی)

- در جدول گلزنان استقلال، سهم مهاجمان این تیم 25 گل ( 62.5 درصد از کل گل‌های به ثمر رسیده استقلال)، سهم هافبک‌های این تیم 14 گل ( 33 درصد ) و 3 گل سهم مدافعان ( 4/5 درصد) است.

- استقلال هیچگاه در بازی‌هایی که در آن میزبان بوده، موفق به زدن بیش از دو گل نشده است.

- استقلال در شانزده بازی متوالی در این دیدار شکست نخورد، هرچند آمار بازی بدون شکست در این فصل در اختیار فولاد خوزستان است.

- بهترین برد خانگی استقلال برابر گهر دورود و پیکان با نتیجه‌ی دو بر صفر بدست آمده است.

- بهترین پیروزی خارج از خانه‌ی استقلال برابر فجرسپاسی با نتیجه‌ی پنج بر صفر بدست آمد.

- سنگین‌ترین شکست خانگی استقلال برابر فولاد خوزستان با نتیجه‌ی سه بر دو به سود فولاد بدست آمد.

- سنگین‌ترین شکست خارج از خانه‌ی استقلال برابر تراکتورسازی و با نتیجه‌ی دو بر صفر بدست آمد.

- استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در 21 بازی گلی دریافت نکرد تا از این حیث به رکوردی جدید دست پیدا کند.

- استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در هشت بازی موفق به گلزنی نشد.

- در جدول زیر عملکرد داخل و خارج از خانه استقلال مشاهده می‌شود:

  تعداد بازی برد مساوی باخت گل‌زده گل‌خورده امتیاز
میزبان 17 11 4 2 21 10 37
مهمان 17 8 6 3 21 8 30
مجموع 34 19 10 5 42 18 67

- میانگین گل‌های زده‌ی استقلال در داخل و خارج از خانه، عدد 1.23 را نشان می‌دهد.

- میانگین گل‌های خورده‌ی استقلال در داخل خانه عدد 0.58 و در خارج از خانه عدد 0.47 را نشان می‌دهد.

- استقلال با 55 کارت زرد و پنج کارت قرمز لیگ را به پایان رسانید. جدول کارتی‌های این تیم به شکل زیر است:

    کارت زرد کارت قرمز
1 حنیف عمران‌زاده 8 ----
2 جی‌لوید ساموئل 7 1
3 سیاوش اکبرپور 7 ----
4 جواد نکونام 5 1
5 امین منوچهری 3 ----
6 سید ایمان موسوی 3 1
7 خسرو حیدری 3 ----
8 فرهاد مجیدی 3 ----
9 آرش برهانی 3 1
10 امیرحسین صادقی 3 ----
11 هاشم بیگ‌زاده 2 ----
12 فریدون زندی 2 ----
13 فرزاد حاتمی 2 1
14 حسن اشجاری 1 ----
15 پژمان منتظری 1 ----
16 مهدی رحمتی 1 ----
17 میثم بائو

1


---- 



حسین هدایتی دولابی برندی متمول و نام‌آشنا در فوتبال ایران است که سال‌ها است برای کامیابی در فوتبال ایران می‌جنگد اما جدا از این‌که هیچ‌گاه به رویای خود یعنی خرید سهام باشگاه پرسپولیس تهران نرسیده است، بلکه با حضورش در مقاطع مختلف در سرنوشت تیم‌هائی همچون گهر درود، ملوان بندرانزلی و حتی پرسپولیس نیز ناکامی آفریده است، البته بماند که در استیل آذین روزگار تلخ و شیرینی را پشت سرگذاشت.

هدایتی یک تاجر به قول خود وی خوش‌روزی است که در فوتبال هیچ‌گاه روزی او قهرمانی و موفقیت نبوده است و همیشه گام گذاشتن او در فوتبال چه در عرصه‌ی ملی و چه در عرصه‌ی باشگاهی تضمینی بر یک شکست محتمل و از پیش قابل پیش‌بینی بوده است.

شاید حضور عابربانک پرسپولیسی‌ها در عرصه‌ی ملی کمی سوال‌برانگیز باشد، اما وقتی بدانید در مقطعی پیش از انتخاب کارلوس کی‌روش، مذاکرات برای انتخاب فاتح تریم، سرمربی نام‌آشنای ترک‌تبار به عنوان سرمربی تیم ملی از کانال هدایتی انجام می‌شده است، دیگر هیچ شک و تردید در ناکامی او حتی در عرصه‌ی ملی نیز نخواهید داشت.  

مروری کوتاه بر زندگی شخصی حسین هدایتی

http://u.goal.com/55200/55294hp2.jpg

مرموز بودن این شخصیت متمول که آن‌قدر شان خود در ثروت را بالا می‌داند که اتهام 180 میلیارد تومان بدهی را کسر شانی در رقم بدهی‌های خود قلمداد می‌کند، باعث شده است تا اطلاعات زیادی از زندگی شخصی این مولتی میلیاردر ایرانی که در جمع ثروتمندان بزرگ ایرانی به غول ورزش معروف است، در دست نباشد.

با این وجود او زاده‌ی سال 1342 در محله‌ی دولاب تهران است و خبرهائی نیز از اصالت آذری او به گوش می‌رسد. هدایتی که در جمع ترین‌های ثروت رتبه‌ای تک رقمی در اختیار دارد، فعالیت‌های اقتصادی بسیاری دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها که دانستن آن‌ها جنبه‌ی  عمومی پیدا کرده است، اشاره خواهیم کرد :

مالکیت صنایع استیل آذین، مالکیت کارخانه‌های فولادسازی و ورق، دارنده‌ی بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران، برج‌سازی در دبی، دارنده‌ی ملک و املاک در اکثر کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس، مالکیت زمین‌های کشاورزی بسیار، سهامدار بازار مبل ایران، رییس شرکت‌های تجاری در ایران و خاورمیانه، یکی از بزرگ‌ترین سهامداران بانک خصوصی تات، سرمایه‌گذار هتل 23 طبقه‌ی سیروس، هتل 520 میلیون دلاری جزیره‌ی زیبای کیش، مالک شرکت خاور آذین و شرکت فجر گالوانیزه‌ی سپاهان کاشان.

آن‌چه از مسیر میلیاردر شدن عابربانک پرسپولیسی‌ها در دست است، آن است که کارخانه‌ی استیل آذین ارث پدری حسین هدایتی است، کارخانه‌ای که محور تولید اصلی آن در زمان پدر فقط میله‌ی پرده بوده است. اما با مرحوم شدن پدر، هدایتی جوان که فقط 22 سال سن داشت در اندیشه‌ی میلیاردر شدن سر و شکلی تازه به استیل آذین می‌دهد.

او که با اتکا به قدرت روابط عمومی بالای خود، راه و رسم تجارت را خوب آموخته بود، 25 سالگی را نگذرانده بود که ساختمان‌سازی را نیز وارد برنامه‌های کاری خود کرد و از سود کلان حاصل از آن به احداث کارخانه‌ی تولید روی آورد و در ادامه نیز با سرعتی باورنکردنی به سمت مولتی‌میلیاردر شدن پیش رفت و ... .

این شخصیت مرموز مسئول پرسنلی سپاه در ناحیه‌ی 10 تهران، عضو ناحیه‌‌ی مقاومت مالک اشتر بوده است و در جبهه نیز در لشگر 27 محمد رسول‌الله نیز خدمت کرده است.

سلام فوتبال؛ نخستین سکانس مالکیت با استیل آذین

خصوصی‌سازی در فوتبال گرچه با استیل‌آذین و مالکیت حسین هدایتی در فوتبال ایران نمود پیدا کرد، اما پیش از او علی شفیع‌زاده و ناصر شفق با پشتوانه‌ی مالی قابل توجهی به عرصه‌ی فوتبال خصوصی گام نهاده بودند، اما هیچ‌کدام ماندگاری و سرسختی هدایتی را نداشتند و در نهایت ناک‌اوت شدند.

مالک استقلال اهواز که هم‌اکنون در آن‌سوی مرز در دبی زندگی می‌کند، به دلیل کثرت بستان‌کار زندگی در دبی را ترجیح داده است و آخرین خبری که از وی شنیده‌ایم، پاداش 150 هزار درهمی او به آبی‌پوشان پایتخت بابت طوفانی بود که در دبی برابر الشباب به راه انداختند.

ناصر شفق نیز به نوبه‌ی خود آموخت تا در این فوتبال کم خرج کند و زیاد بدست آورد تا اصول شهرت را نیز رعایت کرده باشد.

در سال 1386 باشگاه اکباتان تهران که در رقابت‌های لیگ آزادگان حاضر بود، توسط شرکت استیل آذین که مالکیت آن را حسن هدایتی دارا بود، خریداری شد. در آن سال علی پروین همه‌ کاره‌ی آن تیم 800 میلیون تومانی شد تا راهی لیگ برتر شود.

در آن سال علی پروین به دنبال تیمی بود تا با آن به فوتبال بازگردد و تیزهوشی هدایتی سبب شد تا هواداران پروین در مدت اندکی جذب او شوند و در فوتبال شخصیت ویژه‌ای جلوه کند. بازیکنان بزرگ و نام‌داری که سابقه‌ی حضور در تیم ملی و همچنین سرخ‌آبی‌های پایتخت را نیز داشتند، سر از استیل آذین درآوردند. ابراهیم میرزاپور، فرزاد مجیدی، بهروز رهبری‌فر، ابراهیم اسدی، محمد محمدی، علی انصاریان، حامد کاویان‌پور، داوود فنائی، پژمان جمشیدی، محمد پروین و نیما نکیسااز جمله ستارگان نامداری بودند که با اسکناس‌های هدایتی به استیل آذین روانه شدند.

در آن سال ابتدا تئودی یونگ هدایت کهکشانی‌ها را برعهده گرفت و در ادامه یان ورهین، بهروز رهبری‌فر و در نهایت فرهاد کاظمی هدایت این تیم را برعهده گرفتند. استیل آذین با وجود راه‌یابی به مرحله‌ی پلی‌آف برابر سپاهان نوین قافیه را باخت تا یک‌سال دیگر برای گام گذاشتن به لیگ برتر بجنگد.

http://u.goal.com/56800/56871hp2.jpg

در این شرایط بود که علی پروین با حسین هدایتی به مشکل برخورد و درست مشابه رفتاری که در قبال تیم آذربایجان انجام داد، در قبال استیل آذین نیز انجام داد. با این وجود هدایتی مانند قربانی مالک متمول تیم آذربایجان قافیه را واگذار نکرد و بار دیگر از صفر شروع کرد و این‌بار حداقل در رساندن استیل آذین به لیگ برتر موفق بود.

پس از این‌که استیل‌آذین با شکست برابر سپاهان نوین از راه‌یابی به لیگ برتر بازماند تا علی پروین با چشمانی غرق در خون و چهره‌ای افروخته ورزشگاه دستگردی را در آن بعد از ظهر گرم که صفت بعد از ظهر سگی برازنده‌ی آن بود، در میان شعارهای "سلطان، سلطان" ترک کند، همه‌گان فکر کردند تا هدایتی هم بدون پشتوانه‌ی سلطان زمین بخورد و با این تجربه‌ی تلخ دیگر از تلویزیون هم فوتبال را دنبال نکند؛ اما این اتفاق برای هدایتی که گویا چیزی متفاوت از سایر سرمایه‌داران موفق بود، رخ نداد و او خیلی ساده ضرر 10 میلیاردی خود را فراموش کرد تا استیل آذین او فقط با یک‌سال تاخیر راهی لیگ برتر شود.

البته فراموش نکنیم که اختلاف هدایتی و علی پروین از هفته‌های پایانی بر سر نحوه‌ی پرداخت حق و حقوق بازیکنان آغاز شده بود.

حضور در هیئت مدیره‌ی پرسپولیس با ناامیدی از حضور استیل آذین در لیگ برتر

استیل آذین دیگر سلطان را در کنار خود نداشت و حالا کمی از انگیزه‌های هدایتی برای رساندن این تیم به لیگ برتر کم شده بود. او هدف بزرگ‌تری را نشانه رفت، پرسپولیس.

او ابتدا آرام آرام خود را به هیئت مدیره‌ی پرسپولیس نزدیک کرد و با ولخرجی‌ها و هبه‌هائی که به عشق هواداران این تیم برای خرید ستاره‌های گران‌قیمت می‌داد، ظاهر خود برای حضور در هیئت مدیره‌ی این باشگاه پر هوادار را موجه جلوه داد. او در زمان مدیریت داریوش مصطفوی به عضویت هیئت مدیره‌ی پرسپولیس درآمد.

http://u.goal.com/231500/231514hp2.jpg

علی کریمی، رحمان رضایی، ابراهیم توره و ایوان پتروویچ از جمله ستارگان گران‌قیمتی بودند که با اسکناس‌های تمام‌نشدنی عابربانک پیراهن این تیم پرهوادار را در لیگ هشتم برتر کردند و در پایان نیز باید به این سیاهه افشین قطبی را نیز افزود که با قرارداد میلیاردی که پشتوانه‌‌ای همچون هدایتی داشت،

به تیمی پیوست که آن را بدون این خواسته‌خرجی‌ها قهرمان کرده بود. سکوها دیگر تنها نام امپراطور یا سلطان را فریاد نمی‌زدند و هدایتی، عضو متمول هیئت مدیره‌ی پرسپولیس را نیز بی‌وقفه فریاد می‌زدند. در تب و تاب دعواهای مدیریتی باشگاه پرسپولیس در لیگ هشتم، حسین هدایتی که رابطه‌ی نزدیکی با حاج اسماعیل وفایی صاحب برند پرسپولیس داشت تلاش کرد با تشکیل مثلث هدایتی، وفایی و مهندس عابدینی تیمی به نام پرسپولیس را به لیگ برتر ایران برگرداند اما اختلاف نظرهایی که میان این سه نفر ایجاد شد او را مجاب کرد که فعلا با پرسپولیس ادامه بدهد.

هدایتی که از سوی داریوش مصطفوی متهم به دخالت در امور اجرائی پرسپولیس شده بود، در ادامه نیز با عباس انصاریفرد به مشکل برخورد و قضیه تا آن‌جا بیخ پیدا کرد که علی سعید لو هیئت مدیره‌ی پرسپولیس را منحل کرد. از سوی دیگر فراموش نکنیم که در آن زمان در باشگاه پرسپولیس هر اتفاق مثبتی رخ می‌داد به پای حساب بانکی هدایتی نوشته می‌شد و حوادث نگران کننده سهم سایر مدیران بود و این از اعم اختلافات مدیران پرسپولیس با جناب آقای عابربانک بود.

در شرایطی که هدایتی درگیر پرسپولیس بود، استیل آذین با نادر دست نشان در لیگ دسته‌ی اول روزهای خوبی را سپری کرد و در آستانه‌ی صعود به لیگ برتر قرار داشت. در نهایت پس از صعود استیل آذین به لیگ برتر، هدایتی با علم کردن چک‌های برگشت خورده‌ و مورددار سازمان تربیت بدنی در برابر دوربین‌های تلویزیونی و خبری عطای پرسپولیس را به لقایش بخشید.

صعود استیل آذین به لیگ برتر؛ شایعات از خرید نیوکاسل گرفته تا مذاکره با فرانک ریکارد

استیل آذین با حمید استیلی کار را در لیگ برتر آغاز کرد و نتایج بدی را هم به همراه این تیم نگرفت و در نهایت استیل آذین کار را در لیگ نهم در رتبه‌ی پنجم تمام کرد تا وسوسه‌ی آسیائی شدن به سراغ مالک متمول این باشگاه بیاید.

در لیگ نهم حسین هدایتی با بر سر زبان انداختن شایعه‌ای مبنی بر خرید باگاه نیوکاسل انگلیس بار دیگر خود را بر سر زبان‌ها انداخت، شایعه‌ای که همه با شناختی که از هدایتی داشتند در انتظار رخ دادن واقعیت آن بودند.

افشین پیروانی که در هفته‌های پایانی لیگ نهم جانشین حمید استیلی شده بود پا به پای استیل آذین پیش آمد تا کهکشان ناکام بسته شود، کهکشانی که با وجود نام‌هائی همچون علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، حامد کاویان‌پور، امیر شاپورزاده، حسن اشجاری، حسین کاظمی، حسین کعبی و ... راهی جز سقوط نیافت.

در آغاز این فصل هدایتی بار دیگر شایعاتی دیگر را بر سر زبان‌ها انداخت، شایعه‌ی به خدمت گرفتن فرانک ریکارد، سرمربی اسبق بارسلونا ! این شایعه نیز عملی نشد و لوبیسا تومباکوویچ هدایت کهکشانی‌ها را برعهده گرفت.

از مهم‌ترین کارهای شگفت‌انگیز هدایتی می‌توان به رقابت او با باشگاه‌های دولتی اشاره کرد که در فصل نقل و انتقالات روی هر بازیکنی دست می‌گذاشت، هیچ باشگاه دیگری نمی‌توانست آن بازیکن را جذب کند؛ مگر این‌که خود بازیکن راضی بود به هر دلیلی، با پول کمتری در باشگاه‌های دیگر بازی کند.

