سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لازم به ذکر است پس از مدتها دلم به نوشتن یه مطلب راجع تیم محبوبم رفت به نام خدا و با یااااااااااااااااااااد ناصر خان حجازی شروع می کنیم.

گل‌ها: پژمان منتظری(15)، یرکوویچ (25) میٍثم حسینی (43)
 ساعت 19 هفته سی‌ام لیگ برتر ورزشگاه آزادی تماشاگر: 30هزارنفر 
داور: علیرضا فغانی
  
 استقلال: مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده،‌ میثم حسینی، پژمان منتظری، علی حمودی، آندرانیک تیموریان(68 مجتبی جباری)، خسرو حیدری (66 شریفات)، جی ساموئل، فریدون زندی، ارش برهانی، یرکوویچ (77 میداوودی)
 سرمربی: پرویز مظلومی 
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و صبای قم 
صبا: حامد لک، مرتضی کاشی، مجید حیدری ، مهدی بدرلو  ، مجید هوتن(50 کریم اسلامی )، مرتضی هاشمی‌زاده(60 میلاد نوری)اکبرصادقی ، رضا عنایتی، محسن بیات،میلاد سلیمان فلاح(50 رسول بروش) ، وحید حمدی نژاد 
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و صبای قم 
سرمربی: عبدالله ویسی

شرح بازی: آبی پوشان تهران که از توقف روز پنجشنبه سپاهان اصفهان انگیزه زیادی گرفته بودند، در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی در همان نیمه نخست برتری خود برابر صبای قم را قطعی کردند.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و صبای قم

"پژمان منتظری" در دقیقه 15، "گوران جورکوویچ" در دقیقه 36 و "میثم حسینی" در دقیقه 43 در نیمه نخست برای شاگردان "پرویز مظلومی" گلزنی کردند.تیم فوتبال صبای قم در نیمه دوم، توپ و میدان را در اختیار داشت و با وجود بازی خوب و روان نتوانست گل های خورده 45 دقیقه نخست را جبران کند.

در دقیقه 76 ضربه سر "رضا عنایتی" با فاصله اندکی از دروازه استقلال به بیرون رفت و لحظاتی بعد همین مهاجم دیرک دروازه آبی پوشان را به لرزه درآورد.

در طول نیمه دوم، بازیکنان صبای قم 3 بار دیرک دروازه "سیدمهدی رحمتی" را به لرزه آوردند تا دروازه آبی پوشان با خوش شانسی بسته بماند.

استقلال تهران با این پیروزی 58 امتیازی شد و اختلاف خود با سپاهان صدرنشین را به یک امتیاز کاهش داد تا امیدهای آبی پوشان برای قهرمانی در یازدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران افزایش یابد.

شرح گل‌ها:‌
  
 یک بر صفر(استقلال): پژمان منتظری با فرار از قلب دفاع صبا پاس عمقی ... را به گل اول بازی تبدیل کرد. 
untitled (1 of 8).jpg 
 2بر صفر(استقلال): 
پاس عالی جی لوید ساموئل با ضربه سر شیرجه‌ای یرکوویچ به گل دوم استقلال تبدیل شد. روی این گل داور اشتباه محرزی داشت و با وجودی که توپ از خط طولی عبور کرده بود بازی را قطع نکرد. همین توپ در یک رفت و برگشت به ساموئل رسید و او پایه گذار گل دوم شد.
3 بر صفر(استقلال): گلزنی مدافعان در بازی امروز اتفاق مهم بازی است. میثم حسینی یک توپ برگشتی را از فاصله 8 متری با ضربه پای چپ به گل تبدیل کرد و به آغوش مهدی امیرآبادی پرید. روی این گل آرش برهانی نقش زیادی داشت.
بهترین بازیکن:عبدالکریم اسلامی در حضور کوتاه مدت خود در زمین بسیار خوب کار کرد؛ در تیم استقلال هم آرش برهانی و به خصوص مهدی رحمتی چهره های شاخصی بودند.
اتفاق ویژه:هواداران استقلال در مقاطعی از بازی با شعار «امید هرروز ما ، حاج علی فتح الله» مدیرعامل تیمشان را حمایت کردند. همچنین هواداران پرویز مظلومی را مورد تشویق خود قرار دادند و پس از گل دوم سرود قهرمانی خواندند. البته آنها در شعارهایشان به نتیجه روز گذشته سپاهان مقابل پرسپولیس کنایه می زدند و برای رقیب اصفهانی خود کری می خواندند.
نکته :تماشاکران قبل از به میدان آمدن میلاد میداوودی و جباری را که در کنار زمین مشغول به گرم کردن خود بودند مورد تشویق خود قرار دادند و لقب "زیدان آسیا" را به جباری دادند. هنگامی که پرویز مظلومی جباری را به جای تیموریان به میدان آورد نیز تماشاگران به شدت هر دو هافبک تیمشان را تشویق کردند.این اولین بازی جباری بعد از مدتها مصدومیت بود که می تواند نتایج خوبی برای استقلال داشته باشد.
مصاحبه های بازیکنان پس از برد 3 -0

 

هافبک تیم فوتبال استقلال برتری برابر صبا را حیاتی خواند.

