سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

وقتی ولز موفق شد 3-1 بلژیک را در یک چهارم شکست داده و پای به نیمه نهایی بگذارد، اولین چیزی که به ذهن فوتبال دوستان دنیا می آمد، دوئل او با رونالدو در نیمه نهایی بود.

 

 

پیش از ولز، پرتغال با رونالدو پای به نیمه نهایی گذاشته بود و حالا همه در انتظار دوئل کهکشانی بین رونالدو و بیل هستند. دو بازیکنی که در سه فصل اخیر در کنار هم برای موفقیت رئال مادرید تلاش کرده اند، روز چهارشنبه رقیب مستقیم هم خواهند بود. اما شانس کدام یک برای پیروزی بیشتر است؟ این دو چه برتری هایی نسبت به یکدیگر دارند؟ بسیاری معتقدند هرکدام تیم کشورشان را به قهرمان یورو سوق دهند، شانس اصلی تصاحب توپ طلا نیز خواهند بود.

 

در زیر به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت:

 

 

رونالدو

 

گلزنی: کریستیانو یک مهاجم گلزن تمام عیار است. کامل ترین مهاجم دنیا بدون شک. با وجود اینکه او تا بدینجای یورو تنها دو گل به مجارستان زده اما در فصلی که تازه به اتمام رسیده موفق شد 51 گل در 48 بازی برای رئال به ثمر برساند. او برای هفتمین سال متوالی آمار متوسط بیش از یک گل در هر مسابقه را به ثبت رساند.

 

تجربه: رونالدو با بیش از 700 بازی و 14 فصل حضور در سطح اول فوتبال دنیا، از این حیث کاملا بر بیل برتری دارد. به اینها سه توپ طلای او را نیز اضافه کنید. او در فوتبال به همه چیز رسیده به جز کسب یک افتخار با تیم ملی پرتغال.

 

شوت به دروازه: در یورو تابدینجا هیچ بازیکنی به اندازه رونالدو به سمت دروازه حریف شوتزنی نکرده است. او 36 بار اقدام به چنین کاری کرده، هرچند که 40 درصد این شوت ها داخل چارچوب بوده است. رونالدو سرزن بزرگی نیز به حساب می آید و البته در این زمینه بیل شانه به شانه او حرکت می کند.

 

 

مقاومت در مقابل آسیب دیدگی: هرگز شاهد نبوده ایم که رونالدو در رئال با مصدومیتی طولانی مدت مواجه شود برخلاف بیل که فصل گذشته نتوانست بیش از 6 بازی متوالی برای رئال انجام دهد. رونالدو در دو سال اخیر تنها 5 بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است و همواره شاهد این هستیم که هر فصل بیش از 50 بازی در ترکیب کهکشانی ها انجام می دهد.

 

جذابیت: رونالدو شخصیت جذاب تری برای فوتبالی هاست. او هواداران بسیار بیشتری نسبت به گرت بیل در شبکه های اجتماعی دارد. بهترین قراردادهای تبلیغاتی همواره متعلق به کریستیانو است و این مساله روی جوایز فردی ای که تصاحب کرده بی تاثیر نبوده است.

 

 

گرت بیل

 

سرعت: بیل فوتبالش را به عنوان یک بال چپ شروع کرد اما در رئال  هم اکنون در سمت راست فاز تهاجمی بازی می کند. سرعت بیل مثال زدنی است و او در همین شرایط هم می تواند به خوبی تغییر جهت داده و بازیکنان حریف را فریب دهد. در این زمینه بیل برتری های محسوسی به رونالدو دارد.

 

وضعیت روحی: پس از یک فصل درخشان با رئال که شاید بهترین فصل حضور بیل در رئال بود، او حالا به تنهایی توانسته تیم ملی کشورش که هیچکس برایش در یورو شانسی قائل نبود را به نیمه نهایی برساند. بیل از لحاظ روحیه در حال حاضر نسبت به رونالدو برتری هایی دارد.

 

پای چپ قدرتمند و گلزنی با سر: پای چپ بیل از هر نظر نسبت به رونالدو برتری دارد. او بارها از قدرت بی نظیری که در پای چپ خود دارد برای پوشاندن ضعفش در پای راست استفاده کرده است. بیل حداقل در فصل گذشته در زدن گل با سر نیز بهتر از رونالدو عمل کرد. نیمی از گل های بیل در فصل گذشته با سر بود و از این حیث در اروپا نیز کسی به پای او نرسید.

 

 

تاثیرگذاری در بازی تیمی: بیل تاثیر کاملا مستقیمی در بازی تیمی دارد؛ چه در ولز و چه در رئال. در تیم ملی ولز همه سعی دارند توپ را به او برسانند. بیل همه جا است، در مرکز زمین، در سمت راست، در سمت چپ و حتی در دفاع. بر خلاف او رونالدو را ما "بیشتر" در محوطه جریمه حریفان می بینم.

 

ضربات کاشته: بیل در این تورنمنت تاکنون دو گل روی ضربات کاشته به ثمر رسانده است و جالب اینکه او در رئال نفر دوم در زدن اینگونه ضربات پس از رونالدو است. رونالدو در ضربات کاشته، بدترین بازیکن تاریخ یورو محسوب می شود و هرگز نتوانسته با وجود فرصت های زیاد، یک کاشته خود را به گل تبدیل کند.

بیل از سال 2013 که به رئال پیوسته، 38 بار پشت ضربات کاشته قرار گرفته و 4 تای آنها را گل کرده است(10 درصد) در حالیکه رونالدو از سال 2009، 138 بار این فرصت نصیبش شده و 10 گل به ثمر رسانده است یعنی متوسط 7 درصد موفقیت!