گرچه هیچ وقت لیست دقیقی از پرداختی‌های باشگاه استیل‌آذین منتشر نشده است اما با توجه به بازار فعلی لیگ ایران و قیمت‌هایی که در آن شنیده می‌شد، و البته با توجه به این‌که استیل‌آذین توانایی ثبت قرارداد با تمام بازیکنان مورد نیاز خود را داشت، می‌شد مطمئن شد هدایتی چه هزینه‌ی هنگفتی را برای تیم لیگ برتری‌اش کرده است.

تومباکوویچ پس از این‌که استیل آذین را از بحران خارج کرد و به پیروزی رسید از سمت خود در مهرماه سال 89 اخراج شد و تمام 400 هزار دلاری که از قراردادش باقی مانده بود را از هدایتی گرفت و به کشورش بازگشت تا افشین پیروانی جایش را بگیرد.

پیروانی که در آخرین هفته‌های فصل گذشته سرمربی استیل‌آذین شد، در روزهای فصل نقل و انتقالات با وجود این‌که می‌دانست مسئولان استیل‌آذین در حال مذاکره با مربی دیگری هستند، در این تیم ماند و با آمدن تومباکوویچ نیز از استیل‌آذین نرفت. او دستیاری تومباکوویچ را قبول کرد؛ شاید به این دلیل که می‌دانست روزی چنین اتفاقی می‌افتد و مدیر کم تحمل استیل‌آذین تومباکوویچ را برکنار می‌کند و دنبال گزینه‌ای برای جانشینی او می‌گردد.

حالا تومباکوویچ از این تیم رفته و حسین هدایتی مالک این باشگاه مانده و تیمی که دوباره از آرامش فاصله گرفته است. نگاهی به گذشته‌ی استیل‌آذین نشان می‌دهد اعمال خود او یکی از دلایل اصلی درگیری این باشگاه با حاشیه‌ها بود. آخرین کاری که او کرد و باعث ایجاد مشکلاتی برای استیل‌آذین شد، استعفا از ریاست هیات مدیره‌ی این باشگاه بود؛ باشگاهی که خود هدایتی مالک آن بود و حتی اگر سمت ریاست هیات مدیره آن را هم برعهده نداشت، تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی‌اش به حساب می‌آمد.

زمانی که مصطفی آجرلو مدیرعامل وقت استیل‌آذین با علی کریمی اختلافاتی پیدا کرد، هدایتی پس از چند روز از ریاست هیات مدیره‌ی باشگاه استعفا داد و گفت به این دلیل استعفا کرده که برخی می‌خواهند او را مقابل مردم قرار دهند. هدایتی بلافاصله پس از آن‌که آجرلو از مدیریت این باشگاه کنار رفت، به ریاست هیات مدیره باشگاه برگشت و گفت که به خاطر اصرارهای بازیکنان و اعضای هیات مدیره این کار را انجام می‌دهد. 

همین کار هدایتی باشگاه او را حدود یک هفته به عمق حاشیه برد و تاثیر مستقیم روی نتایج این تیم گذاشت؛ اتفاقی که شاید تومباکوویچ هم بدون این‌که در آن نقشی داشته باشد، قربانی‌اش شد.

استیل آذین در نهایت با جمعی از ستارگان سقوط کرد تا حسین هدایتی اعلام کند که تیم استیل آذین به سمنان انتقال یافته است. اما پس از جابه‌جایی امتیاز این باشگاه‌ با باشگاه فوتبال برق شیراز و حضور در لیگ دسته‌ی دوم فوتبال ایران این تیم به تهران بازگشت و با نام استیل‌آذین تهران در مسابقات حاضر شد.

http://u.goal.com/198700/198748hp2.jpg

خداحافظ فوتبال؛ آخرین سکانس مالکیت با ملوان و گهر

هدایتی پس از مدت کوتاهی غیبت در سطح اول فوتبال ایران، ابتدا تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را خرید و سپس هم اقدام به خرید باشگاه گهر درود کرد. این تاجر متمول 70 درصد باشگاه ملوان را در اختیار گرفت و در نهایت نیز با به بحران کشیدن این تیم 70 درصد سهام این باشگاه را با یک هدیه‌ی ناقابل (25 درصد از رقم پیش‌قرارداد بازیکنان فصل آینده‌ی این تیم) دوباره واگذار کرد و رفت.

نخستین حرکت اشتباه هدایتی معرفی احمدزاده به عنوان مدیر فنی بود که باعث فرهاد پورغلامی از سمت سرمربیگری این تیم استعفا کند.

http://u.goal.com/248000/248019hp2.jpg

ملوان به گفته‌ی هدایتی با 8 میلیارد تومان بسته شد، که 3 میلیاردش در آمدزایی شده و 5 میلیارد آن‌هم ضرر برای هدایتی بوده است.این درحالی است که بازیکنان ملوان مدعی شده‌اند که فقط در حدود درصدی از رقم قراردادشان را دریافت کرده‌اند و نبود آرامش مالی دلیلی بر ناکامی این تیم بوده است.

ملوانی که در نیم‌فصل نخست با کسب 29 (13 امتیاز در ده هفته از آن پورغلامی، 16 امتیاز در هفت هفته از آن احمدزاده) امتیاز در رده‌ی چهارم قرار داشت به یک‌باره در نیم‌فصل دوم تضعیف شد و با کسب فقط 11 امتیاز در رده‌ی سیزدهم قرار گرفت.

سردمدار خصوصی‌سازی در لیگ برتر حالا به ته خط رسیده است. او که روزی مدعی خرید باشگاه پرسپولیس بود، آن‌هم با رقمی معادل 100 میلیارد تومان، دیگر میلی برای ادامه‌ی حضور در این جو فوتبال ندارد. حسین هدایتی که پیش‌تر از این‌ها اعلام کرده بود سال 91، آخرین سال حضور او در فوتبال ایران خواهد بود، روزی نبود که حسین هدایتی در سال 91  در صفحات سایت‌ها و روزنامه‌ها نباشد.

او در یک ماجرای جالب نیز حضور داشت، جمع‌آوری امضا برای برکناری کفاشیانی که تازه استقلال یافته بود (البته بماند که تعداد این امضاها به عدد 10 نیز نرسید). او حتی در این سال شایعه‌ی بازداشتش را تکذیب کرد و گفت که بر روی تخت بیمارستان بوده است. هدایتی در تاکتیک دیگری اقدام به خرید یکی از تیم‌های لیگ برتری کرد؛ این درحالی‌ بود که مستقیم و غیرمستقیم می‌خواست باشگاه‌ها را در مقابل فدراسیون فوتبال قرار دهد.

او که زیرپوستی به داماش گیلان کمک مالی می‌کرد، 70 درصد سهام ملوان را در اختیار گرفت تا همه او را مالک بی‌چون و چرای ملوان بندرانرلی بدانند. در همین حال، او به سراغ تیم بحران‌زده‌ی گهر زاگرس رفت  و آن را خرید و البته در این میان برادر حسین هدایتی وارد کارزار شد و گهر زاگرس با قراردادی به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار حسن هدایتی برادر حسین هدایتی قرار گرفت و به استیل آذین گهر درود تغییر نام داد تیمی که تقریبا سقوطش مثل استیل آذین دو سال پیش حتمی شده است.

هدایتی که سابقه‌ی کمک‌های بلاعوض به پرسپولیس (حتی هدیه‌های 5 میلیاردی) را هم در کارنامه داشت به دنبال آن بود تا با تصاحب مالکیت باشگاه‌های لیگ برتری قدرت خود را به رخ فدراسیون بکشد. هدایتی در سال 91 به صورت غیر رسمی چند باشگاه فوتبال لیگ یکی و فوتسال و حتی شنیده شده فوتبال ساحلی را اداره کرد.

این مرد صنعتی نتوانست در فوتبال نتیجه‌ی درخشانی بگیرد. در همان روزهائی که خبرگزاری فارس، خبرگزاری نزدیک به دولت درباره‌ی باشگاه گهر نوشته بود: باشگاه گهر به حسن هدایتی برادر حسین هدایتی واگذار شد.

این باشگاه بعد از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی دچار مشکلات مالی فراوان شد زیرا یکی از اموال مه آفرید امیر خسروی متهم ردیف اول این اختلاس محسوب می‌شد !

http://u.goal.com/258000/258013hp2.jpg

حسین هدایتی دولابی، در نهایت پس از کمتر از یک دهه حضور ناگهانی و پرسروصدا در فوتبال اعلام کرد عطای حضور در این عرصه را به لقایش می‌بخشد و می‌رود.

او که آخرین عنوانش در فوتبال، بهره‌بردار تیم گهر است در این باره به ایسنا گفته است : "دیگر قابل نیستم در فوتبال بمانم. مطمئن باشید برای همیشه می‎روم، من عددی نیستم که در امور مستطیل سبز نقش داشته باشم و تصمیمم جدی است."

 وی که از اتفاقات چند وقت اخیر ناراحت بود، یک خبر خوشحال کننده برای هواداران گهر داشت : "700 میلیون تومان برای تکمیل استادیوم تختی دورود هزینه می‎کنم و آن را مثل یک گل سرخ در سالروز صعود گهر به لیگ برتر (20 اردیبهشت) به هواداران این تیم و مردم دورود تقدیم می‎کنم.


لیگ قهرمانان آسیا، دور رفت مرحله‌ی یک‌هشتم نهائی

چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه 1392 – ساعت 20:10.

ورزشگاه مکتوم بن رشید آل مکتوم

تماشاگر :10000 نفر*4000 ایرانی 

داور : نیشیمورا

اخطار : علی حمودی در دقیقه‌ی 33، اوئیز هنریکه در دقیقه‌ی 62، فرزاد حاتمی در دقیقه‌ی 80، سامی انبر در دقیقه‌ی 2+90.

ترکیب الشباب امارات : سلیم عبداله، عیسی محمد ابراهیم (ناصر مسعود در دقیقه‌ی 86)، عصام سالمین، حمدان جمعه، عزیزبک حیدروف، لوئیز هنریکه، سامی انبر، داوود علی جاسم (عیسی عبید در دقیقه‌ی 61)، عادل عبداله عباس (منیع محمد علی در دقیقه‌ی 78)، ادگار سیلوا و جوسیل فریرا.

سرمربی : مارکوس پاکوئتا.

ترکیب استقلال تهران : سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، جی‌لوید ساموئل، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، مجتبی جباری، هاشم بیک‌زاده، پژمان منتظری، علی حمودی (حنیف عمران‌زاده در دقیقه‌ی 46)، سیاوش اکبرپور (فرزاد حاتمی در دقیقه‌ی 74) و فرهاد مجیدی (آرش برهانی در دقیقه‌ی 1+90).

سرمربی : امیر قلعه‌نوئی

گل : لوئیز هنریکه در دقیقه‌ی 2+45، جی‌لوئد ساموئل در دقیقه‌ی 55، جواد نکونام در دقیقه‌ی 73، فرهاد مجیدی در دقیقه‌ی 80، ادگار سیلوا در دقیقه‌ی 85 و خسرو حیدری در دقیقه‌ی 90.

شرح گل :

الشباب 1-0 استقلال : در شرایطی که نبض بازی تقریبا در دست بازیکنان استقلال بود، لوئیز هنریکه ستاره‌ی الشباب روی غفلت مدافعان استقلال در ثانیه‌های پایان بازی با یک شوت از پشت محوطه‌ی جریمه  و در احاطه‌ی مدافعان آبی‌پوش دروازه‌ی رحمتی را که از خط دروازه فاصله گرفته بود گشود.

الشباب 1-1 استقلال : آبی‌پوشان که با میدان آمدن حنیف عمران‌زاده بازی را در دست گرفته بودند و زهردارتر از همیشه حملات خود را دنبال می‌کردند، روی حرکت فرهاد مجیدی یک حمله را ترتیب دادند و مجیدی نیز با سپردن توپ به حیدری موقعیت شوت‌زنی برای این بازیکن را فرآهم کرد و ساموئل نیز روی ریباند همین شوت موفق شد دروازه‌ی الشباب را بگشاید.

الشباب 1-2 استقلال : در شرایطی که جواد نکونام با سانتر فوق العاده خسرو حیدری چند لحظه پیش از گل موفق به خلق یک موقعیت خطرناک شده بود، بار دیگر با تکرار همان ضربه‌ی سر روی سانتر خسرو حیدری موفق به گشودن دروازه‌ی الشباب شد.

الشباب 1-3 استقلال : فرهاد مجیدی بازهم روی یک ریباند در شرایطی که دوبار دروازه‌ی الشباب توسط آبی‌پوشان نشانه رفته بود به گل دست یافت و برتری استقلال را قاطعانه تثبیت کرد.+

الشباب 2-3 استقلال : پس از سه‌تائی شدن الشباب، شاگردان پاکوئتا برای به ثمر رساندن گل بی‌رحمانه حمله کردند و درنهایت روی یک ضربه‌ی کرنر موفق شدند گل سوم را روی ضربه‌ی سر ادگار سیلوا به ثمر برسانند.

الشباب 2-4 استقلال : استقلال که برتری خود را بیش از یک گل احساس می‌کرد و از طرف دیگر دفاع الشباب نیز به شدت متزلزل نشان داده بود، روی حرکت فرزاد حاتمی و پاس زیبای این بازیکن به خسرو حیدری، استقلال با یک شوت مهار نشدنی از پشت محوطه‌ی جریمه توسط حیدری به گل چهارم دست یافت.

دقایق حساس :

دقیقه‌ی 63 : فرهاد مجیدی که با یک پاس فوق العاده در محوطه‌ی جریمه صاحب توپ شده بود با یک چرخش زیبا توپ را به سادگی در جائی زد که دروازه‌بان الشباب یعنی سلیم عبداله حضور داشت.

دقیقه‌ی 67 : یاران الشباب که پس از به ثمر رسیدن گل روی دروازه‌ی استقلال بی‌امان یوروش آورده بودند، با ضربه‌ی زیبای ادگار سیلوا صاحب یک موقعیت زیبا شدند که رحمتی توپ را دفع کرد.

دقیقه‌ی 73 : جواد نکونام با یک ضربه‌ی سر فوق العاده روی سانتر بی‌نقص خسرو حیدری یک موقعیت خطرناک آفرید که با برخورد به مدافعان حریف به کرنر رفت.

بهترین بازی :

خسرو حیدری با زدن یک گل و پاس یک گل بهترین بازیکن این میدان بود.

و بازم به همت ایرانی خلیچ فارس ایران حتی در خود امارات ایولا


*نتایج کامل دیدارهای رفت مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

سه‌شنبه 24 اردیبهشت:

الغرافه قطر یک - الشباب عربستان 2

الجیش قطر یک - الاهلی عربستان یک

بوریرام یونایتد تایلند 2 - بنیادکار ازبکستان یک

بیجینگ گوان صفر چین - اف‌سی سئول صفر کره‌جنوبی

 

چهارشنبه 25 اردیبهشت:

سنترال کوئست استرالیا یک - گوانگژو چین 2

چونبوک موتورز کره‌جنوبی صفر - کاشیوا ریسول ژاپن 2

الهلال عربستان صفر - لخویا قطر یک

الشباب امارات 2 - استقلال ایران 4

گل‌ها:‌ ساموئل (55)، جواد نکونام (73)، فرهاد مجیدی (80) و خسرو حیدری (90) برای استقلال - لوئیر هنریکه (45+2) و داسیلوا (85) برای الشباب

استقلال تهران در فصلی که گذشت و فقط یک بازی دیگر از آن در لیگ قهرمانان آسیا (بازی تشریفاتی برابر الشباب در ورزشگاه آزادی در راه صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا) باقی مانده است، فوق العاده بود، بخصوص در خط دفاع که عنوان بهترین خط دفاع لیگ برتر را نیز از آن خود کرد.

یکی از ارکان این خط دفاع، یک مدافع 31 ساله‌ی اهل ترینیداد و توباگو بود که در پست هافبک دفاعی در کنار جواد نکونام نمایش فوق‌العاده‌ای از خود بر جای گذاشت تا همگان بیش از او علی فتح‌اله‌زاده‌، مدیرعامل باشگاه استقلال را تشویق کنند که ابتدا او را از کاردیف سیتی انگلیس به خدمت گرفت و در ادامه نیز با مداخله اجازه‌ی قرار گرفتن او توسط قلعه‌نوئی در لیست مازاد را نداد. جی‌لوئد ساموئل، بی‌تردید یکی از ستارگانی بوده است که در دوازده دوره‌ی لیگ برتر شاید کم‌تر بتوان نمونه‌هائی مشابه او را یافت که خریدهای بزرگ و موثری از سوی باشگاه‌های ایرانی بوده‌ باشند. در این باب شاید بتوان نام‌هائی همچون ابراهیم توره، فابیو جانواریو، ایوان پتروویچ و البته نیلسون کوره‌آ را نام برد.