خبرگزاری فارس: زندی: برد حیاتی و شیرینی بود

 

فریدون زندی پس از پیروزی سه بر صفر برابر صبای قم اظهار داشت: مقابل یک تیم بسیار خوب بازی کردیم که پیش از این خیلی از تیم‌های دیگر را اذیت کرده است. دقت لازم را در این بازی داشتیم و نتیجه‌اش هم این بود که به سه امتیاز رسیدیم. برد شیرینی کسب کردیم که بسیار برای ما حیاتی بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کوران مسابقات هستیم و همه تیم‌ها به دنبال برد هستند به امتیاز خوبی رسیدیم. امیدوارم به قهرمانی در لیگ برتر دست پیدا کنیم هر چند کار سختی در پیش داریم.

زندی در مورد دیدار با الجزیره گفت: بازی سختی در امارات داریم و امیدوارم به هدفمان که پیروزی است برسیم.

 

عنایتی: احساس کردم هواداران دوست دارند به استقلال برگردم

مهاجم صبای قم گفت: امروز که ابراز احساسات تماشاگران را دیدم خیلی احساس کردم مردم دوست دارند به این تیم برگردم.

خبرگزاری فارس: عنایتی: احساس کردم هواداران دوست دارند به استقلال برگردم

رضا عنایتی پس از شکست 3 بر صفر صبا مقابل استقلال عنوان کرد: برای اینکه بتوانم آمار گلزنی خود را بالا ببرم انگیزه داشتم. چند هفته‌ای که مصدوم بودم مرا عقب انداخت اما اکنون شرایط مهیا است و به همین دلیل دوست داشتم امروز گل بزنم به خصوص که می‌دانستم رقبایم موفق به گلزنی‌ نشده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت مالی باشگاه صبا خوب نیست تصریح کرد: این حقیقت را بگویم که وضعیت مالی ما وخیم است. 20 درصد پیش قرارداد دوم خود را قرار است دو ماه دیگر بگیریم و این در حالی است که لیگ یک ماه دیگر تمام می‌شود. با این حال بچه‌ها با انگیزه زحمت می‌کشند.

عنایتی با اشاره به اینکه صبا در قم تماشاگر ندارد گفت: 30 هفته از رقابت‌های لیگ گذشته و این تیم از رده پنجم پایین تر نیامده اما ما تماشاگری نداریم و من خودم به عنوان بزرگتر تیم انگیزه‌ام از بین می‌رود. نهایت تماشاگری که به ورزشگاه می‌آید 200 نفر است.

این بازیکن ادامه داد: نمی‌دانم چرا مردم قم صبا را قبول نمی‌کنند. شاید این مردم حق داشته باشند و شاید توقع‌شان بالا است در حالی که تیمی از لیگ برتر به شهری می‌رود باید تجربه داشته باشد و طی روند زمانی از بازیکنان بومی استفاده کند. در شرایط فعلی نمی‌شود تیم را بومی کرد و اگر بخواهند چنین کاری انجام دهند درست نیست.

وی در پاسخ به این سؤال آیا برای فصل بعد در این تیم می‌ماند یا خیر گفت: فعلا شرایط مشخص نیست.

عنایتی در خصوص بازگشت به استقلال عنوان کرد: برای من نام استقلال مهم است و بارها گفته‌ام با نام شخص مدیر عامل کاری ندارم. امروز که ابراز احساسات تماشاگران را دیدم خیلی احساس کردم مردم دوست دارند به این تیم برگردم و آنها به این فکر نمی‌کنند که چه کسی می‌خواهد مدیر عامل یا سرمربی باشد. برای من نام استقلال خیلی مهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دوست دارد به استقلال بازگردد یا خیر گفت: پیشنهاد استقلال برای من همیشه ویژه است.

عنایتی در خصوص قضیه رشوه به بازیکنان صبا در یکی از بازی‌های گذشته گفت: همان مسئله ای که خود آقای ویسی گفت و می خواستند تمرکز تیم را بهم بزنند. شاید می خواستند شیطنت کنند اما این کارها خوب نیست.

عنایتی در پاسخ به این سؤال که چرا امروز موفق به گلزنی نشد، گفت: مهدی رحمتی و بازیکنان استقلال نگذاشتند گل بزنم. مهدی از دوستان خوب من است و امروز تلاش زیادی کرد و از طرفی شانس هم با من یار نبود.

تحلیل بازی از نوعی دیگر

به روند بازی استقلال مقابل صبای قم توجه دوباره ای می کنیم و تعویضهای انجام شده را بار دیگر مورد بررسی قرار می دهیم. آهان داریم نزدیک می شویم. کنکاش بیشتر، دقت افزون تر. کار سختی نیست. فوتبال را مثل شعر می شود خواند، می شود آن را حس کرد. صدای ضرباهنگ زندگی است صدای سوت آغاز بازی.

