سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

فرانسه شب گذشته به روند جادویی ایسلند پایان داد و موفق شد 5-2 آناه را شکست دهد. از سوی دیگر آلمان ها به سختی در ضربات پنالتی ایتالیا را شکست دادند و راهی نیمه نهایی شدند. در تقابل‌های اخیر دو تیم، آمار کاملا به نفع فرانسه است. آنها در 9 بازی اخیرشان مقابل آلمان، 6 پیروزی ، 2 تساوی و 1 شکست کسب کرده اند هر چند که بازی اصلی را آلمان در یک چهارم نهایی جام جهانی به پیروزی به پایان رساند. ضربه سر مت هوملس در همان اوایل بازی به گل تبدیل شد تا آلمان آن بازی را با نتیجه 1-0 به پایان برساند و به نیمه نهایی صعود کند.

 

 

آخرین تقابل آنها با داستان‌های بسیاری همراه شد. انفجارهای متعدد در پاریس و در نزدیکی ورزشگاه، هر دو تیم را مجبور کرد که تا صبح در ورزشگاه باقی بمانند هوملس به دلیل محرومیت قادر به همراهی آلمان نخواهد بود بنابراین آلمان‌ها برای شکست دادن فرانسه به یک سرزن قهار دیگر نیاز دارند تا در مارسی تاریخ سازی کند. در زیر به بررسی چند نکته راجع به این بازی می‌پردازیم.


دشوارترین آزمون فرانسه


فرانسه با شکست دادن ایسلند موفق شد به نیمه نهایی صعود کند و مسیرش برای رسیدن به این مرحله به نظر از همه ی تیم‌های حاضر در نیمه نهایی سخت تر بود. آنها در گروهی متشکل از سوئیس، رومانی و آلبانی قرار گرفتند و با صعود 3 تیم از گروه‌ها، کار آنها حتی ساده تر از آنچه در تصورات می‌آمد شد،‌هر چند که فرانسه در همان بازی‌ها هم گل‌هایش را بعد از دقیقه 87 به ثمر رساند. پس از صعود از گروه آنها مقابل جمهوری ایرلند قرار گرفتند و به سختی موفق به شکست دادن این تیم شدند.

 

 

در تقابل با آلمان، آنها به پل پوگبا، دیمیتری پایت و آنتوان گریزمانی نیاز دارند که خیلی آماده تر از آنچه تا به اینجای کار نشان داده اند هستند. فشار آلمان‌ها می‌تواند هر تیمی را از هم بپاشد و انعطاف تاکتیکی بالایشان، آنها را برای هر حریفی پیچیده و سرسخت می‌کند.  همانطور که مقابل اسلواکی نشان دادند،‌ آنها می‌توانند توپ و میدان را در اختیار بگیرند، با پاس‌های هوایی موقعیت سازی کنند و دفاع های اتوبوسی را باز کنند. مقابل ایتالیا نیز نشان دادند که در دفاع بسیار منظم  و با دقت هستند.


اگر فرانسه بتواند آلمان را شکست دهد، حریف آنها در فینال (پرتغال یا ولز) به هیچ وجه حتی نزدیک به آلمان از لحاظ قدرت نخواهد بود.  فقط در صورت شکست دادن آلمان است که فرانسه قهرمانی ارزشمند محسوب خواهد شد.


معمای مصدومیت آلمان


تیم یواخیم لوو با بازگشت ماریو گومز، روانتر و موثر تر حمله می‌کرد. با غیبت او در این بازی به دلیل مصدومیت،‌ آلمان آسیب پذیرتر از قبل خواهد شد. آیا ماریو گوتزه، قهرمان فینال جام جهانی 2014، در پست مهاجم کاذب می‌تواند بدرخشد؟ آیا توماس مولر که تا به اینجا هواداران را نا امید کرده در آن پس قرار می‌گیرد؟ با حضور جولین درکسلر وضعیت آلمان چگونه خواهد شد؟ در هر صورت، غیبت گومز آلمان را از بهترین فرمش فاصله می‌دهد ولی جانشینان او هم می‌توانند بسیار موثر باشند.

 


دیگر مصدومین آلمان، سامی خدیرا و باستین شواین‌اشتایگر هستند که غیبت خدیرا قطعی و شرایط شواینی هنوز مشخص نیست. اگر هیچکدام برای این بازی آماده نشوند، آلمان از آچار فرانسه خود، جوشوا کیمیچ استفاده خواهد کرد ولی او به حدی در دفاع راست خوب ظاهر شده که ممکن است تغییر پستش به ضرر آلمان تمام شود. فرانسه در مرکز میدان با حضور متیودی، پوگبا، پایت و گریزمان قدرتمند است و می‌تواند از همین نقطه به آلمان ضربه بزند بنابراین آلمان ها باید فکری به حال این ناحیه بکنند.


آمادگی کامل فرانسوی ها


ترکیب آلمان از بازیکنانی انتخاب می‌شود که آمادگی لازم برای حضور در میدان را داشته باشند. لوو باید ترکیب پیروز خود را از بین بازیکنانی انتخاب کند که مشکلی برای همراهی تیم ندارند. در سوی دیگر فرانسه با تمام قدرت در میدان ظاهر خواهد شد. دیدیه دشان هر 23 بازیکن خود را در اختیار خواهد داشت و ان گولو کانته و عادل رامی پس از پشت سر گذاشتن محرومیت می‌توانند برای تیمشان به میدان بروند بدین ترتیب دست دشان در نیمه دوم بسیار بازتر از لوو خواهد بود و بسته به شرایط بازی او می‌تواند تصمیماتش را تغییر دهد.

 

 

آیا با بازگشت کانته، دشان به ترکیب خط میانی متشکل از سیسوکو-متیودی-پوگبا-پایت-گریزمان که به خوبی ژیرو را تغذیه کردند دست خواهد زد؟


هر چند اینکه دست شما در انتخاب بازیکنان باز باشد بسیار خوب است ولی تیم بی رحم و درنده ای مثل آلمان، معمولا مربی را از تصمیماتش پشیمان نمی‌کند. آخرین باری که آلمان مقابل تیم میزبان رقابت‌ها قرار گرفت، 7-1 برزیل را در جام جهانی 2014 شکست داد. دشان باید از ابتدای بازی بسیار متمرکز باشد، نه از دقیقه 60 به بعد.

 

 آوی کردیتور - اسپورت ایلوستریتد