به بهانه‌ی درخشش‌های اخیر ساموئل قصد خواهیم داشت مروری کوتاه بر کارنامه‌ی ساموئل داشته باشیم :

ساموئل در 29 مارس 1981 در سن‌فرناندو ترینیداد و توباگو متولد شد. این ستاره‌ی 31 ساله دوران نوجوانی خود را در انگلیس طی کرد تا زمینه‌ی شکوفا شدن استعدادهای او فرآهم شود. او در نوجوانی در باشگاه‌هائی همچون وستهام یونایتد و چارلتون اتلتیک حضور داشت. این مدافع در سال 1998 با تیم استون ویلا به توافق رسید و به این تیم ملحق شد و به جز یک فصل که بطور قرضی به باشگاه گیلینگهام منتقل شد تا پایان سال 2007 در این تیم حضور داشت. ساموئل روز به روز در تیم استون ویلا رشد و ترقی کرد و به تیم ملی امید انگلیس نیز دعوت شد و از سال 2001 تا 2004 در عضویت این تیم بود و هفت بازی ملی را نیز با پیراهن تیم ملی انگلیس در کارنامه‌ی خود ثبت کرد.

اوج درخشش ساموئل در لیگ جزیره ، به فصل 04-2003 بازمی‌گردد ، فصلی که او آنقدر فوق العاده بود که به عنوان یکی از برترین دفاع چپ‌های جزیره نیز معرفی شد. پس از این فصل او کم‌کم از ترکیب اصلی تیم استون ویلا فاصله گرفت و در نهایت نیز در سال 2007 این تیم را ترک کرد و با قراردادی 4 ساله به تیم بولتون پیوست و در مدت کوتاهی نیز همبازی آندرانیک تیموریان بود.

ستاره‌ی این روزهای تیم استقلال تهران در مدت حضور خود در تیم استون ویلا ، 169 بار پیراهن این تیم را بر تن کرد و فقط دو گل به ثمر رساند و همواره به عنوان یکی از مدافعان مطمئن این تیم مد نظر بود.

http://u.goal.com/36300/36312hp2.jpg

او در تیم بولتون نیز 69 بار به میدان رفت و در نهایت با ترک این تیم لیگ برتر را نیز ترک کرد و در سال 2011 راهی تیم کاردیف سیتی در لیگ دسته‌ی پائین‌تر شد و پس از انجام فقط شش بازی راهی تیم استقلال تهران شد.

لیگ برتر، جام خلیج فارس :

ساموئل گرچه به عنوان یکی از برترین خریدهای لیگ برتر ایران محسوب می‌گردد، اما در اولین فصل حضور خود در تیم استقلال چندان در ترکیب اصلی قرار نگرفت تا فرصتی برای درخشش نیابد. او فصل قبل 18 بازی در مجموع لیگ برتر ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال انجام داد و فقط یک گل زد.

در آغاز این فصل نیز با روی کار آمدن امیر قلعه‌نوئی ابتدا در لیست مازاد این باشگاه قرار گرفت اما در نهایت با مداخله‌ی فتح‌الله‌زاده، در استقلال ماندنی شد. او فصل جاری را در حالی آغاز کرد که امیر قلعه‌نوئی او را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داده‌ بود اما این روند ادامه پیدا نکرد و ساموئل به یک نیمکت‌نشین در تیم استقلال مبدل شد. اما این بازیکنان کم کم خود را به امیر قلعه‌نوئی اثبات کرد و پس از دیدار با تراکتورسازی که برای اولین بار 90 دقیقه حضور در زمین را تجربه می‌کرد، به ترکیب استقلال سنجاق شد و با زدن دو گل متوالی در هفته‌های سیزدهم و چهاردهم موفق شد با نمایش‌های فوق‌العاده خود اعتماد ژنرال را جلب کند و در کنار نکونام زوج قابل اتکائی را در میانه‌ی میدان تشکیل دهند.


http://u.goal.com/263500/263518hp2.jpg

ساموئل در مجموع در لیگ دوازدهم 25 بار با پیراهن استقلال به میدان رفت و 1601 دقیقه نیز در مستطیل سبز حضور داشت. او در طول این 25 بازی دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل نیز داد. نفت تهران و گهر درود دو تیمی بوده‌اند که در نیم‌فصل نخست با ضربه‌ی ساموئل دروازه‌ی خود را گشوده شده دیده‌اند. تنها پاس گل ساموئل نیز در جشنواره‌ی گل آبی‌پوشان در شیراز برابر فجرسپاسی بوده است.

جام حذفی :

مروارید سیاه آبی‌پوشان در جام حذفی اخیر سه‌بار به میدان رفت که در هر سه مورد نیز از ابتدا در ترکیب بود و در انتها نیز با سوت داور به همراه سایر بازیکنان زمین را ترک کرد. ساموئل جشنواره‌ی گل آبی‌ها برابر ابومسلم را آغاز کرد و گل نخست آبی‌پوشان را به ثمر رساند.

لیگ قهرمانان آسیا :

بدون تردید درخشش ساموئل در این رقابت‌ها بیش از پیش نمود داشت. ستاره‌ی اسبق تیم‌های استون ویلا و بولتون در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در شش دیدار از مجموع هفت دیدار مرحله‌ی گروهی و حذفی از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت و موفق به زدن سه گل شد. ساموئل برابر تیم‌های الریان، العین و الشباب امارات موفق به زدن گل شد و از قضا در هر سه دیدار گل نخست تیمش را به ثمر رسانده است و زمینه‌ساز دو پیروزی و یک تساوی برای آبی‌پوشان پایتخت شده است.


هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران


جمعه 20 اردیبهشت ماه 1392 


ساعت 18:15 


 ورزشگاه آزادی 


تماشاگر: بیش از 110 هزار نفر


داور: اشکان خورشیدی


کارت زرد: ابوالفضل حاجی زاده، سعید حلافی، علیرضا جهانبخش از داماش حنیف عمران زاده از استقلال


گل: حسن اشجاری دقیقه 31 برای استقلال، محمد رضا مهدوی دقیقه 66 و حسین ابراهیمی دقیقه 79 برای داماش

استقلال :مهدی رحمتی، علی حمودی، حسن اشجاری، سیاوش اکبرپور، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، آرش برهانی (63 مجتبی جباری)، میثم بائو (85 فرزاد حاتمی)، عباس محمدرضایی (51 سیدایمان موسوی) و فرهاد مجیدی

سرمربی: امیرقلعه نویی

داماش: حسن رودباریان، ابوذر رحیمی، هادی سهرابی، علیرضا نظیف کار، مصطفی حاجتی، حسین ابراهیمی (80 سعید حلافی)، علیرضا جهانبخش،  ابوالفضل حاجی زاده (54 محمد آبشک)، امین متوسل زاده (60 کبه) محمدرضا مهدوی، 

سرمربی: افشین ناظمی

شرح بازی:

استقلال در روزی که یک بازی تشریفاتی را در پیش داشت در حالی که بیشترین تماشاگر فصل را روی سکو می دید، با چند تغییر در ترکیب اصلی به زمین آمده بود.

در این روز نفراتی مثل پژمان منتظری، خسرو حیدری، ساموئل، بیک زاده و مجتبی جباری روی نیمکت نشسته بودند تا استقلال برای دو بازی حساس مقابل الشباب با خستگی بازیکنان کلیدی اش مواجه نباشد.

در این غیاب این نفرات، اشجاری، محمدرضایی، سیاوش اکبرپور و بائو از جمله بازیکنانی بودند که فرصت پیدا کرده بودند در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

استقلال با حمایت تماشاگرانش خیلی زود بر جریان بازی مسلط شد و برای رسیدن به گل دردسر زیادی نداشت.

دقایق حساس:

دقیقه 15: آرش برهانی از چپ فرار کرد و در حالی که رودباریان دروازه را ترک کرده بود، توپ را روی دروازه ارسال کرد. در حالی که حمودی می توانست با ضربه سر دروازه خالی را باز کند، سعی داشت با پاس فرهاد مجیدی را صاحب موقعیت کند که این توپ از دست رفت.

دقیقه 17: شوت میثم بائو از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت

دقیقه 41: فرهاد مجیدی روی پاس میثم بائو صاحب موقعیت شد اما بعد از چرخش به طرف دروازه ، ضربه آرامی زد که این توپ را رودباریان گرفت.

دقیقه 44: روی حرکت مجیدی، آرش برهانی صاحب توپ شد و در حالی که می توانست به طرف دروازه ضربه بزند، توپ را به عباس محمد رضایی سپرد. بغل پای محمدرضایی با دخالت مدافعان داماش به شکل خطرناکی به کرنر رفت

دقیقه 48: شوت حسین ابراهیمی از درون محوطه هجده قدم از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 50: ضربه ایستگاهی محمدرضا مهدوی در موقعیتی مناسب به بیرون رفت

دقیقه 62: ضربه کاشته جواد نکونام درحالی که وضعیت خطرناکی پیش آورده بود، توسط مدافعان داماش برگردانده شد

دقیقه  82:با پاس به بیرون حمودی، میثم بائو در موقعیت شوتزنی قرار گرفت، شوت بائو برگشت داده شد و در ادامه قیچی برگردان فرهاد مجیدی را رودباریان گرفت.

دقیقه 86: سعید حلافی در موقعیتی تک به تک، توپ رابه بغل دروازه زد.

دقیقه 89: ضربه ایستگاهی مجتبی جباری، نکونام را به پرواز درآورد اما ضربه سر نکونام با فاصله ای کم از کنار دروازه بیرون رفت

دقیقه 92: شوت سنگین فرهاد مجیدی را رودباریان برگشت داد.

اتفاق ویژه:

در همان دقایق ابتدایی، روی یک ضربه کرنر حنیف عمران زاده با ضربه سر دروازه داماش را باز کرد اما داور برخورد حنیف با رودباریان را خطا تشخیص داد و این گل مردود اعلام شد

شرح گل ها:

استقلال 1-0: فرهاد مجیدی پا به توپ فرار کرد و با خطای حاجی زاده متوقف شد. ضربه ایستگاهی به دست آمده را حسن اشجاری با پای چپ و از بالای خط دفاعی داماش به گل تبدیل کرد. روی این صحنه رودباریان فقط تماشاگر بود و هیچ عکس العملی نتوانست انجام دهد

داماش 1-1: محمدرضا مهدوی پشت محوطه هجده قدم صاحب توپ شد و با شوتی سنگین و زیبا، دروازه رحمتی را باز کرد. شیرجه بلند رحمتی هم برای مهار این توپ بی ثمر بود

داماش 2-1:حسین ابراهیمی روی یک پاس عمقی صاحب توپ شد و از زاویه ای بسیار تنگ دروازه استقلال را نشانه گرفت. شوت زمینی ابراهیمی بعد از برخورد به پایه تیربه درون دروازه غلطید

بهترین بازیکن:

محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش سهم مهمی در بازگرداندن تیمش به بازی داشت و شایسته عنوان بهترین بازیکن زمین است.

در تیم استقلال فرهاد مجیدی نمایش بهتری نسبت به سایرین داشت.

 

 خسرو حیدری پس از جشن قهرمانی استقلال در لیگ برتر، اظهار داشت: این قهرمانی را به هواداران تبریک می‌گویم و خوشحالم که توانستیم دل آنها را شاد کنیم. ای‌کاش داماش را هم می‌بردیم تا این قهرمانی به آنها بیشتر بچسبد. یک سال برای رسیدن به این عنوان تلاش کردیم و امیدوارم در آسیا هم نتایج خوبی کسب کنیم.وی در خصوص قراردادش برای فصل آینده عنوان کرد:‌من بازیکن آزاد هستم و هنوز به تمدید قرارداد فکر نمی‌کنم. من هنوز به بازی مقابل الشباب فکر می‌کنم و روی آن تمرکز دارم.ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال گفت: البته به عنوان بازیکن حرفه‌ای پیشنهادها را بررسی می‌کنم اما هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفتم.وی در خصوص غیبت قلعه‌نویی در قهرمانی گفت: من با او در سپاهان هم که بودم همین اتفاق افتاد و روی سکو نیامد.

 

 

علی حمودی پس از جشن قهرمانی استقلال در دوازدهمین دوره لیگ برتر،‌ گفت: در اهواز پس از قهرمانی بسیار خوشحال شدیم و امروز در جشن پایانی خوشحالی ما تکمیل شد. وی ادامه داد:‌ در خانه خودمان قهرمانی را جشن گرفتیم. خدا رو شکر می کنیم دل مردم را شاد کردیم و هوادارانمان از عملکرد استقلال راضی هستند.حمودی در مورد اینکه سال بعد در اسقلال می ماند یا نه، اظهار داشت: خدا بزرگ است و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

 

z

 

حنیف عمران‌زاده پس از مراسم قهرمانی استقلال در لیگ برتر در مورد این که آیا ابتدای فصل با استقلال قرارداد داشته و پیشنهادی برای حضور در تیم‌های دیگر را داشته، عنوان کرد: من آن زمان با استقلال قرارداد داشتم و چند تیم دیگر نیز به من پیشنهاد حضور داده بودند. اولویت اولم حضور در استقلال است.عمران‌زاده در پاسخ به این سؤال که اولویت دومش حضور در کدام تیم است، عنوان کرد: بعد از حضور در استقلال اولویت بعدی‌ام شموشک است. (باخنده)مدافع استقلال در مورد شکست مقابل داماش گیلان اظهار داشت: به هرحال این نتیجه از اتفاقات فوتبال است، تعدادی از بازیکنانمان را برای دیدار مقابل الشباب استراحت داده بودیم و با توجه به اینکه به جشن قهرمانی نزدیک می‌شدیم، بازیکنان مغرور شدند و همین مسئله باعث شد که شکست بخوریم.عمران‌زاده در مورد جشن قهرمانی استقلال عنوان کرد: جشن بسیار خوبی بود و فکر می‌کنم از اسپانیا الگوبرداری کرده بودند.وی در مورد اینکه آیا سال بعد در استقلال می‌ماند، اظهار داشت: اگر پول بدهند در استقلال می‌مانم.(باخنده) دلم می‌خواهد سال بعد نیز در استقلال باشم و اولویت اولم حضور در این تیم است. هواداران من را دوست دارند و من نیز این هواداران را به صورت دو طرفه دوست دارم.عمران‌زاده در مورد اینکه ممنوع‌الخروج شده است، عنوان کرد: مالیاتم آمده و متاسفانه چک‌هایم تبدیل به پول نمی‌شود. قول داده‌اند تا یکشنبه پول ما را پرداخت کنند و امیدوارم این یکشنبه به کل هفته تبدیل نشود. چند سایت زده‌اند قرارداد من 700 میلیون تومان است که من با توجه به طلب دو ساله‌ای که از استقلال دارم اعلام کردم قراردادم 700 میلیون تومان است. این موضوع را الان اعلام می‌کنم که فردا اداره مالیات روی سرمان خراب نشود. این 700 میلیون تومان با توجه به طلب دوساله‌ام از استقلال است که پولم را نگرفته‌ام اما مالیات 80 میلیون تومانی‌اش را پرداخت کردم.+

 

جشن قهرمانی استقلال در لیگ دوازدهم

 

 امیرحسین صادقی در مورد حضور فرزندش در جشن قهرمانی استقلال گفت: با توجه به اینکه فوتبالم رو به پایان است، فرزندم را به ورزشگاه آوردم تا با هم عکس بگیریم و در آلبوم یادگاری‌هایم این عکس را داشته باشم. البته من 10،15 سال دیگر در استقلال خواهم ماند و به فوتبالم ادامه می‌دهم.وی در مورد اینکه شکست مقابل داماش جشن قهرمانی‌شان را تلخ نکرد، عنوان کرد: جشن قهرمانی را در کنار هوادارانمان در اهواز گرفتیم و امروز نیز جشنی در کنار هواداران تهرانی خود برگزار کردیم.مدافع استقلال در مورد اینکه چه زمانی قراردادش به پایان می‌رسد، اظهار داشت: قراردادم یکی دو هفته دیگر به پایان می‌رسد. 10 سال است که در استقلال هستم و دوست ندارم که این تیم را ترک کنم. آن دو سالی که در استقلال نبودم دلیلش این است که خیلی محترمانه به من گفتند از استقلال بروم.وی در مورد اینکه نتوانستند رکورد 70 امتیازی را بشکنند، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار بردیم اما نشد. امسال هرچه رکورد بود، شکستیم و خیلی خوشحال هستیم که کار قهرمانی به هفته آخر نکشید.

 

 

سیاوش اکبرپور پس از قهرمانی تیم استقلال در رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: متاسفانه بازیکنان مانند بازی برابر الهلال حریف را دست‌کم گرفتند و کار را تمام شده تلقی کردند.وی ادامه داد: داماشی‌ها هم خوب و با انگیزه بازی کردند، هرچند که این مسابقه برای هیچ کدام از تیم‌ها اهمیت چندانی نداشت. داماشی‌ها غافلگیر‌مان کردند و ما هم بازی را تمام شده تقلی کرده بودیم. مهاجم تیم فوتبال استقلال درخصوص عدم حضور قلعه‌نویی در جشن قهرمانی گفت: وی مشغول نماز خواندن بود و نمی‌دانم چرا به جشن نیامد. بهتر است دلیل اصلی را از خودش بپرسید، اما من اینقدر می‌دانم که درحال خواندن نماز مغرب و عشا بود.

