سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

بیرانوند که بعد از اندوه و غم بزرگی که در پایان بازی داشت در میکسدزون مقابل میکروفون ها حاضر شد و با حوصله به سوالات جواب داد. او ضمن گلایه از هواداران سپاهان و تراکتورسازی، اعلام کرد با وجود ناکامی در فینال از آنچه که با پرسپولیس در این تورنمنت کسب کرده راضی است.


متن کامل صحبت های بیرانوند را بخوانید:


آقای بیرانوند قهرمانی را در بازی آخر از دست دادید؟
متاسفم برای مردم کشورم، این فرصت را از دست دادیم. خیلی خیلی شرایط سختی بود. کاشیما نسبت به بازی رفت در ژاپن خیلی خوب بازی کرد. نیمه اول خوب کار کردیم ولی در نیمه دوم نه. ما از فرصت هایمان استفاده نکردیم اما باید به خودمان افتخار کنیم که با این تیم که دارد روز به روز از ما کم می شود. همانطور که محمد انصاری امروز مصدوم شد و فکر می کنم رباط صلیبی پاره کرده. من واقعا برای محمد ناراحتم و برای او آرزوی سلامتی می کنم اما چیزی که من را ناراحت کرد اتفاقات دیروز بود. همه ما ایرانی هستیم و نباید هموطن های شهرستانی بیایند و کاشیما را تشویق کنند. احسان علوان زاده، آدام همتی، حمید طاهرخانی، احمد بهاروند و بازیکنان جوان ما احتیاج به دشمنی ندارند و دهانشان بوی شیر می دهد. این ها که دشمنی ندارند پرسپولیس با این ها تا فینال آسیا رفت. یک ذره مرد باشیم و حمایت کنیم. نشد، شرمنده مردم شدیم، خیلی شرمنده شدیم اما همین که در یکی از مهمترین رویدادهای آسیا بازی کردیم و رئیس فیفا و ای اف سی از نزدیک شاهد مسابقه ما بودند و اینکه این بازی باعث شد سروسامانی به ورزشگاه آزادی بدهند خودش یک افتخار است برای ما.

 

 


تو در زمین باقی ماندی و جام گرفتن ژاپنی ها را تماشا کردی؟
خیلی دوست داشتم و برنامه ریزی کرده بودم برای خودم. واقعا احساس کردم خودم آنجا هستم. پیش خودم می گفتم که من هستم که جام را بلند می کنم. این یکی از بزرگترین حسرت هایم خواهد ماند. آن لحظه فکر کردم اگر در زمین بمانم شاید روحم جام را لمس کند. من بعد از جام جهانی خیلی پیشنهادها داشتم اما ماندم تا این افتخار بزرگ نصیبم بشود. شکر؛ نقره آسیا شاید دیگر به هیچ تیم ایرانی نرسد شاید هیچ کس هم دیگر قهرمان آسیا نشود ...


به نظر می رسید در طول مسابقه هیچ استرسی نداشتی؛ مثلا زمانی که بازیکن حریف را دریبل کردی؟
دوست داشتم به تیم روحیه بدهم و به خاطر همین ریسک کردم. هر وقت احتیاج به روحیه داشته باشیم این کار را کرده ام و اتفاقا در بازی های حساس هم انجامش داده ام. خدا را شکر بعد از آن حرکت تیم کمی جان گرفت ولی ... دوست داشتم قهرمان بشویم و نقره را طلا کنیم که متاسفانه نشد.


اگر اول می شدید شانس تو برای توپ طلا هم افزایش پیدا می کرد؟
کار سخت شد ولی الان هم ناامید نیستم و امیدوارم جز نامزدهایش باشم. البته به نظرم شانس اول برای بازیکنان کاشیماست چراکه آنها شرایط تیم قهرمان را لحاظ می کنند ولی امیدوارم که جام جهانی را دوباره ببینند چون خیلی سختی کشیدم و البته نقره آسیا هم کم افتخاری نیست.

 

 


نظرت در مورد حضور خانم ها؟
خیلی خوشحال شدم، جو خوبی در ورزشگاه حاکم بود و همه رعایت کردند. این دومین بار است که این اتفاق می افتد و وقتی در یک بازی بزرگ بانوان می آیند و هیچ مشکلی پیش نمی آید مسلما باید این اتفاق در لیگ هم بیفتد.


آیا فکر می کردی پرسپولیس تا این مرحله صعود کند؟
کاشیما دو روز پیش در لیگ ژاپن با تیم دومش در لیگ بازی کرد اما ما نتوانستیم برای فینال یک تیم کامل ارنج کنیم و دوباره یک نفر را از دست دادیم. اصلا یک چیز عجیبی است، تیم ما؛ امروز از کسی استفاده کردیم که مصدومیت رباطش خوب نشده اما محسن ربیع خواه باید بازی کند. ما افتخار می کنیم به این تیم و قلبمان خوشحال است و خودم یکی از خوشحال ترین آدم های روی زمینم.