سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

ساسان انصاری و مرتضی تبریزی بازیکنانی هستند که با گلزنی در بازی هفته سیزدهم لیگ برتر توانستند جایگاه اولی و دومی خود را در صدر جدول ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ، به تثبیت برسانند. 
با بررسی ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ شانزدهم همراه "ورزش سه" باشید: 

اول – ساسان انصاری، فولاد خوزستان – 13 امتیاز 

مهاجم اول فولادی ها که از هفته پنجم برای این تیم به میدان رفت تاکنون توانسته با به ثمر رساندن 10 گل، خود را به عنوان آقای گل فعلی لیگ برتر معرفی کند، انصاری که با گل سه امتیازی خود باعث پیروزی فولادی ها در دربی خوزستان شد از زمان حضور خود در جمع سرخ ها، دو بار نیز توانست پنالتی منجر به گل برای تیمش به دست بیاورد و یک بار نیز با پاس گل خود، همبازی خود را در موقعیت گلزنی قرار داد. 

دوم – مرتضی تبریزی، ذوب آهن – 10 امتیاز 

مهاجم ذوبی ها این روزها به خوبی برای این تیم گلزنی می کند، تبریزی که به همراه رجب زاده بار اصلی حملات اصفهانی ها را به دوش می کشد در بازی اخیر این تیم نیز گلزنی کرد تا روند مثبت خود را حفظ کند، او اکنون با 9 گل در رده دوم بهترین گلزنان لیگ شانزدهم نیز قرار دارد، تبریزی علاوه بر گلزنی های خود در یک بازی نیز توانسته برای تیمش گلسازی کند. 

دوم – محمد ایرانپوریان، تراکتورسازی – 10 امتیاز 

مدافع راست تراکتوری ها بدون تردید یکی از ارزشمندترین بازیکنان لیگ شانزدهم محسوب می شود، او تاکنون 5 بار برای تراکتوری ها اقدام به گلزنی کرده است، 4 بار با پاس های خود دیگر بازیکنان این تیم را در موقعیت گلزنی قرار داده و 1 بار نیز اقدام به کسب پنالتی منجر به گل کرده است تا در مجموع بتواند 10 امتیاز به دست بیاورد. 

سوم – رحیم زهیوی، استقلال خوزستان – 9 امتیاز 

مهاجم اصلی استقلالی های خوزستان در حالی که در بازی اخیر و در دربی اهواز نتوانست بدرخشد اما بازهم توانسته خود را صدر بهترین ها نگه دارد، زهیوی که هم در گلزنی و هم در گلسازی به طور موفق عمل کرده است تاکنون 5 بار برای تیمش گلزنی کرده و 4 بار نیز با پاس های خود برای تیمش گلسازی کرده است. 

سوم – ایمان مبعلی، نفت تهران – 9 امتیاز 

مهندس نفتی ها در لیگ شانزدهم نیز توانسته بازی های دلپذیر و چشم نوازی از خود به نمایش بگذارد، او که بهترین گلساز لیگ محسوب می شود تاکنون 6 بار با پاس های خود موجبات گلزنی تیمش را فراهم کرده است، وی علاوه بر گلسازی در گلزنی نیز موفق کرده و 3 بار برای تیمش پایش به گلزنی باز شده است. 

چهارم – محمد قاضی، نفت تهران – 8 امتیاز 

مهاجم نفتی ها که در لیگ شانزدهم بهترین عملکرد را در سال های اخیر داشته است تاکنون توانسته 7 بار برای تیمش گلزنی کند و به عنوان یکی از بهترین گلزنان لیگ شناخته شود، قاضی علاوه بر گلزنی، یک پاس گل نیز برای تیمش مهیا کرده تا نشان دهد می تواند سایر همبازیانش را نیز در موقعیت گلزنی قرار دهد. 

چهارم – مهدی رجب زاده، ذوب آهن – 8 امتیاز 

کاپیتان ذوبی ها این روزها و در 38 سالگی هم برای تیمش می درخشد، او که اخیرا برای تیمش هت تریک کرده است 6 بار برای اصفهانی ها گلزنی و 2 بار نیز برای سایر بازیکنان این تیم گلسازی کرده است تا در مجموع بتواند 8 امتیاز به دست بیاورد و در رده های بالای جدول ارزشمندترین بازیکنان قرار بگیرد. 

