سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

استقلال تهران- سایپا البرز

بازی اول تیم ها در جام حذفی


جمعه 24 آذر 1391

hemmat khahi-19-90.jpg
ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگر: بیش از25 هزار نفر
داور: تورج حق وردی با کمک های حسین طالقانی و محمدرضا منصوری. داور چهارم: محمدرضا اکبریان

کارت زرد: مجید غلام نژاد، مارسیو خوزه، ابراهیم صادقی از سایپا، فرزاد حاتمی از استقلال

کارت قرمز: کاوه رضایی (41) از سایپا


گل: دقیقه 46 و 65 آرش برهانی، دقیقه 63 فرزاد حاتمی، دقیقه 2+90 کاماچو برای استقلال

سایپا: رحمان احمدی (72 حمیدرضا لطف الله نژاد)، مارسیو خوزه نارسیو، حامد شیری، ابراهیم شکوری، مجید غلام‌نژاد (54 محسن ارزانی)، جونیورتورتا (71 شعیب امیری)، اسحاق سبحانی، سجاد شهباززاده، ابراهیم صادقی، کاوه رضایی، سعید دقیقی. سرمربی: مجتبی تقوی

hemmat khahi-1-313.jpg

استقلال: سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، علی حمودی، خسرو حیدری، حسن اشجاری، جواد نکونام، عباس محمد رضایی (87 مهران قاسمی)، فرزاد حاتمی (79 کاماچو)، امین منوچهری (46 مجتبی جباری)، آرش برهانی سرمربی: امیر قلعه نویی

شرح بازی:

نیمه اول: استقلال در اولین بازی در جام حذفی با ترکیبی متفاوت و دگرگون شده به میدان آمد.

در غیاب پژمان منتظری که همراه تیم ملی به بازی های غرب آسیا رفته، حنیف عمران زاده زوج امیرحسین صادقی در مرکز خط دفاعی شده بود، حسن اشجاری هم در پست دفاع چپ، جایی بازی می کرد که میثم حسینی و هاشم بیک زاده نیم فصل ناموفقی را پشت سر گذاشته بودند و در خط میانی هم عباس محمدرضایی به عنوان هافبک چپ، اولین تجربه خود با پیراهن آبی را پشت سر می گذاشت.

در خط حمله هم فرزاد حاتمی، دیگر خرید جدید قلعه نویی همراه با امین منوچهری و آرش برهانی به خدمت گرفته شده بودند تا استقلال با چیدمانی تازه و با سه مهاجم به مصاف سایپا برود. اتفاق دیگر روی نیمکت رخ داده بود و آن حضور مجتبی جباری، ستاره همیشه مصدوم استقلال روی نیمکت بود که بازی در کنار کیانوش رحمتی و جی لوید ساموئل تماشا می کرد.

دیدار تیم های استقلال و سایپا از سری مسابقات جام حذفی فوتبال

در دقایق ابتدایی بازی اگرچه سایپا بازی را سریع تر آغاز کرد و دو کرنر پیاپی هم به دست آوردند اما در ادامه استقلالی ها که حضور پرتعدادی در زمین سایپا داشتند، با پرس از یک سوم میانی، کنترل بیشتری روی توپ داشتند.

hemmat khahi-15-152.jpg

با این حال در نیم ساعت اولیه بازی، اغلب درگیری های این بازی فیزیکی در میانه میدان دنبال می شد و به جز یک موقعیت نصفه نیمه ای که آرش برهانی به دست آورد، خطر دیگری دروازه ها را تهدید نکرد. قبل از اینکه بازی به دقیقه 30 برسد، امین منوچهری که در این فصل اعتماد به نفس کمتری بازی می کند، در موقعیتی خوب صاحب توپ شد اما پاس ضعیف او به مقصد آرش برهانی، اجازه نداد دروازه سایپا تهدید شود.

در نیم ساعت اول بازی، سه کارت زردی که تورج حق وردی به بازیکنان سایپا نشان داد، نشان از یک بازی فیزیکی و پربرخورد بود.

hemmat khahi-14-165.jpg

قبل از اینکه نیمه اول به پایان برسد، بالاخره خشونت سایپایی ها کار دست این تیم داد و کاوه رضایی، مهاجم جوان سایپا در شرایطی که هیچ خطری هم دروازه تیم شان را تهدید نمی کرد، نزدیک محوطه جریمه استقلال روی حنیف عمران زاده تکل رفت تا با دریافت دومین کارت زرد، از بازی اخراج شود. 

hemmat khahi-13-181.jpg

نیمه دوم: استقلال برای اینکه صعود به مرحله بعدی را قطعی کند، انتظار زیادی نکشید. سایپای ده نفره که در حتی قبل از اخراج کاوه رضایی هم تیم سرحال و خطرناکی نشان نداده بود، با شروع نیمه دوم و گل زود هنگام آرش برهانی، شیرازه اش پاشیده شد و مدافعان کناری این تیم هیچ وقت نتوانستند حریف محمدرضایی در چپ و خسرو حیدری و حمودی در راست شوند.

