سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

با شکست نفت مسجدسلیمان صدرنشین لیگ مقابل بادران در هفته سی و سوم لیگ دسته اول معمای صعود تیم‌ها به لیگ برتر پیچده‌تر شده است. اگرچه روی کاغذ نفت مسجد سلیمان شانس اول قهرمانی و صعود است اما بررسی بازی‌های 4 مدعی نشان می‌دهد که ممکن است در کمال ناباوری  نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر صعود نکند و دو تیم مازندرانی لیگ برتری شوند! یا حتی نساجی در هفته پایانی به همراه نفت مسجدسلیمان لیگ برتری شود.

نگاهی به بازی‌های پایانی 4 مدعی در هفته پایانی لیگ یک داریم:

1- نفت مسجد سلیمان؛ یک امتیاز تا قهرمانی / کلید صعود در دست علی 30 ثانیه !

شاگردان فکری برای قهرمانی فقط به یک مساوی در خانه نیاز دارند و حریف آخر آنها هم تیم مس رفسنجان است که علی سامره آن را هدایت می‌کند. در واقع کلید صعود تیم‌ها به لیگ برتر دست علی 30 ثانیه( لقب سامره در زمان حضورش در استقلال به دلیل گلزنی سریع به پرسپولیس در دربی) است! سرمربی مس رفسنجان اگر بتواند نفت مسجدسلیمان را در خانه شکست بدهد در آنصورت بازگشت شهر اولین‌ها به لیگ برتر شده است. البته این برد  احتمالی هیچ اتفاقی برای مس رفسنجان ندارد و باعث خواهد شد که این تیم در همان رده دهم باقی بماند. با این حال بعید است که زردپوشان نفتی در خانه حسرت به دل صعود باقی بمانند و شانس صعود نفت مسجدسلیمان بیش از 60 درصد است.

2- خونه به خونه؛ خطر حذف فینالیست!

تیم دارگان اسکوچیچ هم برای صعود باید مقابل تیم برق جدید شیراز تیم رده دوازدهم جدول پیروز شود. مساوی به هیچ عنوان به درد این تیم بابلی نخواهد خورد.برق شیراز البته فصلی پر از نوسان را طی کرده است و بعید است بتواند مقابل خونه به خونه پیروز شود. ضمن اینکه قرمزپوشان بابلی به تفاضل گل هم نیاز دارند و باید با اختلاف گل در این بازی پیروز شوند تا همچنان به عنوان تیم دوم جایگاهشان را حفظ کنند! زیرا نساجی در هفته پایانی با تیم سقوط کرده راه آهن بازی دارد! اسکوچیچ اگر می‌خواهد بازیکنانش 4 روز بعد در فینال جام حذفی هم انگیزه زیادی برای تقابل با استقلال داشته باشند باید تدابیر تاکتیکی اتخاذ کند که قبل از فینال تیمش لیگ برتری شده باشد. هرچند او باید امیدوار باشد که راه اهن مقابل نساجی با کمتر از 4 گل شکست بخورد تا شانس صعود را از دست ندهد!

3- نساجی مازندران؛ شاگردان نکونام یک قدم تا صعود

جواد نکونام به نساجی آمد تا بتواند این تیم را سرو سامانی بدهد و شاید به لیگ برتر برساند. سرنوشت صعود نساجی  دست خودش نیست البته این تیم باید منتظر شکست نفت مسجدسلیمان در خانه باشد یا باخت و تساوی خونه به خونه یا برد کم گل، به هر حال نساجی ساده‌ترین کار را برای صعود پیش رو دارد. آنها در هفته پایانی مقابل تیم سقوط کرده راه آهن بازی دارند و می‌توانند به زدن بیش از 4 گل هم به حریف فکر کنند. بنابراین دغدغه ای برای برد در بازی آخر ندارند اما باید شانس هم با انها یار باشد. بهترین حالت برای نساجی و حتی خونه به خونه این است  که نفت در خانه بازنده شود و این دو تیم برنده از میدان خارج شوند در آنصورت شاید فوتبال مازندران بعد از سال‌ها یکباره دو نماینده در لیگ برتر داشته باشد. ضمن اینکه با توجه به حریف نساجی که یک تیم سقوط کرده و بحران زده است شانس شاگردان نکونام برای رسیدن به لیگ برتر بیشتر از خونه به خونه است! زیرا راه آهن توانایی خوردن بیش از 8 گل را هم دارد اما برق شیراز بعید است زیاد گل بخورد! بنابراین احتمال دارد تیم نساجی که امید شهر خسته لقب گرفته است هفته آینده جشن صعود بگیرد.

4- بادران تهران؛ به دنبال معجزه

محمد ربیعی اگر چه مقابل نفت مسجدسلیمان دست به کار بزرگی زد و با شکست دادن صدرنشین در یک بازی جنجالی شانس صعود تیم خودش و دو تیم مازندرانی را تا هفته آخر زنده نگه داشت اما بعید است بادران بتواند به لیگ برتر برسد. این تیم تهرانی فقط در صورتی به لیگ برتر صعود می‌کنند که نساجی و خونه به خونه شکست بخورند! با این حال باداران در هفته پایانی مقابل تیم ماشین سازی بازی دارد که خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت شده است. به هر حال بادران هم به امید صعود به لیگ برتر راهی تبریز می‌شود اما شانس کمی برای رسیدن به لیگ برتر دارد.

هفته پایانی مسابقات یکشنبه آینده برگزار می شود و مسابقات این روز قطعا دیدنی‌ترین مسابقات باشگاهی فوتبال ایران خواهد بود.