سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

بازی های لیگ هفدهم به هفته پایانی خود نزدیک می شود و تیم های حاضر در این بازی ها آخرین توان خود را در میدان صرف خواهند کرد تا بتوانند بهترین جایگاه را در جدول رده بندی از آن خود کنند. 


یکی از جذابیت های هر لیگ، رکوردهایی است که پس از پایان بازی ها جابجا می شود اما به مانند رکورد بیشترین گل زده که در نهایت دست نخورده مانده است، رکورد کمترین گل خورده نیز دست نخورد تا تیم های حاضر در این رقابت ها نتوانند عنوان محکم ترین خط دفاعی تاریخ ادوار لیگ را به نام خود بزنند. 


البته پرسپولیسی ها تاکنون با انجام 29 بازی، تنها 15 گل دریافت کردند و در صورتی که در دیدار آخر دروازه خود را بسته نگه دارند می توانند به رده دوم بهترین خطوط دفاعی تاریخ لیگ برتر برسند اما در این میان چیزی که مشخص است از دست رفتن عنوان بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر است. 


با بررسی رکوردداران بهترین خطوط دفاعی تاریخ لیگ برتر همراه "ورزش سه" باشید:

 


اول – پرسپولیس – لیگ شانزدهم؛ با دریافت 14 گل و میانگین 0.46 خورده به ازای هر بازی 

 


شاگردان برانکو در دومین سال حضور این مربی موفق شدند علاوه بر رسیدن به عنوان قهرمانی، بهترین خط دفاع لیگ(مشترکا) را هم از آن خود کنند. سرخ پوشان در مجموع بازی های خود در لیگ شانزدهم فقط 14 گل دریافت کردند و بدین ترتیب می توان گفت آنها قهرمانی خود را با میانگین 0.46 گل خورده در هر بازی به دست آوردند که در لیگ شانزده تیمی آمار بسیار خوبی است. سرخ پوشان در بازی های فصل شانزدهم بیرانوند را درون دروازه داشتند و سیدجلال حسینی و محمد انصاری را به عنوان دو مدافع میانی خود به کار می گرفتند. حسین ماهینی، صادق محرمی و رامین رضاییان نیز بازیکنان کناری این تیم بودند که در پست های چپ و راست خط دفاعی به بازی گرفته می شدند. پرسپولیسی ها به غیر لیگ شانزدهم، در چند فصل دیگر نیز موفق شدند بهترین خط دفاعی را به نام خود بزنند و البته در لیگ فعلی نیز عنوان بهترین را در فاصله یک هفته مانده تا پایان برای خود کردند. 


اول – استقلال خوزستان – لیگ پانزدهم؛ با دریافت 14 گل و میانگین 0.46 خورده به ازای هر بازی 

 


شگفتی سازان خوزستانی در لیگ پانزدهم خط بطلانی کشیدند بر دو فصل ضعیف و توانستند با تشکیل نسلی خاطره ساز، عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کنند و تا مدتی خود را به عنوان تیم اول فوتبال ایران معرفی کنند. شاگردان عبدالله ویسی در این بازی ها بهترین استفاده را از خط دفاعی خود کردند و یکی از مشخصه های خوزستانی های قهرمان نیز همین محکم بودن آنها در خط دفاعی بود. خوزستانی ها نیز به مانند پرسپولیس لیگ شانزدهم تنها 14 گل دریافت کردند تا آمار 0.46 گل خورده به ازای هر بازی را به نام خود بزنند. موسی کولیبالی مهمترین مهره دفاعی ویسی و تیمش در این لیگ محسوب می شد که محمد طیبی نیز زوج این بازیکن در قلب دفاع به حساب می آمد. دروازه بان آبی پوشان نیز ده خسوس بود که در نهایت موفق شد عنوان بهترین گلر لیگ را به دست بیاورد. 


دوم – پرسپولیس – لیگ سیزدهم؛ با دریافت 15 گل و میانگین 0.5 خورده به ازای هر بازی 

 


سرخ پوشان این بار با علی دایی در بازی های لیگ حضور پیدا کردند و به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در فصلی که فولاد خوزستان توانست به قهرمانی برسد تنها یک امتیاز کم آوردند تا سومین قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن بگیرند. آنها در این فصل یکی از محبوب ترین خارجی های ادوار مختلف خود یعنی نیلسون برزیلی را درون دروازه داشتند. سیدجلال حسینی و محسن بنگر دو ستون دفاعی پرسپولیسی ها در این لیگ بودند که رضا نورمحمدی را نیز در کنار خود می دیدند. مهرداد پولادی و حسین ماهینی نیز دو مدافع چپ و راست پرسپولیسی ها محسوب می شدند. میثم حسینی، حمیدرضا علی عسگری و محمدرضا خانزاده نیز نفراتی بودند که توسط دایی به کار گرفته می شدند. پرسپولیسی ها در مجموع 30 بازی خود در این بازی ها تنها 15 گل دریافت کرده بودند. 


سوم – استقلال تهران – لیگ دوازدهم؛ با دریافت 18 گل و میانگین 0.53 خورده به ازای هر بازی

 

آبی پوشان نیز در ضلع سوم بهترین خطوط دفاعی لیگ نام گرفتند. آنها در لیگ 18 تیمی دوازدهم موفق شدند تنها با دریافت 18 گل و به عبارت دیگر با میانگین 0.53 گل خورده به ازای هر بازی، بهترین خط دفاعی فصل را به نام خود بزنند. پژمان منتظری و امیرحسین صادقی دو مدافع اصلی آبی ها در میانه خط دفاعی بودند و خسرو حیدری و هاشم بیگ زاده نیز به عنوان دو بازیکن اصلی راست و چپ دفاعی آبی ها در ترکیب قرار می گرفتند. ضمن اینکه نفراتی همچون علی حمودی، حسن اشجاری و میثم حسینی نیز نفراتی بودند که به عنوان بازیکن جانشین در ترکیب استقلالی ها حضور پیدا می کردند. به این بازیکنان باید مهدی رحمتی را نیز درون دروازه آبی ها اضافه کرد. 


... تیم های دیگر


استقلال تهران – لیگ پنجم؛ با دریافت 17 گل و میانگین 0.56 خورده به ازای هر بازی 

ذوب آهن اصفهان – لیگ چهارم؛ با دریافت 19 گل و میانگین 0.63 خورده به ازای هر بازی