سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

دور یک شانزدهم جام حذفی - چهارشنبه 29 آذر ماه نود و یک

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی
پرسپولیس 6( هادی نوروزی دقیقه 2 و 51، کریم انصاری فرد دقیقه  19 و 75 و 80، غلامرضا رضایی دقیقه 83) - 0 ملوان

پرسپولیس ملوان

تماشاگر: سی هزار نفر -سه هزاز ملوانی هوا: نیمه ابری - دما: 9 درجه سانتى گراد

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی
داور: محسن ترکی ، کمک داوران: محمد رضا ابوالفضلی - سعید علی نژادیان
کارت زرد: بابک پورغلامی دقیقه 17، پژمان نوری دقیقه 85 (ملوان) - کریم انصاری فرد دقیقه 16،علی کریمی دقیقه 37،امیر حسین فشنگچی دقیقه 47( پرسپولیس)

hemmat khahi-1-347.jpg

پرسپولیس:

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

نیلسون کوریا،سیدجلال حسینی،محسن بنگر،حسین ماهینی،مهرداد پولادی،امیرحسین فشنگچی،رضا حقیقی،محمد نوری( از دقیقه 82 فرشاد احمد زاده)،علی کریمی( از دقیقه 68 عادل کلاه کج)،هادی نوروزی( از دقیقه 67 غلام رضا رضایی)،کریم انصاری فرد

hemmat khahi-2-326.jpg

سرمربی : یحیی گل محمدی

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

ملوان:

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی
پشچنکو،احمد آهی،سعید سالارزاده( از دقیقه 55 هادی تامینی)،بابک پورغلامی(از دقیقه 46 احمد حسینی)،جواد شیرزاد،سعید یوسف‌زاده،پژمان نوری،مازیار زارع(از دقیقه 65 سعید عزت اللهی)،پویا نزهنی،جلال رافخایی،مهرداد اولادی.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

سرمربی: محمد احمدزاده.

maziar zare
شرح بازی:
نفس گیر ترین و فرسایشی ترین مسابقه دور نخست جام حذفی در حالی سوت آغازش در تهران به صدا در آمد که جنجالهای آن از مدتها پیش شروع شده بود.این بازی به خودی خود پتانسیل همه نوع انگیزه برای خاص بودن را درون خود یدک می کشید.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

از مصاحبه های آتشین مازیار زارع و احمدزاده و چند بازیکن دیگر ملوان بر علیه حریف گرفته تا واکنش هواداران و برخی از بازیکنان پرسپولیس به این اتفاقات، از بازی علی کریمی پس از مدتها در برابر هوادارانش بگیرید تا نخستین روز سرمربی گری یحیی بر روی نیمکتی که هنوز یک سرمربی قانونی دیگر را هم یدک می کشد!

hemmat khahi-3-315.jpg

مسابقه همانطور که انتظارش می رفت با دنیایی از حاشیه شروع شد.

borna ghasemi-14-36.jpg

صدای به شدت روتوش شده فضای داخل ورزشگاه که توسط تلویزیونی ها انجام شده بود خود سندی است بر این گواه. کافی بود تا مازیار زارع پا به توپ شود و آن وقت سوت کر کننده و ابراز لطف هواداران پرسپولیس را شاهد باشیم.

hemmat khahi-8-274.jpg

اما بر خلاف سکوها داخل زمین ظاهرا پرسپولیسی ها فارغ از حاشیه آمده بودند تا خود را به حریف تثبیت کنند.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

تنها دو دقیقه انتظار برای پرسپولیس ها کافی بود تا بتوانند همه چیز را به کام خود کنند.

perspolice

و در این بین هادی نوروزی پیام آور شادی برای قرمزهای پایتخت شد. پس از گل چند دقیقه خشونت حاکم بازی بود.

borna ghasemi-11-41.jpg

و دست آوردش رد و بدل شدن دو کارت زرد بود. یک خطای مشکوک پنالتی هم داخل شش قدم پرسپولیس برای دست آویز قرار دادن داور از سوی بندری ها هم سوژه ی قابل قبولی فراهم کرد.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

پس از این اما دوباره پرسپولیس بازی را به دست گرفت و این برتری برای کریم انصاری فرد فرصت طلب کافی بود تا زننده گل دوم تیمش شود.

borna ghasemi-11-41.jpg

البته رد پای او در گل اول پرسپولیس هم کاملا دیده می شد. پس از این گل بازی بیشتر درگیری فیزیکی بود و جنگ تن به تن. انگار هر دو تیم هم بدشان نمی آمد تا به رختکن بروند و طرحی نو در اندازند.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