چهارم – کاوه رضایی، استقلال تهران – 8 امتیاز 

مهاجم اصلی استقلالی ها در بازی حساس این تیم در برابر تراکتورسازی نیز موفق به گلزنی شد تا تعداد گل های خود را در لیگ فعلی به عدد 5 برساند، رضایی که در تلاش است تا بتواند خود را به صدر جدول گلزنان برساند در ارسال پاس گل نیز موفق عمل کرده، او تاکنون سه بار با پاس های خود استقلالی ها را در موقعیت گلزنی قرار داده است. 

شرح جدول

هر یک بازیکنان حاضر در لیگ برتر به ازای هر گل و یا پاس گل، یک امتیاز مثبت دریافت می کنند، در صوریتکه این بازیکنان موفق شوند ضربه پنالتی به دست بیاورند در صورت گل شدن پنالتی مورد نظر یک امتیاز مثبت(به مانند پاس گل) و در صورت از دست رفتن پنالتی نیز نیم امتیاز مثبت از آن خود می کنند.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: با چوب، چماق، کسی تربیت نمی شود حقیقت دینداری یعنی اینکه انسان به مرز تربیت نزدیک شود و خوبی ها را بخاطر خوبی انجام دهد و بدیها را به دلیل بد بودن ترک کند، به دلیل ترس از جریمه کاری را انجام ندادن هنر نیست.

حجت الاسلام ناصر نقویان در همایش "دانشجو، وحدت حوزه و دانشگاه" در دانشکده الهیات شهید مطهری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: طرفداری بی جهت از حرف ناحق درست نیست، باید غرور، تکبر، افاده های طبق طبق، خودمحوری، خود حق پنداری و خیالبافی را کنار گذاشت.

وی افزود: برخی فقط سخنرانی و همدردی می کنند، این کارها فایده ندارد بلکه باید هم سرنوشت مردم بود و کسی که خیابان، اداره و کارهایش جدا از مردم است، نمی داند مردم چه می کشند.

نقویان با بیان اینکه در سوره جن برخی مسلمان و بعضی ظالم ذکر شده و هر دو در کنار هم آمده است، اظهار کرد: با یک عمامه، چادر، ریش و سجاده که کسی مسلمان نمی شود و سوره جن می گوید اگر ظلم کردی از جرگه مسلمانی خارج هستی به همین علت این دو را در کنار هم آورده است.

حجت الاسلام نقویان در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا (ع) در بیان صفات حاکم نیز گفت: اینکه حاکم چه چیزی بخورد یا بپوشد مهم نیست بلکه باید راستگو باشد و حکمش عدالت داشته باشد و هنگامی که وعده ای می دهد بتواند به وعده اش عمل کند اما در کشور ما مسئولی وعده خانه های هزار متری می داد.

وی افزود: در استرالیا رئیس پارلمان این کشور به خاطر خرید بلیط هواپیما با هزینه بیت المال استعفا داد اما در کشور ما یک نفر با هزینه بیت المال 140 نفر را با خود به نیویورک برد.

حضرت آیت الله العظمى‏ موسوى اردبیلى، سحرگاه سیزدهم رجب 1344 ه ق، مقارن با سالروز میلاد امیرالمؤمنین‏ علیه السلام و برابر با 8 بهمن 1304 ه ش در شهر اردبیل، در خانواده‏ اى روحانى و تهى‏ دست متولد شد.