 

جواد نکونام در خصوص قهرمانی استقلال عنوان کرد: از این قهرمانی بسیار خوشحالم. امیدوارم هواداران راضی شده باشند. سال خوبی برای من بود و از خوشحالی مردم به وجد آمدم. من به عشق هواداران به استقلال آمدم و با جان و دل برای آنها بازی کردم. این قهرمانی مزه خوبی برای من داشت.وی در مورد اینکه سطح انتظارات از این تیم بالا رفته و همه هواداران انتظار قهرمانی آسیا را دارند، اما شرایط استقلال با خبرهایی که شنیده می‌شود، جالب نیست و قلعه‌نویی گفته است می‌خواهد برود، عنوان کرد: متاسفانه همیشه در ایران این اتفاق می‌افتد که ما ثبات مدیریتی و مربی نداریم و این کار ضربه زیادی به فوتبال ما زده است. در هر فصل تیم‌های ایرانی دچار تغییر و تحول می‌شوند. به نظرم تیم‌های شرق آسیا در مرحله دوم لیگ قهرمانان نتیجه بهتری می‌گیرند.ملی‌پوش استقلال در خصوص اینکه برای فصل آینده می‌ماند یا خیر گفت:‌ همه چیز بستگی به این دارد که چه اتفاقاتی بیفتد. من قرارداد دوساله دارم اما اگر شرایطی که مدنظرم است، فراهم نشود، از تیم می‌روم.وی ادامه داد: من به استقلال آمده‌ام و می‌خواهم با این تیم قهرمان آسیا شوم. همیشه نمی‌توانم به خودم فکر کنم. من نه پاداش می‌خواهم و نه چیز دیگری. قهرمانی آسیا برای من از همه چیز مهمتر است و امیدارم این اتفاق بیفتد.نکونام گفت: یکی از شرایط من برای ماندن در فصل آینده این است که تیم خوبی بسته شود اما در آینده این موضوع را بیشتر بازگو می‌کنم. استقلال از تمام بازیکنان مهم‌تر است. نام استقلال بزرگ و جاودانه است و آرزوی هر بازیکنی است در این تیم بازی کند.

 

 

حسن اشجاری پس از جشن قهرمانی استقلال در لیگ برتر اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که قهرمان شدیم، اما با باختی که مقابل داماش آوردیم هواداران را ناراحت کردیم و امیدوارم که آنها این شکست را فراموش کنند.بازیکن استقلال گفت: برای هواداران استقلال خوشحالم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در آسیا قهرمان شویم و ستاره سوم را کسب کنیم.

 

 

مهدی رحمتی پس از قهرمانی استقلال در لیگ برتر گفت: سال پرفشار همراه با سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم در برنامه 90 از خیلی‌ها تشکر کردم اما یک نفر یادم رفت. میرشاد ماجدی شخصی بود که زحمات زیادی کشید همین‌طور که آقای پورحیدری که امسال تلاش زیادی کرد.

وی در مورد اینکه چرا با جام قهرمانی به بالای تیر دروازه رفت، گفت: جشن بسیار خوبی را برگزار کردیم، خدا را شکر می‌کنم هواداران خوشحال هستند. بگذارید هواداران و بازیکنان هر جور که دوست دارند خوشحالی خود را ابراز کنند. 

دروازه‌بان استقلال در مورد اینکه آیا پیشنهاد برای پیوستن به تیم دیگری دارد و یا اینکه در استقلال می‌ماند، اظهار داشت: هیچ پیشنهادی ندارم و اگر چیزی باشد حتما بیان می کنم. اگر بازیکنان دیگر پیشنهاد دارند ما نداریم.

رحمتی ادامه داد: خوشحالم با توجه به تمام فشارهایی که در این فصل روی ما بود قهرمان شدیم و هواداران خوشحال شدند.

وی در خصوص این سؤال که شرایط استقلال برای فصل آینده چه می‌شود، عنوان کرد: واقعا برای این فوتبال متاسفم که هیچ کس نمی‌داند فصل بعد در استقلال هست یا خیر، قرارداد تعدادی از بازیکنان ما تمام شده است، اما هنوز پیشنهادی به آنها داده نشده است. فتح‌الله‌زاده خودش نمی‌داند هست یا خیر و قلعه‌نویی هم می‌گوید می‌خواهد برود.

وی ادامه داد: ما به مرحله دوم لیگ قهرمانان راه پیدا کردیم اما وضعیت‌مان برای فصل بعد مشخص نیست. نباید اینطور باشد که برای فصل بعد بازیکنان تغییر کنند و در آسیا نتوانیم نتیجه بگیریم.

دروازه‌بان استقلال اظهار داشت: مسئولان باید این مردم را ببینند که چقدر خوشحال هستند بیایند و مشکلات استقلال و پرسپولیس برطرف کنند.

وی در خصوص اظهارات قلعه‌نویی گفته است از استقلال خواهد رفت، عنوان کرد: به هرحال او هم مشکلات خاص خودش را دارد. یک سال تمام زیر فشار بوده است مشکلات مالی و امکانات او را اذیت کرده است.

رحمتی در خصوص اینکه وزیر ورزش به ورزشگاه آزادی نیامده است، عنوان کرد: نمی‌دانم چرا هیچ‌کس از وزارتخانه نیامد. من ناراحتم که وزیر در ورزشگاه حضور پیدا نکرد. مگر این تیم برای وزارت ورزش نیست چرا آن را در نمی‌یابند؟

دروازه‌بان استقلال در پاسخ به این سوال که فتح‌الله‌زاده گفته رحمتی را می‌خواهیم چه کار خودم درون دروازه می‌ایستم، عنوان کرد: اگر فتح‌الله‌زاده این حرف را زده باشد، قطعا از استقلال می‌روم.

 

 

آرش برهانی پس از برگزاری جشن قهرمانی استقلال در جمع خبرنگاران گفت: جشن بسیار خوبی برای ما برگزار کردند و این اولین باری است که چنین جشنی را در ایران گرفتند. دستشان درد نکند.

وی ادامه داد: با سختی سال را پشت سر گذاشتیم و توانستیم قهرمان شویم. امیدوارم در آسیا هم به قهرمانی برسیم تا سال بعد به دنبال ستاره چهارم استقلال در آسیا باشیم.

برهانی در مورد مشکلات مالی استقلال و احتمال جدایی بازیکنان از این تیم گفت: بازیکنانی هم که قراردادشان به پایان رسیده در استقلال می‌مانند اما ما با سختی قهرمان شدیم و شاید حق بچه‌ها بیشتر از این باشد.

مهاجم استقلال در مورد دلخوری قلعه‌نویی و غیبتش در جشن قهرمانی گفت: کل تیم از برخی مسائل دلخور است و از برخی مسائل دلخوری داریم البته در خانواده بزرگی مثل استقلال وجود برخی مشکلات و ناراحتی‌ها طبیعی است.

 

 

هاشم بیک زاده پس از جشن قهرمانی اظهار داشت: این تنها هدیه ای بود که می توانستیم به هواداران بدهیم. امسال پستی و بلندی های زیادی داشتیم. به نظرم مستحق این قهرمانی بودیم.

وی افزود: به نظرم تمام ایران و آبی ها امروز خوشحال بودند. امروز روز باشکوهی بود. جام حذفی را هم مفت از دست دادیم. باید به مشکلات تیم رسیدگی شود.

بیک زاده ادامه داد: ما اگر می خواهیم قهرمان آسیا شویم باید مشکلات خود را برطرف کنیم وگرنه به مشکل می خوریم. اگر قلعه نویی در استقلال نباشد این تیم ضربه می خورد. ما باید شرایط و آرامش رابرای قلعه نویی فراهم کنیم.


فرهاد مجیدی، کاپیتان اسطوره‌ای استقلال اکنون کاندیدای برترین خرید نیم‌فصل استقلال و امیر قلعه‌نوئی است.

این مهاجم پا به سن گذاشته در شرایطی که چندان هم در ترکیب اصلی جائی نداشت و گاه و بی‌گاه تنش‌هائی نیز برای قرار گرفتن او در ترکیب میان قلعه‌نوئی و هواداران استقلال که دیوانه‌وار مجیدی را دوست داشتند، بوجود آمد، حالا به قهرمان آبی‌ها در فصل جاری نیز بدل شده است، مهاجمی که با گرفتن یک پنالتی در ورزشگاه تختی اهواز، جشن قهرمانی این تیم را برپا کرد.

آمار ستاره در لیگ برتر :

مجیدی که پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت بار دیگر به استقلال تهران پیوست، در هفته‌ی بیست و یکم برابر مس کرمان در شرایطی جای فرزاد حاتمی را در میدان در دقیقه‌ی 61 گرفت که استقلال با دو گل آرش برهانی از مس کرمان نه چندان مدعی برای پیروزی پیش بود. مجیدی در این دیدار تنها 29 دقیقه فرصت خودنمائی یافت و جز یک کارت زرد نصیب دیگری نیافت.


کاپیتان محبوب آبی‌پوشان در انزلی برابر قوهای سپید به میدان نرفت و برای بازی منتظر دربی 76 ماند. در این دیدار نیز 19 دقیقه‌ی پایانی، آن‌هم با تشویق و اصرار هوادارانی که تماشای گرم‌ کردن این ستاره را به تماشای دربی بدون گل ترجیح داده بودند، تنها فرصتی بود که به فرهاد تشنه برای گل‌زنی داده شد.


 پس از پایان دربی روزهای خوش فرهاد از راه رسید و مجیدی موفق به زدن دو گل در دو دیدار متوالی شد، آن‌هم در قامت یک بازیکن جانشین. در دیدار برابر پیکان تهران بود که مجیدی بار دیگر با تشویق و اصرار هواداران و البته در وضعیتی که استقلال از حریف خود پیش بود به میدان رفت و در نهایت با اشتباه دروازه‌بان حریف و البته با کمی چاشنی شیطنت گل نخست خود در لیگ جاری را به ثمر رساند تا ذخیره‌ای طلائی لقب گیرد. کاپیتان در این دیدار تنها 24 دقیقه در میدان حضور داشت.


 در دیدار بعدی آبی‌پوشان که شیرین‌ترین دیدار آن‌ها در چارچوب لیگ برتر نیز بود البته اگر دیدار برابر فولاد در تختی اهواز را فاکتور بگیریم، قلعه‌نوئی در شرایطی متفاوت اصرار و تشویق هواداران مبنی بر حضور مجیدی را لبیک گفت. در دیدار برابر راه‌آهن قلعه‌نوئی با اطلاع از نتایجی که سایر رقبا بدست آورده بودند، راهی جز پیروزی برای ادامه‌ی روند موفقیت‌ و صدرنشینی خود نمی‌دید و ناگزیر به کسب پیروزی بود. در این شرایط در دقیقه‌ی 69 رای به حضور مجیدی داد.  اسطوره نیز برای اثبات ارزش‌های خود در همان ثانیه‌ی نهم حضور خود با اشتباه مسلم محمد محمدی دست به کار شد و یک گل سه امتیازی به ثمر رساند. 


پس از این دیگر فرهاد مجیدی به مهره‌ی طلائی قلعه‌نوئی در دقایق پایانی بدل شده بود، ستاره‌ای تعویضی که گره‌گشا عمل می‌کرد. فرهاد مجیدی در شرایطی که در هفته‌ی بیست و ششم به شیراز نرفت تا در جشنواره‌ی گل آبی‌ها شرکت داشته باشد، در هفته‌ی بعد در ورزشگاه آزادی طوفانی به پا کرد تا استقلال با درخشش کاپیتان 37 ساله‌ی خود به یک پیروزی ارزشمند دست یابد.

در این دیدار فرهاد ابتدا با ضربه‌ی سر یک پاس گل به پژمان منتظری داد تا استقلال از حریف مدعی سقوط خود یعنی نفت آبادان پیش بیفتد. اما در ادامه گل‌زنی شاگردان علی فیروزی سبب شد تا مجیدی برای درخشش دوباره در قامت یک ناجی دست به کار شود و روی سانتر بی‌نقص از سوی مجتبی جباری گل پیروزی را در دقیقه‌ی 87 به ثمر برساند تا دومین گل سه امتیازی را برای استقلال به ثمر رسانده باشد.

مجیدی پس از این دیدار برای ظاهر شدن در قبای یک قهرمان در لیگ برتر تا هفته‌ی سی و سوم صبر کرد، برابر تیم‌هایئ همچون تراکتورسازی، نفت تهران، گهر درود و سپاهان نه گل زد و نه پاس گلی داد، تا در یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر، هفته‌ای که پیروزی در آن برابر فولاد در ورزشگاه تختی حکم قطعی شدن قهرمانی استقلال را داشت، با هنرنمائی در یک صحنه‌ی مشکوک برای آبی‌پوشان بدرخشد و دلبری کند.

در این دیدار مجیدی از مهدی امیرآبادی، هم‌بازی اسبق خود در استقلال یک پنالتی گرفت و تا جواد نکونام نیز با گل‌زنی از روی نقطه‌ی پنالتی قهرمانی دوازدهمین دوره‌ی لیگ برتر را به نام مجیدی سند بزند.  

بدین ترتیب فرهاد مجیدی در 10 دیدار برای استقلال در لیگ برتر به میدان رفت و 399 دقیقه پیراهن تیمش را برتن کرد و موفق به زدن 3 گل شد. البته فراموش نکنیم مجیدی یک پاس گل و یک پنالتی نیز برای استقلال گرفته است. مجیدی در طی این 10 بازی فقط سه بار در ترکیب اصلی قرار گرفت.

آمار اسطوره در لیگ قهرمانان آسیا :

بدون شک عملکرد مجیدی در آسیا نیز بسیار ستودنی است. مجیدی در این رقابت‌ها دو گل به ثمر رساند و بازهم موفق به گرفتن یک ضربه‌ی پنالتی شد، البته این بار کاملا غیرمستقیم.

مجیدی در اولین دیدار فصل خود در لیگ قهرمانان در برابر الریان قطر در دوحه در دقیقه‌ی 61 جای آرش برهانی را در ترکیب استقلال گرفت و روی سومین گل استقلال که می‌توانست گل پیروزی‌بخش نیز باشد تاثیر جدی داشت.

ضربه‌ی ایستگاهی مجتبی جباری پس از یک رفت و برگشت با قیچی برگردان فرهاد مجیدی همراه شد که توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی را درحالی که فرزاد حاتمی قصد داشت، کنترل کند با خطا متوقف شد و داور اعلام پنالتی کرد. این ضربه را نکونام به گل سوم تبدیل کرد.

در دیدار برابر العین امارات در ورزشگاه آزادی، مجیدی از دقیقه‌ی 37 جانشین ویسنته آرزه در ترکیب استقلال شد و موفق شد در دقیقه‌ی 73 گل دوم استقلال را به ثمر برساند.

مجیدی نخستین‌بار در لیگ قهرمانان در دیدار برابر الریان در ورزشگاه آزادی از ابتدا در ترکیب استقلال قرار گرفت و در دقیقه‌ی 45 نخستین گل این تیم را به ثمر رساند. مجیدی در دقیقه‌ی 81 جای خود را به برهانی داد که در دقیقه‌ی 91 گل سوم استقلال و تیر خلاص را به الریان زد.

بدین ترتیب فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا در 4 دیدار به میدان رفته است و 209 دقیقه نیزدر ترکیب تیمش حضور داشته است و موفق شده است دو گل به ثمر برساند و یک پنالتی نیز برای تیمش بگیرد.


قـــــــــــــــهرمانی تـــاج کبیر آسیا مبارک ...

در ادامه هفته سی و سوم لیگ برتر تیم فولاد خوزستان از ساعت 18 در ورزشگاه تختی اهواز و در حضور 15 هزار تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) به مصاف تیم استقلال رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان پایتخت یک هفته قبل از پایان مسابقات قهرمان لیگ شوند.

جواد نکونام در دقیقه 20 از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کرد.

مهدی نوری در دقیقه 30 ضربه پنالتی فولاد را از دست داد. ضربه این بازیکن به بیرون از دروازه زده شد.

محسن ترکی به ایوب کلانتری،عبدالله کرمی و آرش افشین از فولاد  و مهدی رحمتی و جواد نکونام از استقلال کارت زرد نشان داد.

با این برد استقلال 67 امتیازی و قهرمان شد.این سومین قهرمانی استقلال در لیگ برتر است.

پیش از این آبی‌پوشان در فصل‌های 84-85 و 87-88 به مقام قهرمانی در لیگ برتر رسیده بودند. هر سه قهرمانی استقلال با سرمربیگری قلعه‌نویی به دست آمده است.

امیر قلعه  نویی پیش از این گفته بود با قهرمانی در اهواز در این شهر نماز شکر را برپا می کند.

فولاد خوزستان 55 امتیازی هم در رده چهارم  باقی‌ ماند.

ترکیب فولاد خوزستان:

ارشاد یوسفی، عبدالله کرمی( از دقیقه 66 ایوب والی)، مهرداد جماعتی، مهدی امیرآبادی، مهدی نوری، شهاب کرمی( از دقیقه 59 سروش رفیعی)، ایوب کلانتری( از دقیقه 80 اسماعیل شریفات)، بختیار رحمانی، لوسیانو پریه‌را، آرش افشین و لندرو پادووانی.