نیمه دوم:

این نیمه هم برای پسران سرخ پوش تهران توفانی آغاز شد. آنها در همان ثانیه های اول نیمه هم می توانستند گل سوم را وارد دروازه ملوانی ها کنند که نیلسون در معدود واکنش های مثبتش مانع آن شد، هرچند که آنها برای رسیدن به این نیل تنها پنج دقیقه انتظار کشیدند و باز هم توسط هادی نوروزی درست مانند نیمه اول به گل دست یافتند.

borna ghasemi-18-37.jpg

و البته باز هم داستان نیمه اول تکرار شد و ملوانان بر روی یک خطایی که روی نزهتی شده بود اعتقاد به پنالتی داشتند. ولی داستان این نیمه در ادامه بیشتر شبیه یک تراژدی برای انزلی چی ها بود.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

پرسپولیسی ها به سرکردگی کریم انصاری فرد توپخانه ی خود را آتش کردند و دو گل دیگر توسط او و یکی توسط رضایی تازه به زمین آمده خیلی شیک ملوان را شش تایی کردند. دفاع سراسیمه و آشفته ملوان آنقدر تمرکزش را از داست داد که دیگر بازیکنان پرسپولیس برای گلزنی دست به تعارف زده بودند.

borna ghasemi-15-41.jpg

تعویض های احمدزاده هم نتوانست آبی برای تیمش گرم کند و ممی خیلی دیر فهمید همیشه جار و جنجال و هیاهو دوای درد نیست. پرسپولیسی ها هم سر خوش از این پیروزی پر گل بهترین خیر مقدم ممکن را به یحیی تقدیم کردند. حالا ملوان باید رویاهایش را در لیگ برتر آرزو کند و قرمز ها یک آلترناتیو مناسب برای آسیایی شدن در جیب خواهند داشت.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

شرح گلها:

پرسپولیس 1-0 ملوان : در یک موقعیت در درون محوطه جریمه کریم انصاری فرد با پشچنکو تک به تک شد و دروازه بان ملوان توانست توپ را دفع کند اما توپ برگشتی به هادی نوروزی رسید و او با ضربه سر توپ را وارد دروازه کرد

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

پرسپولیس2-0 ملوان : با توپی که برای بازیکنان پرسپولیس به صورت زمینی در محوطه جریمه ملوان ارسال شد با اشتباه دفاع ملوان کریم انصاری فرد در محوطه جریمه صاحب توپ شد و آن را با یک ضربه وارد دروازه ملوان کرد

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

پرسپولیس 3-0 ملوان: فرار در عمق محمد نوری داخل محوطه جریمه ملوان با خروج دروازه بان ملوان باز هم به طور ناقص دفع شد و توپ ریباند شده را هادی نوروزی با تسلط مثال زدنی و یک شوت دقیق به گل دوم خود و سوم تیمش تیدیل کرد

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

پرسپولیس 4-0 ملوان: باز هم فرار محمد نوری این بار در جناح چپ یک و سانتر او برای کریم انصاری فرد توپی را لقمه شده برای او مهیا کرد، کریم هم که باهوش تر از آن است که چنین توپی را گل نکند.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

پرسپولیس 5-0 ملوان: این بار همه کار را خود انصاری فرد کرد. خودش به عمق زد و دفاع از هم پاشیده ملوان را با چند دریبل ویران کرد و توانست هت تریک کند.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

پرسپولیس 6-0 ملوان: تیمی که به این نقطه برسد دیگر همه جور گل دریافت می کند.در آشفته بازار خط دفاعی ملوان پرسپولیسی ها هر کاری دلشان خواست کردند و پس از یک تعارف چند مرحله ای بین سه احمدزاده و انصاری فرد و رضایی، قرعه ی شانس به نام رضایی اصابت کرد تا او ملوان را شش تایی کند.

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

بهترین بازیکن:

بدون شک کریم انصاری فرد. بازیکنی که سه گل زد و یک پاس گل داد و یک گل را هم بد شانس بود که به نامش ثبت نرسید. اگر شما بازیکن دیگری را در این سطح در میدان به جز او دیدید به ما بگویید تا اعلام کنیم.  

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

اتفاق ویژه:

دیدار فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی

این مسابقه کلکسیونی بود از اتفاقات ویژه. از بازی دوباره کریمی و سرمربی گری اول یحیی گرفته تا واکنش تند هواداران پرسپولیس به زارع و دیگر ملوانی ها و البته هیاهوی قابل انتظار احمدزاده. او باز هم خواهد گفت که غیر طبیعی ها برنده شدند و داور پنالتی های ما را خورد.