اما آنچه که در این نیمه، جلب توجه می کرد نمایش درخشان مجتبی جباری در این دقایق بود.

جباری که بعد از ماه ها مصدومیت دوباره به زمین آمده بود، نشان داد چه توانایی ویژه ای در طراحی حملات و در اختیار گرفتن نبض بازی دارد. در واقع فوتبالی که استقلال در بیست دقیقه ابتدایی نیمه دوم ارائه داد، بهترین نمایش استقلال قلعه نویی از ابتدای فصل تا امروز بود.

بعد از سه گلی که در بیست دقیقه به ثمر رسید، استقلال همچنان تیم برتر زمین بود و موقعیت هایی برای افزایش گل های زده داشت. اما آنچه که در این بازی باعث امیدواری هواداران استقلال شد، خریدهای جدید آبی ها بود.

 

اشجاری در دفاع چپ، از بیک زاده و حسینی موثرتر بود، محمدرضایی که امیدواری های بیشتری را موجب شد و جناح چپ ناکارامد استقلال را راه انداخت و فرزاد حاتمی هم نشان داد استقلال می تواند با او روی توپ های هوایی و ارسال ها از جناحین حساب بیشتری باز کند.

شرح گل ها:

استقلال 1-0: با شروع نیمه دوم، آرش برهانی توپ ارسالی از جناح چپ را با بعد از کنترل سینه، با ضربه ای روپا و محکم به تور دروازه رحمان احمدی دوخت.

استقلال 2-0: با پاس جباری، آرش برهانی در گوشه هجده قدم صاحب توپ شد و با یک سانتر کوتاه، فرزاد حاتمی را در موقعیت قرار داد. مهاجم جدید استقلال هم با ضربه سری شیرجه ای، دروازه را برای دومین بار باز کرد.

استقلال 3-0: پاس عمقی بی نقص خسرو حیدری، علی حمودی را در منطقه هجده قدم صاحب توپ کرد. پاس کوتاه عرضی حمودی، به آرش برهانی رسید تا مهاجم آماده امروز استقلال، بعد از کنترل توپ، با ضربه ای ساده، کار را برای شاگردان تقوی تمام کند.

استقلال 4-0: مهران قاسمی بازیکن تعویضی استقلال نزدیک خط هجده قدم متوقف شد تا یک ضربه خطا برای استقلال به دست بیاید. ارسال مجتبی جباری با ضربه سر کاماچو، دیگر بازیکن تازه وارد استقلال به گل چهارم تبدیل شد.

دقایق حساس:

دقیقه 13: آرش برهانی با کمی پیشروی وارد محوطه جریمه شد و با پای راست دروازه سایپا را نشانه گرفت اما ضربه آرش بعد از برخورد به زمین، از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 35: پاس به بیرون مجید غلام نژاد و ضربه نوک پای دقیقی در شرایطی نامتعادل را رحمتی با واکنشی عالی مهار کرد. این جدی ترین موقعیت سایپا از شروع بازی تا اینجا بود.

دقیقه 50: با همکاری جباری و نکونام، توپ به آرش برهانی رسید اما ضربه روپای آرش از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه 57: عباس محمدرضایی از چپ گریخت و فرزاد حاتمی را صاحب توپ کرد. حاتمی بعد از کنترل توپ، با یک پاس رو به عقب آرش برهانی را صاحب توپ کرد اما ضربه بغل پای برهانی با اختلاف به بیرون رفت.

hemmat khahi-8-247.jpg

دقیقه 62: با حرکت تیمی جالب استقلال و رد و بدل شن چند پاس، علی حمودی از راست حرکت کرد، ارسال بی نقص حمودی و ضربه سر عالی فرزاد حاتمی را رحمان احمدی با یک فوق واکنش مهار کرد. در برگشت هم چیزی نمانده مجتبی جباری دروازه را باز کند که این موقعیت از دست رفت

hemmat khahi-9-230.jpg

دقیقه 76: پاس عباس محمدرضایی، فرزاد حاتمی را در موقعیت شوتزنی قرار داد. شوت محکم این مهاجم از بالای دروازه بیرون رفت.