سرمربی: حسین فرکی

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، علی حمودی، حنیف عمران‌‌زاده،‌خسرو حیدری، پژمان منتظری، جواد نکونام، هاشم بیک‌زاده، ساموئل( از دقیقه 72 آرش برهانی)، مجتبی جباری، سیاوش اکبرپور (89- حسن اشجاری)و فرهاد مجیدی( از دقیقه 64 فرزاد حاتمی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

این گزارش بیشتر تصویریه 

انقد خوشحالم حال نوشتن ندارم 

فقط ایکاش پرسپولیس هم قهرمان میشد جام تو تهران میموند کامل و هیچی به اصفهانیا نمیرسید

استقلالی ها در صف بلیط

حضور روحانیون در ورزشگاه

کنترل شهاب کرمی توسط علی حمودی

اخطار به آرش افشین

پرواز بلند سید

بازی خوب سیاوش

انجام پنالتی توسط سید استقلالی

رفتن پنالتی به اوت

ساموئل و پژمان منتظری

طرفدارای فولاد 

طرفدارای استقلال

نتیجه بازی در دقیقه 70

مسجل شدن قهرمانی

خوشحالی امیر

خوشحالی حاجی

هوادارای با وفای اهوازی حدود 10 هزار نفر بودن از 15 هزار نفر استادیوم

اینم عمو مدد زحمتکش

سنگ باران فولادی ها

شکستن سر های استقلالی ها فدای سرت سالار

غروب فولاد در اهواز

و درخشش فرهاد

حلقه اتحاد لشکر آبی

حلقه اتحاد فولاد

هنگام قرائت قرآن


خوش و بش فرهاد و فرکی

هاشم هم عالی بود در دفاع

بازی عالی مجتبی

هدر دادن تک به تک توسط فرهاد

مصدومیت داداش سیا

خسرو و رحمتی عالی عالی عالی

فرهاد و ایوب والی

جشن و شادی

زننده گل قهرمانی

خوزستان آبیتتتتتتتتتتتتته

فرهاد بعد از قهرمانی

نماز قهرمانی

گرفتن پنالتی

لحظه پنالتی

گلزنی نکونام

فرار خسرو

لحظه با شکوه قهرمانی

حلقه شادی

فرهاد محبوب

فرهاد هیکلی

ساموئل فوق العاده

خطای سید

هواداری از روی نور افکن

ساموئل بسیار باهوش

فرهاد و عبدالله کرمی

مهدی امیر آبادی و ساموئل

جباری فرهاد نکونام  سه تفنگدار ارتش آبی

به خوشحالی هاشم دقت کنییییییییییییید

حنیف عمران‌زاده پس از قهرمانی استقلال در لیگ برتر، گفت: بازی خیلی خوبی بود خدا را شکر می‌کنم که با این پیروزی گام بزرگی برداشتیم. با حمایت هواداران 3 امتیاز حساس را گرفتیم.وی درباره شایعه حضورش در پرسپولیس، اظهار داشت: می‌خواستم خودشان را ببینم! کسی دلش می‌آید این هواداران را رها کند؟ من اولین نفری هستم که با استقلال تمدید می‌کنم.

 

خسرو حیدری پس از پیروزی یک بر صفر برابر فولاد و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بسیار خوشحالم که توانستیم پیش از بازی آخر 3 امتیاز را کسب و قهرمانی خود را مسجل کنیم.وی ادامه داد: بازیکنان برای لیگ قهرمانان آسیا نیاز به استراحت دارند و با این شرایط می توانند کمی استراحت کنند.حیدری گفت: این قهرمانی را تبریک می‌گویم و باید اعلام کنم که فصل آینده هم در استقلال می‌مانم.

 میرشاد ماجدی پس از پیروزی یک بر صفر برابر فولاد خوزستان و قهرمانی استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم قهرمان شدیم، این قهرمانی را به خانواده شهدا و هواداران استقلال تقدیم می‌کنیم.وی در مورد اینکه شایعه شده بود فولاد شل بازی می‌کند، گفت: متاسفانه در برخی رسانه‌های ما باب شده که بدون تفکر مسائلی را عنوان می‌کنند و خودشان می‌برند و می‌دوزند. چرا فولاد باید شل بازی کند؟ این تیم برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگید و ما هم می‌خواستیم قهرمانی شویم، بازی زیبایی از هر دو تیم دیدیم و موقعیت‌های زیادی خلق شد. در نهایت ما پیروز شدیم.

امیر قلعه‌نویی پس از عنوان قهرمانی استقلال در لیگ برتر، گفت: فراز و نشیب زیادی داشتیم اما خدا کمک‌مان کرد از همه بچه‌ها و مردم تشکر می‌کنم.وی ادامه داد: از همه مردم خوزستان تشکر می‌کنم، اهواز شهر خود استقلال است.

جواد نکونام پس از پیروزی یک بر صفر برابر استقلال در لیگ برتر گفت: خدا را شکر که قهرمان شدیم و توانستیم نتایج همه تلاش‌هایمان را بگیریم. همه آرزوی قهرمانی با استقلال بود که به آن رسیدم و از مردم و هواداران تشکر می‌کنم.وی ادامه داد: مهم این بود که یک تیم باشیم و بعد از اتفاقاتی که افتاد به قهرمانی رسیدیم و نشان دادیم که برای رسیدن به هدف‌مان تلاش کردیم.

مجید صالح پس از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر اظهار داشت: خوشبختانه امروز از ما حمایت خوبی در ورزشگاه شد و میهمان‌نوازی خوبی از تیم ما صورت گرفت و به هیچ عنوان احساس غربت نکردیم.وی افزود: من یک خاطره بد با تیم ذوب آهن در اینجا داشتم که خوشبختانه با کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر با تیم استقلال همه چیز را فراموش کردم.مربی تیم استقلال افزود: واقعا در این سی و سه هفته با تمام توان بازیکنان تلاش کردند و به آنان خسته نباشید می‌گویم. کمترین گل خورده را در طول فصل داشتیم هر چند که ما یک بازی آخر نیز مقابل داماش داریم.صالح در پایان گفت: واقعا بچه‌های ما با تمام مشکلات اقتصادی‌ای که برای تیم حاکم بود همت کردند تا در بازی امروز عنوان قهرمانی را کسب کردند. از همین لحظه به بازی داماش فکر می‌کنیم.


لیگ قهرمانان آسیا؛ هفته‌ی آخر مرحله‌ی گروهی

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709245633686.jpg

سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه 1392 – ساعت 20:20

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709245009685.jpg

ورزشگاه شیخ خلیفه اینترنشنال

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6204_orig.jpg

تماشاگر : 5 هزار نفر بیش از 3 هزار ایرانی

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709243449682.jpg

داور : لموتو

اخطار : هاشم بیک‌زاده در دقیقه‌ی 26، هلال سعید در دقیقه‌ی 52، اسماعیل احمد در دقیقه‌ی 78.

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709238769674.jpg

اخراج :نداشت

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709241109678.jpg

ترکیب العین امارات : داوود سلیمان، اسماعیل احمد، محند سالم، فوئزی فایز (محمد احمد قریب در دقیقه‌ی 10)، فارس جمعه، هلال سعید، میریل رادوی، آلکس بروسک، ژیرس کمبو اکوکو (عمر عبدالرحمن در دقیقه‌ی 68)، آسامو ژیان، محمد عبدالرحمن (علی الوهیبی در دقیقه‌ی 62).

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6200_orig.jpg

سرمربی : کوزمین اولاریو

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709240329677.jpg

ترکیب استقلال : مهدی رحمتی، علی حمودی، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، هاشم بیگ زاده، خسرو حیدری، جواد نکونام، مجتبی جباری، ویسنته آرزه (امیرحسین صادقی در دقیقه‌ی 46)، ایمان موسوی (سیاوش اکبرپور در دقیقه‌ی 76) و آرش برهانی (فرهاد مجیدی در دقیقه‌ی 46).

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6201_orig.jpg

سرمربی : امیر قلعه‌نوئی

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709241889680.jpg

گل : جواد نکونام در دقیقه‌ی 75

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709239549676.jpg

شرح گل :

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6081/635029709242669681.jpg

العین 0-1 استقلال : در شرایطی که سیاوس اکبرپور تازه به میدان آمده بود، با استفاده از تجربه‌ی خود موفق شد یک ضربه‌ی پنالتی را از محمد احمد قریب بگیرد تا جواد نکونام در شرایطی که یک‌بار ضربه‌ی او تجدید شده بود، موفق شود در شرایطی قاطع برای آبی‌پوشان گل‌زنی کند.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_AbrarVarzeshi-1392-02-11.jpg

دقایق حساس :

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6187_orig.jpg

دقیقه‌ی 11:  آساموا ژیان که به همراه آلکس بروسک استرالیایی در خط حمله العین حضور دارند با یکی دو ضربه رحمتی را تست کرد.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6188_orig.jpg

دقیقه‌ی 21 : مهدی رحمتی بعد از یکی دو واکنش دست گرمی این بار شوت عالی بازیکن العین را با واکنشی بهتر به کرنر فرستاد.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6192_orig.jpg

دقیقه‌ی 28: همکاری اکوکو و ژیان یک موقعیت دیگر روی دروزاه‌ی استقلال ایجاد کرد که منتظری این موقعیت را دفع کرد.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6193_orig.jpg

دقیقه‌ی 46 : پژمان منتظری یک حرکت را از نیمه‌ی استقلال آغاز کرد و در ادامه مجتبی جباری را صاحب توپ کرد تا این بازیکن با یک پاس عمقی زیبا آرش برهانی را صاحب توپ کند و این بازیکن نیز پس از محو کردن سه مدافع العین تا خط کرنر پیش رفت و در نهایت توپ را از دست داد.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6197_orig.jpg

دقیقه‌ی 46 : العین که دروازه‌ی خود را تا آستانه‌ی فروریختن نیز دیده بود، پس از پایان یافتن حرکت برهانی به سمت دروازه‌ی استقلال یورش بردند و ژیان با یک پاس عمقی از جناح راست روی اشتباه مدافعان استقلال صاحب موقعیت شد که در نهایت با واکنش رحمتی استقلال همچنان دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6198_orig.jpg

دقیقه‌ی 57 : ژیرس کمبو اکوکو در آغاز نیمه‌ی دوم در غفلت مدافعان صاحب یک موقعیت شد که با واکنش رحمتی در دو ضرب این موقعیت نیز برای العین به گل ننشست.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6195_orig.jpg

دقیقه‌ی 67 : اکوکو درست یک دقیقه قبل از این‌که تعویض شود، پشت محوطه‌ی جریمه اط جناح راست یک حرکت در عرض انجام داد و پس از محو کردن مهاجم پیش‌رو اقدام به زدن ضربه کرد که توپ با اختلافی کم به بیرون رفت.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6186_orig.jpg

دقیقه‌ی 3+90 : در این صحنه شاگردان اولاریو تا آستانه‌ی فروپاشی دروازه‌ی استقلال نیز پیش رفتند اما فوق واکنش رحمتی مانع از این امر شد.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Goal-1392-02-11.jpg

در این صحنه عبدالرحمن پس از یک و دوی زیبا صاحب موقعیت شد و با یک پاس عمقی توپ را به وهیبی سپرد که این بازیکن ملی‌پوش اماراتی موفق به گشودن دروازه نشد.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Navad-1392-02-11.jpg

دقیقه‌ی 5+90 : در این صحنه چیزی نمانده بود منتظری بصورتی ناخودآگاه دروازه‌ی استقلال را بگشاید. سانتر بازیکنان العین از جناح راست به منتظری برخورد کرد اما هوشیاری رحمتی باعث شد این موقعیت نیز به گل ننشیند.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_KhabarVarzeshi-1392-02-11.jpg

بهترین بازی :

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Esteghlal-1392-02-11.jpg

بدون شک سید مهدی رحمتی بهترین بازیکن این دیدار بود که با واکنش‌های خود موفق شد جدا از انجام یک کلین‌شیت زمینه‌ی یک پیروزی برای استقلال را نیز فرآهم کند.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_IranVarzeshi-1392-02-11.jpg

و با تقدیر از بازی خوب سیاوش اکبرپور و گرفتن پنالتی با زیرکی

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_AlborzVarzeshi-1392-02-11.jpg

اتفاق ویژه :

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6183_orig.jpg

تنها اتفاق ویژه‌ی این دیدار درگیری بازیکنان دو تیم بود که باعث شد برای چند دقیقه بازی متوقف شود.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/05/6190_orig.jpgدر متن این درگیری الکس بروسک و حنیف عمران‌زاده قرار داشتند.+

حنیف در خصوص پیروزی استقلال در امارات، درگیری اش با بازیکنان تیم العین و بازی آینده آبی پوشان در لیگ برتر صحبت هایی را انجام داده که در زیر می خوانید:

فارس: سرانجام صدرنشین شدید..

به خدا وقتی فوتبال عرب ها را می بریم لذت می بریم. خیلی تلاش کردیم ولی انصافا آنها تیم قلدری بودند. ضمن آنکه جشن تولدم در امارات با این برد کامل شد.

فارس: بازی چطور بود؟

بازی بدی نبود.خدا را شکر که از موقعیتی که داشتیم استفاده کردیم و بردیم. البته سیاوش اکبرپور هم در آن صحنه خوب کار کرد و روی حفظ توپ خوب او به پنالتی رسیدیم.

فارس: اما قبول کن که آنها هم خیلی موقعیت داشتند...

تیمشان با تیمی که در تهران به مصاف ما آمد خیلی فرق کرد. مهدی رحمتی هم خیلی خوب کار کرد و موقعیت های زیادی را گرفت. به خصوص در دقایق آخر. به قول بچه ها رحمتی در حد تیم ملی بود.

فارس: با این اتفاق هم در بازی برگشت مرحله بعد میزبان هستید.

خوشبختانه به سرنوشت پارسال دچار نشدیم. همین که میزبانی بازی برگشت به ما رسید در روحیه تیم خیلی اثر دارد.

فارس:در آن صحنه چه شد که با بازیکنان العین درگیر شدی؟

به خاطر اینکه با فرهاد مجیدی برخورد خوبی نداشتند. اصلا هر توپی می آمد بازیکنان ما را می زدند. بازیکنانشان بدجوری توهین می کردند و من هم جوابشان را دادم. رگ غیرتم بالا زده بود نمی دانستم چه کار می کنم!

فارس: حتما شنیدی که علی پروین در برنامه 90 گفته قلعه نویی عمران زاده را به خط حمله می برد که از قد و قامت او استفاده کند؟

شنیدم که علی آقا چنین صحبتی کرده است. از اینکه یک اسطوره در مورد من صحبت می کند خوشحال هستم و این مسئولیتم را بیشتر کرد. افتخار می کنم که اسطوره پرسپولیس در مورد من صحبت کرده است.

فارس: بازی آینده شما با فولاد است. آن بازی را طور می بینی؟

بازی در اهواز و با آن گرمای خوزستان خیلی سخت است. اما فقط برای برد به آنجا می رویم تا کار را در اهواز تمام کنیم و بازی آخر را مقابل هوادارانمان جشن بگیریم.

http://ts3.mm.bing.net/th?id=H.4806954174252634&pid=15.1

سیاوش اکبرپور در خصوص پیروزی استقلال مقابل العین امارات و بازی با فولاد خوزستان صحبت‌‌های زیر را انجام داد:

فارس:باز هم مقابل العین پیروز شدید.

بازی خوبی انجام دادیم و در کل دو تیم خوب بودند.العینی ها هم در طول بازی خیلی خوب بازی کردند اما خوشحالم که از 6 بازی لیگ قهرمانان در 2 بازی خارج از خانه پیروز شدیم که این توانایی تیم ما را نشان می دهد.

فارس: عملکرد خودت چطور بود؟

فکر می‌کنم عملکردم بد نبود. مدتی در ترکیب اصلی استقلال نبودم ولی تلاش می‌کنم که جایگاهم را پس بگیرم. همیشه در هر تیمی که بودم برای حفظ جایگاهم تلاش کردم و اینجا هم همین کار را انجام خواهم داد.

فارس: پنالتی هم که روی تو صورت گرفت.

خدا را شکر می‌کنم که توانستم روی آن صحنه به نفع استقلال پنالتی بگیرم. خوشبختانه نکونام هم پنالتی را به گل تبدیل کرد که زحمات بازیکنان به ثمر نشست. البته باید بگویم همه بچه‌ها تلاش کردند و رحمتی هم روز خیلی خوبی را پشت سر گذاشت.

فارس: قبول داری دور بعد سخت است؟ باید به صورت رفت و برگشت بازی کنید.

ما برای قهرمانی آسیا وارد این مسابقات شدیم و از حالا هم برای این موضوع بازی می‌کنیم. خدا را شکر حالا صدرنشین شدیم و در بازی برگشت مقابل تماشاگرانمان بازی می‌کنیم. این موضوع خیلی مهم است. فقط امیدوارم قرعه استقلال به گونه‌ای باشد که راحت‌تر به یک هشتم نهایی برسیم.

http://ts3.mm.bing.net/th?id=H.4561793162479750&pid=15.1

فارس: در صحنه‌ای که حنیف عمران‌زاده با بازیکنان حریف درگیر شد چه اتفاقی افتاد؟

من صحنه را ندیدم خیلی دور بودم.

فارس: مگر می‌شود. تو همیشه جزو نزدیکان شلوغی‌های درون زمین بودی؟ ضمن آنکه بازی چند دقیقه تعطیل شد.