احمدزاده شاید هم در این لحظات تلخ در حال بازنگری بر روی عملکرد چند روز گذشته ی خود باشد.

اگر گل بزنم هزار مرتبه بیشتر شادی می کنم! به کسی ربطی ندارد که بعد از گل چه کار می کنم!! هواداران ملوان در تهران از پرسپولیسی ها بیشتر خواهند بود!!! و... اینها همه گوشه ای بود از کری خوانی های غیر حرفه ای مازیار زارع قبل از بازی با پرسپولیس. بازیکنی که تا همین چند ماه پیش برای پرسپولیس بازی می کرد و همواره از تعصب سخن می گفت. او در روی سکو ها نه یک محبوبیت وحشتناک داشت و نه بازیکنی خنثی بود. هواداران پرسپولیس به مانند مردم شهرش او را مازیار قایقران صدا می زدند و سلطان بندر انزلی.

اما زارع همیشه یک بازیکن متوسطی بود برای پرسپولیس. نه توانایی این را داشت که در زمین خود را ثابت کند و نه حتا کارکتر بازیکنی مانند انصاریان که دل هواداران را به خود جذب کند. او دست آخر پس از یک فصل فاجعه بار و بعد از اینکه به هوادارن پرسپولیس به کنایه نوید داده بود که تا پایان فصل تحملش کنند و خواهد رفت از پرسپولیس جدا شد.

زارع البته خوش شانس بود که عابر بانک فوتبال ایران به انزلی رفت و سر کیسه را شل نمود تا یاد مازیار خان بیفتد که چقدر به تیم شهرش متعصب است.

آخر حافظه ی تاریخی بندری ها هم به مانند همه ی ایرانی ها کوتاه مدت است و لابد فراموش کرده بودند که به خاطر یک مشت ریال ناقابل انزلی را به مقصد سپاهان ترک کرده بود و بعد به خاطر همان چند ریال بیشتر از لابی هتل عباسی با یک چرخش 180 درجه ای به اردوگاه قرمزهای پایتخت ملحق شود.

او اما از حرفه ای گری شاید تنها چیزهای خوبش را آموخته بود، یاد نگرفته بود وقتی در خانه به تیم سابقت گل می زنی و سپس به سمت هوادارانش می روی و آنها را تحریک می کنی دور از اصول است. (یاد گلزنی باتیستوتای بزرگ به فیورنتینا با لباس آث رم به خیر. او گل زد و با اشک هوادارانش را استقبال کرده بود.آخر شاید باتیستوتا به اندازه زارع حرفه ای نبود!)  مازیار خان هم دل هواداران سابقش را شکست و هم خوشحال از کاری که کرده در مصاحبه هایی تحریک آمیز از کارش دفاع کرد و وعده داد که باز هم گل می زند و هزار مرتبه بزرگترش را انجام می دهد.

او ندانسته دست گذاشت روی رگ خواب قرکزها. زارع با حرفهای نا پخته و تحریک آمیزش هم بازیکنان را جریح کرد و هم هواداران پرسپولیس را. او باعث شد تا حاشیه های این بازی از چند روز پیش آغاز شود و توپ این جنجال در زمین ملوان بیفتد. او در بازی با پرسپولیس خودش هم غرق حاشیه ها شد و نتوانست حتی در اندازه ی خودش ظاهر شود.

مازیار زارع برای بار نخست نیست که این گونه تیمش را با ناپختگی وارد بحران می کند که البته این بار بد جوری در این بحران همه را غرق کرد. او سال پیش هم با مصاحبه های تحریک آمیزش در بازی رفت و برگشت بر علیه رشتی ها جو ورزشگاه را در رشت و تهران بدجوری به هم ریخته بود و تمرکز را از زمین به سکوها روانه کرده بود.

درگیری ها تمام نشدنی او با بازیکنان هم استانی اش در سال گذشته به بهای از دست دادن سه امتیاز خانگی برای پرسپولیس تمام شد و امسال به بهای گزاف یک نتیجه ی فاجعه آمیز برای قوهای همیشه مغرور فوتبال ایران.به یقین امروز مغموم ترین مرد بندر خود مازیار خواهد بود، اما مهم این است که در این لحظات به فکر انتقامی دوباره است و یا در حال بازسازی خود... که اگر نسازد خود را، راه کوتاهی تا پایان خواهد داشت... این سقوط را گریزی نیست!