سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

حنیف عمران زاده بی تردید یکی از محبوب ترین بازیکنان استقلال در تاریخ لیگ برتر است، بازیکنی جنجالی، احساسی که البته بازی های خوب سال ها حضور در این تیم کم از خود به جای نگذاشته است.


عمران زاده در لیگ نهم و در زمان سرمربیگری صمد مرفاوی از پاس همدان به استقلال پیوست اما بنا به دلیل مشکلی که کمیته منشور اخلاقی هرگز دلیل آن را اعلام نکرد او مجبور شد یک نیم فصل را بیرون بنشیند.


عمران زاده در نیم فصل دوم به ترکیب استقلال اضافه شد و خیلی زود راه محبوبیت در بین سکوهای آبی استادیوم آزادی را طی کرد؛ اما در لیگ شانزدهم که علیرضا منصوریان سرمربی آبی ها شد، او به همراه بازیکنانی مثل طالب لو، آرش برهانی و میلاد فخرالدینی نامش در لیست مازاد استقلال قرار گرفت و کار این بازیکن در تیم محبوبش به شکلی ناخوشایند بعد از 7 سال به پایان برسد.


عمران زاده بعد از جدایی از استقلال هرگز روزهای خوبی را در تیم هایی مثل خونه به خونه، صبا و سیاه جامگان پشت سر نگذاشت تا در نهایت در صبح یک روز سرد پاییزی تصمیم گرفت برای همیشه کفش های خود را به دیوار آویزان کند.


عمران زاده با کلی خاطره خوب و تلخ در بین هواداران استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا در این گزارش سعی کنیم به گوشه ای از آنها بپردازیم.


گلزنی به بوریرام به ارزش صعود به مرحله نیمه نهایی


بی تردید ماندگارترین گل حنیف عمران زاده در بازی برگشت برابر بوریرام در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسید.

 


استقلال بازی رفت را با گل دقایق پایانی خسرو حیدری به نفع خود به پایان رساند اما در بازی برگشت خیلی زود از حریف خود گل دریافت کرد.


حنیف عمران زاده خیلی زود توانست گل بوریرامی ها را جبران کند تا صعود استقلال را به مرحله نیمه نهایی تقریبا قطعی کند، بازی که در ادامه آندرانیک تیموریان گل دوم را وارد دروازه حریف کرد.

 

گلزنی در دربی در بازی نیمه تشریفاتی


استقلال یک بار در تورنمت 4 جانبه جام ولایت به مصاف پرسپولیس رفت و آن بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

 


در آن بازی گل اول را آرش برهانی و گل دوم را حنیف عمران زاده با ضربه سر وارد دروازه پرسپولیس کردند.


این بازی دقیقا بین 4 پیروزی متوالی استقلال برگزار شد و به همین دلیل پرسپولیسی ها اعتقاد دارند آبی ها نتوانسته اند 4 بازی پشت سر هم پرسپولیس را شکست بدهند.

 

گل 40 متری در کارنامه بچه غول استقلال


استقلال در جام حذفی با سرمربیگری پرویز مظلومی به مصاف شهرداری یاسوج رفت که عمران زاده زیباترین گل دوران فوتبال خود را به ثمر رساند و از فاصله 40 متری توانست دروازه حبیب هوشیاری را باز کند، دروازه بانی که بعدا با پرسپولیس قرارداد امضا کرد.

 


بعد از این گل محمدرضا احمدی گزارشگر بازی ادعا کرد این گل می تواند سال ها تیتراژ برنامه های تلویزیونی شود.


انتشار عکسی که درگیری با رحمتی را کلید زد


در لیگ پانزدهم حنیف عمران زاده رابطه بسیار نزدیکی با مهدی رحمتی داشت اما گفته می شود انتشار یک عکس زمینه درگیری بین او و مهدی رحمتی را کلید زد.

 


عمران زاده که در آن زمان با مهدی رحمتی هم اتاقی بود، عکسی از مهدی رحمتی در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن کاپیتان استقلال لباسی برتن نداشت و زمینه ناراحتی او را فراهم کرد.


البته این موضوع در حد شایعه و حرف و حدیث باقی ماند و در نهایت بعد از جدایی از استقلال، عمران زاده دوباره با رحمتی آشتی کرد.

 

کتک کاری با سوشا در دربی


بازی برگشت استقلال برابر پرسپولیس در لیگ چهاردهم که با برتری یک بر صفر قرمزها همراه شد، حاوی یک صحنه جنجالی بود.

 


در دقایق پایانی آن بازی حنیف عمران زاده برای زدن ضربه سر به جلو آمده بود که به یکباره با سوشا مکانی دعوایش شد و این دو در وسط زمین با هم کتک کاری کردند.


البته بعدا هر دو طرف مصاحبه کردند و مدعی شدند با هم دوست صمیمی هستند و مشکلی وجود نداشته است.


انگشت جنجالی جلوی چشم ناظران AFC


در لیگ قهرمانان سال 2013 در بازی با الشباب امارات حنیف عمران زاده نیمکت نشین بود، او در حال گرم کردن بدن خود فحاشی هواداران اماراتی را شنید و با علامت دست جواب آنها را داد.

 


بعد از این اتفاق خیلی ها فکر می کردند عمران زاده محروم می شود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا او را جریمه نقدی کرد.

 

گریه برابر هواداران استقلال


عمران زاده بعد از جدایی از استقلال با تیم خونه به خونه بابل قرارداد امضا کرد اما دقیقا در تابستان همان سال این دو تیم بازی دوستانه ای در زمین شماره 2 آزادی برگزار کردند.

 

 


این بازی در حضور حدود 500 هوادار استقلال برگزار شد و زمانی که عمران زاده به زمین آمد به شدت از سوی آنها تشویق شد که این موضوع اشک مدافع دل نازک استقلال را درآورد.

 

هند جنجالی برابر استقلال با پیراهن صبا


2 فصل قبل حنیف عمران زاده با پیراهن صبا برابر استقلال قرار گرفت، حنیف دقیقه 18 با خطای هندی عجیب یک پنالتی تقدیم استقلال کرد. هند عمران‌زاده، آنقدر باور نکردنی بود که اتهامات زیادی را متوجه او کند. با این وجود، گل مساوی زودهنگام صبا و یک سیو خوب روی موقعیت‌های بعدی استقلال، باعث شد پیش از پایان نیمه اول تا حدی فشار از روی عمران‌زاده برداشته شود.