(می‌خندد)... من جایم را در شلوغ کاری‌ها به عمران‌زاده دادم!

فارس: در بازی با فولاد می‌توانید برنده شوید؟

بازی سختی است اما از لحاظ روحی در شرایط خیلی خوبی هستیم. مطمئنا در اهواز هم برای برد به میدان خواهیم رفت.

برنامه دور یک هشتم نهایی بازی ها

مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز و امشب (چهارشنبه) با برگزاری 8 مسابقه به پایان رسید که تیم‌های صعود کننده، حریفان خود را در مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات شناختند.

بر این اساس تیم الشباب امارات با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه B حریف تیم استقلال ایران در این مرحله از مسابقات شد. بازی رفت دو تیم روز چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه در دبی برگزار می‌شود و دیدار برگشت هم روز اول خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران انجام خواهد شد.

برنامه دیدارهای رفت و برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

دور رفت یک‌هشتم نهایی:

سه‌شنبه - 92/02/24

* الجیش قطر - الاهلی عربستان

* الغرافه قطر - الشباب عربستان

* بوریرام یونایتد تایلند - بنیادکار ازبکستان

* ببیجینگ گوان چین - اف‌سی سئول کره‌جنوبی

چهارشنبه - 92/02/25

* الشباب امارات - استقلال ایران

* الهلال عربستان - لخویا قطر

* چومبوک موتوز کره جنوبی - کاشیواریسول ژاپن

* سنترال کوآسک مارینرز استرالیا - گوانگژو اورگراند چین

دور برگشت یک‌هشتم نهایی:

سه‌شنبه - 92/02/31

* الاهلی عربستان - الجیش قطر

* الشباب عربستان - الغرافه قطر

* بنیادکار ازبکستان - بوریرام یونایتد تایلند

* اف‌سی سئول کره‌جنوبی - ببیجینگ گوان چین

چهارشنبه - 92/03/01

* استقلال ایران - الشباب امارات

* الشباب عربستان - الهلال عربستان

* کاشیواریسول ژاپن - چومبوک موتوز کره جنوبی

* گوانگژو اورگراند چین - سنترال کوآسک مارینرز استرالیا


گفت و گویی متفاوت در برنامه ای ضبط شده با علی پروین؛مرد چشم سبز و محبوب پرسپولیسی ها که مدت هاست به عادل فردوسی پور قول داده تا به برنامه نود برود آنقدر این کار را نکرد تا خود عادل با عواملش نزد سلطان برود.

http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/09/931c920e65885b7798d0e97cf78ee318.jpg

پروین که روز سه شنبه راهی مالزی می شود تا به پاس یک عمر تلاش فوتبالی اش نشانی زرین دریافت کند در این گفت و گو حرف هایی زد که کمتر کسی آنها را شنیده است.

http://www.loxtarinha.com/wp-content/uploads/2012/10/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86.jpg

او خاطرات 50-60 سال فوتبالی اش را روی دایره ریخت و از زمین های خاکی عارف گفت،از تیم عارف تا کیان و پیکان و پرسپولیس.

http://persianv.com/photo2/tavalode-parvin/tavalod-parvin%20(3).jpg

از محله چارسوی بازار که پدرش در آنجا کله پزی داشت تا آن حرفی که مامان نصرت به او زده بود:«من با آبگوشت تو را کردم علی پروین.»

http://www.saritar.com/wp-content/uploads/2012/04/IMAGE634695932954173117.jpg

پروین حرف زد و حرف زد و حرف زد تا یکی از بهترین برنامه های نود در طول این چند سال را رقم بزند.خاطرات سلطان فوتبال ایران که انصافا استقلالی ها هم دوستش دارند بسیار خواندنی است.
http://rozup.ir/up/200shesh/photos/200shesh_com_%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86.jpg
چرا به برنامه نود نمی آیید؟
فقط تو را به قرآن تند حرف نزنی ها.ایشالا می آیم.از همین ابتدا سخت سوال پرسیدی.
http://www.iranvij.ir/wp-content/uploads/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86.jpg
می گویند شما از هواپیما می ترسید.
بله می ترسم.اما نه آن طور که همه می گویند.فکر می کنم همه از هواپیما می ترسند اما بروز نمی دهند.وقتی با تیم می رفتیم مسافرت بعضی از بچه ها حالت شکوفه زدن داشتند اما به روی خودشان نمی آوردند.من از مرگ نمی ترسم اما از هواپیما می ترسم.
http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/12/7/167423_615.jpg
شما سه شنبه راهی مالزی خواهید شد تا در مراسم ویژه ای شرکت کنید.
این کاری که کنفدراسیون فوتبال آسیا کرده بسیار ارزشمند است.تقدیر از پیشکسوت ها کار بزرگی است و برای من افتخار.فوتبال ما همه چیز داشت به جز این جایزه.هر چیزی هم که بدهند اهمیتی ندارد مهم این است که من به نمایندگی از ایران در این مراسم شرکت می کنم.
http://media.jamnews.ir/Sport/newspaper/5d44ee6f(6).jpg
چرا علی پروین شد؛علی پروین؟
شما محبت دارید.من از زمین خاکی های عارف فوتبالم را شروع کردم.آن زمان عقلمان نمی رسید که باشگاه چه هست و تیم ملی چه هست.یواش یواش داشتم فوتبالم را بازی می کردم که مرحوم الهی و مرحوم عاصفی آمدند سراغم و گفتند بیا تمرین.

http://khabaronline.ir/Images/News/Smal_Pic/10-2-1392/IMAGE635028877120115599.jpg

من نمی دانستم تمرین چیست.اصلا نرفتم.یک هفته بعد دوباره آمدند دنبالم.من هیچ وقت با شورت فوتبال بازی نمی کردم و همیشه شلوار می پوشیدم و کتانی چینی.بعد از دو هفته رفتم تیم کیان و 6 ماه آنجا بودم که این بار نادر لطیفی آمد دنبال من گفت برو پیکان.

http://media.jamnews.ir/Larg1/1392/02/10/IMG12150281.JPG

من رفتم پیکان و 20 هزار تومان گرفتم.خدا پدرم را بیامرزد.به من می گفت این پول را دزدیده ای.ساعت 12 شب من را برد خانه لطیفیان و گفت چرا این پول را به پسرم داده اید؟که او گفت به خاطر فوتبال.
http://namehnews.ir/content/files/mohammadi/6399.jpg
انصافا پول زیادی هم بود.
خیلی.پول ها را گذاشته بودم توی اتاق روی آنها غلت می زدم.یک سال در این تیم بازی کردم و بقیه پرسپولیسی ها هم آمدند.ما قهرمان شدیم اما نمی دانم چه شد که یکدفعه اعلام کردند پیکان منحل شده است.

http://old.jamnews.ir/Images/News/Smal_Pic/15-4-1391/IMAGE634771721342087686.jpg

بعد دوباره همه برگشتند پرسپولیس.از آنجا علی پروین شروع شد.من بازیکن تیم ملی شدم و دو سال هم مرد سال فوتبال.سال اول یک پیکان دادند که آن را فروختم 17 هزار تومان.سال بعدش هم یک تویوتا دادند که فروختمش 60 هزار تومان.
http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_AlborzVarzeshi-1392-02-10.jpg
در کل چند خواهر و برادر هستید؟
ما 6 تا خواهر و برادر هستم.البته دو تا ناتنی هم بودند که به رحمت خدا رفتند.پدرم در بازار کله پزی داشت.در چارسوی بازار که بهترین جای بازار بود.
http://www.irinn.ir/sitefiles/13911103/%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86.jpg
کله و پاچه خیلی دوست داشتید؟
الان هم دوست دارم.صبح تا ظهر می رفتم مغازه پدرم و کله و پاچه می خوردم.بعد از ظهرها هم می رفتم سر تمرین.
http://www.aliparvin.ir/uploads/1_270_13_pishkesvatan-perspolis.jpg
پدرتان مخالف فوتبال بازی کردن شما نبود.مثلا نمی گفت که بیا و همین کار را ادامه بده؟
پدرم کاملا مخالف بود.اما برادر بزرگترم همیشه پشتم بود و دنبال فوتبال بازی کردن من.پیراهن های تیم را باید من می شستم.البته من که نه،مامان نصرت.

http://images.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8608/kave6-zr.jpg

یواش یواش فوتبال در زمین های خاکی دنبال شد و مردم من را کردند علی پروین.آقای بهمنش هم خیلی از من و فوتبال بازی کردنم تعریف کرد.
http://u.goal.com/120000/120010hp2.jpg
خیلی ها می گویند شما جزو دو یا سومین بازیکن تاریخ فوتبال ایران هستید.فکر می کنید اگر الان بازی می کردید می توانستید به اروپا بروید؟
من همان زمان از تیم کریستاف پلاس انگلیس پیشنهاد داشتم.آنها 500 هزار تومان به من می دادند.

http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000186/nf00186264-1.jpg

بچه بودم و نمی فهمیدم.فکر می کنم می توانستم در اروپا بازی کنم.من در حال حاضر فقط فوتبال اروپا و بارسلونا را می بینم.البته الان ناراحتم چون چند هفته ای است که افت کرده اند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/8/30/239728_149.jpg

آنها فوتبال را تقه ای بازی می کنند،خودم هم همین طوری بازی می کردم و تک ضرب.البته همایون بهزادی و قلیچ خانی خیلی بهتر از من بازی می کردند.
http://www.aliparvin.ir/uploads/1_283_43_1.jpg
سلطان شما هستی یا علی جباری؟ او گفته لقب سلطان را اولین بار به او نسبت دادند.
http://img.tebyan.net/big/1383/07/1742211352225596351160301162271231359056.jpg
چند وقت پیش در یک مراسمی ایشان را دیدم و گفتم که سلطان خودت هستی.جباری هم بیشتر از من سابقه دارد و هم زودتر به تیم ملی دعوت شده است.من یک ورزشکار کوچک در ایران هستم و مخلص همه مردم به خصوص پیشکسوت ها.

http://media.jamnews.ir/medium1/1391/07/05/IMG10060340.jpg

ما زمانی با تیم ملی رفتیم فرانسه و داشتیم به سطح فوتبال اروپا نزدیک می شدیم.شب بازی با فرانسه خبرنگاران آمدند با من که کاپیتان تیم بودند مصاحبه کنند.آنها به من گفتند چطور می خواهی پلاتینی را مهار کنی که من گفتم او باید من را مهار کند.

http://www.farspatogh.com/Upload-Zemestan90/583048_orig.jpg

ما بازی را دو بر یک باختیم.اما گلی که در دقیقه 89 خوردیم کاملا آفساید بود.بازیکن آنها 5 متر در آفساید بود.الان با این بساط و این تیم ها اگر نرویم جام جهانی که فاجعه است.آن موقع ها فوتبال سخت بود اما الان تیم را دست هر کسی بدهی تیم را می برد جام جهانی.

http://static.niazerooz.com/Im/P/91/0203/Safe6347069515040.jpg

من می گویم یک فوتبالیست وقتی قهرمان می شود باید اول جنبه اش را داشته باشد.الان فوتبالیست های ما تا اسم در می کنند ریش می گذارند و مو بلند می کنند.

http://1.vped.netii.net/images/88e4104520c6.jpg

من خودم همیشه مدل موهایم همین طوری بود و ریش هایم را کوتاه می کردم.الان هم اگر ریش هایم سفید نبود کوتاه نمی کردم.تیپ من هم همینی بوده که هست.خانم ها که می گویند خوش تیپ هستم.
http://media7.irna.ir/1392/13920208/80634134/80634134-3901231.jpg
بهترین بازی که انجام داده اید کدام مسابقه است؟
بازی با کره که مظلومی دو تا گل زد و ما بردیم.در آن بازی من بهترین بازیکن میدان شدم.خدا بیامرز مادرم می گفت من با آبگوشت تو را کردم علی پروین.
http://www.perspolisfc.net/wp-content/uploads/2012/09/Ali-Parvin.jpg
به همین دلیل بود که در سالهای آخر فوتبال شما استقلالی ها به شما یک لقب داده بودند؟

کدام لقب؟ آهان علی دنبه؟!
چطور شد که وارد عرصه مربیگری شدید؟
http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/161717.jpg
سال 58 انقلاب شد در سال 59 محراب شاهرخی را هم بنا به دلایلی گذاشتند کنار؛ ما شدیم بدون مربی.من نفر اول تیم بودم و هیچ وقت مربیگری را دوست نداشتم.

http://namehnews.ir/content/files/mohammadi/9396.jpg

من و مایلی و دادکان رفتیم سراغ عسگر زاده که بیاید مربی ما شود. با او حرف زدیم و دیدیم که با سیستم ما جور در نمی آید.داشتیم بر می گشتیم که مایلی پیشنهاد داد خودم بشوم مربی و پرسپولیس افتاد گردن من.با بازیکنانی اسمی مثل دادکان و عربشاهی و مایلی کهن داشتم.

http://www.etedaal.ir/pooyasoftpublisher/storage/Images/20110501160744gb-PARVIN.jpg

خودم هم بازی می کردم و هم مربی گری.در پکن قهرمان شدیم و رفتم به غفوری فرد گفتم ما قهرمان شدیم اما شانسی. آن موقع بهترین زمان کره بود.همان موقع گفتم آنها دارند با جت می روند و ما با موتور گازی.مگر عربها می توانستند جلوی ما عرض اندام کنند؟ یک بار دوره زدیم در کشورهای عربی و به آنها 50 تا گل زدیم.

http://www.seratnews.ir/files/fa/news/1391/5/15/32875_351.jpg

در عربستان به آنها 7 تا زدیم.در یک بازی به عربستانی ها سه تا گل زدیم و بازی برگشت را نیامدند.زمان ما گل زدن ها از کنار بود.همایون بهزادی و کلانی هر توپی می آمد می زدند توی گل.الان علی دایی رفته؛کسی را می توانید جای او بگذارید؟

http://footballonline.ir/Picture/20130321101626_h69rekka.jpg

زمان ما فتح آبادی سر می زد و من در کنار او از توپ ها استفاده می کردم و می زدم توی گل.الان قلعه نویی را ببینید اگر تیم عقب باشد عمران زاده را می گذارد فوروارد.بازی ما با سپاهان در تختی انصاریان را گذاشتم فوروارد.

http://www.aftabnews.ir/images/docs/000118/n00118052-r-b-001.jpg

یک بار به عباس کارگر جم گفتم باید در دفاع راست بازی کنی.گفت من بازی نمی کنم،گفتم باید بازی کنی.اتفاقا بازی کرد و شد بهترین بازیکن زمین شد.یک بار انصاری فرد را آوردم فوروارد و حمید درخشان را گذاشتم دفاع چپ.او بهترین بازیکن من شد و کشاورز را سه بر صفر بردیم.
http://www.funarnia.ir/images/Ali%20Parvin%20and%20Pykanyha%20the%20Mercedes-Benz%20Museum%201392-01-04.jpg
عدد ها و ترکیب ها را در فوتبال قبول دارید؟
مثلا بارسلون.من نمی دانم مربی به آنها چه می گوید؟ می گوید بروید بازی کنید.پرسپولیس هم همینطوری بود.داور سوت را نزده بود ما سه بر صفر جلو بودیم.

http://irinn.ir/sitefiles/13910927/%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/%D8%B9%D9%84%DB%8C%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86.jpg

یک بار رهبری فرد را گذاشتم رودرروی نیکبخت.نود دقیقه نگذاشت توپ به پای او بخورد.پرسپولیس را کسی نمی توانست بگیرد. همه می ماندند که من را بگیرند یا عربشاهی یا دادکان را.مگر می شد این بازیکنان را مهار کرد.
http://www.bebinin.com/wp-content/uploads/2011/08/106135_696.jpg
شما مدرک مربیگری ندارید...
نه ندارم. ولی وقتی در پکن قهرمان شدیم بالاترین مدرک را به من دادند.الان خبرنگاران ما بهترین مدارک مربی گری را دارند. ولی من با بهترین مربیان جهان کار کرده ام و تجربه خیلی اهمیت دارد. اما باید بگویم که هیچ کدام از این مربیان حشمت مهاجرانی نمی شوند.
http://www.cinemaema.com/images/pgimg_image1_26_5694.jpg
شاید آن نسل این حرف شما را قبول داشتند اما الان تپه های داوودیه دیگر جواب نمی دهد.
من هنوز هم به تپه های داوودیه اعتقاد دارم.الان علم روز شده قیف و قندیل.ما جمعه بازی می کردیم و شنبه استراحت.یک شنبه فقط می دویدیم و دوشنبه استراحت ؛سه شنبه و چهارشنبه تمرین و پنچ شنبه هم می گفتیم بچه ها خودتان بیایید رختکن.

