سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای هواداران استقلال و پرسپولیس همیشه این بوده که این دو تیم در دیدارهای مستقیم بتوانند از سد دیگری عبور کنند تا آنها بتوانند برای هواداران رقیب کری بخوانند، جذابیت بازی‌های استقلال و پرسپولیس در طول سال‌های گذشته بیشتر از آن که به داخل مستطیل سبز ارتباط داشته باشد به شرایط پیرامونی آن ربط داشته چون بیش از آن که برای بازیکنان دو تیم مهم باشد که کدام تیم برنده این جدال سنتی باشد، برای هواداران دو آتشه استقلال و پرسپولیس مهم و حیاتی است که کدامیک تیم پیروز میدان لقب گیرد.

کمتر از 72 ساعت دیگر جدال حساس دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد، هفتادمین جدال استقلال و پرسپولیس هیجان خاصی را برای دست اندرکاران و هواداران دو تیم به همراه دارد. شریط مکانی دو تیم در جدول رده بندی و نتایج این تیم‌ها در هفته‌های پیشین شرایط را به گونه‌ای رقم زده که امتیاز این دیدار برای دو تیم نقش تعیین کننده‌ای دارد و اگر تیمی بتواند امتیاز کامل این دیدار را به دست آورد، جهش قابل توجهی در جدول خواهد داشت؛

اگر استقلالی‌ها بتوانند پرسپولیس را شکست دهند و سه امتیاز شهرآورد پایتخت را از آن خود کنند، می‌توانند فاصله امتیاز خود را با پرسپولیس به عدد هشت برسانند اما اگر پرسپولیس دایی بتواند این سه امتیاز را از مظلومی و استقلال بگیرد، می‌تواند ناکامی پایان سال 89 مقابل ملوان را به دست فراموشی بسپارد و یک بار دیگر فاصله خود را با استقلال به حداقل برساند تا با 47 امتیاز استقلال 49 امتیازی را تعقیب کند.

شکست پرسپولیس در این بازی حساس تبعات سنگینی را برای علی دایی و سرخپوشان در پی خواهد داشت، آنها اگر در این دیدار شکست بخورند، فرصت راهیابی به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از طریق رقابت‌های لیگ برتر را از دست خواهند داد. از سوی دیگر برای دومین بار در طول یک فصل مقابل حریف دیرینه خود تن به شکست می‌دهند که این به هیچ وجه برای هوادارن پر شمار پرسپولیس قابل قبول نیست.

کسب شکست در این بازی احتمالاً بیشترین تبعات را برای سرمربی پرسپولیس در پی خواهد داشت چرا که ممکن است دایی در صورت کسب ناکامی از کادر فنی پرسپولیس برکنار شود و جای خود را به مربی دیگری دهد. با این حال دایی که خود به خوبی این معادلات را پیش رویش مشاهده می‌کند دوست ندارد روحیه پرسپولیس را به خاطر فرضیات کارشناس دچار آسیب کند، از این رو با تزریق روحیه شکست ناپذیری به شاگردانش تلاش کرده آنها را برای پیروزی در این میدان آماده کند، از سوی دیگر با پیش کشیدن مشکلات داوری در بازی رفت توجه افکارعمومی را به سمت داور بازی جلب کرده تا کسی زیاد به شرایط داخلی پرسپولیس توجه نکند تا او بتواند در آرامش به کار خود برای پیروزی مقابل استقلال ادامه دهد.

اما هر چقدر دایی و شاگردانش در آستانه شهرآورد هفتادم در آرامش عمل می‌کنند، استقلالی‌ها پرحاشیه ظاهر شده‌اند تا بیشتر نگاه‌ها به سمت اردوی آبی‌ها باشد. استقلالی‌ها که مانند پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دچار بحران شدند، پس از بازگشت از عربستان موفق شدند صبای قم را در آزادی شکست دهند اما این پیروزی به مظلومی کمک زیادی نکرد، چون مدیران استقلال معتقد بودند تیم مظلومی برای حضور موفق در بازی‌های باقیمانده لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نیاز به بازیکنان کارآمدتری دارد، از این رو با تشکیل کمیته انضباطی مجتبی جباری بازیکن اخراجی استقلال را که چندی پیش مظلومی را به بی کفایتی متهم کرده بود، با جریمه نقدی 35 میلیون تومانی به تمرینات بازگرداندند تا استقلال در آستانه شهرآورد، مانند بازی دور رفت از توانایی وی برای شکست پرسپولیس سود ببرد.

این اتفاق زیاد به مذاق مظلومی و همراهان او خوش نیامد برهمین اساس او و شرکایش در استقلال در واکنش به این حرکت موضع‌گیری کردند تا جرقه حاشیه‌ها در اردوگاه استقلال زده شود. هرچند مدیران استقلال تلاش کردند این اخبار را ساخته و پرداخته مخالفان خود نشان دهند اما حقایق موجود نشان داد پورحیدری، نظری جویباری و مظلومی با بخشش جباری مشکل دارند و دوست ندارند او در استقلال باشد ولی جباری با وجود مخالفت این افراد در تمرینات استقلال حضور یافت تا همه متوجه شوند قدرت او بیشتر از این سه نفر است.

با این اتفاق‌ها، دیگر بازیکنان هم به فکر عرض اندام افتادند تا از این معرکه دست خالی بیرون نروند، فیلیپ دسوزا بازیکن برزیلی استقلال دیگر بازیکن ناراضی استقلال بود که به دلیل پرداخت نشدن مبلغ قراردادش از حضور در تمرین استقلال خودداری کرد تا حاشیه‌ای جدید گریبانگیر استقلالی‌ها شود، اتفاقی که ممکن است در مدت باقیمانده تا بازی پرسپولیس از سوی برخی دیگر هم تکرار شود.

در عین حال، مسوولان باشگاه استقلال تصمیم گرفتند برای جلوگیری از انتشار اخبار حاشیه‌ای تمرینات این تیم را پشت درهای بسته برگزار کنند تا اخبار کمتری از اتفاق‌های حاشیه‌ای داخل این تیم به بیرون درز پیدا کند؛ مدیران باشگاه پرسپولیس هم همین تصمیم را گرفتند تا آنها هم از خطر انتشار اخبارحاشیه‌ای در امان بمانند اما با تمام این تدابیر به نظر می‌رسد هیچ خبری در اردوی استقلال و پرسپولیس از دید رسانه‌ها پنهان نمی‌ماند، چون به محض کوچک‌ترین اتفاقی در تمرین‌های این دو تیم زودتر از آنچه در تصور مدیران استقلال و پرسپولیس است آن اتفاق به عنوان خبر یک اکثر خبرگزاری‌های رسمی کشور در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد تا همه متوجه شوند زیر پوست استقلال و پرسپولیس قبل از شهرآورد چه می‌گذرد