hemmat khahi-12-192.jpg

دقیقه 78: حمودی بعد از پیشروی، توپ را در هجده قدم به آرش برهانی سپرد اما شوت آرام برهانی را دروازه بان تازه وارد سایپا در آغوش کشید.

hemmat khahi-16-123.jpg

دقیقه 87: ضربه ایستگاهی جواد نکونام با عبور از صف مدافعان سایپا، با واکنش لطف الله نژاد به کرنر تبدیل شد.

hemmat khahi-9-231.jpg

بهترین بازیکن:

در روزی که آرش برهانی دو گل زد و یک پاس گل داد و عباس محمدرضایی هم فراتر از انتظار ظاهر شد، علی حمودی هم یکی از خوب های استقلال بود. هر سه این بازیکنان این می توانند به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شوند اما نمایش 45 دقیقه ای مجتبی جباری و پاس های بی نقص او در میانه میدان، چیز دیگری بود. جباری یکی از فوتبالیست های کمیاب این روزهای فوتبال ناخوش ایران است.

hemmat khahi-20-80.jpg

اتفاق ویژه:

hemmat khahi-1-318.jpg

استقلال با وجود اینکه در پایان نیم فصل، در رتبه دوم لیگ قرار گرفت اما مهاجمان این تیم در نیم فصل اول چندان در گلزنی موفق نبودند. این بازی، پرگل ترین پیروزی استقلال از زمان بازگشت قلعه نویی به اردوی آبی ها بود.

بعد از گل سوم استقلال، تماشاگران که از صعود تیم شان مطمئن شده بودند، با شعارهای کنایه آمیز از رقیب شان پرسپولیس می خواستند که در لیگ برتر بماند

hemmat khahi-1-314.jpg

 

رونمایی ویژه از خرید های نیم فصل(بسیار عالی بود آقای سرمربی)

hemmat khahi-2-296.jpg

 درست شبیه بازی‌های انگلیسی بود. از‌‌ همان اتفاق‌هایی که در فوتبال باشگاهی ایران نمونه‌اش را ندیده بودیم؛ اینکه بازیکنی در پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل به تیم دیگری برود و تنها چند روز بعد از عقد قرارداد با باشگاه جدید و حضور در تمرینات این تیم در ترکیب تیم جدید به میدان رفته و تاثیرش را هم بگذارد.

hemmat khahi-3-288.jpg

این اتفاق در تیم استقلال و اولین نمایش این تیم در جام حذفی رخ داد تا هواداران آبی‌ها با بازگشت مجتبی جباری و این خریدهای تازه به ارائه نمایش‌های بهتر و فوتبال باکیفیت‌تر امیدوار شوند.

hemmat khahi-4-274.jpg

در مصاف با سایپا امیر قلعه‌نویی از هر 4 خرید خود در نیم‌فصل رونمایی کرد و عجیب اینکه هر چهار نفر با درخشش خود کاری کردند تا هواداران و کادر فنی آبی‌ها بیشتر از پیروزی قاطع و شروع فوق‌العاده در جام حذفی از استارت فوق‌العاده خریدهای جدید تیم تنها چند روز بعد از پیوستن‌شان به استقلال خوشحال شوند.

hemmat khahi-5-269.jpg

در مصاف با سایپا فرزاد حاتمی در خط حمله به میدان رفت و ضمن به ثمر رساندن یک گل روی گل دیگری هم تاثیرگذار بود. محمدرضایی هم یکی از بهترین‌های استقلال بود. این بازیکن چپ‌پا نمایشی کم‌نقص ارائه کرد و اصلا توپ لو نداد.

همین طور از بازی مثبت و کم‌اشتباه اشجاری می‌توان یاد کرد که در کنار محمدرضایی جناح چپ استقلال را متحول کرده بودند.

hemmat khahi-7-253.jpg

و بالاخره ویسنته ارزه که در اندک دقایق حضورش در میدان روی یک ضربه ایستگاهی گل چهارم آبی‌ها را به ثمر رساند تا نشان دهد این بازیکن بولیویایی هم قابلیت‌های بالایی دارد.

hemmat khahi-8-248.jpg

با این وصف می‌توان رونمایی از خریدهای جدید استقلال را اتفاق ویژه دیدار با سایپا دانست که البته با درخشش همگی آن‌ها همراه بود و این رونمایی را کاملا ویژه و متمایز می‌کرد.

hemmat khahi-10-219.jpg

آیا استقلال با این بازیکنان هم قوی‌تر می‌شود و هم زیبا‌تر بازی می‌کند؟