 آیت الله العظمى‏ موسوى اردبیلى تحصیلات خود را در اوان کودکى و در سن شش سالگى با ورود به مکتب خانه آغاز کردند و قرآن کریم را فرا گرفته آنگاه کتاب هایى چون رساله عملیه، گلستان، تنبیه الغافلین، نصاب الصبیان، گلزار بهار، ابواب الجنان، مجالس المتقین، تاریخ معجم، درّه نادرى، تاریخ وصاف، حساب فارسى و برخى کتب دیگر را نزد معلمان خود آموخت. 
آیت‌الله موسوی اردبیلی که بود؟
در شرایط سخت، وی طلبگى را آغاز نمود و دروس جامع المقدمات، سیوطى، جامى، مطول، حاشیه ملاعبدالله، شمسیه، معالم و شرایع را به اتمام رساند.
آیت الله العظمى‏ موسوى اردبیلى در رمضان‏ المبارک 1322 ه ش تصمیم گرفتند به شهر مقدس قم مهاجرت نموده تحصیلات عالیه را در آن شهر مقدس ادامه دهند و در آخر همان ماه از اردبیل خارج و در نهم شوال وارد شهر مقدس قم شد.
آیت‌الله موسوی اردبیلی که بود؟
مدت اقامت وی در شهر مقدس قم، سه سال و اندى به طول انجامید که در این مدت از محضر اساتید بزرگوارى همچون آیت الله العظمى‏ سید محمّد رضا گلپایگانى، آیت الله العظمى‏ حاج سید احمد خونسارى، آیت الله حاج شیخ مرتضى حائرى و آیت ا... سلطانى، آیت ا... حاج میرزا مهدى مازندرانى و آیت الله سید محمد حسین طباطبائى‏  استفاده و کسب دانش نمود.
آیت الله العظمى‏ موسوى اردبیلى به اتفاق سه نفر از فضلاى حوزه علمیه قم تصمیم گرفتند به نجف‏ اشرف مهاجرت نمایند. با انصراف دو نفر از همراهان، ایشان با نفر سوم یعنى مرحوم شیخ ابوالفضل حلالزاده اردبیلى در 16 آبان 1324 ه ش برابر با اول ذى ‏الحجه 1364 ه ق، از قم حرکت کرد.
آیت‌الله موسوی اردبیلی که بود؟
 آیت الله العظمى‏ موسوى اردبیلى در مدت اقامت در نجف اشرف، نزد مرحوم آیت الله العظمى‏ خوئى، مرحوم آیت الله العظمى‏ حکیم، مرحوم آیت الله العظمى‏ سید عبدالهادى شیرازى، مرحوم آیت الله العظمى‏ میلانى و مرحوم آیت الله العظمى‏ شیخ محمد کاظم شیرازى تحصیل نمود.
مدت اقامت معظم‏ له در نجف اشرف هر چند نسبتا کوتاه بود و تنها قریب دو سال و اندى به طول انجامید زیرا اوضاع نابسامان عراق و نگرانى ناشى از بیمارى پدر موجب گردید معظم له، علیرغم میل باطنى ناچار به ترک عراق و عزیمت به ایران شود. حضرت آیت ا... العظمى‏ موسوى اردبیلى پس از باگشت از عراق، در سال 1327 ه ش وارد قم شده در مدرسه فیضیه اقامت گزید.
پدر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی مایل بود بقیه عمر خود را در نجف یا قم اقامت نماید و چون رفتن به نجف با خانواده ممکن نبود، به اتفاق به قم رفته منزل کوچک و محقرى تهیه کرده و در آنجا مشغول تدریس و تحصیل شدند. ادامه اقامت در قم براى پدر معظم له به دلیل شرائط سخت زندگى مقدور نشد؛ لذا به اردبیل بازگشته و در سال 1330 ه ش به رحمت خدا پیوست.
از وظایف اصلى روحانیت، ترویج و تبلیغ دین و احکام الهى در جهان است. علیرغم فشارها و تضییقاتى که حکومت وقت براى روحانیون بخصوص روحانیانى که دغدغه سیاست نیز داشتند اعمال مى‏ کرد، معظم له پرداختن به امور تبلیغى را از اشتغالات اساسى خویش به شمار مى‏ آوردند و از این رو در ایام تعطیلى دروس حوزوى، ایشان جهت تبلیغ به نقاط مختلف کشور سفر مى‏ کرد.
آیت‌الله موسوی اردبیلی که بود؟