http://media.jamnews.ir/13911103160348566_PhotoL.jpg

همه بازی ها را هم می بردیم.ما اگر تغذیه و خوابمان خوب باشد خیلی از مشکلات حل می شود اما در ایران ما عادت کرده ایم که تا 3 شب بیدار باشیم.همین برنامه خود شما نمی گذارد که ما بخوابیم.
آن زمان بازیکنان خودتان را کنترل می کردید؟
http://setarehnews.ir/images/position36/2012/8/image634569753060917888.jpg
ما یک سری بازیکن داشتیم مثل مایلی کهن،دادکان و بقیه که کاری به آنها نداشتیم.اما یک سری بازیکن هم داشتیم که الواط بودند.هوای آنها را داشتیم.
آنقدر در فوتبال حرص خورده اید که این تب خال شما از بین نمی رود.
خال است،تب خال نیست.دخترانم می گویند بروم این خال را بردارم اما من می گویم بردارم که چه شود؟ببین با کجاهای ما کار دارند.
http://fah.ir/Image/News/2013/3/1015_634994543028281250_l.jpg
الان خیلی از بازیکنان وقتی تعویض می شوند قهر می کنند.در زمان شما از این اتفاقات می افتاد؟
یک بار بازی داشتیم با نیروی اهواز. یک بر صفر آن بازی را باختیم.در آن مسابقه من و عاصفی و وطن خواه و ایرانپاک روی سکو نشسته بودیم.بعد از بازی به مربی گفتیم چرا ما را بیرون گذاشتی اما هرگز قهر نکردیم.اصلا غلط می کردیم که قهر کنیم.همیشه حرمت پیشکسوت ها را نگه می داشتیم.
http://24onlinenews.ir/images/2011/12/11-12-2-622221.jpg
اتوبان شما و مایلی یک طرفه است؟
مایلی کهن است دیگر. او از شاگردان خوب من است.
http://www.shafaf.ir/files/fa/news/1391/5/7/46611_513.jpg
یک بار گفته بودید که الان تیم 80 درصد آماده است و اگر 30 درصد دیگر هم آماده شویم می شود 100 درصد.
به هر حال گاهی اوقات از زبان آدم در می رود.خود سردار گفته که سه تا مسابقه را ببریم می شود 12 امتیاز.پیش می آید دیگر.
http://www.khabaronline.ir/images/2010/5/confrance_parvin.jpg
یک زمان داماد شما مترجم سوبل بود و از روی عمد و به اشتباه حرف های او را ترجمه می کرد.
آرش می گفت من صلاح نمی دانستم که حرف های شما را به سوب بزنم.آرش زبان بلد بود.هر کس روی کار می آید 50 نفر از دوست و آشناهایشان را می آورد حالا ما یک نفر را آوردیم خود شما کوبیدید.آرش می گفت پیچوندمش!همین یحیی،ترابیان را آورد همه ریختن سرش.من با ابراهیمی کار می کردم و راحت بودم.در مملکت ما مد است که هر کس را می آوری در کنارت می خواهد زیرآبت را بزند.
http://nanofile.ir/do.php?imgf=1366712585341.jpg
شما گفته بودید که مدیر فنی یعنی کشک.
اگر روی حساب و کتاب باشد درست است اما اگر این طوری باشد واقعا کشک است.همین کمیته فنی پرسپولیس.چند ماه است که برگزار نشده؟ما سر خودمان را کلاه می گذاریم. هیچ زمان یک مربی نمی گذارد مدیر فنی در کارش دخالت کند.قرار بود سوبل زیر نظر من کار کند.اشمیت که اصلا هیچ .ما رفتیم در یک مهمانی که ولش کن،نمی توانم بگویم.من که نمی آیم مصاحبه کنم و همه چیز را بگویم.او چه کسی بود که مربی پرسپولیس شد،نمی دانم.برای پرسپولیس رایکوف خوب بود و راجرز.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1391/12/22/153047_436.jpg
باز کروش سابقه دارد.الان این سه تا بازی آخر خیلی خطرناک است.من اعتقاد دارم تیم خوب بازی می کند نباید دست به ترکیب زد.یک بار راجرز مربی ما بود در 13 تا بازی بدون تعویض بازی کردیم.من می گویم نهایت باید یک تعویض باشد.وقتی می بینم یک بچه خوب بازی می کند چه مرضی دارم او را تعویض کنم؟
http://media.farsnews.com/Media/8710/ImageNews/871023/57_871023_L600.jpg
یک مدت شما بعد از بازی ها می دوید و خبرنگاران هم دنبال شما...
از شب قبل از بازی ما استرس داشتیم.وقتی بازی تمام می شد همه دنبال من بودند.حرف می زدم و می پریدم به این و آن آن وقت شر می شد.به آنها می گفتم اجازه بدهید تا آرام شوم بعد حرف می زنم.همین بهروز رهبری فرد.در بازی با الهلال قرار بود او پنالتی زن اول باشد.پنالتی شد و ما گفتیم انصاریان بزند.بعد از بازی بهروز ته اتوبوس نشسته بود که یک خبرنگار به او زنگ زد و بهروز هم مصاحبه کرد.البته ما هم برخورد کردیم و همان ماجراهای گل و شیرینی پیش آمد.

http://jazzaab.ir/upload/1/0.667520001313381850_jazzaab_ir.jpg

او چند بار با گل و شیرینی به تمرین آمد؟
زیاد.بهروز بچه خوبی بود.
در استیل آذین که بودید گاهی اوقات با تلفن همراه تیم را ارنج می کردید.
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/12/9/85767_948.jpg
هدایتی گفته بود من خودم بیایم.البته بدم می آمد از حرف زدن با گوشی که بگویم این کار را بکنید و آن کار را نکنید.
در یک بازی به جلال مرادی اعتراض می کردید.مثل اینکه با قضاوت های او مشکل داشتید.
من فقط می گفتم که ایشان نباید داور بازی های ما باشد.کتبا نوشته بودیم اما باز ایشان را گذاشتند داور بازی ما.
http://up.98ia.com/images/mbbzeifx3d65rc500yql.jpg
در پرسپولیس هر وقت تیم شما می باخت ،این اتفاق را می انداختید گردن مهرزاد معدنچی.
بعضی موقع ها پیله می کردم به مهرزاد.او پسر خوبی بود و زحمات زیادی هم برای ما کشید.اما هر بار که گل می خوردیم می انداختیم گردن او.زمان راجرز هم هر بار که می باختیم او باخت را می انداخت گردن اصغر ادیبی.
http://u.goal.com/203800/203837hp2.jpg
اختلاف شما با مهدی هاشمی نسب.او به همین دلیل در اوج فوتبالش به استقلال رفت؟
نه به قرآن.من با او اختلافی نداشتم.یعنی تنها کسی بود که اختلافی با او نداشتم.در عربستان یک کاری کرده بود که نمی توانم بگویم.
http://images.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8602/parvin7-zr.jpg
او به استقلال رفت و بعد از گل زدن به عابدزاده غش کرد.
به او گفتم تو بازیکن پرسپولیس بودی.آخر این کارها را چرا می کنی.گل زدی که زدی دیگر این کارها چیست.
http://javanpatogh.com/wp-content/uploads/2012/06/9868_483_taehsqw.jpg
بدترین داوری و ...
داوران را که فردوسی پور می برد زیر سوال.آنها به خاطر عادل هم که شده سعی می کنند خوب قضاوت کنند.
راست بود که می گفتند برای شما 8 دقیقه وقت اضافه می گرفتند تا تیمتان گل بزند؟
بهلولی را می گویید؟
http://images.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8602/parvin6-zr.jpg
همانی که وقتی گل می زدید بالا و پایین می پرید.
بنده خدا برایش حرف درآوردند.
الان شما اضافه وزن دارید؟
نه بابا.25 سال است که 85 کیلوگرم هستم.
http://u.goal.com/152900/152989hp2.jpg
نظر شما درباره برنامه نود چیست؟
شما من مدیر رو می گذارید جلوی یک بازیکن.من خودم برنامه نود را دوست دارم و تا آخرش را نگاه می کنم.وقتی می رود سمت لیگ دسته اول می روم و می خوابم.
یک زمانی می گفتید که نود را شاطرها می بینند.
برنامه ات قشنگ است.سالم ترین برنامه ای است که پخش می شود.من نه جایی دیده ام و نه جایی شنیده ام که بگویند عادل استقلالی است یا پرسپولیسی.شما هیچ کجا نیستی.بارک الله.همین طوری حفظ کن خودت را.قهرمان شدن آسان است اما حفظ کردن آن سخت.تو داری جای ما را می گیری.خدا تو را برای مردم نگه دارد.
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/10/12/L00895198275.jpg
چطور شد که به شما لقب سلطان را دادند؟
در استادیوم همین طور صدا می کردند و رفته رفته جا افتاد.جدیدا مثل اینکه یک سریالی هست به نام حریم سلطان.مدام به من می گویند که نگاه کن.گفتم نه بابا این سلطان پاک آبروی ما را برده.من فقط تلویزیون خودمان را نگاه می کنم و سریال پروانه.دیدید؟خیلی قشنگ بود.
http://media.jamnews.ir/medium1/1391/06/05/IMG17181227.jpg
در فوتبال کم پیش می آید که بیشتر مردم یک نفر را دوست داشته باشند.الان هم استقلالی ها شما را دوست دارند و هم پرسپولیسی ها.
مردم به من لطف دارند.می دانید من به غیر از خدا جلوی هیچ کس سر خم نمی کنم.مردم همیشه به من محبت می کنند.البته این را بگویم که دیگر مادر مثل پروین نمی زاید.دور رو بر من هم رفقای استقلالی زیاد هستند.من با خود استقلالی ها خیلی حال می کنم و دوستشان دارم.حجازی خدا بیامرز رفیق باز نبود.بر عکس من که دوست و رفیق زیاد دارم.
http://img.irna.ir/1390/13900330/30440405/30440405-1369505.jpg
زمانی شایعه شده بود که علی پروین دوست ندارد محبوب تر از خودش را ببیند.
اصلا این طور نیست.یک بار به عابدزاده گفتم که تو آدم محبوبی هستی.حواست به دور و برت باشد.مردم می آیند از تو امضا می گیرند.مثلا من چرا باید بیایم و بد مهدوی کیا را بگویم؟نمی خواستم جوابش را بدهم،ولی او نه رقیب من است و نه همبازی من بوده.عوضی به عرض او رسانده اند.اما حالا می گویم تا مهدوی کیا بشنود.من در کمیته فنی که همیشه گفته ام کشک است گفتم مهدوی کیا برعکس علی کریمی به کار مربیگری علاقه دارد.پیشنهاد دادم او را دستیار همان مربی خارجی بکنند.من گفتم بد است که بازیکنی با سابقه مهدی ذخیره شود.بعد رفتند اشتباهی به او گفتند پروین دوست ندارد تو در پرسپولیس باشی.پسر تو بچه محل من هستی.باعث افتخار من است که به هر جایی برسی.متاسفانه حرف ها را به او برعکس زدند.من که از علی پروین بالاتر نمی روم.
http://tamashagar.net/thumbnail.php?file=parvin4_736880592.jpg&size=article_medium
با علی دایی چطور؟
اصلا نیست.
http://media.farsnews.com/Media/8707/ImageReports/8707211206/10_8707211206_L600.jpg
شما گفته بودید که او روپایی زدن بلد نیست و ...
مثل دایی دیگر بازیکن نمی آید.من زمانی که سرمربی تیم ملی شدم رفتم حرم حضرت عبدالعظیم.گفتم خدایا کمک کن تا حق کسی پایمال نشود.من نمی گویم اشتباه نکردم اما هیچ کدام از این اشتباهات از روی عمد نبوده است.

http://www.aliparvin.ir/uploads/parvin-ferdosipor_1770.jpg
کسی یادش نمی آید که در زمان مربیگری،شما از روی نیمکت بلند شده باشید؟
من خودم فوتبال بازی کرده ام و اعتقادم این است که مربی هر چقدر هم که داد بزند بازیکن در زمین صدایش را نمی شنود.من تمام نکات فنی را در بین دو نیمه به بازیکنان می گفتم.


سه شنبه 4 اردیبهشت 1392

http://up.bia2fars.ir/Post/Ordibehesht92/esteghlal.jpg
ساعت 21

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6008/635023666447215911.jpg
ورزشگاه آزادی تهران

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020807.jpgدور پنجم لیگ قهرمانان آسیا

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6009/635023678402296909.jpg

استقلال- الریان قطر

http://u.goal.com/274700/274757hp2.jpg
تماشاگر: حدود 30 هزار نفر

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020802.jpg
داور: حداد از لبنان

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6008/635023666450803917.jpg
کارت زرد: رودریگو تاباتا و موسی هارونو عبدالکریم علی از الریان، سیدمهدی رحمتی از استقلال
اخراج: فابیو سزار از الریان
گل: فرهاد مجیدی دقیقه 44 و هاشم بیک زاده 73 آرش برهانی 90 برای استقلال
http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020810.jpg
استقلال: سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، علی حمودی، جواد نکونام، جی لوید ساموئل، خسرو حیدری، مجتبی جباری (کیانوش رحمتی ، سیدایمان موسوی (فرزاد حاتمی) و فرهاد مجیدی (آرش برهانی

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6008/635023666451739919.jpg
سرمربی: امیر قلعه نویی

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515550.jpg
الریان قطر: عمر باری، یونگ هیونگ چو، موسی هارون، حمید اسماعیل، ناتان اوتایو، رودریگو تاباتا، آلوارو فرناندز، فابیو مونتزین، جارالله علی (نیلمار) ،  و احمد علاالدین (محمد علاالدین) دانیل گوما

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6008/635023666650328268.jpg
سرمربی: دیه گو آگیره
شرح بازی:

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020809.jpg امیر قلعه نویی در روزی که امیرحسین صادقی و سیاوش اکبرپور را همراه نداشت فرزاد حاتمی و آرش برهانی را روی نیمکت نشانده بود تا تیمش را با آرایش 4-4-2 به زمین بفرستد.

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6009/635023679529086888.jpg

براساس این چیدمان، حنیف عمران زاده و پژمان منتظری دو مدافع میانی بودند، حمودی و بیک زاده در چپ و راست خط دفاعی قرار گرفته بودند.جی لوید ساموئل و خسرو حیدری هافبک های کناری استقلال و مجتبی جباری نیز جلوتر از جواد نکونام، پشت فرهاد مجیدی و ایمان موسوی بازی می کرد.

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/04/6096_orig.jpg
با توجه به آرایش استقلال و ترکیب نفرات، به نظر می رسید همچنان بار اصلی حملات استقلال در این بازی روی جناح راست متمرکز باشد

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/04/6099_orig.jpg

اما لااقل در نیمه اول، تحرک بیک زاده در سمت چپ، باعث شده بود استقلال در این منطقه هم موفق به طراحی حملاتی شود هرچند که همچنان سمت راست استقلال با زوج حمودی و حیدری فعال تر نشان می داد و مجتبی جباری هم در اغلب دقایق به این سمت متمایل می شد.

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6009/635023679522222876.jpg

آنچه که باعث شد استقلال خیلی زود بر جریان بازی مسلط شود، تحرک مجیدی و موسوی در خط حمله بود 

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020813.jpg
دقایق حساس:

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020795.jpg
دقیقه 6: علی حمودی از راست نفوذ کرد و با پاس رو به عقب فرهاد مجیدی را در موقعیت قرار داد اما ضربه بی دقت فرهاد، با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020807.jpg
دقیقه 8: هاشم بیک زاده که در دقایق ابتدایی فعال و پرتلاش نشان می داد، از چپ سانتر خوبی برای مجیدی مهیا کرد. ضربه سر کاپیتان استقلال از کنار دروازه بیرون رفت.

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020814.jpg
دقیقه 20: فرهاد مجیدی از زمین خودی صاحب توپ شد و بعد از جا گذاشتن دو سه بازیکن الریان به طرف دروازه حرکت کرد اما پاس نهایی او کم جان بود و این موقعیت هم از دست رفت.

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020806.jpg
دقیقه 31: ضربه ایستگاهی جواد نکونام با واکنش عمر باری به کرنر رفت. نکونام این ضربه را خیلی خوب زد.

