سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

کسانی که به خاطر اختلافات چشم دیدن همدیگر را سال های سال بود نداشتند، صبح امروز به خاطر وداع با پدر باشگاه استقلال در ورزشگاه پیر پایتخت دور هم جمع شدند تا یک بار دیگر چشم در چشم و در کنار هم تابوت منصور پورحیدری را تا خانه ابدی اش بدرقه کنند. کسی که در چند دهه گذشته نقش استاد و پدر معنوی آنها را بازی کرد و نقش بسزایی در شهرت، محبوبیت و افتخارهای آنها رقم زد.

صبح امروز کسانی کنار هم قرار گرفتند که با نگاهی به گذشته آنها بخصوص در این چند سال می توان به این نتیجه رسید که اصلا چشم دیدن همدیگر را نداشتند. اما مرگ پدر باعث شد تا این افراد برای دقایقی هم شده کدورت و کینه را کنار گذاشته و در ورزشگاه شیرودی (امجدیه سابق) استاد خود را با آرامش بدرقه کنند. از رویارویی پیشکسوتانی همچون پرویز مظلومی، حسن روشن، امیر قلعه نویی، علیرضا منصوریان، فرهاد مجیدی، سید مهدی رحمتی و ... گرفته تا حضور چهره های پرسپولیسی در مراسم همه و همه تنها به خاطر این بود که پای پدر خانواده استقلال در میان بود.

بله، منصور پورحیدری در آخرین دقایق قبل از عزیمت به خانه ابدی یک بار دیگر عشق به استقلال را اینگونه نشان داد، آن هم با جمع کردن تمام مخالفان و منتقدان آبی کنار هم؛ کاری که در این سال ها هیچ کس نتوانسته بود انجام دهد. مسلما تصاویری که از استقلالی ها چه نسل قدیمی چه نسل جدید در ورزشگاه امجدیه آن هم در بدرقه پیکر منصور پورحیدری بر جا ماند در آینده سوژه های جالبی را رقم خواهد زد.

ای کاش اهالی ورزش نه تنها فوتبالی ها و استقلالی ها بلکه در سایر رشته های محبوب و پرطرفدار به نقطه نظری برسند که روح جوانمردی و  عطوفت را جایگزین کینه ها و دشمنی ها کنند چون با دیدن صحنه هایی همچون از دست دادن عزیزانی مثل منصور پورحیدری ثابت می کند که این دنیای فانی ارزش هیچ چیزی را ندارد جز مهربانی و عطوفت. پس بیایید کاری کنیم که دیگر شاهد درگیری، اختلاف، کینه و کدورت در ورزش نباشیم. کاری که پدر استقلال با رفتنش از این دنیا برای دقایقی آن را عملی کرد.