آیت ا... العظمى‏ موسوى اردبیلى در داستان کنگره جهانى پیمان صلح در زمان نخست ‏وزیرى مصدق  یکى از دست‏اندرکاران و گردانندگان مبارزه طلاب بود، از جانب آیت ا... العظمى‏ بروجردى رحمه الله با ملک ‏اسماعیلى دیدار کرد زیرا مصدق براى بررسى و آرام کردن اوضاع، ملک‏ اسماعیلى را به عنوان نماینده خود خدمت آیت الله العظمى‏ بروجردى رحمه الله فرستاد. و آنگاه در صحن مطهر حضرت معصومه ‏علیهم السلام براى مردم سخنرانى کرده و پیام حضرت آیت ا... العظمى‏ بروجردى رحمه الله را به مردم ابلاغ نمود.
آیت‌الله موسوی اردبیلی که بود؟
کثرت فعالیت هاى علمى، تبلیغى، فرهنگى و سیاسى باعث گردید که در ماه رمضان سال 1338 ه" ش، ضعف و بیمارى بر ایشان غلبه یابد که پس از مراجعات مکرر به پزشکان، تغیر محل سکونت و کاستن از فشار کار به معظم له توصیه شد و در پى آن ناگزیر در سال 1339ه" ش به منظور گذراندن ایام تعطیلات تابستانى قم را به قصد اردبیل ترک کرد.
گسترش فعالیت هاى سیاسى معظم له در اردبیل، باعث شده بود که کنترل و نظارت دستگاه هاى امنیتى رژیم بسیار شدید شود تا جایى که بر اثر هجوم مکرر مأموران ساواک به منزل وی، هرگونه آسایش و امنیت حتّى در منزل نیز از معظم‏ له سلب شود. در نتیجه وی ناچار شد نظر مشورتى حضرت امام رحمه الله را در مورد مهاجرت از اردبیل جویا شوند. امام خمینی(ره) نیز در پاسخ فرمودند:«ما صلاح نمى‏ دانیم که آقایان شهرها را ترک کنند و به تهران یا قم بروند، ولى گویا وضع شما به گونه‏ اى است که ناچارید مسافرت کنید. در عین حال خودتان بهتر مى‏ دانید و مى‏ توانید تصمیم مناسبترى بگیرید». پس از دریافت نظر امام که اتخاذ تصمیم مناسب را به وی واگذار کرده بودند، معظم له تصمیم گرفت که از اردبیل هجرت کند، اما ضرورى بود که جهت گمراه کردن مأموران ساواک و رفع مزاحمت هاى احتمالى، زمینه مناسبى براى این کار فراهم شود.
آیت الله العظمى‏ موسوى اردبیلى در تابستان 1347 ه" ش وارد تهران شد و پس از چند روزى، مقدمات لازم جهت اقامه نماز جماعت توسط معظم له در مسجد امیرالمؤمنین‏ علیه السلام واقع در خیابان نصرت فراهم شد و علیرغم مخالفت شدید دوستان و همشهریان با اقامت وی در تهران، پس از تهیه مسکن، خانواده آیت الله موسوی اردبیلی نیز از اردبیل به تهران مهاجرت کردند. 
آیت‌الله موسوی اردبیلی که بود؟
از سال 1368 هجری شمسی به بعد حضرت آیت الله موسوی اردبیلی تصمیم گرفتند زمینه فعالیت خود را در اشتغالات علمی قرار دهند و بیشتر به این موضوع بپردازند، به همین خاطر به قم هجرت کرد.
آیت‌الله موسوی اردبیلی که بود؟
آیت الله العظمى‏ موسوى اردبیلى، از دورانى که در قم مشغول تحصیل بود، مانند هر طلبه و محصل درد آشنایى در مورد نواقص حوزه مى‏ اندیشیدو آرزو داشت روزى فرا برسد که این نواقص از حوزه بر طرف بشود. براى حل این مشکلات و نواقص و رفع آنها، هنگامى که وی تصمیم به اقامت مجدد در قم گرفت، اقدام به تأسیس مؤسسه‏ اى به نام دانشگاه‏ علوم‏ انسانى (دارالعلم) مفید نمود. هدف از تأسیس این دانشگاه این است که علوم مورد نظر اسلام، یعنى علوم انسانى در آنجا تدریس شود و نظرات اسلام نیز در ردیف نظرات سایر مکاتب مورد بحث و بررسى قرار گیرد.