جالب است، نه؟ گویا یک چیزی دارد دستگیرمان می شود. شاهد یک جور عملکرد تیمی متفاوت از استقلال هستیم. اوهوم، خوب داریم پیش می رویم. چه تفاوتی؟ استقلال بازی را هجومی آغاز کرده. طبیعی است؟ به طور معمول بله، اما برای تیم مظلومی در حقیقت یک جور روشن بینی تاکتیکی است. برای تیمی که کم ندیده ایم محتاط ظاهر شود، چنین شروعی یک سورپرایز واقعی است. اوه نباید عجله کرد. قرار است بیش از اینها غافلگیر شویم. استقلال یک گل به حریفش زده اما خبری از عقب کشیدن نیست. تیم به دفاع مطلق که روی نیاورده هیچ، بلکه همچنان مشغول حمله کردن است. باور کردنی نیست، هست؟ نیست که نیست. آقا جان باور کردنی نیست.

ببینم آیا این واقعا تیم مظلومی است؟ آیا این همان استقلال دربی 74 است؟ نه، شباهت چندانی به آن تیم ندارد، دارد؟ دارد. آن تیم هم بازی 2 بر صفر برده را باخت. نه، ندارد. این استقلال متفاوت بازی می کند، خیلی متفاوت. گل دوم را هم می زند و همچنان حمله می کند و می رسد به گل سوم. این تیم کوتاه بیا نیست. این استقلال، استقلال سابق نیست. این تیم می خواهد بگوید جربزه قهرمان شدن را دارد. جنمش را دارد، لیاقتش را دارد.

روز شاعری سرود؛ قرار است در این بازی از فرط غافلگیری تا حد سکته هیجان زده شویم. چطور؟ آیا ما در ایرانیم؟ اینجا تهران است؟ این استقلال است که نیمه دوم را هم همچنان هجومی آغاز کرده؟ آیا این مظلومی است که دارد تعویض هجومی می کند آن هم در حالی که تیمش 3 بر صفر پیش است؟ نه، نه این یکی دیگر باور کردنی نیست. مظلومی؟ تعویض هجومی؟ یعنی او یک هافبک را به جای یک مهاجم وارد زمین نکرد؟ نکرد؟ نه، باورمان نمی آید. این چه شوخی زننده ای است وسط یکی از حساس ترین بازیهای لیگ؟

اوه، گویا تیموریان در حال خروج از بازی است. خبرها درست بوده. شایعه نبوده، دروغ نبوده، بهتان نبسته اند به دامان سوبله، چوبله اش اما آخر پرویز خان حساب قلب مردم را نکردی؟ این همه سورپرایز؟ راستش از کسی پنهان نیست، از خود تو چه پنهان؛ پیش بینی می شد در شجاعانه ترین حالتی که می شود برایت متصور بود جباری را بنشانی به جای زندی و سفارش پشت سفارش که «مجتبی، تیم را جلو نکشی، ها» اما گویا تو چیز دیگری!

این شک به جان ما افاقه نمی کند. چشم ها را باید شست، زیر باران. کدام جباری؟ کدام تیموریان؟ حتما اشتباه دیده ایم زیر باران. تو و این تعویض جسورانه؟ مطمئن باشیم کار هنکه نیست؟ کار هنکه است؟ جان پرویز خان کار هنکه نیست؟ گیرم که باشد. مهم این که کت تن مظلومی است. اگر اشتباهات و باخت ها مال اوست. این شاهکار مربیگری هم باید به پای او نوشته شود. یک کلام، ختم کلام!

تعویض دیگری در راه است. خب احتمالا مظلومی این بار سعی در کنترل بازی خواهد داشت. معقول هم هست. تیمش با 3 گل از حریف پیش است و کنترل بازی با شلوغ کردن میانه میدان یعنی افزایش تعداد هافبک ها و کم کردن مهاجمان یک تاکتیک عقل پسند ... اوه، اوه صبر کنید. مظلومی یک مهاجم تازه نفس را کشانده لب خط. مهاجم؟ میداودی؟ خب شاید بخواهد او را به خط هافبک اضافه کند. کرده قبلا از این کارها. نه، این بار از آن خبرها نیست. او جانشین یرکوویچ در همان خط حمله می شود و استقلال همچنان حمله می کند و حمله می کند تا سوت پایان.

آقایان، خانمها! باید برای این تحول روانی تاکتیکی به پا خاست و ساعت ها کف زد، بله ساعت ها. برای مظلومی و این درک منطقی از پتانسیلهای تیمش ارزش قایل شد و خوشحال بود از اینکه انتقادات درست در گوش جانش نشسته است.

برای قلمی که بعد از هر بازی اشتباهات و نقاط ضعف مظلومی و تیمش را به نقد کشیده این چند خط حکم احترام به مجموعه ای را دارد که از نقدها برای بهتر شدن استفاده کرده و می کند و این کمال هوشیاری است.