سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 این روزها با هر چه بیشتر نزدیک شدن به انتخابات، شهر بیشتر شکل تبلیغات به خود گرفته و لباس انتخابات به تن کرده؛ تا جایی حتی هر کدام از درخت ها هم به یک ستاد انتخاباتی تبدیل شده و یک پوستر به دست گرفته اند! مثل تمام سالها عکسها و پوسترهای انتخاباتی بزرگترین راه شناسایی نامزدها به ویژه برای کاندیداهای ناشناس هستند؛ اما عکس انتخاباتی فقط یک عکس ساده نیست و متدها و پیچیدگی های خودش را دارد. اگر شما هم احیانا می خواهید یا دوست دارید نامزد انتخابات شوید اول از همه باید با این متدها آشنا باشید.

1.ژست ابروهای گره خورده و نگاه به افق:

متداول ترین نوع عکسهای انتخاباتی همین شیوه است. باید توجه داشته باشید در این ژست باید کاملا جدی باشید که همه بفهمند با کسی شوخی ندارید! هرگز به دوربین نگاه نکنید و نگاهتان را به افق های دور گره بزنید. در این عکس بیشتر حالت چهره مهم است؛ پس باید چیزی شبیه به عکس سه در چهار باشد. این نوع عکس انتخاباتی گرفتن قدمتی طولانی دارد که البته الان دیگر کمتر طرفدار دارد.

2. اشاره به دور:

شاید فکر کنید که این مدل عکاسی چه فرقی با قبلی دارد یا اصلا این دو تا یکی هستند اما باید به شما بگوییم کاملا در اشتباه هستید. در این شیوه به جای کلوزآپ گرفتن از صورت شما دوربین عقب تر می آید و کل قد و قامتتان را قاب میگیرد. در اینجا نه تنها اخم ندارید که حتی لبخند نموری هم می زنید و با سبابه انگشت دست راستتان به آینده روشن آدرس می دهید. حواستان باشد که نگاهتان در راستای انگشتتان باشد.

3.استفاده ابزاری از بستگان:

شما باید ثابت کنید که فرزند، همسر و پدر یا مادر خوبی هستند؛ فلذا می بایست از آنها در عکسهای انتخاباتی خود استفاده کنید. بوسیدن دست پدر و مادر، بغل کردن فرزند، ایستادن در کنار همسر و اشاره به دور (که البته این روش ادغامی با روش قبلی است.) نصیحت به فرزند یا به اصطلاح مدل لقمان گونه، تواضع در برابر پدر و هر ژانگولر دیگری با بستگان، در این دسته جا می گیرد.

4. عکسهای آتلیه‌ای:

اگر تا سال‌های گذشته، نامزدهای زن تمایلی به چاپ عکس خود نداشتند یا در نهایت یک عکس ساده و شبه پرسنلی برای پوسترهای انتخاباتی خود انتخاب می‌کردند، الان عکسهای آتلیه ای یا اینستاگرام پسند محبوب نامزدهای انتخاباتی به‌ویژه نامزدهای زن شده است. عکسهایی که حالا حجم انبوهشان را در شبکه های اجتماعی و خیابان های شهر می‌توانید مشاهده کنید. 

5. عکس گرفتن با بزرگان:

یکی از روش های اصیل عکس انتخاباتی که هنوز هم طرفداران پروپاقرص دارد، عکس انداختن با افراد نامدار محبوب است. در این شیوه باید  بگردید دنبال آدمهایی که می دانید برای مردم قهرمان هستند و با آن ها طرح دوستی بریزید و در عکسهای انتخاباتی تان جایی به آنها احتصاص دهید. بازیگران، ورزشکاران، سیاستمدارها و ... گزینه‌های خوبی برای این کار هستند.

6. افه‌های مردم‌دوستی:

نامزد انتخاباتی باید از مردم رای بگیرد و برای همین مجبور است مردم را با خود همراه کند پس چاره‌ای باقی نمی‌ماند که خود را طرفدار مردم و مردم‌دوست نشان دهد. گرفتن عکس در ژستهایی مثل بوسیدن دست‌های رفتگر محل، کمک کردن به نانوای سر گذر و عکس‌های خودمانی و صمیمی با مردم از نشانه‌های این نوع عکس‌هاست.