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020812.jpg
دقیقه 36: روی نفوذ هاشم بیک زاده، ایمان موسوی در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما ضربه او قدرت کافی برای باز کردن دروازه را نداشت.

http://media.irna.ir/1392/13920203/1090481/n1090481-2020803.jpg
دقیقه 44: جی لوید ساموئل از پشت محوطه هجده قدم شوت زد و توپ او در سینه عمر باری جا گرفت.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23514773.jpg
دقیقه 48: ضربه ایستگاهی تاباتا به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال بیرون رفت.
http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23514862.jpg
شرح گل:
استقلال 1-0: ضربه کرنر کوتاه برای خسرو حیدری ارسال شد و خسرو که چند دقیقه ای بود که نفوذهای خطرناکی می کرد، با یک ارسال دقیق روی تیر اول، توپ را روی سر فرهاد مجیدی کاشت. ضربه سر فرهاد دور از دستان دروازه بان الریان به گل تبدیل شد.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515364.jpg

استقلال 2-0:شوت زیبای هاشم بیک زاده

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6008/635023666442535903.jpg
استقلال 3-0:فرار زیبای آرش برهانی و حرکت بدن او

http://www.fcesteghlal.ir/esteghlal_content/media/image/2013/04/6098_orig.jpg
اتفاق ویژه:

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515959.jpg
در دفعات قبلی که فرهاد مجیدی گل می زد، برای خوشحالی به سمت روبروی جایگاه می رفت و به طرف نیمکت تیم نمی آمد اما این بار بعد از گل، شادی اش را با بازیکنان ذخیره تقسیم کرد و پس از آن امیر قلعه نویی را در آغوش گرفت.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515647.jpg

این برای اولین بار در فصل جاری بود که قلعه نویی و فرهاد در شادی بعد از گل با یکدیگر سهمیم می شوند.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515550.jpg

در دیدار پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 22:15دقیقه تیم‌های العین امارات و الهلال عربستان به مصاف یکدیگر رفتند. الهلال در این مسابقه با گل‌های الدواسری 4و وسلی 24 توانست حریف خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. با این نتیجه الهلال 9 امتیازی شد و در رده دوم جدول قرار گرفت. با توجه نتایج مسابقات امروز استقلال با 10 امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارد و در حالی که یک هفته تا پایان مرحله گروهی باقی مانده است صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515473.jpg

العین و الریان از این گروه حذف شدند.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_AlborzVarzeshi-1392-02-04.jpg

هواداران استقلال قبل از شروع مسابقه علیه علی رضوانی گزارشگر بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما شعار سر دادند که محمد سررشته‌داری مدیر رسانه‌ای استقلال به این شعار هواداران واکنش نشان داد.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_KhabarVarzeshi-1392-02-04.jpg

* امیدوار رضایی، ‌شهریاری، مقداد نجف‌نژاد، علی نظری، علی امیری، سید مهدی علوی، امیر عرب و شاهرخ بیانی از جمله مسئولان استقلال هستند که در جایگاه ویژه نشسته‌اند.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_AbrarVarzeshi-1392-02-04.jpg

* ناظر مسابقه به لباس مشکی امیر قلعه‌نویی ایراد گرفت و به دلیل هم‌رنگی پیراهن او با بازیکنان الریان مانع از ایستادن قلعه‌نویی در کنار خط شد. در نهایت قلعه‌‌نویی مجبور به پوشیدن کاور سبز شد.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_IranVarzeshi-1392-02-04.jpg

* قوانین جدیدی برای عبور و مرور خبرنگاران در نظر گرفته شده است که باعث نارضایتی خبرنگاران شده است.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Goal-1392-02-04.jpg

*مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ هم در ورزشگاه حضور دارد.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Esteghlal-1392-02-04.jpg

* امید نمازی مربی تیم ملی و پسر قلعه‌نویی نیز در جایگاه ویژه حضور دارند.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Navad-1392-02-04.jpg

* دیدار دو تیم تا دقیقه 23 با نتیجه بدون گل در جریان است.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Hadaf-1392-02-04.jpg

آرش برهانی پس از پیروزی 3 بر صفر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در مقابل الریان قطر گفت: بازی خیلی خوبی انجام دادیم و این موضوع منتج به این شد که هر سه امتیاز بازی را کسب کنیم. خوشحالم در این بازی توانستم گلزنی کنم و روی پاس خوب مجتبی دروازه الریان را باز کردم.

http://media.isna.ir/content/Amir%20Kholoosi-26-13.jpg/4

وی در مورد شرایط بد چمن ورزشگاه آزادی اظهار داشت: با توجه به اینکه 10 دقیقه بیشتر در زمین حضور نداشتم توجه چندانی به این موضوع نداشتم. به نظر می‌رسید بخشی از چمن زرد شده اما فکر می‌کنم چندان این مسئله روی بازی تاثیر نداشت.

http://media.isna.ir/content/Amir%20Kholoosi-24-16.jpg/4

اولین بار بود که پس از سال‌ها وضعیت ورزشگاه به این شکل شده بود اما مسئله زیاد حاد نیست. همین یک زمین را داریم و باید هر چه زودتر کاری کنیم بار دیگر شرایط خوب قبلی را پیدا کند.

http://media.isna.ir/content/Amir%20Kholoosi-25-15.jpg/4

برهانی خاطرنشان کرد: الریان تیم دست و پا بسته‌ای نبود. این تیم تنوع تاکتیکی زیادی داشت اما با عملکرد خوبمان توانستیم در این مسابقه نتیجه بگیریم.وی در پاسخ به این سؤال که در این فصل گل‌های زیادی به ثمر رسانده و آیا آمار این مسئله را دارد، گفت: در لیگ قهرمانان در تمام مسابقات به میدان رفتم و نمی‌دانم آمارم امسال به چه شکلی و باید این موضوع را استخراج کنم.برهانی در مورد اینکه با وجود حضور 10 دقیقه‌ای در چند مسابقه توانسته گلزنی کند و نمی‌تواند بیشتر به میدان برود، اظهار داشت: این مسئله را نباید از من بپرسید. تمام سعی و تلاشم این است که بتوانم مثمر ثمر باشم. در سه مسابقه‌ای که محروم بودم پس از بازگشت تمام تلاشم را انجام دادم که عملکرد خوبی داشته باشم. در لیگ برتر انگلیس بازیکنی باتجربه یکی از حریفان را گاز گرفت که منجر به محرومیت او از حضور در سه چهار مسابقه شد. نمی‌دانم چرا برخورد با من با چنین سختی انجام شد.وی تاکید کرد: من تنها 29 سال سن دارم و خیلی بیشتر می‌توانم بازی کنم. نظر کادر فنی است که هر بازیکن چه مقدار به میدان برود. من در خیلی بازی‌ها بدون مشکل به صورت 90 دقیقه بازی کردم و در بیش از 6-7 بازی گل‌های سه امتیازی زده‌ام.برهانی در پاسخ به مشکلات مالی عنوان کرد:‌ در مورد پول صحبت نمی‌کنم.

http://media.isna.ir/content/kholousi-2-7.jpg/4

جواد نکونام پس از پیروزی سه بر صفر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان گفت: الریان تیم بسیار قدرتمندی است. بازی را خوب شروع کردیم. در مقطعی آنها بازی را در اختیار گرفتند اما در ادامه ما بر توپ و میدان مسلط شدیم. به مردم ایران و تماشاگران به دلیل حمایتی که از ما کردند، تبریک می‌گویم و این پیروزی را به عنوان پاسخ محبت‌شان به هواداران تقدیم می‌کنیم.وی در مورد عملکرد خط هافبک استقلال عنوان کرد: در این ارتباط نظری ندارم. و نمی‌توانم آنالیزی انجام دهم. کسانی که بازی را می‌بینند و کارشناس هستند باید در این ارتباط اظهار نظر کنند.هافبک استقلال در مورد حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا گفت: به خاطر این اتفاق متاسف هستم. امیدوارم استقلال به عنوان نماینده فوتبال ایران بتواند در ادامه به موفقیت‌های خودش ادامه دهد. باید تلاش کنیم بازی به بازی با تمرکز بیشتر نتیجه بگیریم و سپس به فکر کسب مقام قهرمانی در آسیا باشیم.وی در مورد شرایط چمن ورزشگاه آزادی عنوان کرد: واقعا این وضعیت غیرقابل تحمل است. تنها استادیوم بین‌المللی ما که گنجایش صدهزار هوادار را دارد به چنین روزی افتاده است. بااین اتفاق نمی‌توانیم فوتبال با کیفیتی ارائه کنیم و این مسئله باعث شده شخصیت ملی فوتبال ما کم شود. امیدوارم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود و مکان‌های از بین رفته درست شود.نکونام در مورد اینکه اعلام شده هزینه‌های ترمیم چمن را پرداخت می‌کنند، گفت: مهم این است که هر چه زودتر چمن شرایط گذشته‌اش را پیدا کند.

http://media.isna.ir/content/Amir%20Kholoosi-15-53.jpg/4

ایمان موسوی پس از پیروزی 3 بر صفر استقلال مقابل الریان قطر در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: خدا را شکر در این مسابقه به پیروزی رسیدیم، تمام سعی‌ام را می‌کنم تا در خدمت تیم قرار داشته باشم و خدا را شکر عملکرد خوبی داشتم.وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد قلعه‌نویی از او راضی است که به صورت ثابت به میدان می‌رود، اظهار داشت: حتماً ایشان رضایت دارند که دوباره بازی کردم. خدا را شکر می‌کنم که توانستم سرمربی تیم را راضی کنم.

http://media.isna.ir/content/kholousi-25.jpg/4

هاشم بیک‌زاده پس از پیروزی 3 بر صفر استقلال مقابل الریان قطر درباره گلی که به ثمر رساند عنوان کرد: خدا را شکر که توانستم این گل را به ثمر برسانم و فشار روحی از خودم و کادر فنی بردارم. این گل یک آشتی با هواداران بود.وی در مورد اینکه در گذشته اعلام کرده بود فصل آینده از استقلال خواهد رفت، تصریح کرد: هنوز به این موضوع فکر نکرده‌ام، امیدوارم استقلال با موفقیت این مسابقات را پشت سر بگذارد و بعد درباره این مسائل صحبت می‌کنم.بازیکن استقلال تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم با این برد صعود خود را به دور بعد قطعی کنیم و در بازی بعدی برای سرگروهی تلاش کنیم. با گلی هم که به ثمر رساندم فشار را از روی خود برداشتم تا در بازی‌های بعدی بهتر ظاهر شوم.بیک‌زاده در مورد ضرباتی که رحمتی پس از به ثمر رساندن گل بر سر او می‌زد یادآور شد:‌به هر حال این مسائل هم به علت فشاری که روی من وجود داشت. در 5 دقیقه آخر بازی بریده بودم به هر حال به این مسائل رحمتی عادت کرده‌ایم.

http://media.isna.ir/content/kholousi-8-4.jpg/4

فرزاد حاتمی پس از پیروزی 3 بر صفر استقلال مقابل الریان گفت: به عنوان نماینده ایران تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در ادامه نتایج بهتری کسب کنیم. امیدوارم تراکتورسازی نیز در دو بازی پایانی بتواند نتیجه بگیرد و به عنوان دیگر نماینده ایران به مرحله بعد صعود کند.وی در مورد گلزنی بازیکنان استقلال گفت: یک مدت با مجید صالح در تمرینات روی ضربات در چارچوب کار می‌کردیم که الان ثمرات آن تمرینات را می‌گیریم. باید باز هم به تمرینات در چارچوب ادامه دهیم تا هرچه بیشتر کیفیت بهتری پیدا کنیم.حاتمی در مورد اینکه آیا برای سال آینده با او صحبتی صورت گرفته است، اظهار داشت: صحبت خاصی با من نشده اما قراردادی که با استقلال داشتم یکساله و نیم است.

http://media.isna.ir/content/kholousi-7-5.jpg/4

حنیف عمران‌زاده پس از پیروزی 3 بر صفر استقلال مقابل الریان قطر در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: بازی خوبی انجام دادیم و توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم و عیدی خوبی به هواداران بدهیم.وی درباره زمین چمن آزادی گفت: زمین در برخی نقاط کنده شده بود مثل بازی‌های گذشته نبود و واقعاً خراب شده بود. ما یک ورزشگاه داریم و باید آن را خوب نگه داریم، همه جایش بد شده بود.مدافع استقلال در مورد اینکه چرا چمن اینگونه شده بود، گفت: من مهندس چمن نیستم که بخواهم در این باره اظهارنظر کنم. نمی‌دانم وسایلی را در چمن گذاشته بودند که اینگونه شده بود.وی افزود: باید هزینه کنیم تا ورزشگاه آزادی را مهیا کنیم. طبقه بالای آن را همچون پایین صندلی بگذاریم تا هواداران به راحتی بازی‌ها را تماشا کنند.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23514938.jpg

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی 3 بر صفر برابر الریان قطر در جمع دوربین‌های تلویزیونی گفت: برای طرفداران طوفان زرد آسیا یعنی سپاهان که این تیم و هوادارانش را خیلی دوست دارم بسیار ناراحت شدم که با شایستگی با لیگ قهرمانان خداحافظی کردند.

http://media.isna.ir/content/kholousi-6-4.jpg/4

من ارادت خاصی به آقای سمیعی‌نژاد دارم و واقعاً خیلی ناراحت شدم که سپاهان با این شرایط حذف شد اما ان‌شاءالله در سال آینده این تیم در آسیا موفق خواهد شد.وی افزود: من آهی ندارم که بخواهد کسی را بگیرد و حتی همین الان برای تراکتور هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23514970.jpg

وی در خصوص زمین چمن آزادی نیز پس از انتقاد در نشست مطبوعاتی گفت: من مثال خودم را در مورد سوکومورخوف در نشست مطبوعاتی زدم و دیگر دوست ندارم زیاد حرف بزنم، دیگر همه چیز مشخص است. به نظر من استادیوم آزادی را خراب کردند تا همه چیز در همه جا یکدست شود.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23514887.jpg

وی افزود: من خدا را شکر می‌کنم که برای استقلال اگر اشتباه نکنم 8 جام آورده‌ام. من به خاطر این تیم چند بار تحت عمل جراحی قرار گرفتم و حتی طحالم پاره شد.اما برخی‌ها آن‌وقت گفتند من دلم برای استقلال نمی‌سوزد و آنها دل‌شان برای استقلال می‌سوزد ولی من الان خیلی چیزها را در حال ثابت کردن هستم که آن هم لطف خدا و هواداران است.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515143.jpg

سرمربی تیم استقلال در ادامه صحبت‌هایش در حالی که با دوربین‌های تلویزیونی صحبت می‌کرد در خصوص مسابقه امروز و شرایط تیم الریان اظهار داشت: در بازی امروز دیدید که تیم برتر میدان ما بودیم و اجازه خودنمایی را به حریف ندادیم، فکر می‌کنم حق استقلال بود که 3 امتیاز خود را از آن خود کند.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515236.jpg

وی با تأکید بر اینکه قبلاً در کشور قطر بازی می‌کرده است، گفت: قبلاً‌ در کشور قطر بازی کرده‌ام و آنها در 30 سال گذشته از لحاظ برنامه‌ریزی خوب کار کردند و 2 جام ملت‌ها را برگزار کردند، حتی یک المپیک آسیایی در این کشور برگزار شده است ضمن آنکه به باشگاه السد قطر تبریک می‌گویم چون به این تیم علاقه دارم.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515364.jpg

قلعه‌نویی در ادامه با اشاره به شرایط حریف امروز استقلال گفت: الریان تیم خوبی بود و ما بازی آخر این تیم مقابل العین و الجیش را تماشا کردیم. 50 متر رو به جلو آنها فوق‌العاده بود ولی می‌خواستیم ارتباط تاباتا را قطع کنیم که دیدید این بازیکن امروز کمی عصبی بازی می‌کرد و کاندیدای اخراج بود، عذرخواهی می‌کنم که این حرف‌ها را می‌زنم اما در ساختار دفاعی و 50 متر رو به عقب اشکال داشت و استقلال نشان داد که حریف قطری حتی 30 درصد هم روی دروازه ما شانس زدن گل را نداشت.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515420.jpg

وی تأکید کرد: یک بازیکن الریان 8 میلیون یورو دریافت کرده است و تاباتا چیزی نزدیک به 9 میلیون یورو دریافت کرده است اما در فوتبال ایران از این رقم‌ها پرداخت نمی‌شود و این دو بازیکن روی هم بودجه یک فصل استقلال را تأمین می‌کنند.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/02/03/IMG23515394.jpg

البته من آدم پولداری نیستم و نمی‌دانم قیمت یورو چند است، فکر می‌کنم قیمت این دو بازیکن از بودجه یک‌سال استقلال هم بیشتر می‌شود که اگر قیمت یورو را به روز حساب کنیم قیمت این دو نفر به اندازه بودجه 3 سال استقلال می‌شود.

http://media.isna.ir/content/kholousi-5-5.jpg/4

رییس مجموعه ورزشی آزادی تهران با تاکید بر اینکه زمین چمن فوتبال این ورزشگاه تخریب نشده است، گفت: چمن ورزشگاه فوتبال آزادی هر سال در این زمان و فصل بهار به دلیل تغییرات فصلی دچار چنین شرایطی می شود و این مساله عجیب نیست.

http://media.isna.ir/content/kholousi-4-5.jpg/4
توفیق کابلی این جملات را پس از آن رسانه ای می کند که امیرقلعه نویی و بازیکنان استقلال لب به انتقاد از شرایط زمین گشوده اند .

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6009/635023679524562880.jpg

اوگفت: زمین چمن ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی تخریب نشده است و این اتفاق هر سال در این زمان برای زمین چمن رخ می دهد. 

http://media.isna.ir/content/kholousi-3-5.jpg/4

معمولا در این زمان به دلیل وجود درختان چنار و کاج در اطراف ورزشگاه فوتبال ومحوطه آزادی برگ های اضافه آنها وهمچنین خاک فراوان با وزش باد آنها برروی زمین می نشینند.

http://media.isna.ir/content/kholousi-2-6.jpg/4

 رییس مجموعه ورزشی آزادی تهران، گفت: هر سال برخلاف مواردی که اعلام کرده اند زمین چمن در این زمان دچار چنین وضعیتی به خاطر شرایط جوی می شود. 

http://www.bornanews.ir/Media/Image/Gallery/6008/635023666447995912.jpg

زمین چمن از چند هفته قبل به تدریج دچار این شرایط شد و طبق روال گذشته مطمئن باشید تا هفته آینده مسابقات نزدیک به 90 درصد از مشکلات حل خواهد شد.