سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

پرسپولیس بازی رفت مقابل الجزیره را در استادیوم محمدبن زاید با نتیجه سه بر دو شکست خورد و اکنون به دنبال جبران این نتیجه در استادیوم آزادی و با حمایت هوادارانش است. در این بین این جدال می‌تواند احتمالا بازی خداحافظی چند ستاره این تیم با پیراهن پرسپولیس نیز محسوب شود.


صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان و وحید امیری، 5 بازیکن با خصوصیات تکنیکی و تهاجمی پرسپولیس هستند که بازی مقابل الجزیره پایان قراردادشان با این تیم محسوب خواهد شد. هرچند مدیران باشگاه در صدد هستند تا قرارداد بازیکنان مدنظر خود را با توجه به احتمال ادامه محرومیت نقل و انتقالاتی تمدید کرده و همانند فصول گذشته با قدرت پا به مسابقات بگذارند و مدعی آن باشند.

  • صادق محرمی؛ نمایش تکنیک در کرواسی

مدافع راست جوان پرسپولیس تا به امروز 63 بازی در ترکیب این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی طی دو سال قراردادش به انجام رسانده است. بازی 64 او در ترکیب سرخپوشان می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. مدافع جوان و 22 ساله پرسپولیس زمانی که از ملوان راهی این تیم شد دو رقیب ملی‌پوش را پیش روی خود می‌دید اما توانست به خوبی از اعتماد برانکو سود برده و نمایش دلپذیری از خود به جا بگذارد. شاید اگر درخشش او نبود، هواداران هرگز برانکو را بابت طرد رامین رضاییان نمی‌بخشیدند اما او عملکردی از خود به جا گذاشت که کیفیت ستاره ملی‌پوش و البته پرحاشیه را تحت شعاع خود قرار داد. او از مدتی پیش پیشنهاد جدی باشگاه دیناموزاگرب را در پی خود می‌بیند و نمایندگان این تیم نیز در چند مرحله با حضور در استادیوم آزادی و دیگر ورزشگاه‌ها نمایش او را بررسی کردند. محرمی در پایان بازی الجزیره قراردادش به پایان می‌رسد و از هم اکنون خود را رقیب پتر استویانوویچ در سمت راست تیم دیناموزاگرب می‌بیند. باید دید این ستاره در اوج جوانی راهی اروپا خواهد شد یا به درخشش خود در فوتبال ایران و با پیراهن پرسپولیس ادامه می‌دهد؟

  • فرشاد احمدزاده؛ سودای فوتبال اروپا در سر شماره 10

دیگر بازیکنی که به دنبال حضور در فوتبال اروپاست و شاید مذاکرات پرسپولیس با او به مشکل بربخورد فرشاد احمدزاده است. هافبک شماره 10 پرسپولیس که البته طی ماه‌های اخیر از تمرکز لازم به دور بوده و درگیری‌های چندباره او در تمرینات و اردوهای این تیم خبرساز شده، فصل موفقی را در این تیم از نظر کیفی و فنی پشت سر گذاشت. او نیز قراردادش بعد از بازی الجزیره به پایان خواهد رسید. او نیز پیشنهاداتی از تیم‌های حوزه خلیج فارس و چند تیم گمنام اروپایی در دست دارد و مذاکرات مدیربرنامه‌اش با پرسپولیس به بعد از جدال با الجزیره موکول شده است. فرشاد احمدزاده تا به امروز 96 بازی را در ترکیب پرسپولیس پشت سر گذاشته و جدال با الجزیره باید دید بازی پایانی او با این تیم خواهد بود یا با تمدید قراردادش همچنان جزو باسابقه‌ترین بازیکن پرسپولیس مطرح می‌شود.

  • کمال کامیابی نیا؛ گلادیاتور می‌ماند


جرایم یکی از موضوعاتی بود که باعث دلخوری هافبک پرسپولیس از مسوولان باشگاه شده بود. البته با اعلام گرشاسبی مبنی بر بخشودگی این جرایم بعد از تمدید قرارداد، راه دلخوری و بهانه جویی برای عدم توافق و مذاکره به روی این بازیکنان و خصوصا کامیابی نیا بسته شد. هافبک پرسپولیس که اکنون جام جهانی را به عنوان رویای خود از دست رفته می‌بیند، همانند فصل گذشته چند پیشنهاد پیش روی خود می‌بیند اما احتمال اینکه به عنوان یکی از بازیکنان وفادار به تیم به کار خود برای فصل چهارم با این تیم ادامه دهد بسیار است.

  • محسن مسلمان؛ تغییر پلان برای بقا


برانکو بی میل به همکاری با محسن مسلمان نیست. اما انتظار او این است که ستاره سابق تیمش ضمن عذرخواهی بابت رفتاری که این کدورت را در پی داشته، رفتار خود را به طور کلی تغییر داده و به همان شماره 77 لیگ شانزدهم تبدیل شود. بازیکنی در خدمت تیم و البته تاثیرگذار و مطیع. مسلمان هر چند درخشش فصل گذشته را نداشت اما با فرصت طلبی حمله وران پرسپولیس توانست عنوان گلسازترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص دهد و این در حالی بود که تقریبا نیمی از فصل را نیمکت نشین بود. مسلمان تا به امروز 102 بازی در ترکیب سرخپوشان طی 4 فصل حضور در این تیم به انجام رسانده و شاید با اتفاقاتی خاص بتواند این تعداد را برای ادامه افزایش دهد.

  • وحید امیری؛ تمدید بعد از جام جهانی روسیه؟

امیری هرچند دیر به فوتبال ایران معرفی شد اما در بین بازیکنانی که حرف و حدیث درباره تمدید قراردادشان وجود دارد با پوئن ملی‌پوش بودن همراه است. او احتمالا بعد از جام جهانی روسیه مسلما پای میز مذاکره خواهد نشست و البته باید دید تا آن زمان با حضور در این رقابت‌ها چشم مشتری خارجی را به خود جلب خواهد کرد یا خیر. امیری که در نفت و پرسپولیس و البته تیم ملی با روند کیفی کم نوسان به کار خود ادامه داده، در 30 سالگی بعید است مشتری جالب توجهی از اروپا نصیب خود کند و شاید تیم‌های حوزه خلیج فارس رقیب جدی پرسپولیس برای مذاکره با این ستاره تلقی شوند.


پرسپولیس امروز برابر الجزیره قرار خواهد گرفت و شاید تمام تمرکز کادرفنی، مدیریت و بازیکنان و البته هواداران این تیم طی ساعات باقیمانده و زمان برگزاری این بازی معطوف به کسب جواز صعود باشد، ولی در پایان آن مسلما سوژه اصلی تمدید قرارداد و توافق با این 5 ستاره است. باید دید کدامیک از آنها زودتر توافق نهایی برای ادامه همکاری را با باشگاه خواهد داشت و کدامیک شوک بزرگ جدایی را به هواداران این تیم زودتر خواهد زد.